Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-03-2011, 15:06
Geel
Geel is offline
Citaat:
half vanmiddag, half vanavond
Oud 22-03-2011, 15:07
Verwijderd
Grenade was op de radio toen ik in de Hema was en nu zit het in mn hoofd FFFFUUUUUUUUU
Oud 22-03-2011, 15:10
Verwijderd
Citaat:
oh lal, Peter Pan Speedrock vanavond bij DWDD
Oud 22-03-2011, 15:13
Verwijderd
Citaat:
Principekwestie!

Ik hoor steeds een soort van echo als ik fluit speel. Maar niet echoïg, maar alsof een of andere kabouter op een fluitje in de badkamer me na aan het doen is.
Misschien is dat ook wel zo. :\
Oud 22-03-2011, 15:16
Noedelhap
Noedelhap is offline
Oef, ik heb het echt helemaal gehad met werk, als deze versie van mijn tekening niet voldoet, eet ik mijn haar op.
Oud 22-03-2011, 15:17
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Mijn vader heeft te weinig zuurstof (hij valt ook te pas en te onpas in slaap). Hij heeft nu voor 's nachts een zuurstofmasker, maar de oorzaak is verkalkte kransaderen. Nu moet hij 24 maart een contrastechocardiografie en 1 april een hartkatheterisatie.

Wat een narigheid.

Pippeloen naamzoek.
Oud 22-03-2011, 15:19
Verwijderd
Citaat:
Mijn vader heeft te weinig zuurstof (hij valt ook te pas en te onpas in slaap). Hij heeft nu voor 's nachts een zuurstofmasker, maar de oorzaak is verkalkte kransaderen. Nu moet hij 24 maart een contrastechocardiografie en 1 april een hartkatheterisatie.

Wat een narigheid.

Pippeloen naamzoek.
Wuttt Ik heb geen idee wat een contrastechocardiografie is, maar het klinkt niet goed. Sterkte en en liefde en alles <333333333333 en miljard kilo beterschap voor hem.
Oud 22-03-2011, 15:23
Verwijderd
Citaat:
Oef, ik heb het echt helemaal gehad met werk, als deze versie van mijn tekening niet voldoet, eet ik mijn haar op.
Dan ben je gauw klaar.
Oud 22-03-2011, 15:23
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Wuttt Ik heb geen idee wat een contrastechocardiografie is, maar het klinkt niet goed. Sterkte en en liefde en alles <333333333333 en miljard kilo beterschap voor hem.
Quote uit de folder: Echocardografie is een onderzoeksmethode waarbij met behulp van een ultrageluid een afbeelding van de hartkamers en hartkleppen wordt gemaakt.

Maar de katheterisatie is gevaarlijker, echo heeft vrijwel geen bijwerkingen. Katheter kan bloedingen veroorzaken, bloedstolsels die een hart- of herseninfarct kunnen veroorzaken, afname van nierfunctie en "(zeer zelden) sterfte"

Oud 22-03-2011, 15:27
Missy
Missy is offline
Citaat:
Quote uit de folder: Echocardografie is een onderzoeksmethode waarbij met behulp van een ultrageluid een afbeelding van de hartkamers en hartkleppen wordt gemaakt.

Maar de katheterisatie is gevaarlijker, echo heeft vrijwel geen bijwerkingen. Katheter kan bloedingen veroorzaken, bloedstolsels die een hart- of herseninfarct kunnen veroorzaken, afname van nierfunctie en "(zeer zelden) sterfte"

Klinkt zwaar klote. Sterkte ermee.

De auto in met zusjes, even een ijsje halen. Liefde voor de lente!
Oud 22-03-2011, 15:29
Verwijderd
Citaat:

Oei.

Maar dat zouden ze vast niet doen als ze dachten dat het niet doen niet opwoog tegen de risico's van het wel doen. Het komt vast goed. <333 *platknuffelt*
Oud 22-03-2011, 15:29
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Ja en hij moet ook nog stoppen met roken. Dat zal zijn humeur ook geen goed doen
Oud 22-03-2011, 15:30
Verwijderd
wat kut voor onze papa.
Oud 22-03-2011, 15:31
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Ja nogal. Ik zal je wel op de hoogte houden als het zover is hoor. Je care voor mama snap ik nog wel, maar voor papa valt die care toch wel mee?
Oud 22-03-2011, 15:39
Verwijderd
klopt, hou me maar op de hoogte.
Oud 22-03-2011, 15:41
Verwijderd
Citaat:
Morning.

Dobermann naamzoek: ik weet niks van magneetjes in lasagne! En dit keer écht niet. Ik denk dat ie van een van de deurtjes van je keuken in het bakje is geflikkerd ofzo.
Ghehe, dat is inderdaad ook goed mogelijk.

@Lorelei: teh fuck, man
Oud 22-03-2011, 15:42
Verwijderd
Citaat:

Wat een narigheid.
Pippeloen naamzoek.
Oei, zo'n zuurstofdrukmasker is een naar iets.
Oud 22-03-2011, 15:44
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Oei, zo'n zuurstofdrukmasker is een naar iets.
Hij heeft er wel baat bij, hij valt in ieder geval niet meer op de snelweg in slaap, that is. Maar de oorzaak verhelpen is natuurlijk effectiever.
Oud 22-03-2011, 15:45
Verwijderd
Er klinken rare geluiden van beneden. Misschien breekt er nu iemand in! Die alles kapot gaat hameren! Edit: hameren haha.
Oud 22-03-2011, 15:47
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Pak je slagersmes!
Oud 22-03-2011, 15:50
Pierrot
Pierrot is offline
GODVERDOMME wat een lekker weer. Misschien is het tijd om de tuin eens op te ruimen.
Oud 22-03-2011, 15:51
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Opruimen schmopruimen!
Oud 22-03-2011, 15:52
Pierrot
Pierrot is offline
Het is sowieso tijd voor een goede schoonmaak. De spinnenwebben hangen in de hoeken van de kamer, .
Oud 22-03-2011, 15:52
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Contrast-echocardiografie is een echo waarbij naar het hart wordt gekeken en waar ze een contrastmiddel voor gebruiken. Het onderzoek zelf is niet eng of gevaarlijk.
Oud 22-03-2011, 15:53
Pierrot
Pierrot is offline
Oh, trouwens, wat een naar nieuws, .
Oud 22-03-2011, 15:54
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Contrast-echocardiografie is een echo waarbij naar het hart wordt gekeken en waar ze een contrastmiddel voor gebruiken. Het onderzoek zelf is niet eng of gevaarlijk.
Ik maak me ook meer zorgen om die katheter, eerlijk gezegd. Zeer zelden is toch af en toe een sterfgeval. Weet jij kritieke nummers? 1 op de 1000 ofzo?
Oud 22-03-2011, 15:54
Martiño
Martiño is offline
Citaat:

Hartkatheterisatie wordt in Nederland heel veel gedaan hoor, het gaat maar in een heel klein aantal gevallen echt mis. En als het slaagt kan dat de conditie van je pa behoorlijk verbeteren.
Oud 22-03-2011, 15:56
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Ik bedoelde natuurlijk concrete, niet kritieke

Wat fijn dat er medische mensen op het forum zitten
Oud 22-03-2011, 15:57
Rationeel
Rationeel is offline
lekker met een open dakkie in het zonnetje

en nu alle banen van de a2 open zijn is er geen file meer
Oud 22-03-2011, 15:57
Geel
Geel is offline
Wat kut voor je vader LP (en Pip, natuurlijk) Heel veel sterkte voor jullie allemaal!
Oud 22-03-2011, 15:58
Rationeel
Rationeel is offline
concrete=beton=<3
Verwijderd
Citaat:
Wat fijn dat er medische mensen op het forum zitten
Qft!
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Ik maak me ook meer zorgen om die katheter, eerlijk gezegd. Zeer zelden is toch af en toe een sterfgeval. Weet jij kritieke nummers? 1 op de 1000 ofzo?
Nee, concrete cijfers weet ik niet uit mijn hoofd. Er is wel een risico, maar de procedure is aan hele strenge eisen onderworpen en wordt zeer routinematig uitgevoerd en kan wel als veilig worden beschouwd. Sowieso is het risico veel groter als je vader de procedure niet ondergaat (zeker als ik jouw verhaal hoor).
Oud 22-03-2011, 15:59
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Heb je nog steeds dat korte kapsel?
Oud 22-03-2011, 16:00
Martiño
Martiño is offline
Waar vindt de procedure plaats, LP?
Oud 22-03-2011, 16:00
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Nee, de nummers weet ik niet. Er is wel een risico, maar de procedure is aan hele strenge eisen onderworpen en wordt zeer routinematig uitgevoerd en kan wel als veilig worden beschouwd. Sowieso is het risico veel groter als je vader de procedure niet ondergaat (zeker als ik jouw verhaal hoor).
Ja, als hij zich niet slapend in een boom/vrachtwagen rijdt, krijgt hij binnenkort vast een hartaanval. Zijn broer heeft er net 1 gehad, dus dat klop ik even af.
Dank dat je me gerust stelt

@Rationeel:
Oud 22-03-2011, 16:01
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Waar vindt de procedure plaats, LP?
Welk ziekenhuis of welke plek in het lichaam
Oud 22-03-2011, 16:02
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Heb je nog steeds dat korte kapsel?
Oud 22-03-2011, 16:03
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Welk ziekenhuis of welke plek in het lichaam
Ik heb zo'n vaag vermoeden over de plek in het lichaam, dus doe maar het ziekenhuis/
Oud 22-03-2011, 16:04
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Ik heb zo'n vaag vermoeden over de plek in het lichaam, dus doe maar het ziekenhuis/
Bronovo.
Oud 22-03-2011, 16:04
Pierrot
Pierrot is offline
Citaat:
Vandaag is het zover; Daan leert fietsen. Hij klimt wat aarzelend op zijn fiets zonder zijwieltjes en vraagt of ik de eerste paar meters naast hem wil lopen. Voor het geval dat... Ik laat hem los en alles lijkt goed te gaan. Maar al snel zie ik dat de fiets steeds schuiner gaat. Ik kan me nog net inhouden om niet in te grijpen. "Ik houd het niet meer", roept hij. Net voordat ik hem toch wil helpen, krijgt hij het stuur onder controle. "Het is me gelukt!", roept hij. Hij kijkt me aan met een trotse blik. Wij weten het allebei: vanavond gaan de zijwieltjes de schuur in, voorgoed!
Waarom staat dit achterop mijn doos Brinta?
Oud 22-03-2011, 16:05
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Van brinta leer je fietsen
Oud 22-03-2011, 16:05
Verwijderd
Citaat:
Oh ja. Omdat dat het Brinta-gevoel is: veel energie en gezonde mensen met kinderen die Daan heten en buiten allemaal dingen doen.
Oud 22-03-2011, 16:08
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Wij hebben alleen blabla over actiecodes voor kommen. Wel leuke kommen btw
Oud 22-03-2011, 16:09
Pierrot
Pierrot is offline
Wat kan mij Daan schelen? Lezen mensen die verhaaltjes voordat ze Brinta kopen?
Oud 22-03-2011, 16:11
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Ik krijg ook niet bepaald zin om naar buiten te gaan en actief te doen van dat verhaaltje. Van Brinta zonder verhaaltje evenmin.
Verwijderd
Niet ervoor, maar wel terwijl de Brinta in de magnetron staat, en dan denken ze de volgende keer dat ze Brinta in de winkel zien 'hee, Brinta!'. En dan doet hun onderbewuste iets met kinderen die Daan heten en fietsen of vliegeren of mannen die met wind tegen moeilijker hard kunnen fietsen, en dan kopen ze eerder Brinta.
Verwijderd
Citaat:
Ik heb zo'n vaag vermoeden over de plek in het lichaam
Oud 22-03-2011, 16:12
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Melk in de magnetron opwarmen losers.
Oud 22-03-2011, 16:12
Rationeel
Rationeel is offline
ik heb even berekend dat als ik gecremeerd wordt en mijn as vervolgens in een goede verhouding in een betonkubus verwerkt wordt, een kubus met ribben van 150 mm zal volstaan. kleiner kan echt niet, want dan is de samenstelling kut en ik moet natuurlijk wel in topbeton (zeg C500 - C800) komen. dat ding weegt dan ongeveer 10 kilo, dus dan ben ik nog wel prima te tillen.
voeg 3 kg/m3 polipropyleenvezels toe en ik blijf ook nog heel bij een fikse brand!

lorelei naamzoek
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten