Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-05-2011, 20:21
Verwijderd
Hier: hoi en hoi (die laatste is wel iets meer uit te spreken als heuj).
Advertentie
Oud 29-05-2011, 20:22
Chick Rock
Chick Rock is offline
Wij hoi (hòòòi) en doei/doeg.
Oud 29-05-2011, 20:24
Verwijderd
Ik hoor mezelf nog geen 'doei' zeggen eigenlijk, op de een of andere manier klinkt het een beetje vreemd, en 'doeg' al helemaal. Hoewel er hier ook wel mensen zijn die het doen.

maar:
--> WSZ?
Oud 29-05-2011, 20:33
Roosje
Roosje is offline
Citaat:
Ik hoor mezelf nog geen 'doei' zeggen eigenlijk, op de een of andere manier klinkt het een beetje vreemd, en 'doeg' al helemaal. Hoewel er hier ook wel mensen zijn die het doen.

maar:
--> WSZ?
Ik zeg altijd "doeeeeei!". Dat klinkt bijna best wel normaal, maar ik heb er lang op moeten oefenen.
Oud 29-05-2011, 20:44
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Hoie is van Brabant (richting Limburg), haie van Limburg. Tenminste, in Helmond zeiden ze hoie en in Weert haie.
Ik heb vier jaar in Helmond gewoond, daar zeggen ze echt geen hoie. Daar zeggen ze houdoe of doei.

Citaat:
Hoie is van Brabant (richting Limburg), haie van Limburg. Tenminste, in Helmond zeiden ze hoie en in Weert haie.
Hoie/haie is hetzelfde, door de hele provincie spreekt men het een beetje anders uit.
Oud 29-05-2011, 20:49
Verwijderd
Lekker belangrijk hoe men op het platteland spreekt.
Oud 29-05-2011, 20:52
Verwijderd
Citaat:
Hé, hé, hé, niet zo'n grote mond, randstadmeneer!
Oud 30-05-2011, 03:30
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Ik heb vier jaar in Helmond gewoond, daar zeggen ze echt geen hoie. Daar zeggen ze houdoe of doei.

Hoie/haie is hetzelfde, door de hele provincie spreekt men het een beetje anders uit.
Dan deden ze het expres. Ik weet namelijk dat ik me er daar groen en geel (huhu) aan heb staan ergeren dat ze geen houdoe zeiden, zoals normale brabanders.
Citaat:
<3
Oud 31-05-2011, 16:07
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Wij zeggen 'éjoudouwè' hoor, niks geen hoie.
In Eindhoven ook. Maar in delen van Brabant zeggen ze wel degelijk haie, in de buurt van Sint-Anthonis en zo. Maar naar mijn mening is dat dan ook nauwelijks Brabant te noemen

Ik vind die reclame met Nick en Simon zo vreselijk
Oud 31-05-2011, 16:27
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Ik vind die reclame met Nick en Simon zo vreselijk
Ah een medestander! Gruwelijk!
Oud 31-05-2011, 16:35
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Of naar Nick en Simon aangezien het trending op Twitter was en ik het nu nog steeds wel eens toepas, vind ik het wel een geslaagde reclame
Oud 31-05-2011, 19:37
Pierrot
Pierrot is offline
Ik snap die automatische zeepmachine van Dettol niet al te best. Wat maakt het nou uit dat je een pompje aanraakt? Je wast je handen toch daarna? Of wassen onze vrienden van Dettol eerst hun handen met water en lopen ze vervolgens met een klodder zeep op hun klauwen rond?
Oud 31-05-2011, 19:46
Verwijderd
Citaat:
Ik snap die automatische zeepmachine van Dettol niet al te best. Wat maakt het nou uit dat je een pompje aanraakt? Je wast je handen toch daarna? Of wassen onze vrienden van Dettol eerst hun handen met water en lopen ze vervolgens met een klodder zeep op hun klauwen rond?
Dat vroeg ik me idd ook af
Oud 31-05-2011, 19:50
Chick Rock
Chick Rock is offline
Ik vind het ook belachelijk dat ze impliceren dat je ziek wordt als je gewone zeep gebruikt. Ga toch weg zeg.
Oud 31-05-2011, 20:07
Verwijderd
Citaat:
Dan hebben ze ook niet veel vertrouwen in hun eigen product.
Oud 01-06-2011, 01:24
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Smetvrees aanpraters
Oud 01-06-2011, 08:58
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Toen ik die reclame zag, vermoedde ik al meteen dat zo'n systeem ook helemaal niet werkt. Ik zie meteen voor me hoe je je handen onder dat ding houdt en dat er dan óf niets uitkomt, óf wel, maar net te laat, waardoor alles al naar beneden is gedropen, zodat het allemaal een enorme kleverige zooi wordt.
Oud 01-06-2011, 20:43
Verwijderd
Citaat:
Dat dacht ik dus ook! En ik ben redelijk smetvrezend.
Oud 02-06-2011, 12:35
Macrador
Macrador is offline
Ik snap dettol niet eens al te best.
Oud 02-06-2011, 13:15
Verwijderd
Ik heb een zeeppompje en keukenreinigerspray van Dettol.
Oud 03-06-2011, 11:58
Verwijderd
Dettol wakkert sowieso smetvrees aan met hun reclames. Maar of je dat 'waardeloze promotie' kan noemen... het werkt namelijk wel, zoals we zien aan dat Onair Sirch er spullen van heeft

Van Dettol is toch ook die reclame van een stuk kip dat zomaar los zonder plankje of bakje op het aanrecht ligt, en dan allemaal vleessap eromheen, en dat er dan een ijsje zonder verpakking ofzo in dat vleessap ligt, en dat dan een klein meisje dat ijsje gaat opeten? Die slaat ook nergens op nu is dat natuurlijk sowieso een heel rare situatie - wie legt er nu onverpakte kip zo op het aanrecht, en wie pakt er nou een ijsje uit zonder het meteen op te eten? Maar bovendien: als je dat wel doet, dan maakt het helemaal niets uit als je dat doet nadat je het aanrecht en je handen goed hebt ontsmet hoor
Oud 03-06-2011, 12:24
Verwijderd
Ik vind die 'eerst Dettol, dan friet!' (of was het 'geen Dettol, geen friet'?) ook zo irritant. En er is er nog een met een kind dat valt en dan gaat haar moeder haar knie ontsmetten. Die vind ik ook vrij tenenkrommend.
Oud 03-06-2011, 12:34
Schrödinger
Schrödinger is offline
Sowieso zijn die reclames extra irritant, omdat ze gericht zijn op irritante mensen.
Oud 03-06-2011, 13:50
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Ik vind die 'eerst Dettol, dan friet!' (of was het 'geen Dettol, geen friet'?) ook zo irritant. En er is er nog een met een kind dat valt en dan gaat haar moeder haar knie ontsmetten. Die vind ik ook vrij tenenkrommend.
God ja, want als je dat niet doet, zal die kleine schram vast uitgroeien tot een etterende wond
Oud 03-06-2011, 13:56
Verwijderd
Citaat:
God ja, want als je dat niet doet, zal die kleine schram vast uitgroeien tot een etterende wond
Idd, maar ook hoe ze die doek tegen de knie van dat meisje duwt, daar krijg ik altijd kriebels van (niet om die wond oid, maar omdat het zo nep is met van die overdreven blikken etc)
Oud 03-06-2011, 14:29
Verwijderd
Denk dat die reclame wel goed aansluit bij de meeste viva-forumsters.
Oud 06-06-2011, 01:52
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Eens
Citaat:
Oud 06-06-2011, 11:57
snoopy
snoopy is offline
Citaat:
Dettol wakkert sowieso smetvrees aan met hun reclames. Maar of je dat 'waardeloze promotie' kan noemen... het werkt namelijk wel, zoals we zien aan dat Onair Sirch er spullen van heeft
Hangt er vanaf wat je onder waardeloos verstaat. Als dat betekent dat het zijn doel mist dan heb je gelijk. Als met waardeloos gewoon 'irritant/stom/...' bedoeld wordt, dan geldt dat zeker wel voor de Dettol-reclames!
Oud 06-06-2011, 12:05
Martiño
Martiño is offline
Ik vind die geur altijd zo vies... In veel aziatische landen mengt men dettol door het schoonmaakmiddel vanwege de hitte en de vochtigheid, maar daar ruikt je huis zo vies van.

En vroeger beweerde die dettolreclames dat dettol ook in de zorg wordt gebruikt, maar ik ben hier in het ziekenhuis nog nooit een fles tegengekomen.
Oud 06-06-2011, 12:10
Verwijderd
Ik vind die geur echt heel erg lekker
Oud 06-06-2011, 12:36
Verwijderd
Citaat:
Ik vind die geur altijd zo vies... In veel aziatische landen mengt men dettol door het schoonmaakmiddel vanwege de hitte en de vochtigheid, maar daar ruikt je huis zo vies van.

En vroeger beweerde die dettolreclames dat dettol ook in de zorg wordt gebruikt, maar ik ben hier in het ziekenhuis nog nooit een fles tegengekomen.
Maar het is zelf toch ook een schoonmaakmiddel?

Het schijnt te werken tegen acne; het wordt gebruikt in Australië om een bepoaald soort padden te verdelgen, aldus Wikipedia.

En om ontopic te blijven, Wikipedia vermeldt ook:
Citaat:
Like other household cleaners, Dettol is poisonous and should not be ingested. In an extreme case, a forty-two-year-old British man died from Dettol overexposure in May 2007.[3] The company ran a controversial advertising campaign where it claimed that your toilet seat was cleaner than kitchen work surfaces. It was forced to withdraw the campaign.
DE beste man heette ook Niemand.
Oud 06-06-2011, 12:50
Verwijderd
Citaat:
Volgens mijn vriend, werd het vroeger, heeeeeel lang geleden wel gebruikt in ziekenhuizen. In zijn ziekenhuis is het gebruik van Dettol beperkt tot het uitdelen van pompflessen aan kraamvrouwen.
Oud 06-06-2011, 13:07
Lorelei
Lorelei is offline
Ik dacht ook dat dettol vooral door vroedvrouwen gebruikt werd, idd.
Oud 06-06-2011, 19:47
Martiño
Martiño is offline

Getverdemme. Hier is een marketingafdeling van een platenlabel totaal de mist ingegaan. Italiaanse mannen zijn niet per definitie heet. Soms zijn ze lelijk, eng, dik en totaal uitstralingsloos.
Oud 06-06-2011, 19:49
Martiño
Martiño is offline
"Nee Edgar, dat zijn andere lamsoortjes! hahahahahahahahaha"

Sterf, dikke blonde snol *

*) disclaimer: dit is een poging tot humor, geen ban svp
Oud 06-06-2011, 20:01
Verwijderd
Citaat:
[afbeelding]

Getverdemme. Hier is een marketingafdeling van een platenlabel totaal de mist ingegaan. Italiaanse mannen zijn niet per definitie heet. Soms zijn ze lelijk, eng, dik en totaal uitstralingsloos.
Die linkse lijkt echt griezelig veel op die zangeres van Tokio Hotel.
Oud 06-06-2011, 22:19
Verwijderd
Citaat:
[afbeelding]

Offtopic: Ik vind dat altijd met Italiaanse vrouwen. Of het zijn echt van die poppetjes, bloedmooi of van die heksen met haakneuzen. Je hebt daar echt alleen categorie 'hit with the ugly stick' en 'geil'
Oud 07-06-2011, 00:07
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
Die linkse lijkt echt griezelig veel op die zangeres van Tokio Hotel.
En op een verwijfde versie van Shia de Koe
Oud 07-06-2011, 13:13
snoopy
snoopy is offline

Jeeeemig, wat een waardeloze naam

edit: en wat ze bieden: toegankelijke, transparante en waardevolle opvang. Ja, want dat is wat je wilt voor je kinderen Wat een bla zeg...

Laatst gewijzigd op 07-06-2011 om 13:54.
Oud 07-06-2011, 14:01
Verwijderd
Citaat:
[afbeelding]

edit: en wat ze bieden: toegankelijke, transparante en waardevolle opvang. Ja, want dat is wat je wilt voor je kinderen Wat een bla zeg...
haha wat een uitleg :') who cares waar hun naam voor staat.
Oud 07-06-2011, 14:02
Verwijderd
io staat voor warm, veilig, vrolijk en kleurrijk? :')
Ik dacht dat io stond voor een mythologisch meisje dat door Zeus in een witte koe werd veranderd.
Oud 07-06-2011, 14:13
Verwijderd
Citaat:
Ik dacht dat io stond voor een mythologisch meisje dat door Zeus in een witte koe werd veranderd.

Citaat:
[afbeelding]

Ik vermoed dat dit een kapitaal heeft gekost.
Oud 07-06-2011, 14:18
snoopy
snoopy is offline
Ja, waarschijnlijk wel. Dat zie je ook wel aan deze opmerking:

Onze efficiënte bedrijfsvoering garandeert een gezond rendement, waardoor we voortdurend blijven investeren en innoveren in kwaliteit, pedagogiek en competent personeel.

Wahahaha, ze bedoelen gewoon dat ze dikke winst maken
Oud 07-06-2011, 14:19
snoopy
snoopy is offline
Sowieso snap ik nooit zo goed dat mensen denken dat 'kwaliteit' op zich een argument is.

"wij willen meer kwaliteit" Tsja.
Oud 07-06-2011, 14:36
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
[afbeelding]

Haha, fail. Ook echt de hele marketingfilosofie uitleggen, who cares waar die domme naam vandaan komt, geeft ook een fijne amateuristische uitstraling.
Oud 07-06-2011, 14:56
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Oud 07-06-2011, 15:39
Verwijderd
Citaat:
[afbeelding]

Jezus, welke incompetente imbeciel heeft dit ontworpen voor het bedrijf?

Citaat:
Oud 07-06-2011, 15:42
Verwijderd
Die roze bal die recht voor het meisje links zweeft ziet er ook echt heel vreemd uit.
Oud 07-06-2011, 15:45
snoopy
snoopy is offline
Het zijn sowieso afschuwelijke kinderen vind ik
Oud 07-06-2011, 15:45
Rationeel
Rationeel is offline
dat is om de points of interest aan te geven voor de medewerkers van de opvang
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten