Vleesch! Nomz!
Citaat:
|
ja die man is echt een gewichtig wonder, wangen, geen wangen, wangen, geen wangen. Het is maar goed dat hij zo'n constante factor als een snor heeft.
|
Haha inderdaad, als je eens images.google.com nazoekt op Johan Derksen zie je echt 50kg verschil links en rechts
Citaat:
...dat is genoeg voor een week he? 
|
Twee dagen
Citaat:
discussie amsterdams/rotterdams is zinloos, maar wat betreft het kraken ben ik het helemaal met je eens. ik kan het alleen (nog) niet, maar dat komt wel
en áls je dan rotterdams speels is de combi met utrecht gewoon kut. dan is één of twee pasrondes echt prima en het maakt het spannend genoeg. en belangrijker: je kunt nog fatsoenlijk blijven spelen, ongeacht de hoeveelheid drank in je mik 
|
Kraken is vrij eenvoudig; je neemt gewoon de speelronde over van de partij die maakt. Je moet dan de helft+1 aan punten scoren, anders ga je nat. Stel dat ik een contraatje uit wil lokken omdat ik geen troefkaarten maar een formidabele bijkaart (eventueel met roem in de hand!) (azen, gedekte tienen) heb speel ik dus een -voor mij- zwakke troefkaart, hoop dat iemand contra blèrt en dat m'n maat wat troeven heeft zodat ik m'n bijkaarten kwijt kan. Bij ons is het ook zo dat 4 troeven per definitie altijd contra is (anders zit je te "leunen" en dat is evil). En het gebeurt best wel dat je dan 78-stuk krijgt met helemaal niets d'r bij, nou, pompen of verzuipen

Het grote voordeel is dat wanneer mensen contra (en re) gaan is dat je meteen anders een spel in gaat. Het komt dan minder snel voor dat je gewoon clueless je kaarten op tafel kunt gooien omdat het spel al gespeeld is als je een béétje voorkennis hebt over hoe het verdeeld zit.
Citaat:
Utrechts speelt sowieso kut, maar 1 pasronde is nog kutter imo. Want of je hebt mooie kaarten van 1 kleur en dat wil je dan meteen maar kiezen zonder het risico te lopen dat iemand anders m pakt, of je hebt shit en dan maakt het niet zoveel uit of je meteen moet spelen of een ronde moet wachten, hopen dat de tegenstander speelt is zinloos
ik had laatst echt een shithand en we speelden met 1 pasronde. Klaver werd gevraagd en ik had aas 10 vrouw zeven oid, en dat was mn beste kleur. Dan heb ik liever dat ik meteen moet kiezen, dan dat ik eersst moet gaan hopen dat iemand toevallig boer nel + nog wat heeft een speelt.
die gok heb ik niet genomen en ik ben maar gewoon gaan spelen. Had verder echt alleen maar zevens en zo.
|
Daarom zeg ik; verplicht maken met kraken (je speelt immers niet alleen!). Veel leuker

Altijd kut als azen/tienen troef worden gemaakt, je weet dat je ze gewoon in kunt leveren. Hoewel de aas dan nog wel eens wil blijven hangen maar soit.