| Advertentie | |
|
|
|
|
|
||
|
Nou, ik vind 'ik typ' ook logischer, maar ik werd hier niet zo lang geleden om verbeterd. Wie was dat?
![]() OT Citaat:
![]() En hoezo 'we zijn zwanger'?
|
|
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
|
|
|
||
|
Citaat:
). dit wordt bevestigd door het feit dat het eerst wél goed gaat. ik heb dit soort dingen best vaak; mijn vingers typen dan wat er in mijn hoofd 'klinkt' en dan staat er soms opeens naar in plaats van na of andersom.niet echt eentje voor in dit topic
|
||
|
|
||
|
Citaat:
|
|
||
Verwijderd
|
Fuuuu. Ik heb Digitenne besteld, dat is vandaag binnengekomen. Sla ik de handleiding open, is het eerste wat ik zie staan:
Citaat:
|
|
|
|
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
|
|
|
||
|
Citaat:
|
|
||
|
Citaat:
zo kreeg ik ooit een speelgoed robot, "inclusief batterijen." Ja, ze hadden wel een paar mooie flitsende batterijen er op getekent, maar die waren van plastic. ![]() /random jeugdherrindering. |
||
|
|
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
Hahaha, héél herkenbaar voorbeeld haal je daar aan! Ik ben zelf geboren in Noord-Holland, heb toen een tijd in Noord-Brabant gewoond en woon nu in de omgeving van Zwolle. Hier hebben ze het ook altijd over 'het raam los', 'de deur los', 'de vaatwasser los', 'de koelkast los' etc wat voor mij ook klinkt alsof ze het in z'n geheel willen verwijderen.
|
|
|
|
Oh, hou op joh... Dat Brabants kan ik ook niet aan wennen: 'ik ging langs hem zitten'
??? En met m'n man ook wel leuke discussies gehad... Ik: 'wat zie je er moe uit joh!' Hij: 'ja, ik ben vanochtend om 6 uur aangereden' Ik: ![]() Hmm... heb een déja-vu, heb ik dit niet laatst al eens ergens gepost?
|
|
||
|
Citaat:
|
|
||
|
Een figuur op fok:
Citaat:
![]()
|
|
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Dat is wel de ergste spelling ervan die ik ooit gezien heb. ![]() Citaat:
|
||
|
|
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Zo heeft mijn ex bij mijn vrienden een onuitwisbare eerste indruk gemaakt op mijn verjaardagsfeestje met bijna alleen mensen uit Overijssel aanwezig (overigens toen hij nog het vriendje van m'n vriendin was ) door, net toen het gesprek een beetje stilviel, te vragen: "Wanneer rijden we aan?" *doodse stilte* ... *schallend gelach* Arme jongen, wonder dat hij nog terug durfde te komen ![]() Wat betreft Overijsselse schoonheden: Ik weet niet hoe vaak de juf vroeger tegen mij heeft gezegd "Het is 'ik HEB een gum nodig', niet 'ik BEN een gum nodig'." Ik doe het nog steeds wel eens Maar mijn deur is eigenlijk nooit meer los.Dit soort dingen zijn trouwens eigenlijk dus geen taalfouten. Het wordt zo consequent gedaan dat je kunt zien dat het gewoon varianten op taalregels zijn
|
|
|
|
||
|
Citaat:
De eerste paar maanden dat ik boven de rivieren studeerde kreeg ik vaak verbaasde hoofden als ik dat soort dingen zei. Of als ik zei dat ik afgewerkt was of een boek bij had.Ik spreek correct nederlands, maar dan wel op z'n brabants Maar ik zal nooit zeggen dat ik langs iemand zitOT:Een brief op 't werk: Het is verboden om niet meer buiten de vastgestelde vastgestelde pauzeteiden te gaan roken ![]()
|
||
![]() |
|
|