Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-12-2010, 18:53
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Oh, ik heb echt heel weinig in huis altijd. Ik woon zowat naast de supermarkt, dus als ik iets echt nodig heb loop ik er gewoon effe heen.

Drinken heb ik amper in huis, want ik drink eigenlijk alleen maar thee en koffie. Soms mieter ik zo'n vitaminetablet in een glas water, of ik neem een slok wodka, maar dat is het wel zo'n beetje.
Qua 'kruiden' heb ik alleen zout, peper, knoflookpoeder, chilipoeder, kerriepoeder en kaneel staan, maar ik eet dan ook niet heel gevarieerd.
Bijna elke dag iets met kip en dan het liefst met paprika en champignons en dan met rijst, pasta of in een wrap.

Vanavond eet ik hetzelfde als gisteren, namelijk:
wraps met mager gehakt, bruine bonen, paprika, champignons, ui, mais en tomaat en een soort sausje van creme fraiche met knoflook.
Oud 17-12-2010, 18:54
Verwijderd
Citaat:
Soms mieter ik zo'n vitaminetablet in een glas water, of ik neem een slok wodka, maar dat is het wel zo'n beetje.
<3
Verwijderd
Hebben jullie dan niet aan het eind van de avond weer honger?
Verwijderd
Uice, jij moet ook vertellen hoeveel je eet, dan kan ik doen van 'JAAAAAAAAAA DAT IS ALTIJD ZO WEINIG'.
Oud 17-12-2010, 18:55
Verwijderd
Citaat:
Als je nog eens voor De Kantine wil gaan koken, mag je het gerust zeggen hoor!
En dan daarna naar de Kebab voor het nodige vleesch zeker, na-ah, mijn eer te na!

Citaat:
250 gram macaroni, 200 gram groente, 150 gr. kip of gehakt. Mja. Ach. Twee à drie volle borden. Heel soms hou ik nog wel wat over.

Eerst at ik 300 gr. gehakt, of twee stukken kipfilet (ook 300 gr.), maar tegenwoordig minder ik een beetje.
Ik snap nu waarom ik met mijn ''dure'' boodschappen alsnog goedkoper uit ben dan jij, ik eet gewoon véél minder.

Citaat:
De kruiden die hier in de kast staan:
Zeezout en verse zwarte peper, zo'n stom zeskruidendingetje die iedereen vast wel kent, kaneel, dille, bieslook, kerriepoeder, knoflook, rozemarijn en Italiaanse kruiden. En dan heb ik nog van die zakjes met gedroogde chilipepertjes, kaneelstokjes, curryblaadjes en nootmuskaat. Maar daarvan heb ik alleen nog maar de eerste een keer gebruikt Ik moet een keer een goede rasp kopen voor nootmuskaat. En eens een goede curry leren maken.
Ohja, roosmarijn, dat moet ik echt weer eens kopen! En chilipoeder, al heb ik nog wel een restje, geloof ik.
Curry kan ik je leren!
Oud 17-12-2010, 18:56
Verwijderd
Citaat:
Nee, want die 75 gram pasta met 400 gram groente, daar doe ik gerust twee uur over. Dan heb ik halverwege het bord totaal geen honger meer en na een uur of twee weer wel dus dan eet ik de rest op.
Oud 17-12-2010, 18:57
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
Aan het eind van de avond ga ik net lunchen.

Maar ik eet vrij grote porties, dus honger heb ik dan niet meer.
Hoewel dat niks zegt over de hoeveelheden voer die ik dan nog weg kan werken.

@Para: you just reminded me - Ik heb nog maar een klein laagje Grazovka staan. Morgen maar een tripje naar de slijterij maken.
Heb nu alleen nog Caffe Marakesh, een soort van zure appel/kaneel likeur en iets met bosbessen.
Verwijderd
Mijn moeder heeft echt miljard kruiden die ze zo WOP uit de kast kan pakken. Als ze kruiden door het eten strooit, lijkt het alsof ze gewoon willekeurig wat pakt en daar willekeurig wat van door het eten gooit. Eigenlijk ziet als zij kookt het er überhaupt uit alsof ze maar wat pakt en dat maar ergens in gooit en dat maar even laat staan. Zelf noemt ze dat 'heilig oog'. Maar heilig oog of stom geluk, ze kan goed koken
Verwijderd
Citaat:
Oh en bieslook, ja, dat heb ik soms ook.

Het zijn vooral de Oosterse kruiden die ik nooit gebruik en die ik ook niet snap. En gember. Want dat vind ik vies.
Die zijn juist het lekkerste. <3 Zeker in curries en stoofpotjes en couscoussalades. <3

Citaat:
Nee, want die 75 gram pasta met 400 gram groente, daar doe ik gerust twee uur over. Dan heb ik halverwege het bord totaal geen honger meer en na een uur of twee weer wel dus dan eet ik de rest op.
400 gram groente is echt héél veel. Ben je daar consequent in? Like, eet je ook 400 gram bladspinazie?
Oud 17-12-2010, 18:58
Verwijderd
Citaat:
Oja, ehm, die bedoelde ik, ik geloof dat die wel geldig is, vanaf Gronau, als het goed is. En met mijn OV kan ik naar Enschede en het stukje over de grens kost €1,40
Zowel het Schönertagticket als het Schöneswochenendeticket zijn geldig vanaf Enschede, dus die 1,40 kun je in de portemonnee houden.
Verwijderd
Citaat:
Mijn moeder heeft echt miljard kruiden die ze zo WOP uit de kast kan pakken. Als ze kruiden door het eten strooit, lijkt het alsof ze gewoon willekeurig wat pakt en daar willekeurig wat van door het eten gooit. Eigenlijk ziet als zij kookt het er überhaupt uit alsof ze maar wat pakt en dat maar ergens in gooit en dat maar even laat staan. Zelf noemt ze dat 'heilig oog'. Maar heilig oog of stom geluk, ze kan goed koken
Zo ben ik dus ook!
Verwijderd
Citaat:
250 gram macaroni, 200 gram groente, 150 gr. kip of gehakt. Mja. Ach. Twee à drie volle borden. Heel soms hou ik nog wel wat over.

Eerst at ik 300 gr. gehakt, of twee stukken kipfilet (ook 300 gr.), maar tegenwoordig minder ik een beetje.
Doe je zwaar lichamelijk werk? Of woon je in een heel koud land?
Verwijderd
Citaat:
Zowel het Schönertagticket als het Schöneswochenendeticket zijn geldig vanaf Enschede, dus die 1,40 kun je in de portemonnee houden.
Oud 17-12-2010, 19:00
Uice
Uice is offline
Citaat:
Uice, jij moet ook vertellen hoeveel je eet, dan kan ik doen van 'JAAAAAAAAAA DAT IS ALTIJD ZO WEINIG'.
Goed dan.

Ik heb altijd yoghurt en muesli in huis, daar ontbijt ik mee.

Ik heb ook altijd bananen en vaak brood en pindakaas. Een banaan en twee boterhammen per dag, daar word je groot mee, of andersom.

En dan wat avondeten. Groenten en vlees, en soms ook aardappelen ofzo.

Qua kruiden heb ik altijd zout en peper, en verse knoflook. Knoflookpoeder begrijp ik niet.
Verwijderd
Ik eet volgens mij best veel

Oh wacht, niet. Noodles, 2 a 3 volle borden????
Verwijderd
Citaat:
En dan daarna naar de Kebab voor het nodige vleesch zeker, na-ah, mijn eer te na!
Nee, ik denk dat we dan al genoeg gekruid voedsel op hebben.

Citaat:
Ik snap nu waarom ik met mijn ''dure'' boodschappen alsnog goedkoper uit ben dan jij, ik eet gewoon véél minder.
Mysterie opgelost!
Uice
Uice is offline
Gember heb ik ook meestal wel. Daar zet ik thee van.
Oud 17-12-2010, 19:01
Lorelei
Lorelei is offline
Ik heb:

3 tacobakjes met salsa (hot) en kip met fajitamix
een bak met ijsbergsla, avocado en paprika
een kan met water en een glas

Nom.
Verwijderd
Citaat:
Maar met het Schönertagticket moet je dus wel even kijken tot welk punt je kunt reizen, Göttingen ligt namelijk niet in Nordrhein-Westfalen.
Verwijderd
Uice kan wel ietsje meer eten ja, hij is zo dunnetjes.
Oud 17-12-2010, 19:02
Uice
Uice is offline
Vanavond heb ik een lapske varken, paprika, cougette (afhankelijk van hoeveel zin ik heb zullen die gekookt dan wel rauw gegeten worden) en misschien nog wat gepofte aardappels.
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
Ewwwwwwwwwwwwwwwww!!!!!!
Verwijderd
Ik dacht dat Göttingen in Frankrijk lag. Er is een liedje over. In het Frans. Vandaar.
Verwijderd
Citaat:
Die zijn juist het lekkerste. <3 Zeker in curries en stoofpotjes en couscoussalades. <3

400 gram groente is echt héél veel. Ben je daar consequent in? Like, eet je ook 400 gram bladspinazie?
Ja Maar ik doe dat niet elke dag, hoor. En als ik als 'n fatsoenlijk mens broccoli of bloemkool haal dan doe ik ook veel minder. Maar meestal heb ik geen zin in al dat snijwerk en haal ik een pak voorgesneden groente. Die komen meestal per 400 gram. Vandaag heb ik zelfs 500 gram groente op, want dat is hoeveel er in het pak zat.

De helft doen en de rest bewaren werkt bij mij niet, want dan moet ik de volgende dag hetzelfde koken en daar heb ik vaak geen zin in. Dus dan maar een gigantische berg groente waar ik de halve avond over doe Het is toch gezond dus och.
Verwijderd
Citaat:
Gember is de antichrist.
Uice
Uice is offline
Citaat:
Ewwwwwwwwwwwwwwwww!!!!!!
Neenee. Gewoon een stuk gember in het kokende water, drie kwartier laten staan, en je hebt de smakelijkste warm drank die er is.
Oud 17-12-2010, 19:03
Verwijderd
Oh trouwens Commendatore, ik had geloof ik toen ik vanmiddag op CS was bij de internationaal-balie zo'n kaartje moeten kopen hè. Want je krijgt het hier niet uit de automaat. Weet je of je er een kunt kopen in Enschede, of moet ik daarvoor in Gronau zijn.

En grrr, de site van de ns ligt plat dus ik kan niet kijken hoe het zit met de verbinding naar Enschede. ladeladela /schopt.
Verwijderd
Citaat:
Jawel, ik heb eigenlijk altijd honger/trek. Maar ik heb sowieso een raar eetritme.
Uice
Uice is offline
Paranoide eet altijd heel erg veel pasta. Genoeg voor een gezin. Met een liter kaassaus eroverheen. Vindt ze lekker.
Verwijderd
Waarom laten ze in DWDD altijd hetzelfde zien.
Verwijderd
Citaat:

Ik leer graag een keer je curry En wil ook met meer kruiden gaan koken.
Oh ja, en mijn vader heeft ook een heel lekkere vegacurry met allerlei groenten en zoete aardappel <3 nomnomnom. Die moet ik ook nog eens leren.

400 gram rucola
Oud 17-12-2010, 19:04
Verwijderd
Gemberthee is best lekker. En gemberkoekjes.
Mijn vader heeft alleen een absurd gerecht met kool en wortel en gember. Dan is het minder lekker.
Verwijderd
Citaat:
Oh trouwens Commendatore, ik had geloof ik toen ik vanmiddag op CS was bij de internationaal-balie zo'n kaartje moeten kopen hè. Want je krijgt het hier niet uit de automaat. Weet je of je er een kunt kopen in Enschede, of moet ik daarvoor in Gronau zijn.

En grrr, de site van de ns ligt plat dus ik kan niet kijken hoe het zit met de verbinding naar Enschede. ladeladela /schopt.
www.bahn.de

Heb je wel een creditcard nodig als je niet in Duitsland woont.
Verwijderd
Oef, vegetarische kruidenpaté is echt NIET TE VRETEN.
Oud 17-12-2010, 19:05
Verwijderd
Citaat:
Dat is ZO lekker <3333
Verwijderd
Citaat:
Gewoon gember en dan heet water erbij? Of thee met een zakje en daar gember bij?
Lorelei
Lorelei is offline
Ik heb ook altijd heel veel kruiden in mn kastje staan. Sommige kruiden gebruik ik bijna nooit (kruidnagel, bonenkruid, dille).. maar als ik het nodig heb dan is het er wel
Verwijderd
Citaat:
Neenee. Gewoon een stuk gember in het kokende water, drie kwartier laten staan, en je hebt de smakelijkste warm drank die er is.
Ah! Ga ik ook maken!
Oud 17-12-2010, 19:06
Verwijderd
Citaat:
Maar met het Schönertagticket moet je dus wel even kijken tot welk punt je kunt reizen, Göttingen ligt namelijk niet in Nordrhein-Westfalen.
Oh ik dacht van wel!

Citaat:
Ja Maar ik doe dat niet elke dag, hoor. En als ik als 'n fatsoenlijk mens broccoli of bloemkool haal dan doe ik ook veel minder. Maar meestal heb ik geen zin in al dat snijwerk en haal ik een pak voorgesneden groente. Die komen meestal per 400 gram. Vandaag heb ik zelfs 500 gram groente op, want dat is hoeveel er in het pak zat.

De helft doen en de rest bewaren werkt bij mij niet, want dan moet ik de volgende dag hetzelfde koken en daar heb ik vaak geen zin in. Dus dan maar een gigantische berg groente waar ik de halve avond over doe Het is toch gezond dus och.
Je kunt zo'n halve zak toch ook invriezen, mutsje.
Citaat:
Gember is de antichrist.
Neee joh! Gember is hemels!
Verwijderd
Citaat:
Ik eet volgens mij best veel

Oh wacht, niet. Noodles, 2 a 3 volle borden????
Inderdaad ja
Dat is toch niet gezond meer?
Verwijderd
Citaat:
Paranoide eet altijd heel erg veel pasta. Genoeg voor een gezin. Met een liter kaassaus eroverheen. Vindt ze lekker.
Alleen als het pasta met kaasbechamelsaus is, want dat is extreem nomz maar ook zo veel moeite dat ik dat maar eens per kwartaal kan opbrengen.

Julius leeft van gemberthee en dorre takjes.
Oud 17-12-2010, 19:07
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Oh ik dacht van wel!

Je kunt zo'n halve zak toch ook invriezen, mutsje.
En met sommige van die zakken kun je bvest heel andere gerechten maken
Verwijderd
Ik moest heel hard hardop lachen bij het beeld van jou ijverig kauwend op een takje. Met een bekertje thee in de andere hand.
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
Ik vind gember echt zo ontiegelijk ranzig.
M'n pa had pas van die chinese gemberthee gekocht voor m'n moeder (ze had last van d'r keel en gember schijnt dan te helpen) en ik had mezelf opgeofferd om het voor te proeven (want m'n ma houdt ook niet van gember)... Srsly, van de geur alleen al ging ik bijna kokhalzen. Wat een ranzig spul.
Uice
Uice is offline
Citaat:
Het smaakt precies hetzelfde als leverworst van de supermarkt.
Oud 17-12-2010, 19:08
Verwijderd
Citaat:
Alleen als het pasta met kaasbechamelsaus is, want dat is extreem nomz maar ook zo veel moeite dat ik dat maar eens per kwartaal kan opbrengen.

Julius leeft van gemberthee en dorre takjes.
Ik vraag me al héél lang af hoe je 'bechamelsaus' in godesname uitspreekt. Bècha-mélsaus? Béchamelsaus? Bekkamel? Betsjamel?
Uice
Uice is offline
Citaat:
Ik vind gember echt zo ontiegelijk ranzig.
M'n pa had pas van die chinese gemberthee gekocht voor m'n moeder (ze had last van d'r keel en gember schijnt dan te helpen) en ik had mezelf opgeofferd om het voor te proeven (want m'n ma houdt ook niet van gember)... Srsly, van de geur alleen al ging ik bijna kokhalzen. Wat een ranzig spul.
Je moet ook gewoon pure, verse gember hebben.
Verwijderd
Citaat:
www.bahn.de

Heb je wel een creditcard nodig als je niet in Duitsland woont.
Grappig hoeveel je er van weet, maar ehm, ik moet nog eens gaan kijken. Ik zat zo in mijn hoofd van: de kaartjes voor bepaalde routes kun je niet meer kopen omdat het te vroeg dag is, dús ik moet een ander soort kaartjes, dús dat moet ik aan het loket kopen. Maar dat is natuurlijk helemaal niet zo.
Verwijderd
Citaat:
Ik hecht qua specerijen vooral aan zeezout. Daar heb ik mezelf per ongeluk mee verwend toen ik hier alleen nog een potje zeezout had staan en telkens vergat om normaal zout te kopen. Nu 'lust' ik normaal zout eigenlijk niet meer.

En verder heb ik altijd witte en zwarte peper. En vaak ook verse knoflook en oregano en rozemarijn en dille. Dat was het wel zo'n beetje, afgezien van de incidentele basilicumplant. Ik snap niet zoveel van kruiden, geloof ik.
"Zeezout" is gewoon hetzelfde als normaal zout, maar dan met grotere korrels.
Verwijderd
Citaat:
Inderdaad ja
Dat is toch niet gezond meer?
Ik ben nog geen dikke papzak, dus dan is het goed!
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten