Advertentie | |
|
![]() |
|
http://www.uu.nl/faculty/science/nl/.../Roosters.aspx
Hier kun je de roosters voor scheikunde in Utrecht vinden. Ik raad je aan om het per blok te bekijken ipv het jaarrooster (die staat onderaan) want het jaarrooster is, naar mijn mening, nogal onoverzichtelijk. Qua niveau kan je kiezen tussen Bachelor, Master, 1, 2, 3, M. De eerste twee zijn duidelijk. 1 2 3 staat in principe voor de moeilijkheidsgraad van een bachelorvak. Kort gezegd kun je zeggen dat een niveau 1 vak een eerstejaarsvak is, etc. (dat gaat in de praktijk niet altijd op maar dat geeft je in ieder geval een idee)
|
![]() |
Op deze pagina staat een goed overzicht van alle vakken die je in Utrecht krijgt, inclusief een beknopte beschrijving van de inhoud. Ook op de rest van deze site vind je veel informatie over de opleiding.
Om antwoord te geven op de vraag welke stad het meest aan te raden is: ik zou zeggen Utrecht :-) . Allereerst omdat de utrechtse scheikunde-opleiding door de jaarlijkse Elsevier-enquete als beste opleiding uit de bus komt en heel goed aangeschreven staat en ten tweede omdat Utrecht gewoon een ontzettend leuke stad is! |
![]() |
||
Citaat:
Wat studeer jij dan? Doe je dat ook in Utrecht?
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
Ik raad je aan om gewoon bij beide universiteiten een dagje mee te lopen met een student. Op open dagen of andere georganiseerde dingen kan het zijn dat je toch net een wat ander beeld krijgt. En door mee te lopen met iemand krijg je meer inside info. Vaak zijn hier wel mogelijkheden voor als je even studieadviseurs mailt of zelf natuurlijk studenten kent die je mee willen nemen.
||
Citaat:
In het eerste, tweede, derde, vierde en vijfde jaar. Welke afstudeerrichting heb je dan?
|
Wat betreft Utrecht versus Groningen hangt het volgens mij heel erg af van wat je zoekt. Groningen is écht een studentenstad. In de binnenstad zie je bijna alleen maar studenten lopen en bijna alles is gericht op studenten. Utrecht daarentegen is wel een studentenstad in die zin dat er veel studenten zijn (en meer dan genoeg studie- en studentenvereningen als je dat wil) maar dat het ook gewoon een stad is waar "gewone" mensen in wonen. Ik vond dat juist prettig aan Utrecht, ik werd heel benauwd van Groningen juist omdat het publiek zo eenzijdig was. Maar ik ken ook heel veel mensen die Groningen juist helemaal fantastisch vinden.
||
![]() |
Citaat:
Ik studeer niet (meer) in Utrecht, maar ik werk hier op een afdeling die zich o.a. bezighoudt met het beantwoorden van vragen van scholieren/(aankomend) studenten ![]() Alle tips die hierboven al zijn gegeven kan ik alleen maar bevestigen: bezoek beide universiteiten, praat zoveel mogelijk met studieadviseurs en studenten en maak je keuze aan de hand van de studie-inhoud die het beste bij je interesses past. Meeloopdagen hebben we overigens in Utrecht ook, zowel individueel als met een groep. Hier nog een paar nuttige links: Chatten met de studievoorlichting Voorlichtingsdagen Meeloopdagen Brochures en contact met de studieadviseur |
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Studeren |
de juiste studie!! hulpje | 1 | 29-07-2010 19:12 | |
Studeren |
Studenten Diergeneeskunde en/of Geneeskunde: ervaringen/opinies? Mirae | 16 | 05-12-2009 17:55 | |
Studeren |
Deel je ervaringen met andere forummers! Verwijderd | 17 | 30-05-2008 10:52 | |
Studeren |
University College #5 SchelefrieS | 500 | 18-02-2008 19:17 | |
Studeren |
Scheikunde te Utrecht of Groningen? Fatality | 7 | 13-04-2005 22:33 | |
De Kantine |
PimPamPet-Categorieën diamondvoodoo | 21 | 02-04-2003 19:06 |