Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-04-2011, 16:40
Verwijderd
Daar is 'ie dan weer.

10, 12 en 14 mei, Düsseldorf
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-04-2011, 15:58
Verwijderd
Ooh, is het weer zover?
Met citaat reageren
Oud 26-04-2011, 21:14
Verwijderd
Jawel.
Met citaat reageren
Oud 27-04-2011, 00:04
Noedelhap
Noedelhap is offline
Ah, tijd voor mijn jaarlijks terugkerende post:

Eurovisie Songfestival
3JS
Talpa
Wilders
Met citaat reageren
Oud 27-04-2011, 09:49
Verwijderd
Met citaat reageren
Oud 28-04-2011, 14:04
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Ah, tijd voor mijn jaarlijks terugkerende post:
Eurovisie Songfestival [afbeelding]

3JS [afbeelding]

Talpa [afbeelding]

Wilders [afbeelding]
Als Wilders ging zingen zouden we wellicht beter scoren dan met dat 3j gebeuren.
Oud 28-04-2011, 14:48
Verwijderd
Citaat:
Als Wilders ging zingen zouden we wellicht beter scoren dan met dat 3j gebeuren.
Ze zijn niet slecht hoor, het liedje groeit ook wel naarmate je het vaker hoort. Maar het is gewoon (wederom) geen Songfestival-materiaal.
Met citaat reageren
Oud 28-04-2011, 16:34
Rivka
Rivka is offline
Het Songfestival
Oud 28-04-2011, 18:41
Verwijderd
Ik vind het stom dat iedereen zo blij was met het nummer van de 3J's. Het is beter dan Sieneke, maar helemaal niet boeiend ofzo, of een kanshebber. Sowieso niet het nummer dat ik zou hebben gekozen.
Met citaat reageren
Oud 29-04-2011, 15:34
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Ze zijn niet slecht hoor, het liedje groeit ook wel naarmate je het vaker hoort.
Ik denk dat een perspectief-ding is. Ik verfoei het hele genre van middelmatige Nederlandstalige crap, en kan daarom ook echt niet luisteren naar dat soort nummers. En aan de Nederlandse scores te zien is dat een mening die de meeste Europeanen met me delen.

Nummers die winnen waren altijd muzikaal-technisch enorm veel beter dan dat soort nummers, en meestal met een opvallende act er aan vast.
Oud 29-04-2011, 15:50
Verwijderd
We moeten sowieso stoppen met dat hele circus. Waarom doen we onszelf elk jaar een afgang aan?

Laat die Oostblokkers het lekker uitzoeken met elkaar.
Met citaat reageren
Oud 29-04-2011, 19:58
Verwijderd
Jaaaaa, Songfestival. Dat is echt mijn tv-moment van het jaar. <3

Citaat:
We moeten sowieso stoppen met dat hele circus. Waarom doen we onszelf elk jaar een afgang aan?

Laat die Oostblokkers het lekker uitzoeken met elkaar.
Ja, die West-Europeanen verpesten het feest wel een beetje.

Hoe dan ook, ik vind Rusland dit jaar echt heel kut, met dat Musje. Eigenlijk moeten ze weer Dima Bilan sturen. De Oekraïne vind ik wel veul beter dan verwacht. Bijna iedereen die ik spreek, vind die heel slecht, maar ik vind het leuk. En Mika Newton is knap. <3 Slovenië is ook mooi, net als België. Zweden heeft vooral een heel irritant melodietje. Ik word al weken elke ochtend wakker - I will be popular, I will be popular, I will be geeetting, po-pu-lar. Nouja, je kent het. Armenië ongeveer hetzelfde, behalve dat ik Armenië altijd bevooroordeel omdat ik vind dat die extra punten mogen wegens constante kwaliteit. (Eva Rivas <3) Nederland is beter dan de afgelopen jaren, maar nog steeds best wel kut. Estland is ook beter dan verwacht, maar mijn beste vriend is dit jaar voor Estland, dus daar ben ik principieel tegen. (Hij vond Engeland vorig jaar ook goed, daar heeft het wat mee te maken.)
Maar de echte verrassing is voor mij Wit-Rusland. De tekst is lichtelijk kut, maar die melodie. <3 Ik houd daar nog wel van. Ik hoop dat ze hoog gaan scoren. <3

Oh en ik ben nog steeds een beetje verliefd op Lena.

Laatst gewijzigd op 29-04-2011 om 20:03.
Met citaat reageren
Oud 29-04-2011, 20:16
Verwijderd
Citaat:
Jaaaaa, Songfestival. Dat is echt mijn tv-moment van het jaar. <3

Ja, die West-Europeanen verpesten het feest wel een beetje.
Wut, waarom? :')
Met citaat reageren
Oud 30-04-2011, 10:45
Verwijderd
Citaat:
Wut, waarom? :')
Het was een grapje
Met citaat reageren
Oud 01-05-2011, 15:48
Catch
Catch is offline
Citaat:
Het was een grapje
Aangezien je er een ongelooflijk verhaal onder hebt gepost geloof ik dat niet eh.

Ik vind het vermakelijk als ik écht niets beters te doen heb op een avond. Het mooist is samen met je moeder/iemand anders alles dissen wat voorbij komt.
Met citaat reageren
Oud 01-05-2011, 16:45
Verwijderd
Citaat:
Aangezien je er een ongelooflijk verhaal onder hebt gepost geloof ik dat niet eh.
.
Je gelooft niet dat iemand na het maken van een grapje verder kan gaan met typen?

Ik moet nog even zien of ik ga kijken! Vast wel.
Met citaat reageren
Oud 01-05-2011, 17:20
Verwijderd
Citaat:
Ik mag toch wel een grapje maken en dan daaronder typen wat ik eigenlijk wilde zeggen? Vandaar ook die witregel, hm? Bovendien had wat ik typte niks met het grapje te maken.

En ontopic: ik ben heel benieuwd wat er met Belarus gaat gebeuren. Ik denk dat ze of heel laag, of heel hoog gaan eindigen. Maar ik ben benieuwd.
Met citaat reageren
Oud 01-05-2011, 18:36
Verwijderd
Ik laat me verrassen, ken de inzendingen allemala niet.
Met citaat reageren
Oud 02-05-2011, 09:33
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Ze zijn niet slecht hoor, het liedje groeit ook wel naarmate je het vaker hoort. Maar het is gewoon (wederom) geen Songfestival-materiaal.
Ik heb het lied nog niet gehoord hoor, maar moet een Songfestivallied niet juist in één keer alle waarde laten zien? Mensen horen het maar één keer en dan moeten ze op ons stemmen, hè
Oud 02-05-2011, 15:11
Verwijderd
Citaat:
Ik heb het lied nog niet gehoord hoor, maar moet een Songfestivallied niet juist in één keer alle waarde laten zien? Mensen horen het maar één keer en dan moeten ze op ons stemmen, hè
Ja is zo, daarom is het ook kansloos. Niet alleen daarom hoor, ook gewoon omdat drie saaie mannen nog nooit bewezen hebben win-materiaal te zijn.
Met citaat reageren
Oud 02-05-2011, 16:00
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Ik heb vorig jaar gezien, volgens mij. Of het Toppers jaar. Ik heb de hoop opgegeven.
Oud 02-05-2011, 17:28
Verwijderd
Met de Toppers dacht ik, heel naïef en aandoenlijk, nog dat we een kans konden maken
Met citaat reageren
Oud 04-05-2011, 10:45
Miss Pannekoek
Miss Pannekoek is offline
Gister de eerste repetitie gezien van de 3Js... hmm... dodelijk saai. Maar goed, dat komt allemaal in orde volgens Kwik Kwek en Kwak. Ik moet 't nog zien.. M'n oog viel ook op Oekraïne, liedje is misschien niet heel bijzonder, maar wél goed gezongen en een hele toffe podiumact!

En stiekem hoop ik toch dat we EINDELIJK weer eens aan de finale mee mogen doen
Met citaat reageren
Oud 04-05-2011, 14:56
Verwijderd
Citaat:
Ja is zo, daarom is het ook kansloos. Niet alleen daarom hoor, ook gewoon omdat drie saaie mannen nog nooit bewezen hebben win-materiaal te zijn.
Win-materiaal... nee. Maar als Engeland het vorig jaar tot de finale kon halen, kunnen de 3Js het ook.

Citaat:
Gister de eerste repetitie gezien van de 3Js... hmm... dodelijk saai. Maar goed, dat komt allemaal in orde volgens Kwik Kwek en Kwak. Ik moet 't nog zien.. M'n oog viel ook op Oekraïne, liedje is misschien niet heel bijzonder, maar wél goed gezongen en een hele toffe podiumact!

Jaaa, de Oekraïne is leuk. En dat hoop ik ook. Ze hoeven echt niet te winnen of wat, maar finale, ja. En ik vind dat dat ook wel verdiend is. Nederland moet maar ten koste van Rusland of zo naar de finale, want die zijn ongeveer nog slechter dan vorig jaar.
Met citaat reageren
Oud 05-05-2011, 09:54
eurovisietv
eurovisietv is offline
Hier kun je Live het Song Festival volgen:
Nos.nl
Eurovisie TV

Weten jullie er nog meer?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-05-2011, 15:37
Rivka
Rivka is offline
Citaat:
Ik hoop niet zo stiekem dat we worden uitgesloten van deelname, zodat we onszelf niet meer zo gigantisch voor lul zetten.

Maar beter is natuurlijk een algehele stopzetting van dit klote-evenement.
Oud 05-05-2011, 17:16
Verwijderd
Citaat:
Maar beter is natuurlijk een algehele stopzetting van dit klote-evenement.
Nou nou. Wat heeft het evenement jou misdaan?

Dat we niet meer mee zouden moeten doen dat vind ik wel. Tis wel mooi geweest.
Met citaat reageren
Oud 05-05-2011, 17:18
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Ik heb vorig jaar gezien, volgens mij. Of het Toppers jaar. Ik heb de hoop opgegeven.
Ik heb de hoop nooit gehad
Met citaat reageren
Oud 05-05-2011, 17:19
Noedelhap
Noedelhap is offline
Hoeveelste zijn we geworden met de Toppers? Laatste toch?
Met citaat reageren
Oud 05-05-2011, 17:20
Verwijderd
Citaat:
Hoeveelste zijn we geworden met de Toppers? Laatste toch?
Geen idee eigenlijk. Ik vond het liedje nog niet eens zo slecht, maar goed, ik heb dan ook lage standaarden volgens sommigen.

Ik vond het destijds met Glennis Grace, was in 2006 ofzo, wel raar dat we niet hoger zijn geeindigd, want het was best een prima (songfestival)nummer en ze zingt ook goed.
Met citaat reageren
Oud 05-05-2011, 19:23
Verwijderd
Ik vind dat Nederland moet volhouden. Er wonen hier zestien miljoen mensen, daar moet er toch minstens één tussen zitten die goede songfestival-like liedjes kan maken? Het Junior Songfestival winnen kon ook, dan kan het in het groot ook. Daar heb ik groot vertrouwen in.
Het zou misschien wel helpen als Volendam en 't Gooi van deelname werden uitgesloten.
Met citaat reageren
Oud 05-05-2011, 19:30
Noedelhap
Noedelhap is offline
Als we nou eens gewoon Ilse de Lange zouden sturen, hebben we én talent én looks. Win-win!
Met citaat reageren
Oud 05-05-2011, 19:34
Verwijderd
Ja!

O en: België was ook altijd kut met kaas, maar dit jaar hebben ze echt een leuk liedje.
Met citaat reageren
Oud 05-05-2011, 20:37
Verwijderd
Nou, Belgie heeft naar wat ik me herinner toch wel een aantal leuke acts gehad?

Die ene met dat zelfverzonnen taaltje ofzo, die was toen nog iets van 4e geworden.
Met citaat reageren
Oud 05-05-2011, 20:38
Verwijderd
Het erge is dat ik sinds een jaar of 5 helemaal niks meer met het Songfestival heb, maar dat ik wel als ik een beetje m'n best doe als een soort enge autist alle winnende landen en nummers vanaf ongeveer 1988 tot 2002 kan opnoemen
Met citaat reageren
Oud 06-05-2011, 22:24
Geel
Geel is offline
Ik heb nooit begrepen waarom acts die niet sogfestival-waardig zijn überhaupt ernaartoe worden gestuurd.
Oud 07-05-2011, 08:28
Verwijderd
Citaat:
Ik heb nooit begrepen waarom acts die niet sogfestival-waardig zijn überhaupt ernaartoe worden gestuurd.
Omdat je als land een beetje faalt als je niet eens een act instuurt. Net zoals dat een voetbalteam met maar negen sterke spelers (en een keeper maakt dus tien) niet maar tien mensen opstelt. Dan doen ze er gewoon een slappe bij.

Plus, niet songfestival-waardig (schreef je expres sogfestival? ) is best wel subjectief. Bovendien is het leuk als er niet alleen gillende homo's en oostbloksletjes staan. En er moeten wat acts met hoog uitlachgehalte staan, dat is leuk voor het publiek.
Met citaat reageren
Oud 07-05-2011, 14:02
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Bovendien is het leuk als er niet alleen gillende homo's en oostbloksletjes staan. En er moeten wat acts met hoog uitlachgehalte staan, dat is leuk voor het publiek.
Dat gaat niet werken. Wie buiten Nederland weet er nu dat wat er uit cokesnuivende achterlijke visserdorpjes komt, bedoeld is om om te lachen?

Bovendien, op dat vlak gaan we DIK verliezen van Macedonië.

http://www.youtube.com/watch?v=RPuFC7JurTc

Oud 08-05-2011, 09:15
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Als we nou eens gewoon Ilse de Lange zouden sturen, hebben we én talent én looks. Win-win!
Ja, maar het probleem is natuurlijk dat het in Nederland niet bepaald goed is voor je imago om mee te doen met het Songfestival
Oud 08-05-2011, 12:58
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
sogfestival
Met citaat reageren
Oud 10-05-2011, 19:05
Geel
Geel is offline
Citaat:
Omdat je als land een beetje faalt als je niet eens een act instuurt. Net zoals dat een voetbalteam met maar negen sterke spelers (en een keeper maakt dus tien) niet maar tien mensen opstelt. Dan doen ze er gewoon een slappe bij.

Plus, niet songfestival-waardig (schreef je expres sogfestival? ) is best wel subjectief. Bovendien is het leuk als er niet alleen gillende homo's en oostbloksletjes staan. En er moeten wat acts met hoog uitlachgehalte staan, dat is leuk voor het publiek.
Ja, 'natuurlijk moet' je wel een act insturen, maar ik bedoelde, waarom sturen ze niet een goed act? En als het zo subjectief is, dan moeten ze maar beter gaan bestuderen wat voor acts een grotere kans hebben om te winnen en moeten ze maar mensen uitnodigen die er verstand van hebben, om te beslissen.

En dat was een typefout. Wat is er grappig aan sogfestival?
Oud 10-05-2011, 19:59
Kesa
Kesa is offline
Of je nu voorstander of tegenstander van het ESC bent, over enkele ogenblikken start de eerste halve finale toch . Dit zijn de landen voor deze avond:

Citaat:
Albania, Armenia, Azerbaijan, Croatia, Finland, Georgia, Greece, Hungary, Iceland, Lithuania, Malta, Norway, Poland, Portugal, Russia, San Marino, Serbia, Switzerland, Turkey.
Ik weet slechts van enkelen wat het nummer is ( heb me er niet erg in verdiept dit jaar ), dus ik zet de Livestream gewoon aan en kijk wel wat het wordt.
Met citaat reageren
Oud 11-05-2011, 08:02
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Ik vond Azerbeijan het leukst en ik denk dat ze het ver gaan schoppen
Oud 11-05-2011, 08:24
hookee
hookee is offline
Whaha, omdat Nederland, Frankrijk, Duitsland en België nog niet mochten stemmen, liggen Turkije en Armenië er eindelijk eens verdiend uit. Ik ergerde me elk jaar al rot aan de vaste 10-12 punten aan Turkije vanuit deze landen.
Ook stemt de jury weer voor de helft mee, er is weer hoop voor 't festival.

Helaas de helft maar kunnen zien maar ik vond Servië erg leuk !
Met citaat reageren
Oud 11-05-2011, 08:51
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
O ja, Servië vond ik op zich ook wel leuk, alleen die psychedelische achtergrond, hm... Ik vond Turkije trouwens op zich nog wel oké, was wel verbaasd dat ze niet door waren. Maar ja, zal inderdaad ook wel te maken hebben met wie er mochten stemmen.

Hebben jullie het trouwens op België of op Nederland gezien? Indien dat laatste, hoe was daar het commentaar?
Oud 11-05-2011, 13:26
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Sog, werkwoord soggen, staat voor studieontwijkend gedrag. Wat jij typte zou neerkomen op een festival van studieontwijkend gedrag.

Ik vond het wel lullig hoe die Duitse presentator er meer voor de vorm bij stond, en zijn waffel moest houden.
Oud 11-05-2011, 14:11
Miss Pannekoek
Miss Pannekoek is offline
Groot fan van Servië! Achtergrond was misschien iets minder, maar 't liedje kan 't hebben... Gaat hoog eindigen als je 't mij vraagt!

Vond 'kanshebber' Azerbeidzjan beetje tegenvallen, expres niet van tevoren naar gekeken, maar vond 't nou beetje zouteloze bende.

Verder vond ik Zwitserland erg leuk, hoewel behoorlijk gejat Jason Mraz riedeltje, maar goed, beter goed gejat dan slecht bedacht Heel tof dat IJsland door is en jammer voor Noorwegen, vond 't wel een leuk nummer en sympathieke zangeres. Litouwen érg mooi liedje en vreselijk goed gezongen ook!

Godzijdank EINDELIJK weer eens wat echte liedjes door in plaats van al het vuurwerk, show en boom boom boom geweld!
Met citaat reageren
Oud 11-05-2011, 14:31
Verwijderd
Citaat:
Ja, 'natuurlijk moet' je wel een act insturen, maar ik bedoelde, waarom sturen ze niet een goed act? En als het zo subjectief is, dan moeten ze maar beter gaan bestuderen wat voor acts een grotere kans hebben om te winnen en moeten ze maar mensen uitnodigen die er verstand van hebben, om te beslissen.

Ik zag jou al zitten, met duisent natuurkunde op je schoot, voor de tv, sogfestivallen.

En ja, dat is. Maar talent groeit niet aan bomen en bovendien is het niet zo heel goed voor je imago om mee te doen aan het songfestival. Meestal. Dus veel goede, getalenteerde artiesten willen niet.

Maarrr! Armenië, nohhh. Ik vond het zo leuk hoe ze zoveel verschillende dingen in één liedje hadden gestopt. En dan dat enthousiasme. <3 En Georgië wel door. Dat slaat zo nergens op. Ze kon mooi zingen, maar het liedje en de presentatie waren doodsaai.
Verder: Servië. <3 En Azerbeidzjan was ook leuk, en Zwitserland.
Met citaat reageren
Oud 11-05-2011, 21:06
Geel
Geel is offline
Citaat:
Sog, werkwoord soggen, staat voor studieontwijkend gedrag. Wat jij typte zou neerkomen op een festival van studieontwijkend
Ik snapte de 'woordgrap' wel maar ik kon me niets voorstellen bij een sogfestival.
Oud 12-05-2011, 07:58
Verwijderd
Citaat:
Ik ook niet, terwijl ik toch altijd goed kan inschatten wat leuk is.

Citaat:
Hebben jullie het trouwens op België of op Nederland gezien? Indien dat laatste, hoe was daar het commentaar?
Portugal. Het klonk of die vrouw in een telefooncel zat met slechte verbinding. :')

Citaat:
Ik vond het wel lullig hoe die Duitse presentator er meer voor de vorm bij stond, en zijn waffel moest houden.
Hahah, inderdaad. Sowieso stom dat ze drie presentatoren hadden. En dat ene wijf had een irritante kop/bek/grijns.

Nederland gaat uiteraard niet winnen, maar finaleplaats sluit ik niet uit, met de elitaire jury van tegenwoordig.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten