Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-06-2011, 19:46
Verwijderd
Citaat:
Ze zijn superwazig, want slechte webcam, dus eigenlijk kan je er zo geen reet van zeggen

[afbeelding]

of

[afbeelding]
A, duidelijk!
Advertentie
Oud 11-06-2011, 19:46
Martiño
Martiño is offline
En moz ook. En Azeche
Oud 11-06-2011, 19:47
Mc Kauw
Mc Kauw is offline
Citaat:
Ze zijn superwazig, want slechte webcam, dus eigenlijk kan je er zo geen reet van zeggen

[afbeelding]

of

[afbeelding]
Grote C 75

Me Gusta
Verwijderd
A!
Noedelhap
Noedelhap is offline
Outfit A, want B vind ik een beetje vormloos. En A toont meer tet.
Verwijderd
Citaat:
Grote C 75
Thanks schatje <3
Oud 11-06-2011, 19:48
Verwijderd
Citaat:
Outfit A, want B vind ik een beetje vormloos. En A toont meer tet.
Dat is voor Stefenootje wss juist een reden om voor B te gaan

A vind ik ook tof overigens, en het matcht inderdaad bij je bloem
Oud 11-06-2011, 19:49
Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Dat is dus gewoon niet waar. Er komen helemaal niet zoveel nieuwe soorten bij als er nu in rap tempo verdwijnen. Er is een immense impact op de voedselketen en op de biodiversiteit, waardoor de hele natuur overhoop kan komen te liggen. En of je je nou drukt maar om de natuur maakt niet uit, maar ook jij leeft niet lang zonder bomen die zuurstof maken, zonder bijen die fruitbomen bestuiven of met enorme plagen van bepaalde insecten die kunnen gedijen bij gebrek aan natuurlijke vijanden.

Het gaat echt niet om het arme pandabeertje, die staat slechts symbool.
Er zijn in het verleden heel veel massa-extincties geweest, dat is ook goed gekomen (voor mensen dan). "De natuur" oordeelt niet en kan het niets schelen welke diersoorten overleven, wat wel belangrijk is of er voor mensen een duurzame toekomst is (en daarvoor moet er wel degelijk wat veranderen, maar panda's redden heeft er weinig impact op).

Overigens is het een (zeer hardnekkig) misverstand dat bomen "zuurstof maken".
Oud 11-06-2011, 19:50
Verwijderd
Citaat:
Dat is voor Stefenootje wss juist een reden om voor B te gaan
Precies

En B is inderdaad wat vormlozer, maar is ook een vage foto hoor, komt niet echt goed tot z'n recht.
Oud 11-06-2011, 19:51
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Precies

En B is inderdaad wat vormlozer, maar is ook een vage foto hoor, komt niet echt goed tot z'n recht.
A staat veel intelligenter!
Oud 11-06-2011, 19:51
Schrödinger
Schrödinger is offline
Je moet gewoon niet zulke dingen dragen. Draag kleding die strak om je taille zit, dat is vrouwelijker en aantrekkelijker.
Oud 11-06-2011, 19:52
Verwijderd
Citaat:
Er zijn in het verleden heel veel massa-extincties geweest, dat is ook goed gekomen (voor mensen dan). "De natuur" oordeelt niet en kan het niets schelen welke diersoorten overleven, wat wel belangrijk is of er voor mensen een duurzame toekomst is (en daarvoor moet er wel degelijk wat veranderen, maar panda's redden heeft er weinig impact op).

Ik zeg toch net dat het niet om de panda gaat? En die massa-extincties waren geen gevolg van ons ingrijpen, dan komt het inderdaad wel weer goed.. Maar 0 insecten op bomen te bestuiven is 0 insecten om bomen te bestuiven.
Ja eh weet ik veel hoe het in elkaar zit maar wel hebben wel planten nodig voor de lucht.

Vega's naamzoek: het recept van de falafel van de AH (niet de beste maar goed) is veranderd, veel lekkerder nu!
Oud 11-06-2011, 19:53
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Het overleven van enkele specifieke diersoorten is niet zo belangrijk, maar er moet wel diversiteit blijven omdat flora en fauna nu eenmaal onderling en van elkaar afhankelijk zijn.

Citaat:
Hoe bedoel je dat?
Mc Kauw
Mc Kauw is offline
Citaat:
Thanks schatje <3
np
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:

Er komt zuurstof vrij bij fotosynthese. Dat is in de volksmond hetzelfde als 'zuurstof maken'.

Voor de rest ben ik het wel met je eens.
Oud 11-06-2011, 19:54
Verwijderd
Nou, het gaat A worden! Als jullie het zeggen!

Ik ga zometeen weg, ik neem gauw nog wat wanhopige slokken wijn, en wens me sterkte!!

Kusjes!
Oud 11-06-2011, 19:54
Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Ik zeg toch net dat het niet om de panda gaat? En die massa-extincties waren geen gevolg van ons ingrijpen, dan komt het inderdaad wel weer goed.. Maar 0 insecten op bomen te bestuiven is 0 insecten om bomen te bestuiven.
Zelfs als de mens het zou proberen zou ze er niet in slagen alle insecten uit te roeien. Zo belangrijk is de mens simpelweg niet.
Citaat:
Ja eh weet ik veel hoe het in elkaar zit maar wel hebben wel planten nodig voor de lucht.
Voor een boswandeling, ja. Voor zuurstof, neen.
Oud 11-06-2011, 19:57
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:

Ik ga zometeen weg, ik neem gauw nog wat wanhopige slokken wijn, en wens me sterkte!!

Kusjes!
Niet teveel rondsletten met boerenjongens he.
Verwijderd
Citaat:
Zelfs als de mens het zou proberen zou ze er niet in slagen alle insecten uit te roeien. Zo belangrijk is de mens simpelweg niet.Voor een boswandeling, ja. Voor zuurstof, neen.
Nee, de kakkerlakken zullen overleven nou goed.
Het uitsterven van bijensoorten is een bedreiging. Over hoe ernstig die is verschillen de meningen, maar dat het niet in deze lijn door mag gaan is inmiddels wel duidelijk. En duh mijn zin was een hyperbool om een punt te maken.

Laatst gewijzigd op 11-06-2011 om 20:04.
Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Er komt zuurstof vrij bij fotosynthese. Dat is in de volksmond hetzelfde als 'zuurstof maken'.

Voor de rest ben ik het wel met je eens.
Een boom haalt CO2 uit de lucht en slaat de koolstof op in de boom zelf (in de vorm van zetmeel e.d.). Gaat de boom dood, dan rot de boom weg en komt alle koolstof weer vrij, tenzij de boom fossiliseert, hetgeen zeer zelden gebeurt.
Oud 11-06-2011, 19:58
Verwijderd
Citaat:

Kusjes!
Veel plezier!
Oud 11-06-2011, 19:59
Noedelhap
Noedelhap is offline
Ik ga nu een compleet Turks brood opnommen.
Oud 11-06-2011, 20:00
Verwijderd
Citaat:
Een boom haalt CO2 uit de lucht en slaat de koolstof op in de boom zelf (in de vorm van zetmeel e.d.). Gaat de boom dood, dan rot de boom weg en komt alle koolstof weer vrij, tenzij de boom fossiliseert, hetgeen zeer zelden gebeurt.
Iemand zei laatst dat mensen best het regenwoud kunnen kappen, dat dat voor de mens geen gevolgen zou hebben (op zuurstof), is dat zo? Even niet aan alle diertjes en bla denken.
Verwijderd
veel plezier stefenoot
Mc Kauw
Mc Kauw is offline
Ik stem voor dat Quis een foto post.
Verwijderd
oooh tipi-wan
Oud 11-06-2011, 20:01
Mc Kauw
Mc Kauw is offline
Citaat:
Ik ga nu een compleet Turks brood opnommen.
Met wat erop?
Verwijderd
Citaat:
veel plezier stefenoot
Citaat:
Ik stem voor dat Quis een foto post.
Waarom/waarvan?
Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Nee, de kakkerlakken zullen overleven nou goed.
Het uitster van bijensoorten een bedreiging. Over hoe ernstig die is verschillen de meningen, maar dat het niet in deze lijn door mag gaan is inmiddels wel duidelijk. En duh mijn zin was een hyperbool om een punt te maken.
Er zijn heel veel verschillende soorten bijen, en eventueel kunnen mensen nog bijen genetisch manipuleren om te zorgen dat planten bestuifd kunnen worden. Maar ik ben geen bioloog, dus ik kan niet goed beoordelen hoe reëel het risico is waar je over spreekt.

Offtopic: het is toch "bestuifd"? Want het is "bestuiven". De spellingchecker beweert dat het "bestuift" moet zijn.
Oud 11-06-2011, 20:03
Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Iemand zei laatst dat mensen best het regenwoud kunnen kappen, dat dat voor de mens geen gevolgen zou hebben (op zuurstof), is dat zo? Even niet aan alle diertjes en bla denken.
Op zuurstof heeft dat vrijwel geen invloed, op de CO2 in de atmosfeer wel omdat een bos meer koolstof vasthoudt dan een akker of kale vlakte.
Oud 11-06-2011, 20:03
Verwijderd
Citaat:
Op zuurstof heeft dat vrijwel geen invloed, op de CO2 in de atmosfeer wel omdat een bos meer koolstof vasthoudt dan een akker of kale vlakte.
Oke, maar wat zou het gevolg dan zijn voor de mens?
Oud 11-06-2011, 20:04
Mc Kauw
Mc Kauw is offline
Citaat:
Waarom/waarvan?
Van je lachende hoofd!
Verwijderd
Mijn toetsenbord is stuk of zo want er missen steeds letters.
Verwijderd
bestuifd ja. mits voltooid deelwoord uiteraard. de spellingschecker probeert je een loer te draaien.
Oud 11-06-2011, 20:05
Verwijderd
de babyfoon pikt weer eens een ander signaal op, ik hoor brullende kinderen. net als mijn eigen eindelijk stil is.
Oud 11-06-2011, 20:06
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Maar waar komt zuurstof dan vandaan?
Oud 11-06-2011, 20:06
Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Oke, maar wat zou het gevolg dan zijn voor de mens?
Niet zo veel, ligt eraan hoeveel dat CO2 bijdraagt aan het broeikaseffect.
Oud 11-06-2011, 20:08
Verwijderd
Citaat:
Niet zo veel, ligt eraan hoeveel dat CO2 bijdraagt aan het broeikaseffect.
Dus het wordt misschien wat warmer, maar we gaan niet allemaal DOOD zoals me altijd geleerd is toen ik als klein kind 'ranger' was bij het WNF?
Oud 11-06-2011, 20:09
Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Maar waar komt zuurstof dan vandaan?
Het is er al, het hoeft nergens vandaan te komen. De processen waar zuurstof in gebruikt wordt zijn zuurstofneutraal; dieren eten planten (evt. indirect via andere dieren) die CO2 hebben omgezet in zuurstof en zij zetten het weer terug om in CO2.
Oud 11-06-2011, 20:09
Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Dus het wordt misschien wat warmer, maar we gaan niet allemaal DOOD zoals me altijd geleerd is toen ik als klein kind 'ranger' was bij het WNF?
Nee, net zoals we niet dood zijn gegaan door het kappen van de oerbossen in Europa.
Oud 11-06-2011, 20:11
Verwijderd
Ik ga ze een klachtenbrief schrijven
Oud 11-06-2011, 20:11
Martiño
Martiño is offline
ja, dus planten zetten wel CO2 om in zuurstof. Voor mij is dat hetzelfde als "maken".
Oud 11-06-2011, 20:13
Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
ja, dus planten zetten wel CO2 om in zuurstof. Voor mij is dat hetzelfde als "maken".
Ja, maar netto produceert een stuk bos dus geen zuurstof; het gebruikt net zo veel als het produceert (tenzij het bos groeit).
Oud 11-06-2011, 20:14
Verwijderd
Hum dum dum. Ik wil heel graag wat dingen wassen, maar de huisgenoot heeft nog steeds zijn was niet uit de wasmachine gehaald.
Oud 11-06-2011, 20:15
Verwijderd
Het is gewoon al drie weekenden achter elkaar dat ik last heb van werkzaamheden van de NS, in mijn ritjes tussen Tilburg en Utrecht/Tiel/Culemborg.
Verwijderd
Citaat:
Van je lachende hoofd!
*zwaait*

Spoiler
Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Ik ga ze een klachtenbrief schrijven
Dan kun je ook meteen een rits klachtenbrieven schrijven aan Greenpeace en die duizend andere organisaties die zonder onderbouwing paniek zaaien, alleen maar omdat ze er van overtuigd zijn dat de mens o zo belangrijk in the grand scheme of things en o zo slecht is.
Oud 11-06-2011, 20:16
Verwijderd
Citaat:
oooh tipi-wan
<3
Ik wil ze eigenlijk ook weer gaan kijken nu, ook al heb ik niet zo heel lang geleden nog alle vijf gekeken
Oud 11-06-2011, 20:17
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Ja, maar netto produceert een stuk bos dus geen zuurstof; het gebruikt net zo veel als het produceert (tenzij het bos groeit).
Het zet CO2 om in O2. Dus er komen niet meer zuurstofatomen uit, maar wel een ander product dan je er in stopt.
Oud 11-06-2011, 20:18
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Hum dum dum. Ik wil heel graag wat dingen wassen, maar de huisgenoot heeft nog steeds zijn was niet uit de wasmachine gehaald.
Er uit halen en op de wasmachine leggen?

Regels voor berichten