Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-02-2011, 18:50
Verwijderd
Citaat:
Gewoon niet in gemeenschap van goederen trouwen, als je dan zo nodig moet Dan behouden bij een eventuele scheiding beide partijen hun eigen bezit.

Oh hells yeah <3
Advertentie
Verwijderd
Het lijkt me ook hartstikke benauwend, het gevoel dat je getrouwd bent. Brr. En ik ben helemaal geen bindings-angstig persoon.
Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Ja, in de geschiedenis van de mensheid is polygamie dan ook de meest voorkomende gezinsvorm.
Dat valt wel mee, als ik me niet vergis had ik in een onderzoek gelezen dat de gemiddelde man die zich voortplantte dat bij 1,4 vrouwen deed. Licht neigend naar polygamie dus, maar zeker niet dominant. In plaats daarvan hadden de meeste "gewone" mannen één partner, en zie je dat alleen mannen met een zeer hoge sociale status meerdere vrouwen hadden.
Oud 21-02-2011, 18:51
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Ja, ik vind het wel weer lastig dat het een beetje not done is om een trouwcontract te ondertekenen zonder je familie uit te nodigen en een jurk aan te trekken, en dat een samenlevingscontract echt heel veel werk is (een vriendin van me heeft dat recent gedaan, je moet je echt door stapels juridisch taalgebruik worstelen).
Nouja, stapels juridisch jargon, het kost vooral veel geld. Dat van mij en m'n ex koste iets van €600,- met aftrek van korting. Achteraf geen slechte keuze omdat we een jaar later uit elkaar gingen. Overigens heeft dat ons wel een hoop gezeik bespaard.

En als je niet wil trouwen kun je nog altijd een geregistreerd partnerschap aangaan, dat is bijna hetzelfde (alleen worden je kinderen dan niet automatisch erkend)
Citaat:
Het kost geld, en alles is dan (meestal) gemeenschappelijk geregeld, zowel fiscaal als burgerlijk en qua bezit en geld. Als het dan strandt, krijg je weer een dure procedure waarin je de helft kwijtraakt en noem het maar op

Wat dat betreft is samenwonen net zo praktisch.

OT:

"Zij heeft 12.661 berichten op het Scholieren.com forum geplaatst, hij maar liefst 23.866."

Gelukkig! We komen allemaal in aanmerking om te trouwen.
Oud 21-02-2011, 18:52
Verwijderd
Citaat:
Nouja, stapels juridisch jargon, het kost vooral veel geld. Dat van mij en m'n ex koste iets van €600,- met aftrek van korting. Achteraf geen slechte keuze omdat we een jaar later uit elkaar gingen. Overigens heeft dat ons wel een hoop gezeik bespaard.

En als je niet wil trouwen kun je nog altijd een geregistreerd partnerschap aangaan, dat is bijna hetzelfde (alleen worden je kinderen dan niet automatisch erkend)

Oh ik bedoelde geregistreerd partnerschap dat heeft die vriendin van me gedaan. Alles wat bij trouwen vanzelfsprekend is tenzij je een uitzonderingsoptie erbij zet, moet dan expliciet worden afgesproken.
Oud 21-02-2011, 18:53
Verwijderd
Citaat:
serieus is dat hasseltboy wat is die volwassen geworden
Dit!

En wat leuk voor ze
Verwijderd
En Dobermann noemt mij nooit liefje
Verwijderd
Pff, ik wil dus eigenlijk niet trouwen, maar eigenlijk word je er gewoon bijna toe gedwongen, omdat het op vele vlakken handiger en praktischer is?

Rare gang van zaken vind ik dat eigenlijk. Daar zouden ze anno 2011 best wel eens wat dingen aan kunnen veranderen.
Oud 21-02-2011, 18:54
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Oh ik bedoelde geregistreerd partnerschap dat heeft die vriendin van me gedaan. Alles wat bij trouwen vanzelfsprekend is tenzij je een uitzonderingsoptie erbij zet, moet dan expliciet worden afgesproken.
Maar een geregistreerd partnerschap is helemaal niet moeilijk. Je moet er volgensmij twee keer voor naar de gemeente en fertig.
Oud 21-02-2011, 18:56
Verwijderd
Citaat:
Maar jij bent dan ook mijn appelflapje-met-slagroom. Weet je toch.
Verwijderd
Citaat:
Maar een geregistreerd partnerschap is helemaal niet moeilijk. Je moet er volgensmij twee keer voor naar de gemeente en fertig.
Oh zij moesten ook vanalles met een notaris ze hebben ook een kind, en daar moesten allemaal voogden voor worden aangewezen enzo.
Batave
Batave is offline
Citaat:
Ben je vaak lief tegen hem?
Oud 21-02-2011, 18:57
Batave
Batave is offline
Citaat:
Verwijderd
Citaat:
Ben je vaak lief tegen hem?
Je moest eens weten hoe lief-ie is
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Je moet het ook verdienen! Geef je hem wel genoeg TLC?

Citaat:
Pff, ik wil dus eigenlijk niet trouwen, maar eigenlijk word je er gewoon bijna toe gedwongen, omdat het op vele vlakken handiger en praktischer is?

Rare gang van zaken vind ik dat eigenlijk. Daar zouden ze anno 2011 best wel eens wat dingen aan kunnen veranderen.
Tja, tja, de maatschappij is daar nu eenmaal op ingericht. Net zoals alleenstaanden vaak duurder uit zijn in het dagelijks leven omdat gehuwden/samenwonenden vaak veel belastingvoordeel hebben, gebruik kunnen maken van bijzondere regelingen, etc.
Oud 21-02-2011, 18:58
Verwijderd
Citaat:
Tja, tja, de maatschappij is daar nu eenmaal op ingericht. Net zoals alleenstaanden vaak duurder uit zijn in het dagelijks leven omdat gehuwden/samenwonenden vaak veel belastingvoordeel hebben, gebruik kunnen maken van bijzondere regelingen, etc.
De maatschappij, DE MAATSCHAPPIJJJJ
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Oh zij moesten ook vanalles met een notaris ze hebben ook een kind, en daar moesten allemaal voogden voor worden aangewezen enzo.
Dat klinkt dan toch echt als een samenlevingsovereenkomst en het opstellen van een testament.
Verwijderd
Wie is hasseltboy?
Uice
Uice is offline
Raad raad raad, waarin ik mijn eendenfilet braad.
Oud 21-02-2011, 18:59
Uice
Uice is offline
Citaat:
De maatschappij, DE MAATSCHAPPIJJJJ
De maatschappij, dat ben jij.
Batave
Batave is offline
Citaat:
Becel?
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Olijfolie?
Verwijderd
Citaat:
Dat klinkt dan toch echt als een samenlevingsovereenkomst en het opstellen van een testament.
Hmm ik dacht een GP. Maar ik kan het mis hebben. Alle voogden aanwijzen hoorde er sowieso bij, ook zonder testament, wat ik wel raar vond (en zij ook), want daarvoor was het toch ook al twee jaar hun kind.
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Ik wist helemaal niet dat hij met per piacere ging. Is zij ook zo'n erge gristen?
Nee, volgens mij niet.
Verwijderd
Citaat:
Oud 21-02-2011, 19:00
Batave
Batave is offline
Citaat:
Verwijderd
Citaat:
De oven.
Noedelhap
Noedelhap is offline
Ik had ooit eens een nijntje-cartoon gemaakt van sommige forumers, waaronder per piacere en hasseltboy
Verwijderd
Sperma?
Verwijderd
Jongens, TLC en rof?

Wat is dit allemaal
Batave
Batave is offline
Volgens mij is rof gewoon rough .
Uice
Uice is offline
Citaat:
Becel?
Citaat:
Olijfolie?
Citaat:
De oven.
Het antwoord is: in zijn eigen vet!

Het heeft iets geils om een dier in zijn eigen vet te braden.
Oud 21-02-2011, 19:01
Verwijderd
per piacere herinnering ik mij minder goed, wat voor avatar had ze?
Verwijderd
Citaat:
Volgens mij is rof gewoon rough .
Oh dat is 1

Nu TLC nog!
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Hmm ik dacht een GP. Maar ik kan het mis hebben. Alle voogden aanwijzen hoorde er sowieso bij, ook zonder testament, wat ik wel raar vond (en zij ook), want daarvoor was het toch ook al twee jaar hun kind.
Hoe het met voogden zit weet ik ook niet. Maar ik kan me voorstellen dat het even duurt voordat je daar een besluit over hebt genomen.
Verwijderd
Een studiegenootje van me ging ook trouwen en ook voor de kerk en alles, dus toen dacht ik: aha, ze is heel christelijk. Maar ze studeerde tegelijk met mij af en toen deed ze de Gelofte in plaats dan de Eed, dus dat vond ik dan weer raar, want als ik ook maar een beetje gelovig was had ik de Eed genomen, want die klinkt veel plechtiger ("zo ware helpe mij God almachtig" in plaats van "dat beloof ik").
Oud 21-02-2011, 19:02
Verwijderd
Tenderness, Love, Care
Verwijderd
Citaat:
Een studiegenootje van me ging ook trouwen en ook voor de kerk en alles, dus toen dacht ik: aha, ze is heel christelijk. Maar ze studeerde tegelijk met mij af en toen deed ze de Gelofte in plaats dan de Eed, dus dat vond ik dan weer raar, want als ik ook maar een beetje gelovig was had ik de Eed genomen, want die klinkt veel plechtiger ("zo ware helpe mij God almachtig" in plaats van "dat beloof ik").
Ik zou sowieso de Eed afleggen, ook omdat ik er dan geen problemen mee heb die te breken
Verwijderd
Eeh wat TLC is weet ik ook niet Martiño

edit: Oh, tenderness, love & care. Nou de TLC tussen Michelangelo en moi zit wel snor!
Oud 21-02-2011, 19:03
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Oh dat is 1

Nu TLC nog!
Tender Love and Care!! Geen wonder dat hij je geen liefje noemt!
Oud 21-02-2011, 19:03
Verwijderd
Citaat:
per piacere herinnering ik mij minder goed, wat voor avatar had ze?
ramsey nasr!
Oud 21-02-2011, 19:04
Verwijderd
Citaat:
Ik zou sowieso de Eed afleggen, ook omdat ik er dan geen problemen mee heb die te breken
Wat prettig dat jij geen arts bent
Verwijderd
Citaat:

edit: Oh, tenderness, love & care. Nou de TLC tussen Michelangelo en moi zit wel snor!
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
*zucht* Mannen! *hopeloze blik naar de hemel slaat*
Verwijderd
Citaat:
ramsey nasr!
Hmm, ohja!
Oud 21-02-2011, 19:05
Verwijderd
Oh my, is dit:

Spoiler

dan ook afkomstig van Tenderness, Love & Care?

Oud 21-02-2011, 19:06
Verwijderd
LL zullen we binnenkort een film kijken op jouw tv?
Verwijderd
Citaat:
Wat prettig dat jij geen arts bent
Verwijderd
Het is niet wenselijk dat ik in gemeenschap van goederen ga trouwen dus van mij hoeft het niet zo maar zo'n schijnhuwelijk lijkt me best prima. Groot over de top feest en honeymoon maar niet naar het stadhuis gaan
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:

Nouja, nu Uice aangaf dat HB christelijk was, snap ik ineens de drang wel om te trouwen. Arme PP is gewoon 4,5 jaar verstokt geweest van seks!
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten