Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-11-2010, 20:22
Verwijderd
Citaat:

Had je je artistieke ambities opgegeven voor het lucratievere pad van een rechtenstudent?
Mwoh niet echt, ik heb geloof ik nooit de ambitie gehad om 'iets' creatiefs te gaan doen. Ik stond wel altijd een dikke acht voor beeldende vorming, maar dat was voornamelijk omdat mijn docent ideeën belangrijker vond dan uitvoering
Advertentie
Oud 10-11-2010, 20:22
Verwijderd
Citaat:
Hoezo heeft Luke eigenlijk een oom? Anakin was toch enig kind?
Owen Lars werd de stiefbroer van Anakin Skywalker toen Owens vader, Cliegg, hertrouwde met Anakins moeder, Shmi. Samen met zijn echtgenote, Beru Whitesun, nam hij na het overlijden van Cliegg de Moisture Farm over, waar hij werkzaam bleef tot zijn dood in 0 BBY. Luke Skywalker werd opgevoed door Owen Lars en Beru Whitesun.

Het is niet zijn echte uncle, gewoon de voogden van Luke.
Oud 10-11-2010, 20:23
Verwijderd
Citaat:
Mensen die kunst kopen zijn toch meestal pretentieuze figuren met teveel geld, [...]
Nee, dat zijn mensen die dure pretentieuze moderne kunst kopen. Verzamelaars van klassiek werk zijn niet per se pretentieus. Wel rijk. En mensen die gewoon graag mooie dingen aan hun muur willen hebben zijn kunnen prima geen van beide zijn.
Verwijderd
Hoewel ik nog wel een tijdje schrijver wilde worden, dat is ook wel soort van creatief natuurlijk.
Verwijderd
Citaat:
Mensen die kunst kopen zijn toch meestal pretentieuze figuren met teveel geld, vraag iets belachelijks en als het niet verkocht wordt, niks verloren toch? Gewoon een strak gezicht erbij trekken en je wordt serieus genomen.

(of je kunt natuurlijk op zijn Jan Cremers een miljoen vragen voor een leeg doek )
Nah, in dit geval meer jonge mensen (veel andere beeldmakers ook) die gewoon iets tofs willen hebben. Dat zijn niet types 'hallo, ik zoek een schilderij dat goed bij mijn boot past!' maar gewoon kleine hobbyverzamelaars. 'oh hallo, ik vind dit wel tof werk, zullen we samen een tijdschriftje zeefdrukken? oke kusje!'
Oud 10-11-2010, 20:28
Verwijderd
Citaat:

Ik zou wel wat variaties in de prijzen doen, dan spreek je meerdere categorieën mensen aan.
Ja, goeie tip
Oud 10-11-2010, 20:29
Verwijderd
Wel jammer dat Star Wars zo ontzettend gerestyled is. Ik wil gewoon de originele cgi-loze film uit 1977
Oud 10-11-2010, 20:31
Verwijderd
Citaat:
10 euro is wel heel weinig hoor, dat verdien je geloof ik met schoonmaken. Hell, zelfs ik verdien met orderpicken (ongeschoolde arbeid) een lousy 9,27 per uur

Een beginnend, zelfstandige (freelance) kunstenaar/tekenaar mag gerust uitgaan van een bruto uurloon van minstens 35,- per uur (excl. btw, indien van toepassing). Ik ga zelf uit van 50,- per uur, al besteed ik doorgaans meer uren aan iets dan ingeschat, maar dat komt door mijn eigen trage werkwijze.

Ik heb voor een lifetime gebruikslicentie van die illustratie ong. 700,- gevraagd, misschien iets te gortig
Ja, een freelancer heeft wel rond de 50,- als uurloon, omdat ze niet automatisch een pensioen opbouwen (dus dat zit er dan bij inbegrepen) en ook verzekeringen e.d. die geregeld worden door vaste werkgevers zelf moeten bekostigen. Maar als student zou ik daar wel flink onder gaan zitten, ook omdat je de expositieruimte niet zelf hebt hoeven betalen enzo. Neem ik aan, dan. Vergelijk het met stage lopen, dan krijg je ook maar, like, 300,- per maand terwijl je er veel meer uren in stopt. Maar 10,- is misschien wel aan de lage kant, ja, dus okay, 20,- of 25,- per uur, dan. Met 35,- per uur kom je al snel aan bedragen van 700,- per schilderijtje en ik denk dat niemand dat gaat betalen op zo'n studentenexpositie.

En ha, 700,- is wel flink Maar goed, een band is ook een stuk armer dan een bedrijf, en gebruikt een logo ook voor minder dingen, dus het is best een redelijke prijs. En als ze dat er niet voor over hebben kun je ze nog altijd korting geven Wilden ze er exclusieve rechten op, eigenlijk? Lijkt me wel, toch?
Oud 10-11-2010, 20:32
Verwijderd
Harrison Ford en Alec Guinness. <3 Mark Hamill doet het zelfs nog beter dan Hayden Christensen
Oud 10-11-2010, 20:34
Verwijderd
Citaat:
Ja, een freelancer heeft wel rond de 50,- als uurloon, omdat ze niet automatisch een pensioen opbouwen (dus dat zit er dan bij inbegrepen) en ook verzekeringen e.d. die geregeld worden door vaste werkgevers zelf moeten bekostigen. Maar als student zou ik daar wel flink onder gaan zitten, ook omdat je de expositieruimte niet zelf hebt hoeven betalen enzo. Neem ik aan, dan. Vergelijk het met stage lopen, dan krijg je ook maar, like, 300,- per maand terwijl je er veel meer uren in stopt. Maar 10,- is misschien wel aan de lage kant, ja, dus okay, 20,- of 25,- per uur, dan. Met 35,- per uur kom je al snel aan bedragen van 700,- per schilderijtje en ik denk dat niemand dat gaat betalen op zo'n studentenexpositie.
Hmja, ok. 25,- dan Ik zou voor een werk van Ecnelis een prijs van 300-400 wel mooi vinden. Misschien een range van 200-400,- voor je werk? Kleintjes misschien 150,-?

Citaat:
En ha, 700,- is wel flink Maar goed, een band is ook een stuk armer dan een bedrijf, en gebruikt een logo ook voor minder dingen, dus het is best een redelijke prijs. En als ze dat er niet voor over hebben kun je ze nog altijd korting geven Wilden ze er exclusieve rechten op, eigenlijk? Lijkt me wel, toch?
Ja, maar ja, het was ook geen bedrijf, maar een studentenvereniging oid die studentenfeesten en evenementen organiseert. Hm. Ik hoop nog wat van ze te horen nu

En exclusieve rechten, ja
Oud 10-11-2010, 20:38
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Owen Lars werd de stiefbroer van Anakin Skywalker toen Owens vader, Cliegg, hertrouwde met Anakins moeder, Shmi. Samen met zijn echtgenote, Beru Whitesun, nam hij na het overlijden van Cliegg de Moisture Farm over, waar hij werkzaam bleef tot zijn dood in 0 BBY. Luke Skywalker werd opgevoed door Owen Lars en Beru Whitesun.

Het is niet zijn echte uncle, gewoon de voogden van Luke.
Oh natuurlijk, dat was het!

Citaat:
Harrison Ford en Alec Guinness. <3 Mark Hamill doet het zelfs nog beter dan Hayden Christensen
En dat zegt iets
Oud 10-11-2010, 20:38
Verwijderd
ik vond 50 euro wel genoeg voor een plankje met een tekening erop hoor malle bedragennoemers
Oud 10-11-2010, 20:39
Chick Rock
Chick Rock is offline
Omg wat übervet heb het dos-spelletje gevonden dat ik vroeger altijd speelde <333
Oud 10-11-2010, 20:40
Verwijderd
Citaat:
Mwoh niet echt, ik heb geloof ik nooit de ambitie gehad om 'iets' creatiefs te gaan doen. Ik stond wel altijd een dikke acht voor beeldende vorming, maar dat was voornamelijk omdat mijn docent ideeën belangrijker vond dan uitvoering
Ha Ik stond juist altijd zevens, omdat mijn docent inderdaad 'het idee erachter' ook belangrijker vond, en ik wilde expres nooit 'ideeën erachter' want dat vond ik pretentieus. Gewoon sterke technische vaardigheden en leuke/interessante beelden, graag. Hoewel ik voor m'n laatste werk wel opeens een 9 kreeg, omdat ik toen naar mijn idee het hele ding verpest had en er toen expres vol overheen ging met slordig verfwerk. Het werd vrij lelijk (wel nog steeds figuratief) maar hij vond het heel goed dat ik nu 'echt' ging schilderen. :')
Oud 10-11-2010, 20:41
Verwijderd
Citaat:
Ha Ik stond juist altijd zevens, omdat mijn docent inderdaad 'het idee erachter' ook belangrijker vond, en ik wilde expres nooit 'ideeën erachter' want dat vond ik pretentieus. Gewoon sterke technische vaardigheden en leuke/interessante beelden, graag. Hoewel ik voor m'n laatste werk wel opeens een 9 kreeg, omdat ik toen naar mijn idee het hele ding verpest had en er toen expres vol overheen ging met slordig verfwerk. Het werd vrij lelijk (wel nog steeds figuratief) maar hij vond het heel goed dat ik nu 'echt' ging schilderen. :')
haha verschrikkelijk ik had bij mijn toelating ook een schetsboek erbij liggen en een docent vond één tekening vooral héél erg interessant en toen keek ik waar hij over sprak en toen schoot ik in de lach want het was een tekening die ik met links had gemaakt.
Oud 10-11-2010, 20:42
Verwijderd
Citaat:
Omg wat übervet heb het dos-spelletje gevonden dat ik vroeger altijd speelde <333
Care to say which one?
Oud 10-11-2010, 20:45
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Care to say which one?
Crystal Caves
Oud 10-11-2010, 20:45
Verwijderd
Citaat:
Hmja, ok. 25,- dan Ik zou voor een werk van Ecnelis een prijs van 300-400 wel mooi vinden. Misschien een range van 200-400,- voor je werk? Kleintjes misschien 150,-?
Ik zou wel 50,- als ondergrens nemen hoor, het blijven studenten. Voor 50,- zou ik wel een tekening kopen, voor 200,- niet.

Citaat:
Ja, maar ja, het was ook geen bedrijf, maar een studentenvereniging oid die studentenfeesten en evenementen organiseert. Hm. Ik hoop nog wat van ze te horen nu
Haha Ik hoop het ook voor je Als je geen antwoord krijgt zou ik 'm wel alsnog proberen te verkopen aan ze. Gewoon na een paar weken mailen met 'hallo, zijn jullie geschrokken van mijn prijs, anders maak ik er speciaal voor jullie 500,- van omdat jullie een studentenorganisatie zijn' ofzo.
Oud 10-11-2010, 20:49
Verwijderd
Citaat:
haha verschrikkelijk ik had bij mijn toelating ook een schetsboek erbij liggen en een docent vond één tekening vooral héél erg interessant en toen keek ik waar hij over sprak en toen schoot ik in de lach want het was een tekening die ik met links had gemaakt.
Wel een aardige tip, om iets met je niet-dominante hand te maken in je schetsboek voor als ze bij de toelating graag lelijke dingen zien. Als ik na m'n universitaire bachelor niet aangenomen word op de filmacademie (en daar ga ik wel van uit eigenlijk ) en dan besluit om voor de kunstacademie te gaan dan ga ik dat ook doen.
Oud 10-11-2010, 20:52
Geel
Geel is offline
Wat betekent het dat een Microsoft Office Language Pack 32 of 64 bit is? Wat is het verschil (behalve dat 32 < 64)?
Oud 10-11-2010, 20:55
Verwijderd
Citaat:
Nah, in dit geval meer jonge mensen (veel andere beeldmakers ook) die gewoon iets tofs willen hebben. Dat zijn niet types 'hallo, ik zoek een schilderij dat goed bij mijn boot past!' maar gewoon kleine hobbyverzamelaars. 'oh hallo, ik vind dit wel tof werk, zullen we samen een tijdschriftje zeefdrukken? oke kusje!'
In dat geval kun je je werk misschien beter bij de Rotary verkopen.
Verwijderd
Citaat:
ik was wel blij met die ideeënregel, ik zat boordevol ideeën maar bij de uitwerking kliederde ik alles onder met dikke druppels lijm, of te dikke klodders verf.

Citaat:
wat een prachtig verhaal
Verwijderd
Citaat:
Wat betekent het dat een Microsoft Office Language Pack 32 of 64 bit is? Wat is het verschil (behalve dat 32 < 64)?
Het is afhankelijk van je besturingssysteem, je moet degene nemen die bij je besturingssysteem past.
Oud 10-11-2010, 20:58
Geel
Geel is offline
Citaat:
Het is afhankelijk van je besturingssysteem, je moet degene nemen die bij je besturingssysteem past.
Aha, en hoe kom erachter welke bij m'n besturingssysteem past? Ik heb Windows Vista.
Oud 10-11-2010, 20:59
Chick Rock
Chick Rock is offline
Meh hoofdpijn. Bedtijd dan maar. Gute nacht!
Oud 10-11-2010, 20:59
Verwijderd
Citaat:
De 64-bit versie is gemaakt voor een 64-bit versie van Windows. Als je niet weet of je een 64-bit versie hebt dan heb je waarschijnlijk 32 bit. Het verschil tussen 32 bit en 64 bit is o.a. hoeveel geheugen Windows maximaal kan gebruiken. Een versie van Windows die is gemaakt voor 32 bit kan maximaal 3,2 GB RAM, ook als je fysiek meer RAM hebt.
Oud 10-11-2010, 21:04
Verwijderd
Spoiler

ik vind het spannend
Oud 10-11-2010, 21:34
Verwijderd
Dit vind ik een leuk filmpje.

(Als je niet snapt waarom het grappig is moet je even vijf minuten lezen op clientsfromhell.net.)
Oud 10-11-2010, 22:11
Verwijderd
Pas als ik een peper heb gesneden merk ik pas hoevaak ik eigenlijk in mijn oog zit te wrijven.
Oud 10-11-2010, 22:13
Verwijderd
Waarom weten jullie allemaal zoveel van computers?
Oud 10-11-2010, 22:14
Verwijderd
Citaat:
Omdat het nerds zijn die voor de rest niks anders doen
Oud 10-11-2010, 22:18
Verwijderd
Ik vind het al knap van mezelf als ik met een programmaatje bestanden uit kan pakken, of als ik een image kan mounten zonder hulp. ;x
Oud 10-11-2010, 22:20
Verwijderd
Kom op jongens, post eens!

Ik zit hier maar vruchteloos te F5'en!
Oud 10-11-2010, 22:21
Verwijderd
hophophop!
Oud 10-11-2010, 22:21
Verwijderd
Citaat:
Dit vind ik een leuk filmpje.

[filmpje]

(Als je niet snapt waarom het grappig is moet je even vijf minuten lezen op clientsfromhell.net.)
Heerlijk

"Ja, we hebben geen budget, maar ik zoek iemand die net als ik dit spannende avontuur wil aangaan! Het is goed voor je portfolio, en als dit iets oplevert, dan krijg je een dikke vette bonus! Niet dat ik verwacht winst te maken, maar stel! En denk aan alle exposure die je krijgt! Slechts 15 illustraties binnen een week plz, k?"
Oud 10-11-2010, 22:23
Verwijderd
Citaat:
Omdat computers heel makkelijke, logische dingen zijn, en als je een keer 5 uur de tijd neemt om te leren hoe ze precies werken, je voortaan 90% van alle technische problemen zelf kunt verhelpen in plaats van geld uitgeven aan reparatie-, installatie- of assemblagekosten, tijd te verliezen aan luisteren naar het wachtmuziekje van helpdesks en duizend jaar zonder internet te zitten tot een of andere luie puber in een hardwarezaak eindelijk toekomt aan het vervangen van een lullig RAM-bankje. Je hebt dan ook altijd snellere en betere computers dan de rest, omdat je hem dan zelf kunt samenstellen en dat scheelt je like 200,- op de prijs van kant-en-klare computers. Waardoor je dus betere onderdelen kunt kiezen.
Oud 10-11-2010, 22:25
Verwijderd
Citaat:
Dat valt mee hoor, ik heb net triomfantelijk zitten juichen omdat het me gelukt is iets te deinstalleren en weer te installeren
Oud 10-11-2010, 22:36
Verwijderd
Mwhuhu, ik word een racist genoemd. :')

Ik ben écht geen racist.
Oud 10-11-2010, 22:45
Verwijderd
Godverdomme, ik word er werkelijk waar gestoord van. Je mag echt geen énkele nuance aanbrengen in de hele "Marokkanen/moslims' discussie, of je bent meteen een racist. Serieus, er is nu iemand echt geschokt door wat ik gezegd heb, terwijl ik niks raars gezegd hebt echt niet!

Ook meteen weer een Godwinnetje, goed bezig hoor mensen.
Oud 10-11-2010, 22:46
Verwijderd
Citaat:
Godverdomme, ik word er werkelijk waar gestoord van. Je mag echt geen énkele nuance aanbrengen in de hele "Marokkanen/moslims' discussie, of je bent meteen een racist. Serieus, er is nu iemand echt geschokt door wat ik gezegd heb, terwijl ik niks raars gezegd hebt echt niet!

Ook meteen weer een Godwinnetje, goed bezig hoor mensen.
Wie waar waarom hoe?
Verwijderd
Citaat:
Mwhuhu, ik word een racist genoemd. :')

Ik ben écht geen racist.
Dat zei Hitler ook!
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Wee tee ef...

Kennen jullie Nikki Cox nog? Die slimme 'sexy' dochter uit 'Unhappily Ever After'?
Ik vond haar altijd wel een tof wijf. Mooi, niet nep en (voor hollywood begrippen) intelligent.

Net vond ik een plaatje van hoe ze er nu uitziet en dat maakt mij een sad panda:
Vroegah:

Nu:
Spoiler

Waarom doen vrouwen zich dit aan?

Laatst gewijzigd op 10-11-2010 om 23:05.
Oud 10-11-2010, 22:50
Verwijderd
Je bent een racist als je het ene volk boven het andere stelt, en dat doe ik echt niet hoor.
Oud 10-11-2010, 22:51
Verwijderd
Citaat:
Wee tee ef...

Kennen jullie Nikki Cox nog? Die slimme 'sexy' dochter uit 'Unhappily Ever After'?
Ik vond haar altijd wel een tof wijf. Mooi, niet nep en (voor hollywood begrippen) intelligent.

Net vond ik een plaatje van hoe ze er nu uitziet en dat maakt mij een sad panda:
Vroegah:
[afbeelding]

[afbeelding]

Nu:

Waarom doen vrouwen zich dit aan?

Ahahaaaa.

Je 'before'-plaatjes doen het niet, trouwens.
Oud 10-11-2010, 22:51
Verwijderd
Ik had een behoorlijke kankeravond op m'n werk. Ik was met een collega die totaal niet sociaal is. Als ik avonddienst met haar heb dan zie ik haar haast de hele avond niet, terwijl ik met andere collega's alles samen doe, zoals opruimen, koffie delen en eten.

Zij helpt altijd 2 bepaalde personen, alle keren dat ik met haar tot nu toe heb gewerkt. Ik was die gister dus voorbij gelopen omdat ik er vanuit was gegaan dat zij die zou helpen (lijkt me logisch).
Belt ze een half uur later helemaal geirriteerd op waarom ik die mensen niet heb geholpen en waarom ik er vanuit ga dat zij dat altijd doet. en ze zei iets van 'we werken samen en helpen elkaar'.
please hoor, ze laat mij al die kankerzooi benenden ALTIJD alleen opruimen en mij de hele koffieronde in m'n eentje lopen.

Maar vandaag heeft ze dus 'wraak' op me genomen, want dat is haar manier van leven blijkbaar, zelfs bij bewoners waar ze mot mee heeft zegt 'wacht maar, ik ga die persoon morgen echt pakken'.
Ze heeft mij ALLES laten doen, ik had me hierop al voorbereid maar die gore triomfantelijke blik die ze me de hele tijd gaf, kinderachtige stinkhoer.
Ik heb niks laten merken en gewoon het werk gedaan. Ik zit er ook helemaal niet mee om alles te doen, maar gewoon die manier waarop...En dan ben ik natuurlijk weer de uitzendkracht met de zwakke positie waar men lekker makkelijk misbruik van kan maken.

Ik huil niet zo snel maar eenmaal thuis moest ik heel hard janken.
Oud 10-11-2010, 22:52
Verwijderd
Citaat:
Ik had een behoorlijke kankeravond op m'n werk. Ik was met een collega die totaal niet sociaal is. Als ik avonddienst met haar heb dan zie ik haar haast de hele avond niet, terwijl ik met andere collega's alles samen doe, zoals opruimen, koffie delen en eten.

Zij helpt altijd 2 bepaalde personen, alle keren dat ik met haar tot nu toe heb gewerkt. Ik was die gister dus voorbij gelopen omdat ik er vanuit was gegaan dat zij die zou helpen (lijkt me logisch).
Belt ze een half uur later helemaal geirriteerd op waarom ik die mensen niet heb geholpen en waarom ik er vanuit ga dat zij dat altijd doet. en ze zei iets van 'we werken samen en helpen elkaar'.
please hoor, ze laat mij al die kankerzooi benenden ALTIJD alleen opruimen en mij de hele koffieronde in m'n eentje lopen.

Maar vandaag heeft ze dus 'wraak' op me genomen, want dat is haar manier van leven blijkbaar, zelfs bij bewoners waar ze mot mee heeft zegt 'wacht maar, ik ga die persoon morgen echt pakken'.
Ze heeft mij ALLES laten doen, ik had me hierop al voorbereid maar die gore triomfantelijke blik die ze me de hele tijd gaf, kinderachtige stinkhoer.
Ik heb niks laten merken en gewoon het werk gedaan. Ik zit er ook helemaal niet mee om alles te doen, maar gewoon die manier waarop...En dan ben ik natuurlijk weer de uitzendkracht met de zwakke positie waar men lekker makkelijk misbruik van kan maken.

Ik huil niet zo snel maar eenmaal thuis moest ik heel hard janken.
Wat een kutwijf zeg Goed dat je niks hebt laten merken, maar kan me voorstellen dat je je er even goed kut over voelt.
Oud 10-11-2010, 22:53
Verwijderd
Citaat:
Nikki Botox
Ik vond haar sowieso al niet echt heel lekker.
Oud 10-11-2010, 22:54
Verwijderd
Citaat:
Je bent een racist als je het ene volk boven het andere stelt, en dat doe ik echt niet hoor.
Link!
Oud 10-11-2010, 22:54
Verwijderd
Citaat:
Link!
Neen.
Oud 10-11-2010, 22:55
Verwijderd
Aw, Pip. Wat een zuur wijf Lijkt het je niks om (part-time) bij een vaste zorginstelling te gaan werken? Eventueel naast het uitzendwerk. Dan krijg je in elk geval op één plaats meer respect van je collegae, want je hebt je wel vaker beklaagd over hoe uizendkrachten behandeld worden binnen de zorg.
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten