Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-11-2010, 19:30
Carn
Carn is offline
en ik denk dat de levenskwaliteit nu toch ook wel ietsiepietsie beter is .
Oud 23-11-2010, 19:30
Verwijderd
Citaat:
Misschien omdat ongeveer de rest van de wereld nog niet ontdekt was? :')
Niet ontdekt door Europeanen. Er woonden al wel mensen
Oud 23-11-2010, 19:33
Verwijderd
Maar ik denk dat het punt meer is dat er tussen het aquaduct en de boekdrukkunst bij wijze van spreken geen grote uitvindingen werden gedaan.
Oud 23-11-2010, 19:34
Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
en ik denk dat de levenskwaliteit nu toch ook wel ietsiepietsie beter is .
Hmja, dat ben ik met je eens. Ook waterkwaliteit is er een stuk op vooruitgegaan denk ik zo. In het grootste gedeelte van de Middeleeuwen dronk iedereen alleen bier omdat water niet te drinken was, nergens. En edelmannen en rijke kooplieden woonden in de winter aan de Amsterdamse grachten, en in de zomer op het plattenland omdat dan de grachten te hard gingen stinken door de warmte. Het platteland was ook veiliger voor pestepidemieën trouwens. En soms waren er zoveel mensen doodgegaan aan de pest dat er gras groeide in steden omdat die bijna uitgestorven waren . En als de pest in je huis was, was je verplicht om een bos riet of iets dergelijks uit je raam te hangen.
Oud 23-11-2010, 19:34
Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
Niet ontdekt door Europeanen. Er woonden al wel mensen
Ja, maar de meesten wel onder hele andere omstandigheden dan de Europeanen.

Citaat:
Maar ik denk dat het punt meer is dat er tussen het aquaduct en de boekdrukkunst bij wijze van spreken geen grote uitvindingen werden gedaan.
Hmnee, niet echt.
Oud 23-11-2010, 19:38
Verwijderd
De belangrijkste doodsoorzaak voor kinderen onder de 5 wereldwijd is tegenwoordig diarree ten gevolge van vuil drinkwater
(dat was het in de middeleeuwen waarschijnlijk ook)

geschiedenis is allemaal erg europaïstisch
Oud 23-11-2010, 19:38
Verwijderd
Citaat:
Soms doe ik wel open maar dat zijn dan altijd Jehova's getuigen en zulk soort tuig, dus ik ben er maar grotendeels mee gestopt.

/kluizenaar
Ohh ik kijk eigenlijk wel weer uit naar een nieuwe verse lading Jehova's. Wat ik altijd wel rot vind is collectes. Helemaal naar de deur lopen om te zeggen "neh, doe 'k niet aan" is zo zonde tijd..
Oud 23-11-2010, 19:39
Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
De belangrijkste doodsoorzaak voor kinderen onder de 5 wereldwijd is tegenwoordig diarree ten gevolge van vuil drinkwater

geschiedenis is allemaal erg europaïstisch
Oh, dat wist ik niet eens .

Ja, inderdaad. En bestaat dat woord wel?
Oud 23-11-2010, 19:39
Verwijderd
en er waren minder joden met de pest. Wat natuurlijk ontzettend dubieus was voor die middeleeuwse mensjes. pogromtijd.
Oud 23-11-2010, 19:40
Verwijderd
Citaat:
Oh, dat wist ik niet eens .

Ja, inderdaad. En bestaat dat woord wel?
Ik heb het zojuist gebruikt en jij hebt het begrepen, dus bij deze bestaat het
Carn
Carn is offline
ja, die wassen hun piemeltjes e.d. net wat beter
Verwijderd
ngggg de vraag of ik ajax real ga kijken in de pub. Maar ik moet eigenlijk aan mijn scriptie werkennnn. Ook omdat ik daar binnenkort geen tijd meer voor ga hebben vanwege een toffe expoooo
Oud 23-11-2010, 19:41
Verwijderd
Citaat:
ja, die wassen hun piemeltjes e.d. net wat beter
+ haalden geen water uit de ranzige putten
Oud 23-11-2010, 19:41
Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
Ik heb het zojuist gebruikt en jij hebt het begrepen, dus bij deze bestaat het
Ah, insturen naar de Dikke .
Oud 23-11-2010, 19:43
Verwijderd
wat vinden jullie verontrustende beelden?
Oud 23-11-2010, 19:44
Verwijderd
Citaat:
Iemand die op mijn sollicitatie reageert met Hai.
Korte reactie dan.
Oud 23-11-2010, 19:45
Verwijderd
Citaat:
Nou, ik kwam er TOEVALLIG (serieus) net nog eentje tegen waar ik echt van 'de.
Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
Kun je dit nader toelichten?
Verwijderd
Citaat:
Nou, ik kwam er TOEVALLIG (serieus) net nog eentje tegen waar ik echt van 'de.
kan je die laten zien / sturen?
edit: en kan je me er op voorbereiden wat ik ga zien? want ik ben hier extreem gevoelig voor
Oud 23-11-2010, 19:46
Verwijderd
Citaat:
Kun je dit nader toelichten?
gewoon, beklemmend beeld. Ontwrichtend beeld. Niet perse ranzig ofzo. Gewoon beeld waar je je heel naar van gaat voelen. Ook niet iets als een vingerkootje dat de verkeerde kant op wijst ofzo. Gewoon spannend en fascinerend beeld.
Oud 23-11-2010, 19:47
Verwijderd
Citaat:
Meh, na jarenlange blootstelling aan alle gore gorigheid die intarwebs te bieden heeft vrees ik dat er geen beeld meer is waar ik écht verontrust/geschokt door raak.

Ah ja! Er is er wel eentje die voldoet aan die preciezere beschrijving egon!

Spoiler

Ik vind dit echt naar. Ew. (Laat dat een waarschuwing zijn voor je klikt!) En ja ik weet dat het een shop is
Oud 23-11-2010, 19:47
Verwijderd
Citaat:
Meh, na jarenlange blootstelling aan alle gore gorigheid die intarwebs te bieden heeft vrees ik dat er geen beeld meer is waar ik écht verontrust/geschokt door raak.
ja gek dat dat zo slijt he? Rare vraag maar mis je die sensatie nog weleens die je dan vroeger wel van beeld kon krijgen ofzo?
Oud 23-11-2010, 19:48
Verwijderd
Citaat:
Niks, ik ben afgestompt door het internet. Hoewel, filmpjes van reusachtige abcessen die opengesneden zijn en waar langzaam pus uit komt zetten, beetje zoals tandpasta uit een tube qua dikte, daar word ik wel lichtelijk onpasselijk van. Dat is het enige, denk ik.
Oud 23-11-2010, 19:48
Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
gewoon, beklemmend beeld. Ontwrichtend beeld. Niet perse ranzig ofzo. Gewoon beeld waar je je heel naar van gaat voelen. Ook niet iets als een vingerkootje dat de verkeerde kant op wijst ofzo. Gewoon spannend en fascinerend beeld.
Ik ga even nadenken.
Oud 23-11-2010, 19:49
Verwijderd
Citaat:
Oh zo. Dan heel veel. Even zoeken in m'n collectie, dan post ik er een paar.
Oud 23-11-2010, 19:50
Verwijderd
Ik word wel onpasselijk van sommige dingen, zoals het metalen bakje met lauw water en bruine klonten oorsmeer nadat iemands oor is uitgespoten, of een openbaar toilet waar een maandverband met de bloederige kant naar je toe op de muur geplakt zit. Maar dat zou ik niet 'beklemmend' noemen.

Schemerdonker en dat je dan je eigen schaduw ziet bewegen en je niet meteen realiseert dat het je eigen schaduw was, dat vind ik wel beklemmend.
Oud 23-11-2010, 19:52
Verwijderd
Citaat:
kan je die laten zien / sturen?
edit: en kan je me er op voorbereiden wat ik ga zien? want ik ben hier extreem gevoelig voor
Ik kwam een nieuwsberichtje tegen van een man die was gearresteerd omdat ie in Miami een prostituee bezocht, en dat bleek een undercover agente te zijn.

Op zich niet bijzonder (nouja, prostitie schijnt dus verboden te zijn in Florida ), maar de aangehouden man heeft een "half" hoofd. Zijn hele frontal lobe ontbreekt

Het is niet gory, maar wel freaky. Er zit gewoon een ENORME deuk in zijn schedel, alsof er een bowlingbal op is gevallen.

http://thechive.com/2010/11/23/dude-...-pro-4-photos/
Oud 23-11-2010, 19:52
Verwijderd
Of een dode kat die langs de snelweg ligt en dat iedereen eraan voorbijraast en dat je er zelf ook maar aan voorbijraast omdat je nu eenmaal niet stil kunt staan op de snelweg.
Oud 23-11-2010, 19:53
Verwijderd
Citaat:
Ik kwam een nieuwsberichtje tegen van een man die was gearresteerd omdat ie in Miami een prostituee bezocht, en dat bleek een undercover agente te zijn.

Op zich niet bijzonder (nouja, prostitie schijnt dus verboden te zijn in Florida ), maar de aangehouden man heeft een "half" hoofd. Zijn hele frontal lobe ontbreekt

Het is niet gory, maar wel freaky. Er zit gewoon een ENORME deuk in zijn schedel, alsof er een bowlingbal op is gevallen.

Dat geeft wel een leuk ethisch dilemma, want hoe kun je iemand zonder frontaalkwab, vaak gedefinieerd als het deel van de hersenen dat voor verantwoordelijkheidsgevoel zorgt, verantwoordelijk houden voor een misdaad?
Ik wist trouwens niet dat je daar mee in leven kon blijven.
Verwijderd
En verder googlend kwam ik dit tegen, een jongen die zó hard is geslagen dat zijn voorhoofd verbrijzelf was, waardoor chirurgen zijn voorhoofdbot hebben moeten verwijderen.

http://www.thesun.co.uk/sol/homepage...lf-a-head.html
Geel
Geel is offline
Ik vind teksten eerder beklemmend dan beelden. Maar beelden doen het ook goed.
Oud 23-11-2010, 19:54
Verwijderd
Citaat:

ik durf niet te klikken eigenlijk.
Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:

Oh my god . Maar als je de frontal lobe niet hebt dan functioneer je toch niet helemaal naar behoren? Sarah?
Verwijderd
Citaat:
Ik vind teksten eerder beklemmend dan beelden. Maar beelden doen het ook goed.
kan je uitleggen waarom?
Verwijderd
Citaat:
Dat geeft wel een leuk ethisch dilemma, want hoe kun je iemand zonder frontaalkwab, vaak gedefinieerd als het deel van de hersenen dat voor verantwoordelijkheidsgevoel zorgt, verantwoordelijk houden voor een misdaad?
Hehe ja, ik denk dat hij vaak ontoerekeningsvatbaar is verklaard. Valt gewoon onder psychische aandoeningen, lijkt me.
Oud 23-11-2010, 19:56
Verwijderd
Citaat:
Oh my god . Maar als je de frontal lobe niet hebt dan functioneer je toch niet helemaal naar behoren? Sarah?
Je mist een aantal zaken, sociale omgang, besluitvaardigheid, impulscontrole, dat soort dingen. Hij is ook vaker opgepakt wegens inbraak, baldadig gedrag en noem maar op.
Oud 23-11-2010, 19:57
Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
Je mist een aantal zaken, sociale omgang, besluitvaardigheid, impulscontrole, dat soort dingen. Hij is ook vaker opgepakt wegens inbraak, baldadig gedrag en noem maar op.
Ah. Dat verklaart een hoop.
Oud 23-11-2010, 19:57
Verwijderd
Citaat:
ik durf niet te klikken eigenlijk.
Het is een MUGSHOT.
Oud 23-11-2010, 19:58
Geel
Geel is offline
Citaat:
kan je uitleggen waarom?
Nou ja, van beelden word ik eerder misselijk en bang dan dat ik er een beklemmend gevoel krijg. Van sommige teksten krijg ik het beklemmend gevoel dat ... eh... ik een deel uit maak van een groter geheel. Volgens mij is daar een filosofische term voor.
Oud 23-11-2010, 19:58
Verwijderd
Citaat:
Wat er gebeurt helemaal zonder frontaalkwab weet ik niet, maar als mensen een groot herseninfarct in de frontaalkwab hebben kan het twee kanten op gaan: of ze worden volkomen apatisch, verliezen alle intiatief en denken erg langzaam; of ze raken juist ontremd, hebben geen enkel verantwoordelijkheidsgevoel meer en verliezen hun 'gevoel voor decorum', dat wil zeggen dat ze zich niet meer aan de fatsoensnormen in hun cultuur kunnen houden.

Ik kan me wel voorstellen dat het anders is als je zonder frontaalkwab geboren wordt of hem op jonge leeftijd kwijtraakt, dan wanneer zoiets gebeurt op oudere leeftijd als de andere delen van je hersenen geen functies meer kunnen overnemen. Er zijn zelfs mensen die op jonge leeftijd een hele hersenhelft verloren (bv. door een operatie ivm hersenkanker) en die toch vrij normaal functioneren. Maar die hebben dan nog wel beide helften van hun schedel natuurlijk.
Oud 23-11-2010, 19:59
Verwijderd
Citaat:
Ah. Dat verklaart een hoop.
Die tweede link die ik postte, van die jongen die geslagen is, die heeft nu last van spraakgebrek, concentratieproblemen en geheugenstoornis. En een slechte bescherming van zijn nog wél functionerende hersens
Oud 23-11-2010, 19:59
Verwijderd
Citaat:
Het is een MUGSHOT.
aanlokkelijk aanlokkelijk ik trek dit soort shit gewoon zo slecht. het is ook een beetje bitter dat ik er zo door gefascineerd ben en dat soort dingen graag teken want ik kan er HELEMAAL niet tegen. ik zit nu alweer met 20.000 zenuwtics omdat ik net foto's zag van iemand waarvan de huid zichzelf aan het opeten was ofzo. Ha. Heb je dat filmpje weleens gezien van dat ik een filmscene kijk? in twee seconden zit ik helemaal in de film en na 10 seconden schrik me al helemaal de tering zo bitter
Oud 23-11-2010, 20:00
Miekje*
Miekje* is offline
Ik krijg een beklemmend gevoel als ik in een volgepropte pendelbus sta, van school naar huis. Telt dat ook? Ik val dan altijd bijna flauw.
Oud 23-11-2010, 20:00
Verwijderd
egon tvp trouwens, jullie leveren allemaal bijzonder prettige input weet je <3
Oud 23-11-2010, 20:02
Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
En verder googlend kwam ik dit tegen, een jongen die zó hard is geslagen dat zijn voorhoofd verbrijzelf was, waardoor chirurgen zijn voorhoofdbot hebben moeten verwijderen.

http://www.thesun.co.uk/sol/homepage...lf-a-head.html
Hmm, das wel knap gedaan van die artsen.
Oud 23-11-2010, 20:02
Verwijderd
Citaat:
aanlokkelijk aanlokkelijk ik trek dit soort shit gewoon zo slecht. het is ook een beetje bitter dat ik er zo door gefascineerd ben en dat soort dingen graag teken want ik kan er HELEMAAL niet tegen. ik zit nu alweer met 20.000 zenuwtics omdat ik net foto's zag van iemand waarvan de huid zichzelf aan het opeten was ofzo. Ha. Heb je dat filmpje weleens gezien van dat ik een filmscene kijk? in twee seconden zit ik helemaal in de film en na 10 seconden schrik me al helemaal de tering zo bitter
Maak daar eens opnames van?

Heb je al het 2girls1cup filmpje gezien? Ik bedenk me ineens dat ik, omdat mensen het filmpje wel willen zien maar niet durven te kijken, dat ik een Lego-animatie ervan kan maken, of een cartoony 2d-animatie Een soort 2girls1cup-alternatief!
Oud 23-11-2010, 20:05
Verwijderd
Ik vind het ook altijd beklemmend als ik 99% zeker weet dat mensen veel zieker zijn dan ze zelf denken. Zoals een patiënt die zich geen grote zorgen maakte, en toen onderzocht ik de buik en kon ik voelen dat de lever vol hobbels en bobbels zat, en dat zijn meestal kankeruitzaaiingen en die zijn dan in een stadium waar je niets meer aan kunt doen. Maar dat is niet echt een beeld.
Oud 23-11-2010, 20:05
Verwijderd
Citaat:
Maak daar eens opnames van?

Heb je al het 2girls1cup filmpje gezien? Ik bedenk me ineens dat ik, omdat mensen het filmpje wel willen zien maar niet durven te kijken, dat ik een Lego-animatie ervan kan maken, of een cartoony 2d-animatie Een soort 2girls1cup-alternatief!
Nja, het was voor mijn scriptie. Ik heb een middagje alle filmscenes gekeken die ik al een tijdje wilde zien maar niet durfde te kijken. Hier: http://s188.photobucket.com/albums/z...inpeaksbob.mp4

we hebben er hard om kunnen lachen bij de scriptie bespreking ;d;:d;:"(
Oud 23-11-2010, 20:08
Verwijderd
Citaat:
Nja, het was voor mijn scriptie. Ik heb een middagje alle filmscenes gekeken die ik al een tijdje wilde zien maar niet durfde te kijken. Hier: http://s188.photobucket.com/albums/z...inpeaksbob.mp4

we hebben er hard om kunnen lachen bij de scriptie bespreking ;d;:d;:"(
Hoe wist je welke filmscenes je moest kijken, en wil je dan niet liever de hele scene in context zien (dus de hele film)?

LOL @ filmpje Welke Bob-scene was dit? De rode kamer?
Oud 23-11-2010, 20:09
Verwijderd
Hmm en over films gesproken, dan schrik ik nog steeds wel eens wakker van een beeld uit The Ring, ergens helemaal in het begin van de film, als ze net terug zijn van die vakantie en er nog niemand dood was, dan opent een moeder een deur van een inbouwkast en in die kast zit het lijk van haar dochter met een van angst gruwelijk vertrokken gezicht.
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten