Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-04-2011, 19:11
MsJador
MsJador is offline
Heei.

Ik doe een onderzoek naar wat tieners en mensen tussen de 20 en 30 lezen. Dus schrijf welke boeken je leuk vindt, ook engelse boeken.
Welke thema's leest u vaak. Romantiek, sci fi of toch actie.
In welke tijd speelt het zich af. In de tijd van grieken en romeinen of liever de middeleeuwen.
Enzovoort.

Dus mijn vraag; Wat voor soort boeken vind je leuk?

Alvats Bedankt!
Xx Nahiid
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-04-2011, 21:38
Verwijderd
Ik vind leuke boeken leuk. Ook interessante boeken die lekker weg lezen. Boeken met niet te kleine en niet te grote lettertypes scoren ook hoog.
Met citaat reageren
Oud 11-04-2011, 09:43
Balance
Balance is offline
Je vraagt in je titel naar 'teenagers' en in je post naar 20 tot 30-jarigen?

Ik hou van psychologische romans, familieromans, humoristische romans, detectives, chicklits en vast ook nog wel meer. Het genre doet er dus eigenlijk niet zo toe, het is vaak meer de schrijfstijl die maakt dat je een boek goed vindt of niet. Bij voorkeur spelen de boeken zich wel af in de hedendaagse tijd, al lees ik momenteel een boek wat in de 18e eeuw speelt en ook dat vind ik toch niet echt storend. Een waardeloos antwoord dus eigenlijk
Oud 11-04-2011, 16:50
Issun
Issun is offline
Ik houd van boeken die in de moderne tijd spelen, maar dan met een onaards tintje. Murakami, bijvoorbeeld.
Oud 11-04-2011, 17:18
Verwijderd
Citaat:
Je vraagt in je titel naar 'teenagers' en in je post naar 20 tot 30-jarigen?
Volgens mij tieners én 20 tot 30-jarigen. Als ik het fout heb dan moet je mij maar niet mee gaan tellen.

Ik hou van verschillende soorten boeken. Thrillers, psychologische en humoristische romans en vooral chicklit boeken. Het leukste vind ik eigenlijk thrillers en chicklit boeken, en dat soort boeken lees ik dan ook veel op vakantie. Boeken uit het verleden, of over het verleden geschreven, vind ik niet zo interessant en leuk.
Met citaat reageren
Oud 11-04-2011, 19:26
Kitten
Kitten is offline
Ik lees veel fantasy. Ik ben vooral een fan van mensen die een beetje minder mainstream schrijven, hoewel er zo veel crap tussen zit dat ik vaak toch weer terug kom bij mainstream. Ik hou vooral van hele serieuze schrijvers (Hobb, Goodkind, Mills, Gail Z. Martin, Daniels), maar het liefste zou ik leven in een sprookje, zoals Narnia.
Oud 11-04-2011, 19:45
AnneElise
AnneElise is offline
Ik lees graag boeken als Twilight, Harry Potter, Sophie Kinsella en (medische) thrillers! (Karin Slaughter, Tess Gerritsen)

xx
Met citaat reageren
Oud 12-04-2011, 13:59
Geel
Geel is offline
Er is waarschijnlijk net zoveel variaties tussen de smaken van lezer van 10 t/m 30 jaar als er variatie is in soorten boeken, dus ik snap niet zo goed wat je met dit 'onderzoek' wilt bereiken.
Oud 12-04-2011, 16:03
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Harry Potter <3

Ik lees nederlands, want /lui. Ik hou niet van oorlogsdingen of boeken over vroeger (was maar 1 boek over het verleden dat ik nooit meer zal vergeten ). Piraten vind ik stom.
Paardenboeken vind ik wel heerlijk geen idee waarom. Liefdesperikelen en probleempjes van anderen zijn ook fijn.
Ja, ehh. Romannetjes die je niet bijblijven dus meestal.
Oud 12-04-2011, 16:22
Edelweiss
Edelweiss is offline
detectives, (raadsels), spannende boeken; maar niet horror
indiedergeval niet van die super meisjes boeken (want ik ben 13 (word nog 14), en de meesten die ik ken, op een paar na lezen dat)
soms iets dat vertaald is uit het engels
niet van die koeienletters, gwn B of C boeken
geen romans e.d.

boeken waar je over na moet denken, die er voor zorgen dat je je fantasie er een beetje bij moet gebruiken
totaal geen meidenproblemen ofzo (heel zelden lees ik dat)
harry potter is ook wel leuk XD
iets met komedie of humor is soms ook wel leuk, voor de afwisseling
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten