Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-03-2011, 21:34
Verwijderd
Citaat:
Zoals al ongeveer 10 keer gezegd: in saai is iedereen nog steeds welkom. Maar we kennen elkaar en dan ontkom je er niet aan dat we 'inside' dingen bespreken en dat mensen het zien als een kliek. Dat is met het hoi topic precies hetzelfde.
dat snap ik! alleen ik wil zeggen dat een topic zoals saai, dan kan je het ook over hoi hebben bijvoorbeeld belangrijk zijn om binding met het forum te krijgen.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-03-2011, 21:34
Verwijderd
Citaat:
dat snap ik! alleen ik wil zeggen dat een topic zoals saai, dan kan je het ook over hoi hebben bijvoorbeeld belangrijk zijn om binding met het forum te krijgen.
Ik geloof dat je punt me volledig ontgaat.
Met citaat reageren
Oud 12-03-2011, 21:37
Verwijderd
Citaat:
Ik geloof dat je punt me volledig ontgaat.
het heeft volgens mij ook niet veel zin om hiermee door te gaan, met het hele topic. meningen blijven altijd anders en als mensen hier alleen maar zitten om andere meeningen te weerleggen heeft het geen zin.
Met citaat reageren
Oud 12-03-2011, 21:38
Verwijderd
Citaat:
het heeft volgens mij ook niet veel zin om hiermee door te gaan, met het hele topic. meningen blijven altijd anders en als mensen hier alleen maar zitten om andere meeningen te weerleggen heeft het geen zin.
Ik kan er eigenlijk niet helemaal achter komen wat nou je punt precies is..
Met citaat reageren
Oud 12-03-2011, 21:38
Verwijderd
Citaat:
jep de hoi reeks is voor de zieligen onder ons die nergens anders kunnen binnendringen
Zie je nou wel dat echte onzinners veel onaardiger zijn dan Dk'ers
Met citaat reageren
Oud 12-03-2011, 21:39
Verwijderd
Wintopic .

Dan sluit ik af met: ik ben prima tevreden zoals het gaat, niet te strak modereren enneh thumbs up
Met citaat reageren
Oud 12-03-2011, 21:39
Verwijderd
Crosspost uit het saaitopic:

Citaat:
Het idee was er al langer, maar het duurde duizent jaar voor er eindelijk iets gebeurde.

For ze record: Ik hou me hier buiten, want ik vind het allemaal gezeik.
Het is ook gezeik, voor een lid, maar je bent nou eenmaal wel DK-forumbaas. Dus beetje vreemd om jezelf hierbuiten te plaatsen vind ik. Is weer een bevestiging dat de DK-forumbazen totaal niet als team opereren, misschien zelfs andere dingen willen, en ook totaal anders gewaardeerd worden door de leden.
Dus áls er al een probleem is dan lijkt me dat het forumbazenteam dat eens onder handen genomen moet worden.
Met citaat reageren
Oud 12-03-2011, 21:41
Verwijderd
Citaat:
Ik kan er eigenlijk niet helemaal achter komen wat nou je punt precies is..
volgens mij heb ik vaak genoeg duidelijk gemaakt, dat de reden dat het hier dood bloed, er geen nieuwe leden komen komt door de houding van de gebruikers die een negatiefe houding aannemen jegens nieuwelingen. en dat beleid en forumbazen daar weinig invloed op hebben.
Met citaat reageren
Oud 12-03-2011, 21:45
Verwijderd
Citaat:
volgens mij heb ik vaak genoeg duidelijk gemaakt, dat de reden dat het hier dood bloed, er geen nieuwe leden komen komt door de houding van de gebruikers die een negatiefe houding aannemen jegens nieuwelingen. en dat beleid en forumbazen daar weinig invloed op hebben.
Naar mijn mening wordt 9/10 mensen met open armen ontvangen in saai (kijk ook naar Snoopy, nog recentelijk) dat jij nu toevallig 'een nare' ervaring had omdat je niet kon typen is niet wat er standaard gebeurd.

Aardiger dan we nu zijn voor nieuwe mensen kan niet hoor. We vragen altijd wat over nieuwe mensen, betrekken ze soort van bij het gesprek. Wat wil je nog meer?
Met citaat reageren
Oud 12-03-2011, 21:46
Verwijderd
Citaat:
Je komt nog niet met idiote maatregelen. Helaas hebben de fb's hier op DK nogal een geschiedenis van idiote maatregelen waarmee ze een doel trachten te bereiken voor een probleem dat een hele andere oorzaak heeft. Gezien je uitspraken in dit topic is het wachten op een rare maatregel.
Maatregelen neem ik nooit in mijn eentje.
Maar dat zul je zelf heel goed weten.
Met citaat reageren
Oud 12-03-2011, 21:46
Verwijderd
En ja we zijn een groep. Sommige mensen passen minder in die groep. Net als in het echt.
Met citaat reageren
Oud 12-03-2011, 21:47
Verwijderd
Citaat:
Naar mijn mening wordt 9/10 mensen met open armen ontvangen in saai (kijk ook naar Snoopy, nog recentelijk) dat jij nu toevallig 'een nare' ervaring had omdat je niet kon typen is niet wat er standaard gebeurd.

Aardiger dan we nu zijn voor nieuwe mensen kan niet hoor. We vragen altijd wat over nieuwe mensen, betrekken ze soort van bij het gesprek. Wat wil je nog meer?
leuk dat je het even persoonlijk maakt.
Met citaat reageren
Oud 12-03-2011, 21:48
Verwijderd
Citaat:
Ik vind dat juist helemaal niet zo.

Zelf ben ik geen 'vaste' DK-er en ik post amper in het Saai-topic, maar dat ligt toch aan mij en niet aan de vaste ploeg die hier zit?

Persoonlijk zou ik niet zo snel in Saai posten omdat ik het geen fijn idee vind om 'binnen te dringen' in een vriendengroep. Ik zou tijdens het uitgaan ook nooit zomaar op vreemde mensen aflopen en bij hen gaan staan terwijl ze een gesprek hebben. Maar dat is toch mijn probleem en niet hun schuld?

Verder heeft er nog nooit iemand gemeen tegen mij gedaan op het moment dat ik wél op DK post, dus ik snap niet zo goed waar je dit vandaan haalt.
Met citaat reageren
Oud 12-03-2011, 21:49
Verwijderd
Citaat:
Maatregelen neem ik nooit in mijn eentje.
Maar dat zul je zelf heel goed weten.
Ja, vandaar dat ik over fb's van DK spreek waarvan jij er 1 bent.
Maar heb je verder nog inhoudelijke bijdragen waarom je dingen wel of niet vindt of houd je het bij: "Je bent de enige die dat vindt' en 'Ik denk niet dat dat zo is'?
Met citaat reageren
Oud 12-03-2011, 21:49
Verwijderd
Citaat:
leuk dat je het even persoonlijk maakt.
Daar haal je je hele idee toch vandaan? Je begint er zelf over in dit topic.
Met citaat reageren
Oud 12-03-2011, 21:50
Verwijderd
Citaat:

Zelf ben ik geen 'vaste' DK-er en ik post amper in het Saai-topic, maar dat ligt toch aan mij en niet aan de vaste ploeg die hier zit?

Persoonlijk zou ik niet zo snel in Saai posten omdat ik het geen fijn idee vind om 'binnen te dringen' in een vriendengroep. Ik zou tijdens het uitgaan ook nooit zomaar op vreemde mensen aflopen en bij hen gaan staan terwijl ze een gesprek hebben. Maar dat is toch mijn probleem en niet hun schuld?

Verder heeft er nog nooit iemand gemeen tegen mij gedaan op het moment dat ik wél op DK post, dus ik snap niet zo goed waar je dit vandaan haalt.
Ik vind het wel oprecht jammer dat je het ziet als inbreken in een vriendengroep. Je lijkt me een leuke toevoeging
Met citaat reageren
Oud 12-03-2011, 21:51
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
Crosspost uit het saaitopic:

Het is ook gezeik, voor een lid, maar je bent nou eenmaal wel DK-forumbaas. Dus beetje vreemd om jezelf hierbuiten te plaatsen vind ik.
Ik zie mezelf ook gewoon als lid, het enige verschil is dat ik op wat extra knopjes kan klikken. Ik weet uit ervaring (op het forum en erbuiten) dat bazig met m'n vingertje zwaaien helemaal niet werkt.

Ik geef ook toe dat ik weinig binding heb met de andere FB's en mss maakt mij dat een slechte FB, maar ik sta open voor suggesties en ideeen. Als de rest van het forum vind dat we echt meer een team moeten zijn, dan wil ik dat wel proberen.
Oud 12-03-2011, 21:51
Verwijderd
Citaat:
En ja we zijn een groep. Sommige mensen passen minder in die groep. Net als in het echt.
veel plezier in je groep dan.
Met citaat reageren
Oud 12-03-2011, 21:52
Verwijderd
Citaat:
Ja, vandaar dat ik over fb's van DK spreek waarvan jij er 1 bent.
Maar heb je verder nog inhoudelijke bijdragen waarom je dingen wel of niet vindt of houd je het bij: "Je bent de enige die dat vindt' en 'Ik denk niet dat dat zo is'?
Ik heb gezegd wat ik vind.
Als we die topics verplaatsen bloed dk dood. We hebben het hier niet over het algemeen beleid. Wat je er steeds bij haalt, maar hoe de zaken op DK er voor staan.
En een samenvoeging van DK en onzin vind ik geen gek idee.
Met citaat reageren
Oud 12-03-2011, 21:53
Verwijderd
Citaat:
veel plezier in je groep dan.
:')

Dat was niet aan jou gericht. Snap niet dat je je zo persoonlijk aangevallen voelt.
Met citaat reageren
Oud 12-03-2011, 21:53
Verwijderd
Citaat:
Als we die topics verplaatsen bloed dk dood. We hebben het hier niet over het algemeen beleid. Wat je er steeds bij haalt, maar hoe de zaken op DK er voor staan.
Ik vind het een vreselijk idee.
Met citaat reageren
Oud 12-03-2011, 21:54
Verwijderd
Citaat:
:')

Dat was niet aan jou gericht. Snap niet dat je je zo persoonlijk aangevallen voelt.
misschien gaat aan zoiets wel iets vooraf, maarr ik begrijp vanaf nu dat ik hier niet hoef te zijn, dus.
Met citaat reageren
Oud 12-03-2011, 21:55
Verwijderd
Citaat:
Ik vind het een vreselijk idee.
Ik denk dat het overgrote deel dat vindt ja

(Persoonlijk zou ik het wel handig vinden, dan hoef ik niet meer tussen twee fora heen en weer te switchen )
Met citaat reageren
Oud 12-03-2011, 21:56
Verwijderd
Citaat:
Ja dat heb je, maar je hebt niet gezegd waarom je dat vindt of onderbouwd waarom bepaalde gevolgen zouden optreden. Je stelt enkel dat het zo is. Maar dat lijkt me nogal mee te vallen, het gaat om 5 topics per halve pagina in nota bene 1 dag. Ik denk dat DK dat makkelijk overleeft.

Citaat:
Waarom?
Met citaat reageren
Oud 12-03-2011, 21:56
Verwijderd
Citaat:
misschien gaat aan zoiets wel iets vooraf, maarr ik begrijp vanaf nu dat ik hier niet hoef te zijn, dus.
Sorry knul, maar je vat het echt HELEMAAL verkeerd op. Ik bedoelde jou er niet mee. Ik bedoelde dat sommige mensen niet blijven plakken omdat de groep ze niet ligt. Dat kan, zo is het in het echte leven ook.

Zo vind ik een paar mensen in het hoi topic heel leuk en zo heel af en toe post ik er iets, maar ik vind mezelf niet in de groep passen/liggen dus blijf ik er verder weg.
Met citaat reageren
Oud 12-03-2011, 21:58
Verwijderd
Citaat:

Dit is precies wat ik wilde zeggen. Het feit dat andere forummers zich niet bij ons aansluiten, dat is hun eigen keuze, en niet onze schuld.

Ik zou zelf ook niet zomaar inbreken in een vriendengroep, of bij een groep op een forum. Dat is iemands eigen keuze, niet omdat andere forummers geweigerd worden.
Met citaat reageren
Oud 12-03-2011, 21:58
Verwijderd
Dat zijn de topics die het hardst lopen en die het populairst zijn. Ze staan ook steeds boven aan.
En onzin en DK samen is risicovol. Er komen hele andere leden maar, de wil van DK is dat er niet streng wordt gemoedereerd op offtopic. Uiteindelijk wordt het naar mijn idee een offtopic boel en als we dan die topics weghalen waar jij het over hebt dan bloed het dood en heb je een 2e onzin.
Met citaat reageren
Oud 12-03-2011, 22:00
Verwijderd
Citaat:
Sorry knul, maar je vat het echt HELEMAAL verkeerd op. Ik bedoelde jou er niet mee. Ik bedoelde dat sommige mensen niet blijven plakken omdat de groep ze niet ligt. Dat kan, zo is het in het echte leven ook.

Zo vind ik een paar mensen in het hoi topic heel leuk en zo heel af en toe post ik er iets, maar ik vind mezelf niet in de groep passen/liggen dus blijf ik er verder weg.
nou ik heb een reden om het persoonlijk op te vatten, plus dat ik de enige ben die over dat onderwerp een mening heeft en jij tegen mijn mening ingaat en ik de enige ben blijkbaar die het heeft meegemaakt
Met citaat reageren
Verwijderd
Citaat:
Volgens mij zei niemand dit.

Je moet niet vergeten dat je hier gewoon met mensen te maken hebt, net zoals in het echte leven. Ook in het echte leven kun je niet met iedereen opschieten en liggen sommige mensen jou meer dan anderen. Dat kun je ook op een forum niet vermijden. Sommige mensen zullen daarom wel blijven plakken en andere mensen niet. Dit heeft niet automatisch iets te maken met de vaste groep die er al zit (daarmee wil ik zeggen: het komt echt niet omdat ze 'weggepest' worden).

Volgens mij trek jij je het een beetje persoonlijk aan, terwijl je zelf eerder al aangaf dat je je al veel meer thuis voelt op DK.
Met citaat reageren
Verwijderd
Citaat:
Dat zijn de topics die het hardst lopen en die het populairst zijn. Ze staan ook steeds boven aan.
En onzin en DK samen is risicovol. Er komen hele andere leden maar, de wil van DK is dat er niet streng wordt gemoedereerd op offtopic. Uiteindelijk wordt het naar mijn idee een offtopic boel en als we dan die topics weghalen waar jij het over hebt dan bloed het dood en heb je een 2e onzin.
We hebben het hier al eerder over gehad. Dat denk ik niet. Dk'ers zijn echt wel braaf genoeg om enigszins ontopic te blijven. En als dat niet gebeurd is een waarschuwing/offtopic reacties verwijderen natuurlijk gepast. Het moet alleen wat minder streng als het was.
Met citaat reageren
Oud 12-03-2011, 22:01
Verwijderd
Citaat:
Nee hoor DK heeft zat andere topics.
Citaat:
Ok dus je bent van mening dat er geen onderscheid is tussen de topics op DK en die op onzin?
Met citaat reageren
Oud 12-03-2011, 22:02
Verwijderd
Citaat:
nou ik heb een reden om het persoonlijk op te vatten, plus dat ik de enige ben die over dat onderwerp een mening heeft en jij tegen mijn mening ingaat en ik de enige ben blijkbaar die het heeft meegemaakt
Wat voor reden dan in hemelsnaam?

En ja, ik ben het niet met je eens, ik ben het ook heel vaak niet eens met mijn beste vrienden en vriendinnen, die roepen dan ook niet gelijk dat ik ze niet meer wil zien?

Wat syori zegt dus.
Met citaat reageren
Oud 12-03-2011, 22:05
Verwijderd
Citaat:
privé situatie.
Daar kan ik niks aan doen. Probeer alsjeblieft wat minder gekleurd te lezen en je niet zo aangevallen te voelen.
Met citaat reageren
Oud 12-03-2011, 22:05
Verwijderd
Citaat:
Sorry knul.
ik ben overigens geen 7 jarig jochie met een gekleurd petje en een propellor er boven op.
Met citaat reageren
Oud 12-03-2011, 22:07
Verwijderd
Ik ben hier wel klaar mee. Denk maar lekker wat je wilt denken
Met citaat reageren
Oud 12-03-2011, 22:08
Verwijderd
Ik zat al te denken: "Wtf, my quote button doesn't work!" Maar hij heeft de post verwijderd..

qandy, kun je misschien een concreet voorbeeld geven van het wegpesten van mensen, of het gemeen doen van de vaste ploeg? Want ik heb er zelf echt nooit last van gehad en kan me er niet echt een beeld bij vormen..
Met citaat reageren
Oud 12-03-2011, 22:24
Uice
Uice is offline
Hoe je behandeld wordt heeft te maken met wat je post, niet met hoe nieuw je bent.

Ik vind het prima gaan op DK. Ik post niet zo vaak meer in WSZ, maar als ik dat doe heerst er altijd een goede sfeer.
Oud 12-03-2011, 22:24
Verwijderd
Jammer dat dit topic nu weer uitloopt in rare discussies, door mensen (ja, ík bedoel nu wél jou, qandy) die niet lijken te kunnen lezen en alles persoonlijk opvatten.
Ik ben het eigenlijk met alles wat Sanne zegt, eens. En dat is niet omdat ik Sann de leukste forumster ever vind, maar gewoon omdat ze gelijk heeft.
Dus:
- fijn dat er niet zo streng meer gemodereerd wordt en dat er in andere topics ook meer ruimte is voor discussie.
- jammer dat forumbazen als Missy en Queasy en de laatste ook wel Tink zo weinig op DK te vinden zijn.
- groepjesvorming heb je altijd en ik vind dat we op DK en in saai absoluut proberen alle nieuwe leden welkom te laten voelen, maar men moet niet gaan verwachten dat we onze inside jokes en het maken van afspraken voor feestjes e.d. maar voor ons houden. Overigens was ik een keer in een hoi-topic en werd ik meteen 'weggestuurd' door ene Yne, dan vind ik dat we dat in saai beter doen.
Met citaat reageren
Oud 12-03-2011, 22:25
Verwijderd
Citaat:
Hoe je behandeld wordt heeft te maken met wat je post, niet met hoe nieuw je bent.

Ik vind het prima gaan op DK. Ik post niet zo vaak meer in WSZ, maar als ik dat doe heerst er altijd een goede sfeer.
Juist
Met citaat reageren
Oud 12-03-2011, 22:26
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Het is prima zoals het is.
Oud 12-03-2011, 22:32
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Ik ben dan wel geen vaste DK-er, maar ik heb het idee dat dit topic alleen maar problemen creëert. Opeens worden er dingen genoemd waarvan mensen eerst niet eens dachten dat het een probleem was..
Inderdaad, hier ben ik het wel mee eens. Die drang tot zelfreflectie, terwijl het hier gewoon goed draait en er een fijne sfeer heerst. Natuurlijk moet er af en toe een worden opgetreden, maar ik ben een aanhanger van het adagium dat je als forumbazen best de teugels een beetje mag laten vieren en als de leden dan uit de bocht vliegen weer even mag aanhalen.

Ik snap eigenlijk niet waar dit evaluatietopic vandaan komt? Missy, vinden jullie als dk-forumbazen dat evaluatie (en daaropvolgende herziening, want je wil niet alleen evalueren om te evalueren) nodig is? Of komt dit meer vanuit admin?
Oud 12-03-2011, 22:34
Verwijderd
Ik heb dit niet helemaal doorgelezen maar ik heb het sterke gevoel dat hier problemen worden gemaakt die hier niet zijn.
Met citaat reageren
Oud 12-03-2011, 22:35
Verwijderd
Citaat:
Ik heb dit niet helemaal doorgelezen maar ik heb het sterke gevoel dat hier problemen worden gemaakt die hier niet zijn. Het hoi topic is blijkbaar voor whiners die geen andere weg kunnen vinden op onzin. Oké, is goed.
Ga alsjeblieft even het hele topic lezen voor je reageert op iets wat NOTA BENE MEPHISTO, NIET EENS EEN DK'ER zegt.
Met citaat reageren
Oud 12-03-2011, 22:59
Verwijderd
Citaat:
Ik heb dit niet helemaal doorgelezen maar ik heb het sterke gevoel dat hier problemen worden gemaakt die hier niet zijn.
Jézus
Het was natuurlijk een grapje, maar ik begin bijna te denken dat Mephisto gelijk had, want de grootste whiners in dit topic die meteen op hun teentjes getrapt zijn, zijn afkomstig uit het hoi-topic.

edit: en ik zie nu pas dat je die toevoeging over Mephisto's opmerking hebt weggehaald

Laatst gewijzigd op 13-03-2011 om 01:08.
Met citaat reageren
Oud 13-03-2011, 00:00
Geel
Geel is offline
Wow, en opeens zijn ze drie pagina's verder.
Oud 13-03-2011, 00:05
Verwijderd
Ja, en eigenlijk is er weinig boeiends gezegd
Met citaat reageren
Oud 13-03-2011, 00:13
Geel
Geel is offline
Geloof ik graag, want ik ga het niet allemaal lezen.
Oud 13-03-2011, 00:23
Mc Kauw
Mc Kauw is offline
Owja, Missy die geen fb meer is van DK <3

Kies dan iemand die acktiever is op DK.
Met citaat reageren
Oud 13-03-2011, 01:01
Missy
Missy is offline
Interessant topic geworden. Ga morgen even lezen, want heb nu teveel wijntjes op.
Citaat:
Inderdaad, hier ben ik het wel mee eens. Die drang tot zelfreflectie, terwijl het hier gewoon goed draait en er een fijne sfeer heerst. Natuurlijk moet er af en toe een worden opgetreden, maar ik ben een aanhanger van het adagium dat je als forumbazen best de teugels een beetje mag laten vieren en als de leden dan uit de bocht vliegen weer even mag aanhalen.

Ik snap eigenlijk niet waar dit evaluatietopic vandaan komt? Missy, vinden jullie als dk-forumbazen dat evaluatie (en daaropvolgende herziening, want je wil niet alleen evalueren om te evalueren) nodig is? Of komt dit meer vanuit admin?
Om even kort hier op te reageren. Het idee voor het topic lag het al voor het bz topic. Dat is toen blijven liggen. Een aantal fb's gaven aan dat t misschien wel een goed idee was om het toch te openen.Dit topic is geopend puur met de insteek om te kijken hoe de stand van zaken is, niet meer en niet minder.
Met citaat reageren
Oud 13-03-2011, 07:23
Batave
Batave is offline
Ik heb dit hele topic even doorgelezen en ik ben het wel eens met de algemene opvattingen die er gepost zijn. Daarbij wil ik even hier een opmerking over maken:
Citaat:
Qandy geeft aan dat hij in het verleden zich op DK minder welkom heeft gevoeld omdat zijn spelling niet altijd even superb was. Toen ik 15 was kwam ik ook voor het eerst op het forum en ik was toen, denk ik, echt niet zo oplettend wat betreft mijn taal, maar ik heb mij op DK nooit aangevallen gevoeld whatsoever(itt Onzin waar ik eens postte en ik kreeg direct de reactie: 'Ga terug naar DK' :')). Als je normaal gedraagt kan je best wel binnendringen in de saai-groep.

Trouwens, ik word er zo moe van als mensen zeggen: 'Vroeger was het veel leuker/gezelliger/beter.' In mijn korte leventje heb ik dit al zo vaak gehoord, zeker op fora/het internet, terwijl het meestal gaat om mensen die gewoon hun zin niet krijgen en daar nog steeds wrok om koesteren. Hiermee bedoel ik niet iemand persoonlijk aan te vallen, dat is vooral ervaring van een ander forum.
Reageren

Regels voor berichten