Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-03-2011, 02:59
Pr0xy
Pr0xy is offline
Citaat:
Ik snap dat het in dit geval een stuk moeilijker is, maar het is toch officieel erkend als genocide door het internationaal gerechtshof? In any case, het was maar een voorbeeld, hoor. Ik snap gewoon niet waarom je de ene verschrikking niet mag ontkennen en de andere wel. Srebrenica was een voorbeeld; ik had het net zo goed over Rwanda kunnen hebben, waar bijna een miljoen Tutsi's werden vermoord.
En ook dat miljoen is niet zeker, je weet uit documentaires waarschijnlijk wel dat er net als bij andere grote verschrikkingen, zoals je ze noemt, de andere kant van het verhaalmoet worden bekeken, anders is het nogal subjectief allemaal. Dat het erkent is wil niet veel zeggen. Dat hebben een paar mensen voor ons bepaald, maar niet iedereen is het daarmee eens, dat zou ook vreemd zijn.
Oud 22-03-2011, 07:15
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Ik snap gewoon niet waarom je de ene verschrikking niet mag ontkennen en de andere wel. Srebrenica was een voorbeeld; ik had het net zo goed over Rwanda kunnen hebben, waar bijna een miljoen Tutsi's werden vermoord.
Volgens mij gaat het syori hier om. En ik ben het wel met je eens, maar ik denk dat het vooral veel te maken heeft met dat de holocaust dichtbij huis was, en de tutsi's een stuk minder. Ik denk dat veel mensen niet eens iets weten over rwanda.
Oud 22-03-2011, 09:45
Verwijderd
Ik ben er nog niet achter hoe het kan dat op de basisschool alle linkshandige kindjes een speciale linkshandige schaar moeten hebben, terwijl je met iedere andere schaar gewoon met allebei de handen even goed kan knippen.
Met citaat reageren
Oud 24-03-2011, 18:33
Verwijderd
Citaat:
En ook dat miljoen is niet zeker, je weet uit documentaires waarschijnlijk wel dat er net als bij andere grote verschrikkingen, zoals je ze noemt, de andere kant van het verhaalmoet worden bekeken, anders is het nogal subjectief allemaal. Dat het erkent is wil niet veel zeggen. Dat hebben een paar mensen voor ons bepaald, maar niet iedereen is het daarmee eens, dat zou ook vreemd zijn.
Natuurlijk is niet iedereen het ermee eens, maar dát is dus wat ik niet snap. Waarom mag je het hier wel mee oneens zijn (en dat ook uiten), maar als het om de holocaust gaat niet? Dát is mijn punt. Ik vind het vreemd. Ik snap de emotionele kant wel (hoewel die emotionele kant ook aanwezig is bij de voorbeelden die ik noemde), maar in principe slaat het nergens op. Sowieso ben ik tegen censuur in welke vorm dan ook - met betrekking tot bijvoorbeeld de swastika, die uiteindelijk gewoon gejat is door de Duitsers en voor altijd geruïneerd - en bij vrijheid van meningsuiting hoort wat mij betreft ook een recht tot eigen domheid en dat is waar alle holocaust-ontkenners gebruik van mogen maken. Maar dit is mijn mening; velen zullen het er niet mee eens zijn.
Met citaat reageren
Oud 25-03-2011, 18:25
Missy
Missy is offline
Wat ik me zat te bedenken. In hoeverre is intelligentie erfelijk? Intelligentie heeft te maken met een aantal factoren, maar de intelligentie in een gezin kan best verschillend zijn.\

Eens even googlen.
Oud 27-03-2011, 20:44
drukknoopje
drukknoopje is offline
Citaat:

Ik ben er nog niet achter waar van die zwarte rondjes met witte stip voor zijn die soms op stoepen en straten geschilderd zijn.
Dat zijn oriëntatiepunten voor vliegtuigen. Schijnbaar is ons land door het kadaster ofzo in driehoeken verdeeld, en op de punt van zo'n driehoek staat zo'n stip.
Oud 28-03-2011, 07:20
Verwijderd
Citaat:
Dat zijn oriëntatiepunten voor vliegtuigen. Schijnbaar is ons land door het kadaster ofzo in driehoeken verdeeld, en op de punt van zo'n driehoek staat zo'n stip.
Serieus! Omg. Dat is wel ongeveer het gaafste antwoord wat er had kunnen zijn.
Met citaat reageren
Oud 28-03-2011, 11:29
Rationeel
Rationeel is offline
het zijn calibratiepunten van het rijksdriehoekscoördinaten (RDC) stelsel. voor zover ik weet doen vliegtuigen er niets mee hoor
Met citaat reageren
Oud 28-03-2011, 11:32
Verwijderd
En dat dat driehoeken zijn, komt door de manier van landmeten zoals dat vroeger ging! Daarbij werden telkens driehoeken aan elkaar geplakt waarvan de afstand van één zijde bekend was, en dan werden er twee hoeken van de driehoek gemeten door met zo'n landmeterdingetje naar 2 kerktorens te kijken, en dan werden de andere zijden berekend.
(bron: historisch nieuwsblad, vertekend door mijn imperfecte geheugen)

Laatst gewijzigd op 28-03-2011 om 11:39.
Met citaat reageren
Oud 28-03-2011, 11:36
Rationeel
Rationeel is offline
behalve dan dus de vliegtuigen die bezig zijn voor carthografie e.d.

hier iets over de punten:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Meetspijker
Met citaat reageren
Oud 28-03-2011, 15:55
Verwijderd
Citaat:
het zijn calibratiepunten van het rijksdriehoekscoördinaten (RDC) stelsel. voor zover ik weet doen vliegtuigen er niets mee hoor
Oh. Dat is stom.

Citaat:
En dat dat driehoeken zijn, komt door de manier van landmeten zoals dat vroeger ging! Daarbij werden telkens driehoeken aan elkaar geplakt waarvan de afstand van één zijde bekend was, en dan werden er twee hoeken van de driehoek gemeten door met zo'n landmeterdingetje naar 2 kerktorens te kijken, en dan werden de andere zijden berekend.
Kijk, daar was ik nog niet achter!
Met citaat reageren
Oud 28-03-2011, 17:21
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Zo beschrijft Jules Verne het inderdaad ook in een van zijn boeken.
Oud 28-03-2011, 17:52
Verwijderd
Hebben, naast vrouwen, ook andere vrouwelijke zoogdieren een clitoris?
Met citaat reageren
Oud 28-03-2011, 18:01
Verwijderd
Citaat:
Hebben, naast vrouwen, ook andere vrouwelijke zoogdieren een clitoris?
Hm, goede vraag!
Met citaat reageren
Oud 28-03-2011, 18:02
Verwijderd
Ha:

Citaat:
Almost all animals have clitoris which induces them to have matting with their males and functions solely to induce sexual pleasure. It is an important part of genital system of all animals (mammals).
Met citaat reageren
Oud 28-03-2011, 18:04
Verwijderd
Ha:

Citaat:
Almost all animals have clitoris which induces them to have matting with their males and functions solely to induce sexual pleasure. It is an important part of genital system of all animals (mammals).
Moar:

Citaat:
The clitoris is present in every mammal. The clitoris is the female analog of the penis, but in truth it would be more accurate to say that the penis is the male analog of the clitoris. The anatomical analog of the clitoris, the genital tubercle, also exists in species that don't have penises at all, such as birds and lizards.
Met citaat reageren
Oud 28-03-2011, 19:27
Verwijderd
Ah!

Nu dit topic er toch is: ik heb een powerpoint van bijna 30 mb en ik heb geen idee hoe ik de bestandsgrootte moet verkleinen. Ik heb het al met RAR geprobeerd, maar om de een of andere reden wordt hij daar maar 1 mb kleiner van.

Iemand?
Met citaat reageren
Oud 28-03-2011, 19:42
Verwijderd
Citaat:
Ik ben er nog niet achter hoe het kan dat op de basisschool alle linkshandige kindjes een speciale linkshandige schaar moeten hebben, terwijl je met iedere andere schaar gewoon met allebei de handen even goed kan knippen.
dat moet ik als linkshandige ontkennen! ik kan er veel moeilijker mee knippen, en dan nog niet recht. ik heb ook wel eens moeite met messen, die. zijn ook rechtshandig.
Met citaat reageren
Oud 28-03-2011, 19:44
Batave
Batave is offline
Wie de avatar van Dun Hout is .
Oud 28-03-2011, 20:02
Verwijderd
Citaat:
Ah!

Nu dit topic er toch is: ik heb een powerpoint van bijna 30 mb en ik heb geen idee hoe ik de bestandsgrootte moet verkleinen. Ik heb het al met RAR geprobeerd, maar om de een of andere reden wordt hij daar maar 1 mb kleiner van.

Iemand?
gewoon in dropbox zetten.
Met citaat reageren
Oud 28-03-2011, 20:13
Verwijderd
Citaat:
Wie de avatar van Dun Hout is .
karlheinz stochhausen!
Met citaat reageren
Oud 28-03-2011, 20:17
Batave
Batave is offline
Citaat:
karlheinz stochhausen!
Ah..
Oud 28-03-2011, 21:40
k@rlijn
k@rlijn is offline
Citaat:
Ja, maar als je lang bent is dat al een nadeel (immers, mannen willen een vrouw die kleiner is), dan ga je dat toch niet extra benadrukken?
zit wat in.. alleen ik heb ook al last van dat lang zijn.. vind het vreselijk dat ik al 1,85 ben.. maar ik wil ook wel eens hakken aan. natuurlijk doe ik het niet zo vaak meer.. nu al helemaal niet meer.
Oud 01-04-2011, 20:24
Verwijderd
Ik heb een goeie vraag voor dit topic! Vriendlief en ik hadden het over seks hebben als je zwanger bent; en ik verklaarde dat mannen altijd denken dat hun piemel zo immens groot is, dat ze de baarmoedermond van hun vrouw penetreren en de baby een hersenschudding veroorzaken. Dit leidde tot de grap dat je als de baby dan in een stuit ligt, de baby ook meteen kunt penetreren. Haha.

Maar! Nu dachten wij, er bestaat vást Japanse hentai manga waarin precies dit gebeurt. Dus eh, is iemand het ooit tegengekomen?
Met citaat reageren
Oud 01-04-2011, 20:25
Verwijderd
Ik heb het geprobeerd te googlen, maar zoeken op 'man penetrates fetus hentai manga' maakt mij een beetje bezorgd dat ik morgen de zedenpolitie op mijn stoep heb staan
Met citaat reageren
Oud 01-04-2011, 20:30
Verwijderd
Ik heb volgens mij wel zoiets in m'n rariteitenkabinet der menselijke perversie. Moet ik 'm PM'en? Het is wel furrypr0n, naar wat ik me kan herinneren. (Het zal eens niet )
Met citaat reageren
Oud 01-04-2011, 20:38
Verwijderd
Citaat:
Oops, het is iets meer tekst geworden dan ik wilde.

Spoiler
+ je moet niet vergeten dat er toen best veel kampen waren - er waren bijvoorbeeld ook kampen in Amerika voor Japans-Amerikanen, en Japanse kampen voor de Hollanders in Indië, etcetera. Die kampen waren misschien niet fijn, maar ze werden toch ook niet gebruikt voor massavernietiging van bevolkingsgroepen. Dat was zo'n vergezocht en idioot iets dat de mensheid er minstens een decennia over heeft gedaan om het te bevatten, en zelfs dan lukt het eigenlijk nog niet.
Met citaat reageren
Oud 01-04-2011, 20:41
Verwijderd
Citaat:
Ik heb volgens mij wel zoiets in m'n rariteitenkabinet der menselijke perversie. Moet ik 'm PM'en? Het is wel furrypr0n, naar wat ik me kan herinneren. (Het zal eens niet )
Jah, keihard doorsturen! Ik heb het serieus nog nooit gezien, dat is best knap Alleen jammer dat het furry is, maar ok Voegt misschien ook nog wel een extra waarde toe.
Met citaat reageren
Oud 02-04-2011, 12:29
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Ooh mag ik die ook?
Met citaat reageren
Oud 02-04-2011, 15:14
drukknoopje
drukknoopje is offline
Citaat:
Serieus! Omg. Dat is wel ongeveer het gaafste antwoord wat er had kunnen zijn.
Uhu. Niet helemaal kloppend, maar wel gaaf.
Oud 02-04-2011, 16:16
Tink*
Tink* is offline
Citaat:
dat moet ik als linkshandige ontkennen! ik kan er veel moeilijker mee knippen, en dan nog niet recht. ik heb ook wel eens moeite met messen, die. zijn ook rechtshandig.
Volgens mij zitten de snijvlakken aan een schaar anders bij linkshandige scharen. Je kan wel een rechtshandige gebruiken, maar je bent dan sneller geneigd om in het papier te happen zonder te knippen en als je wel knipt (want het kan wel ja) dan gaat het idd niet helemaal netjes.
Oud 02-04-2011, 17:50
Verwijderd
Met scharen ervaar ik als linkshandige alleen probleem als ze van die speciale ergonomische handvaten hebben, want die zijn dan speciaal op de vorm van je hand gemaakt en dan past je linkerhand niet in het rechterhandvat. Maar met 'gewone' ijzeren scharen is er totaal geen knipprobleem. Wel is het dus zo dat de bladen inderdaad andersom zitten (logisch), maar daar heb ik nog nooit problemen mee gehad.
Met citaat reageren
Oud 02-04-2011, 18:13
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Mijn stiefmoeder heeft linkshandige scharen, en daarmee kan ik niet knippen. Want als ik met rechts knip, doet de schaar het niet, en als ik met links knip, doet de links het niet.
Met citaat reageren
Oud 02-04-2011, 18:15
Verwijderd
Citaat:
Met scharen ervaar ik als linkshandige alleen probleem als ze van die speciale ergonomische handvaten hebben, want die zijn dan speciaal op de vorm van je hand gemaakt en dan past je linkerhand niet in het rechterhandvat. Maar met 'gewone' ijzeren scharen is er totaal geen knipprobleem. Wel is het dus zo dat de bladen inderdaad andersom zitten (logisch), maar daar heb ik nog nooit problemen mee gehad.
Soms knip ik met links, omdat mijn rechterhand iets anders doet, bijvoorbeeld, en dan lukt het gewoon. En als het minder goed lukt, gaat het meestal al beter als ik de schaar een beetje draai.
Met citaat reageren
Oud 02-04-2011, 22:59
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Linkshandige mensen vind ik sowieso raar. En ze kunnen nooit met vulpen schrijven!

Ok, Dobermann andere nerds naamzoek: Internet kapt er steeds mee (rood kruisje door de streepjes). Het ligt niet aan de hoeheethet, modem? En ook niet aan mijn pc, want mijn ouders hebben het ook regelmatig. Alleen opnieuw opstarten werkt.
Soms is het 4x per dag en soms een hele week niet.
Ik ben er nog niet achter hoe ik dat kan oplossen.
Oud 03-04-2011, 09:29
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Er zijn ook vulpennen voor linkshandigen!
Met citaat reageren
Oud 03-04-2011, 10:04
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Er zijn ook vulpennen voor linkshandigen!
Ja duh, maar dat veeg je steeds uit, bedoelde ik
Oud 03-04-2011, 20:37
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Ik weet nooit hoeveel ik moet geven bij een collecte of in een kerk of bij vrijwillige betaling. Is het gerechtvaardigd dat ik niks geef omdat ik 12 euro heb om de komende twee weken van te leven? Of zou ik dan gewoon een minibedrag moeten geven?
Met citaat reageren
Oud 03-04-2011, 20:39
Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Ik weet nooit hoeveel ik moet geven bij een collecte of in een kerk of bij vrijwillige betaling. Is het gerechtvaardigd dat ik niks geef omdat ik 12 euro heb om de komende twee weken van te leven? Of zou ik dan gewoon een minibedrag moeten geven?
Bij kerken is de moreel juiste keuze natuurlijk sowieso om niks te geven.
Met citaat reageren
Oud 03-04-2011, 20:42
Issun
Issun is offline
Ik ben er nog steeds niet achter wat het Engelse woord 'albeit' betekent, ook al lees ik het wekelijks op forums. Ik heb gewoon geen zin om het op te zoeken, of zo.

Naar aanleiding van dit topic heb ik het dus maar even opgezocht. Dat ik daar vanuit de context niet gewoon ben achter gekomen. En blijkbaar is het al-be-it, niet albeit op z'n Hollands.
Oud 03-04-2011, 20:46
Geel
Geel is offline
Citaat:
1. albeit
ofschoon
Hmm, ik heb ook geluisterd hoe je het uit moet spreken, je spreekt het niet uit als 'al be it'
Oud 05-04-2011, 08:47
Verwijderd
Citaat:
Ja, dat is gerechtvaardigd. Dat jij genoeg te eten hebt, is belangrijker dan dat de kerk hun glas-in-loodraam kan restaureren.
Met citaat reageren
Oud 05-04-2011, 18:54
Verwijderd
Wat betekent dat 'RV+getal' dat in muziekboeken tussen haakjes achter de naam van het stuk staat?
Met citaat reageren
Oud 05-04-2011, 18:57
Schrödinger
Schrödinger is offline
If this is in reference to a piece of classical music composed by Antonio Vivaldi, then it is a catalog reference number prefaced by RV. The catalog, known as the Ryom-Verzeichnis, was created by Peter Ryom, a Danish musicologist (scholar in the study of music). An example of this can be illustrated with one of Vivaldi's more famously celebrated violin concertos, Spring (La primavera) which is referenced as 'Concerto no. 1 in E major, Op. 8 RV 269'. Ryom-Verzeichnisis is obviously named in the first part after it's creator while Verzeichnis is German for index or directory.
Met citaat reageren
Oud 05-04-2011, 18:58
Verwijderd
Citaat:
Dat is gerechtvaardigd
Met citaat reageren
Oud 05-04-2011, 18:58
Verwijderd
Citaat:
If this is in reference to a piece of classical music composed by Antonio Vivaldi, then it is a catalog reference number prefaced by RV. The catalog, known as the Ryom-Verzeichnis, was created by Peter Ryom, a Danish musicologist (scholar in the study of music). An example of this can be illustrated with one of Vivaldi's more famously celebrated violin concertos, Spring (La primavera) which is referenced as 'Concerto no. 1 in E major, Op. 8 RV 269'. Ryom-Verzeichnisis is obviously named in the first part after it's creator while Verzeichnis is German for index or directory.
Dat is handig.
Met citaat reageren
Oud 05-04-2011, 19:43
Verwijderd
Mozart heeft KV! en Bach BWV. Ik vraag me alleen af waarom er dan meerdere stukken zijn met hetzelfde nummer.
Met citaat reageren
Oud 05-04-2011, 20:45
Issun
Issun is offline
Citaat:
Hmm, ik heb ook geluisterd hoe je het uit moet spreken, je spreekt het niet uit als 'al be it'
Hier anders wel: http://www.howjsay.com/index.php?wor...&submit=Submit
Oud 05-04-2011, 20:47
Verwijderd
Citaat:
Idd, hoe wil je het anders uitspreken? Het stamt ook gewoon af van 'all be it'.
Met citaat reageren
Oud 05-04-2011, 20:49
Geel
Geel is offline
Nou, ik vind dat ze het hier niet helemaal uitspreken als ik 'all be it' zou uitspreken. Al helemaal niet in het Brits-Engels.
Reageren

Regels voor berichten