Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-10-2010, 14:10
Guinie
Guinie is offline
Hebben jullie je winterjas al aan? Ik begin erover te denken of ik 'm niet eens uit de kast zal halen.. begint koud te worden. Maar dan heb ik niks warmers meer als het straks begint te vriezen..
Hoe denken jullie hierover?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-10-2010, 14:19
Verwijderd
Ik draag mijn herfstjas: een niet al te dikke, lange jas die redelijk waterafstotend is.

Ik denk dat je het vooral moet laten afhangen van of je het koud hebt, niet van wat andere mensen dragen. Als het straks vriest zul je het echt niet warmer hebben in je jas doordat je het in oktober toevallig koud had. En anders trek je maar een dikke trui eronder aan.
Met citaat reageren
Oud 27-10-2010, 14:28
Verwijderd
Ja, ik heb een boos bericht in mijn agenda staan dat ik hem op 5 september alweer aan moest trekken.
Met citaat reageren
Oud 27-10-2010, 14:29
Verwijderd
Ja ik daar 'm ook al inmiddels. Ik vind het maar koud buiten.
Met citaat reageren
Oud 27-10-2010, 15:15
Diamera
Diamera is offline
Ja echt wel, ik draag behalve mijn winterjas nu ook al handschoenen en een dikke sjaal. Waarom zou je wachten tot het echt vriest als je het nu ook al koud hebt? Het is niet alsof nu al kou lijden het minder erg maakt als het straks wel vriest
Met citaat reageren
Oud 27-10-2010, 15:17
Guinie
Guinie is offline
Zit wat in Heb net m'n jas uit de kast gehaald. Kan vanavond al aan
Met citaat reageren
Oud 27-10-2010, 15:19
Em.
Em. is offline
Ja. In de winter stap ik over op meerdere lagen sokken en handschoenen en alles, maar tot nu toe houd ik het 'gewoon' op m'n winterjas. Of m'n nog-niet-helemaal-winter jas voor als het wel koud is, maar dat alleen als ik een dikke trui aan heb en het verder niet zo heel koud is. /koukleum
Met citaat reageren
Oud 27-10-2010, 16:56
YumYum
YumYum is offline
Ik heb ook m'n winterjas al weer eventjes aan, veel te koud buiten!
Met citaat reageren
Oud 27-10-2010, 17:22
Verwijderd
Ik heb nog geen winterjas, moet dringend eens naar de winkel
Met citaat reageren
Oud 27-10-2010, 17:36
Lotte^^
Lotte^^ is offline
ik heb die van vorig jaar nu aan, maar ben er al wel achter gekomen dat deze toch vrij koud is, dus ga nog een warmere kopen.
Met citaat reageren
Oud 28-10-2010, 02:18
Verwijderd
Natuurlijk.
Een zwarte wollen mantel op knielengte

En zwarte lederen handschoenen ^^
Met citaat reageren
Oud 28-10-2010, 09:06
Giles
Giles is offline
Mijn korte wel ja, mijn lange nog niet. En geen handschoenen, want daar heb ik een hekel aan.
Oud 28-10-2010, 11:36
Verwijderd
Nee.
Met citaat reageren
Oud 28-10-2010, 15:14
AzN
AzN is offline
Ja, 'n dikke gevoerde lange jas ook nog . Vooral de muts is handig met al dat motregen van de afgelopen dagen.
Oud 28-10-2010, 16:54
Verwijderd
Citaat:
Waarom zou je wachten tot het echt vriest als je het nu ook al koud hebt? Het is niet alsof nu al kou lijden het minder erg maakt als het straks wel vriest
Met citaat reageren
Oud 28-10-2010, 17:54
Verwijderd
al een paar weken
Met citaat reageren
Oud 28-10-2010, 18:59
marrel
marrel is offline
Ja sinds vorige week. Ik ga geen kou lopen hebben alst 's nachts gewoon al een paar dagen heeft gevroren.
Oud 28-10-2010, 20:30
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik heb sinds vorige week ook m'n winterjas aan. Vind het gewoon koud als ik 's ochtends op de fiets zit en sta ook op het station de klappertanden dus dan pak ik gewoon m'n winterjas. Zie het dan wel weer als het straks -10 is. Handschoenen heb ik wel al bij me maar nog niet aangehad. Sjaal wel.
Oud 28-10-2010, 20:59
Infidel
Infidel is offline
Ja, maar wel mijn minst dikke. Eigenlijk is het gewoon een zomderding, maar omdat hij zo lang is en op zich nog wel goed gevoerd voor een zomerjas en je er ontzettend goed een sjaal onder kunt dragen, heb ik 'm benoemd tot winterjas. Mijn andere winterjas is warmer, maar korter en een beetje dertien in een dozijn. De mooie (<3) komt van de London en dat is gewoon mijn droomjas. Vandaar dat ik de koude trotseer als een geestelijk gestoorde.
Oud 28-10-2010, 21:19
Rysair
Rysair is offline
Ja ik heb um al aan. Het is eigenlijk nog wat te warm als je er nog een dik vest en t-shirt onder hebt, maar oke, anders heb ik t koud.
Met citaat reageren
Oud 28-10-2010, 21:20
Danny-058
Danny-058 is offline
ja soms ook al de handschoenen als ik sochtends naar school ga.
Met citaat reageren
Oud 28-10-2010, 21:35
Naimin
Naimin is offline
Citaat:
Ja ik heb um al aan. Het is eigenlijk nog wat te warm als je er nog een dik vest en t-shirt onder hebt, maar oke, anders heb ik t koud.
Oud 28-10-2010, 22:04
Volk
Volk is offline
Ja, sinds halverwege september. Ik heb alleen winterjassen, dus als een vest niet meer helpt gaat de winterjas mee. Onder de winterjas ben ik wel altijd heel zomers gekleed. Tot het gaat vriezen dan... Ik zorg er voor dat ik het nooit koud heb. In de winter trek ik gewoon meerdere lagen aan.
Met citaat reageren
Oud 28-10-2010, 22:45
Sudoku.
Sudoku. is offline
Ja, al een tijdje. Ik heb het ook erg gauw koud.
Oud 29-10-2010, 04:09
MiBe
MiBe is offline
Citaat:
al een paar weken
Zelfde hier, stagnerende weer in Nederland altijd.
Oud 29-10-2010, 10:45
Verwijderd
Halverwege september al degene die ik gepland had, maar paste niet meer fatsoenlijk en wegens omstandigheden heb ik het veel kouder dan gepland dus ben ik een leren jasje gaan dragen, nog warmer dan de ander. Vraag me af wat dat moet worden als het sneeuwt
Met citaat reageren
Oud 29-10-2010, 14:23
honkballertje
honkballertje is offline
uh al lang
het is echt koud de laatste tijd (vooral 's ochtends als je naar school moet fietsen)
Met citaat reageren
Oud 29-10-2010, 14:51
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Ik heb nu sinds 2 weken een nieuwe winterjas (die ik hiervoor had zat helemaal onder de schimmel, dus die moest ik weggooien. ) en die draag ik al.
Verder heb ik alleen dunne zomerjasjes of vestjes en daar is het nu echt al te koud voor.
Ik weet niet hoe warm mijn jas is als het straks écht koud gaat worden, maar dan doe ik er gewoon een vest/trui onder ofzo.
Oud 30-10-2010, 16:19
Hawahaai
Hawahaai is offline
Ik heb de regel dat ik probeer om mijn winterjas pas in de herfstvakantie te gaan gebruiken. Daarbij geldt wel dat ik een 'dunne' winterjas heb, die ik dus in het najaar en het voorjaar aan heb, en een ski-jack voor als het vriest enzo.
Met citaat reageren
Oud 02-11-2010, 13:11
Tobiboy
Tobiboy is offline
Nog niet, maar het wordt tijd, zo te zien, als ik naar buiten kijk.
Oud 02-11-2010, 17:46
Prospect
Prospect is offline
Jawel, maar moet ik 2 uur fietsen per dag ook in de ochtend om half 8
Met citaat reageren
Oud 02-11-2010, 17:53
darkfairy
darkfairy is offline
Citaat:
Ik heb nog geen winterjas, moet dringend eens naar de winkel
Oud 02-11-2010, 17:56
darkfairy
darkfairy is offline
ik draag nou nog een fleece vest
Oud 03-11-2010, 11:44
Koekiemonster.
Koekiemonster. is offline
Ik draag nu mijn winter/herfst jas. Zo eentje met van die dubbele knopen van Clockhouse.
Met citaat reageren
Oud 03-11-2010, 14:13
Verwijderd
Nee, daar is t nog veeels te heet voor.
T is een echte lammy, dus dat isoleert nog beter dan nepbont dus als ik dat draag zweet ik mezelf te pletter :<
Ik draag in deze herfst een moderne manteljas die zit warm zat.
Met citaat reageren
Oud 05-11-2010, 13:49
Rysair
Rysair is offline
Citaat:
Jawel, maar moet ik 2 uur fietsen per dag ook in de ochtend om half 8
Je bent niet de enige. Op sommige momenten is dat echt tijdverprutserij, maar.. ik woon buiten de stad. Als ik dan ons huis+grond vergelijk met dat wat mensen in de stad hebben, dan ben ik wel tevreden.
Met citaat reageren
Oud 05-11-2010, 18:06
darkfairy
darkfairy is offline
ik heb eindelijk een winterjas
maar ik ga het nog niet dragen
Oud 10-11-2010, 09:23
brumm
brumm is offline
zo koud is het toch ook weer niet het vriest nog steeds niet 's ochtends dus ik doe mijn tshirt aan en mijn bodywarmer dan heb ik het warm genoeg
Met citaat reageren
Oud 10-11-2010, 14:07
Verwijderd
Ik draag 'm pas weer sinds zaterdag, maar als het de komende dagen nog gaat doe ik gewoon m'n zomerjasje weer aan. Wil het zo lang mogelijk uitstellen, je kan heel de fokking winter nog een winterjas dragen.
Met citaat reageren
Oud 11-11-2010, 19:52
JustADreamer
JustADreamer is offline
Op echt koude dagen doe ik m'n winterjas aan, en dan ipv een warme trui zodat ik het ook binnen niet koud heb gewoon wat laagjes. Als het dan 's middags warm wordt dan kan ik altijd nog een van die laagjes uit doen. Op minder koude dagen doe ik nog wat meer laagjes aan en dan m'n leren jasje. En op dagen met regen m'n regenjas, leren jasje en wat minder laagjes... Oh en ik heb ook m'n handschoenen al regelmatig aan 's ochends, wel van die hele dunne wollen, m'n wollen met fleecevoering houd ik voor de winter. En een sjaal vind ik soms ook wel lekker als de lucht echt heel koud is nog 's ochends, maar ook dat is nog maar een dunnetje, de warme wollen komen in de winter wel weer.
Oud 11-11-2010, 19:56
JustADreamer
JustADreamer is offline
Citaat:
zo koud is het toch ook weer niet het vriest nog steeds niet 's ochtends dus ik doe mijn tshirt aan en mijn bodywarmer dan heb ik het warm genoeg
Werk jij toevallig bij de AH in Sliedrecht? Die gozer daar doet namelijk ook standaard alleen een tshirt en eventueel een bodywarmer aan met dit weer... Hoe warm moet jij het dan wel niet hebben in de zomer???!
Oud 14-11-2010, 15:01
Dizzy B
Dizzy B is offline
Jazeker veel te koud nu!
Met citaat reageren
Oud 16-11-2010, 12:19
Röps
Röps is offline
Vanaf gisteren. Daarvoor had ik het al te koud, maar nooit tijd gehad om mijn zakinhoud over te zetten
Met citaat reageren
Oud 16-11-2010, 12:23
Tink*
Tink* is offline
Ik vind het trouwens superknap dat sommige mensen nog zo lang in een zomerjas hebben gelopen, ik vind het daar toch echt meestal te koud voor. Ik heb al een paar weken mijn handschoenen bij me en soms ook aan. Ik vind het echt koud als ik 's nachts naar huis fiets. Ik heb mijn herfstjas al een tijdje aan.
Oud 16-11-2010, 12:52
Röps
Röps is offline
Lol ja nou ik had het dan ook echt wel koud in mijn zomerjas. En ik had een sjaal om in combi met m'n zomerjas, wat vast niet heel erg hip stond
Met citaat reageren
Oud 17-11-2010, 06:07
Verwijderd
Citaat:
Ik vind het trouwens superknap dat sommige mensen nog zo lang in een zomerjas hebben gelopen, ik vind het daar toch echt meestal te koud voor. Ik heb al een paar weken mijn handschoenen bij me en soms ook aan. Ik vind het echt koud als ik 's nachts naar huis fiets. Ik heb mijn herfstjas al een tijdje aan.
Waarom knap? Sommige mensen hebben het gewoon niet snel koud van nature, dan is er ook niets knaps aan. En als mensen het wel koud hebben en toch hardnekkig hun zomerjas blijven dragen vind ik dat eerder dom dan knap
Met citaat reageren
Oud 18-11-2010, 22:03
Verwijderd
Ja allang pracht jas <3
Met citaat reageren
Oud 20-11-2010, 20:55
Tink*
Tink* is offline
Citaat:
Waarom knap? Sommige mensen hebben het gewoon niet snel koud van nature, dan is er ook niets knaps aan. En als mensen het wel koud hebben en toch hardnekkig hun zomerjas blijven dragen vind ik dat eerder dom dan knap
Ja eh.. laten we het erop houden dat die uitdrukking in het drents een andersoortige betekenis heeft.
Oud 21-11-2010, 02:25
Verwijderd
In West-Vlaams zal 'knap' 9/10 keer eerder ironisch of sarcastisch bedoeld zijn, dan het gemeend is.

Knap hé! XD

Maar voor ik hier een ban krijg ontopic:

Ik merk inderdaad wel dat sommige mensen graag lijden voor hun look.
Laats op het station weer al eens een jongedame zien bibberen, in een kniejurk met blote benen en open heels en een simpel blazer jasje aan met blote hals.
Ik neem aan dat ze naar een feestje ging, maar om meteen al verkleumd toe te komen?

Spaar dan liever voor een taxi!
Met citaat reageren
Oud 22-11-2010, 20:21
Verwijderd
Ik loop al een tijdje af en toe in mijn winterjas. Ligt eraan of ik zin heb om mijn sleutels om te steken of welke outfit ik aan heb. Ik heb een tussenseizoen suède jasje dat ik vaak draag, wat ik overigens vorige winter de hele winter heb gedragen. Het ligt er ook aan of ik een tijdje moet lopen of niet.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten