Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-01-2011, 20:07
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Is dat alles wat je kan maken?
Nee, ik kan heus wel meer. maar ik ga echt geen indonesische rijsttafels maken voor mezelf, da's teveel werk.
Advertentie
Oud 29-01-2011, 20:08
Noedelhap
Noedelhap is offline
Ik wou deze nog uppen:

Maar ik was al driedubbel te laat
Oud 29-01-2011, 20:11
Verwijderd
Best flinke dijen heeft die Ariël, eigenlijk.
Oud 29-01-2011, 20:11
Verwijderd
Citaat:
Nee, ik kan heus wel meer. maar ik ga echt geen indonesische rijsttafels maken voor mezelf, da's teveel werk.
Op die manier. Maar dan is het nog best beperkt, inderdaad
Oud 29-01-2011, 20:12
Noedelhap
Noedelhap is offline
Oh. en ik maak natuurlijk ook wel eens zelf hamburgers klaar. Maar vaak is het een rijst of pastagerecht. Ik zou wel eens wat nieuws willen. Suggesties?

Nja, en nog een kanttekening: bij mijn vlees varieer ik wel veel met sauzen: tomaten/sate/tandoori/kaas/zoetzuur/kerrie/ketjapsaus
Oud 29-01-2011, 20:13
Verwijderd
Citaat:
Goed ultimatum Ik ben al aangekleed maar wat koffie drinken en boodschappen doen betreft doe ik met je mee.
ultimatum gehaald, tenminste wat aankleden en koffie drinken betreft. Volgende ultimatum is om binnen een kwartier richting winkel te fietsen
Oud 29-01-2011, 20:13
Verwijderd
Citaat:
Ik ben het ook niet met je oneens, ik dacht gewoon dat je ehm, een jaar geleden nog veel liever was!
Jij dacht dat jij een ontzettend slechte invloed op me had gehad?
Nee mevrouw, die eer is helemaal voor mezelf!
Oud 29-01-2011, 20:14
Verwijderd
Citaat:
Oh. en ik maak natuurlijk ook wel eens zelf hamburgers klaar. Maar vaak is het een rijst of pastagerecht. Ik zou wel eens wat nieuws willen. Suggesties?
Zelfgemaakte pizza! Het precieze recept voor deeg zou ik aan mijn moeder moeten vragen, maar volgens mij is het iets als 'water, gist, bloem, kneden, laten rijzen, uitrollen, tomatensaus erop, ui, ei en wat je maar in huis hebt en dan twintig minuten in de oven'. Het is een goed recept.
Offff soep. Water, bouillonblokje en alles erin wat een beetje harmonieert en wat je in huis hebt. Harde dingen het liefst voorkoken en tomaten insnijden, weken en pellen.
Oud 29-01-2011, 20:15
Verwijderd
Ik wist vroeger niet dat mensen heel vaak zelf hamburgers maakten, en toen was ik een keer bij Uice en had ik bedacht dat we dat konden doen, dus toen zei ik dat heel enthousiast, en TOT OP HEDEN pest hij me ermee. :''''''(
Oud 29-01-2011, 20:17
Verwijderd
Citaat:

Nja, en nog een kanttekening: bij mijn vlees varieer ik wel veel met sauzen: tomaten/sate/tandoori/kaas/zoetzuur/kerrie/ketjapsaus
2 win salades:

Rauwe spinazie, met tomaat en mozzerella, spekjes bakken, afblussen met balsamico azijn (2 eetlepels) en een eetlepel honing, en dan de 'jus' die het wordt gebruiken als dressing.

Salade met aardbeien, brie en cashewnoten & honing mosterd dressing (zelf maken), stokbroodje erbij en smikkelen maar

NOM. (Laatste is wel echt voor de zomer)
Oud 29-01-2011, 20:18
Daboman
Daboman is offline
Ik ben zelf wel voorstander van pastasalade met ijsbergsla en tonijn. Verder kan er nog kaas, olijven en iets van tomaat in.
Oud 29-01-2011, 20:20
Noedelhap
Noedelhap is offline
Lekker!

Salades doe ik sporadisch nog wel eens, dat is dan een mengelmoes van:

-warme kip
- macaroni
- ijsbergsla
- feta
- olijven
- gebakken spekjes
- paprika
- gebakken ui
- pijnboompitten
- croutons
- dressing
- chilisaus
- grove peper
- zout
- oregano/basilicum
- scheut olijfolie
Verwijderd
Wraps:

Wraps in magnetron, insmeren met kruidenkaas, gerookte zalm, peper, komkommer (dun snijden met kaasschaaf), bieslook en sla, oprollen en NOM.

Salade maken van avocado, gerookte kip (kant en klaar te krijgen bij appie, die is heel lekker), beetje citroensap, sla, tomaatjes, dressing en dan dat in wraps <3
Verwijderd
Citaat:
Ik wist vroeger niet dat mensen heel vaak zelf hamburgers maakten, en toen was ik een keer bij Uice en had ik bedacht dat we dat konden doen, dus toen zei ik dat heel enthousiast, en TOT OP HEDEN pest hij me ermee. :''''''(
Oh, dat is stom van hem, want zelfgemaakte hamburgers kunnen heel lekker zijn! Gewoon vlees. Of vis, visburgers . En brood. En je kan er van alles bij verzinnen, je kan er soep bij eten, pasta bij koken, cocktailsaus, ander soort saus, knoflook, uien, koolsliertjes, sla, tomaat, pitjesbrood, aardappelpap, van die bietenprut, dat kan allemaal heel aardig bij hamburgers. Uice is gewoon bevooroordeeld wat hamburgers betreft
Verwijderd
Ik ben wel meer van de zomergerechten dan winter gerechten, dat moge duidelijk zijn
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Wat is er dan zo raar aan om dat voor te stellen?
Oud 29-01-2011, 20:21
Verwijderd
Argh, ik weet echt niet wat ik wil eten. Hier staan zo veel goede ideeën, dat ik niet kan kiezen en dan zul je zien dat ik in de AH sta en dan toch weer broodjes koop en vegaknakworsten. Ik ga mezelf in ieder geval dwingen groente te kopen en te eten.
Verwijderd
Ik vind het leuk om over eten te denken en te praten en om met eten te klooien.
Verwijderd
Pannenkoeken met salami, italiaanse kruiden en kaas (italiaanse pannenkoeken) zijn ook win.
Oud 29-01-2011, 20:22
Daboman
Daboman is offline
Citaat:
Wraps:

Wraps in magnetron, insmeren met kruidenkaas, gerookte zalm, peper, komkommer (dun snijden met kaasschaaf), bieslook en sla, oprollen en NOM.

Salade maken van avocado, gerookte kip (kant en klaar te krijgen bij appie, die is heel lekker), beetje citroensap, sla, tomaatjes, dressing en dan dat in wraps <3
Wraps kan je echt alles in stoppen. En dit klinkt idd ook wel lekker.
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Argh, ik weet echt niet wat ik wil eten. Hier staan zo veel goede ideeën, dat ik niet kan kiezen en dan zul je zien dat ik in de AH sta en dan toch weer broodjes koop en vegaknakworsten. Ik ga mezelf in ieder geval dwingen groente te kopen en te eten.
Ik ga nu ff tartaar bakken met iets van saus en spaghetti ofzo.
Verwijderd
Ik ben een culinaire plebejer want ik vind alles waarbij zoet gecombineerd wordt met hartig heel vies. Geitenkaas en honing heb ik nooit gesnapt. En eend met mango en rozijnen in de rijst enzo, al die bekende combinaties. Als het een vrucht is wil ik het niet in mijn avondeten plox.
Verwijderd
http://www.ah.nl/recepten/recept?id=...q=herfstsalade dit was ook een van de betere maaltjes in tijden.
Oud 29-01-2011, 20:23
Verwijderd
Ook niet in je toetje?
Oud 29-01-2011, 20:24
Verwijderd
Salade met avocado, gerookte kip, feta, komkommer, rucola en koriander <3

Of (lauwwarme) salade met gestoomde aardappeltjes (met schil), zongedroogde tomaatjes, haricots verts, rucola, pittenmix en feta in olie <3

Of couscoussalade met bosui, rozijntjes en cashewnoten (en paprika, jaja )

Of pastasalade met gebakken champignons, bosui, ijsbergsla, komkommer, cherrytomaatjes, mozzarella en pesto/creme fraiche.
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Geitenkaas en honing heb ik nooit gesnapt.
Met walnootje erbij is dat GODDELIJK.

Fruit in warm eten ben ik dan niet zo'n voorstander van, tenzij gebakken banaan
Verwijderd
Citaat:
http://www.ah.nl/recepten/recept?id=...q=herfstsalade dit was ook een van de betere maaltjes in tijden.
Ooh dat ziet er goed uit! Met champignons <3 en van die peuldingen. Alleen ik vind die vork er echt raar uitzien in het plaatje ik dacht eerst dat het een stuk gerookte kip was of zo, en toen zag ik dat het een houten vork was. Maar het is een raar ding.
Verwijderd
Citaat:
Wat is er dan zo raar aan om dat voor te stellen?
Oh, het zat 'm meer in mijn enthousiasme, want ik dacht dat ik iets bijzonders had bedacht, maar er is helemaal niks nieuws of bijzonders aan. Mensen doen het kennelijk heel vaak.

Citaat:
Oh, dat is stom van hem, want zelfgemaakte hamburgers kunnen heel lekker zijn! Gewoon vlees. Of vis, visburgers . En brood. En je kan er van alles bij verzinnen, je kan er soep bij eten, pasta bij koken, cocktailsaus, ander soort saus, knoflook, uien, koolsliertjes, sla, tomaat, pitjesbrood, aardappelpap, van die bietenprut, dat kan allemaal heel aardig bij hamburgers. Uice is gewoon bevooroordeeld wat hamburgers betreft
Hij maakt dus juist vaker hamburgers dan ik. Ik was niet duidelijk genoeg.
Verwijderd
Ik vind zoet/hartig-combinaties juist vaak heel lekker

blauwe kaas/peer
geitenkaas/honing
dadel/feta
chorizo/peer

nomnomnom.
Oud 29-01-2011, 20:25
Verwijderd
Hm die malle bril heeft levendige pootjes gekregen ofzo.
Verwijderd
Citaat:
Ook niet in je toetje?
Toetjes zijn geen avondeten! Toetjes zijn toetjes.
Verwijderd
Citaat:
Met walnootje erbij is dat GODDELIJK.

Fruit in warm eten ben ik dan niet zo'n voorstander van, tenzij gebakken banaan
Ja, gefrituurde banaan uit Breda
Oud 29-01-2011, 20:26
Verwijderd
Hartige pannenkoeken met spek, kaas, ui, broccoli en spinazie, omnomnom.
Verwijderd
Citaat:
Ik vind zoet/hartig-combinaties juist vaak heel lekker

blauwe kaas/peer
geitenkaas/honing
dadel/feta
chorizo/peer

nomnomnom.
Wat een verkachting van voedsel

Hartig zonder die zoete troep.
Verwijderd
Zoet en hartig vind ik ook een beetje vreemd mijn oma strooit vrijelijk rozijnen door haar eten, dat is smerig. Gebakken banaan ook. Maar sommige combinaties zijn wel heel lekker. Appel en aardappel.
Oud 29-01-2011, 20:27
Verwijderd
Oh nog 1 wingerechtje en dan stop ik want anders kan ik straks geen forumers meer verrassen met maaltijden die ze nog niet kennen omdat ik het hier allemaal al heb weggegeven

Oosterse noedelsalade:

Men neme:
blok woknoedels, zak waterkers, halve komkommer, honderd gram gebraden rosbief, een bosui, limoen en 2 eetlepels rode curry pasta.

In pan met ruim kokend water noedels in 2 min. gaarkoken, noedels loshalen met vork. Noedels in zeef afspoelen onder koud stromend water en goed laten uitlekken. Limoen schoonboenen, schil raspen en limoen uitpersen. In wijde kom limoensap met -rasp, currypasta en olie tot dressing kloppen. Noedels, komkommer en waterkers luchtig door dressing mengen. Plakjes rosbief erop leggen en ringetjes bosui erover strooien.

Woooh winnn.
Oud 29-01-2011, 20:27
Verwijderd
Kan wel alles met kaas eten, alles.
Oud 29-01-2011, 20:28
Miekje*
Miekje* is offline
Pannenkoeken met appel en kaneelsuiker <3.
Verwijderd
Citaat:
Wat een verkachting van voedsel

Hartig zonder die zoete troep.
Jij snapt er niks van.
Dat zijn allemaal veel gebruikte culinaire combi's hoor. En dat is echt niet zomaar.
Verwijderd
moe
Verwijderd
Godver en nu ben ik al weer veel te lang bezig geweest met gerechtjes opschrijven ipv te eten en het wws verhaal te schrijven
Oud 29-01-2011, 20:29
Noedelhap
Noedelhap is offline
Volgens mij hebben jullie nog nooit geitenkaas met walnoten en honing gegeten, stelletje boeren!

Of eend in sojasaus Hartig met zoet!
Oud 29-01-2011, 20:29
Noedelhap
Noedelhap is offline
In pan met ruim kokend water noedels in 2 min. gaarkoken, noedels loshalen met vork. Noedels in zeef afspoelen

AU AU AU
Oud 29-01-2011, 20:30
Verwijderd
Ik snap echt niet hoe je geitenkaas met honing en walnoten niet lekker kunt vinden. En dan nog stukjes appel (granny smith bij voorkeur) erbij, nomnom. Ook heel lekker op een pannenkoek
Verwijderd
Citaat:
Volgens mij hebben jullie nog nooit geitenkaas met walnoten en honing gegeten, stelletje boeren!

Of eend in sojasaus Hartig met zoet!
Ik dus wel Omnomnom.
Of eend met een zoete saus met framboos ofzo. Of portsaus <3
Verwijderd
Citaat:
In pan met ruim kokend water noedels in 2 min. gaarkoken, noedels loshalen met vork. Noedels in zeef afspoelen

AU AU AU
Ik twijfelde of ik het nog als n00dles ging typen de hele tijd
Verwijderd
Citaat:
Jawel, in goede restaurants zelfs, want men blijft maar zeggen dat het heel lekker is en dan moet ik het telkens proeven. Maar ik vind het gewoon vies.

Sojasaus is wel weer iets wat op een goede manier zoet is
Verwijderd
Citaat:
Ik snap echt niet hoe je geitenkaas met honing en walnoten niet lekker kunt vinden. En dan nog stukjes appel (granny smith bij voorkeur) erbij, nomnom. Ook heel lekker op een pannenkoek
Hadden wij niet zo'n pannenkoek (zonder de appel) op Lowlands?
Oud 29-01-2011, 20:31
Verwijderd
Citaat:

AU AU AU
Oud 29-01-2011, 20:31
Verwijderd
Citaat:
Hadden wij niet zo'n pannenkoek (zonder de appel) op Lowlands?
Ja maar volgens mij zat daar dan weer spek bij
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten