Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Sowieso, bij een gelijkspel is de andere persoon bijna altijd verdacht. Maar het staat je uiteraard vrij mij in de gaten te houden ![]() Edit: Ja, wat Severus hierboven dus zegt, dat is wat duidelijker uitgelegd, maar wel wat ik bedoelde. |
![]() |
|
Ik neig het eens te zijn met Soija, dat deze uitslag niet boeiend is. Maar dat is ook weer te sterk uitgedrukt. Severus heeft in haar twee posts volgens mij alle mogelijk oorzaken benoemd die dit gelijkspel veroorzaakt zouden kunnen hebben.
Ik ga nog nadenken over welke van die oorzaken het meest logisch zijn voor mezelf. O, en, jammer dat Luts een dorpeling was. Dit komt wel op mijn 'aantekeningen' (ik heb geen echte aantekeningen, ik ben arPos niet ![]() ![]()
|
Hmm dat verbaast me op zich niet zoveel, gedrag van een nieuweling zegt zo weinig de eerste ronde. Morgen ga ik nog maar eens nalezen hoe het nou gekomen is tot zoveel stemmen op luts. Ik denk dat ik maar eens ga kijken wie het allemaal op directe wijze voor haar opgenomen hebben. Als wolf is dat veilig om te doen, als dorpeling loop je het risico dat je het voor een bad guy op neemt.
|
![]() |
Hmm, ik verdenk Interglot toch enigszins. Ze heeft welliswaar gestemd op Luts om zelf niet dood te gaan, mar dit kan natuurlijk ook nep zijn geweest. Ik denk dat de weerwolven zich hebben willen verspreiden en dan zou er maar 1 weerwolf in het rijtje van Luts zitten.
Misschien hebben de weerwolven in het begin er voor gekozen om juist niet op een verdacht persoon te gaan stemmen(Luts dus in dit geval), totdat Interglot verdacht werd en zij dus zelf op Luts is gaan stemmen. Zo denkt niemand aan een weerwolf, want zij moest zichzelf ja redden. Maarja, het kan ook maar zo zijn dat dit niet klopt.... alles kan op dit moment. Hé Daboman dat is ook nog een goeie. Wie weet komt daar ook nog wat uit. Laatst gewijzigd op 29-07-2011 om 23:35. Reden: Had Daboman zijn post nog niet gezien. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
Laatst gewijzigd op 30-07-2011 om 09:26. |
![]() |
|||
Citaat:
![]() Citaat:
||
Interessante uitslag. 7 tegen 5, maar wolven, verrader, geliefden: kan nog veel kanten op.
Ik weet zo snel niet wat ik van Interglot moet vinden. We weten dat Luts gewoon dorpeling was, dus zij hoefde niet gered te worden. Als Interglot niet gegeten is, omdat zij wolf is, dan moet er nog één wolf meer onder Luts staan (naast Interglot zelf); en geen onder Interglot. Een verrader zou namelijk nooit stiekem Interglot stemmen, terwijl hij ook Luts kan stemmen. Hij brengt dan de wolf in een moeilijk parket, terwijl een stem op Luts veiligheid betekent. Enige uitzondering: geliefde-verrader. Is Interglot geen wolf, dan vraag ik me af waarom een verrader dat zou doen. Misschien om Interglot verdacht te maken, de keuze te geven en zo de wolven te helpen? Maar als men dan terecht denkt dat de verrader onder Luts staat, brengt hij zijn eigen positie in gevaar. Is ook link, als je na gaat dat simpelweg Luts stemmen veilig is. Ik ben het ook niet helemaal eens met de mensen eens die stellen dat er maar één wolf onder Luts kan staan (Severus en Honestsmile). Als Interglot wolf is, lijkt het me juist erg waarschijnlijk dat er nog een wolf onder Luts staat. Als Interglot geen wolf is, is het mogelijk, maar minder waarschijnlijk. Stemverloop: Op een gegeven moment is het Luts (2) - Interglot (2). Vervolgens stemmen 4 mensen achter elkaar op Luts => Luts (6) - Interglot (2) Ruimte genoeg voor een veilige stem. Pas dáárna kwamen er nog twee stemmen bij voor Interglot. Eerder was Luts de ideale schuilplaats voor een wolf. Stel: Interglot is wolf. Dan is het voor de hand liggend dat de wolven snel mensen op Luts mee wilden krijgen en van Interglot af. Dan zou ik een verrader en/of wolf al vroeg bij Luts verwachten. Aan het einde moet Interglot wel op Luts stemmen 'uit zelfbescherming', waardoor er twee wolven staan. Stel: Interglot is geen wolf. Er kan een wolf vroeg gestemd hebben: hopen dat mensen mee gaan op een onschuldige dorpeling. En later heeft een wolf gebruik gemaakt van de grote massa die ineens voor haar ging en is veilig tussen de latere stemmers gaan staan. Twee wolven vroeg lijkt me minder waarschijnlijk; één vroeg en één laat of beiden laat kan wel. Zeker als er ook een wolf onder Interglot staat, levert dat nog steeds geen gevaar op. Voor de duidelijkheid: ik stel niet dat er sowieso twee wolven onder Luts móeten staan. Maar het is wel mogelijk, denk ik, dus ik hou de optie liever open, dan dat ik hem nu al afschrijf. Citaat:
Onder ieder rijtje één wolf, en een verrader die onder Luts staat en stiekem op wolf Interglot stemt, is alleen verklaarbaar als de verrader geliefde is. Kleine kans. Ik ben van jou beter doordachte redenaties gewend. En ik zou ook zeker niet zomaar stellen dat onder beiden één wolf staat. Wolven maken vaker fouten, dat weet jij ook. Laatst gewijzigd op 30-07-2011 om 15:15. |
![]() |
||
Citaat:
Wil je alsjeblieft alles wat je nog hebt gepost onder "de glasscherven werden me te veel" weghalen? Je mag niet meer spelinhoudelijk posten nadat je dood bent gegaan. (en willen anders Geel en Little Phoebe hun powerrrrs even gebruiken?)
|
verder trouwens, had ik over het hoofd gezien dat de geliefden deze keer al door cupido aan het begin van het spel zijn gekozen. Ik ging er vanuit dat Luts nu pas de geliefden mag kiezen.
Dus het kan idd zo zijn dat de geliefden ook invloed hebben gehad op het lijstje. Denk dat het lijstje voornamelijk later in het spel nuttig is, als je kunt gaan afstrepen...
||||||||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Wellicht dat VeGs heeft gehint. ![]() Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ten tweede, laten we niet vergeten dat er een keuze gemaakt moest worden en de menukaart door de dorpelingen is gemaakt. Dus het heeft op dit moment geen zin om van alles erbij te verzinnen. Deze ronde in het achterhoofd houden is op dit moment voldoende ja. Ten derde, je probeert wel erg te sturen naar het (voorlopig) niet ophangen van Interglot. Gelieve niet hierop te reageren met een post groter dan mijn reactie. soija dossier 2 naamzoek Laatst gewijzigd op 30-07-2011 om 10:15. |
![]() |
|
Nou, Vegs en Severus hebben wel ongeveer alles wat er valt te zeggen over deze uitslag gezegd. Denk dat het vooral voor later in het spel een belangrijk lijstje gaat worden, maar dat we er voor nu niet echt wat mee kunnen nog. Te veel mogelijkheden, zeker met de geliefden er nog bij.
Oh, en @Adamczowice; je mag het dan verdacht vinden, ik "verdedigde" wel een dorpeling. Daarbij is mij de kans in het eerste spel wat ik speelde ook gegeven om te laten zien dat ik meer was dan alleen een nieuweling. De laatste tijd komen de wwspellen al minder snel vol dan vroeger, en dan vind ik het jammer dat er een nieuwe enthousiaste speler er op zo'n manier uit gaat.
||||||||||
Hmm neko nam het wel op voor luts, maar dat was eigenlijk ook al voor het spel begon. Haar gedrag lijkt me dan vooral uit betrokkenheid voort te komen. Zie hier, nog voor de functies werden verdeeld:
Citaat:
Citaat:
Dan hebben we little Phoebe: Citaat:
De volgende in de rij, honestsmile: Citaat:
Daarna komt wammus: Citaat:
![]() Dan komt mr soija: Citaat:
Neko komt ook weer: Citaat:
Interglot aan de beurt: Citaat:
Little phoebe reageert als eerste op de uitslag: Citaat:
Verder valt het me op dat Severus steeds 1 verdachte heeft waar ze op focust. Een paranoide speler moet toch iedereen verdacht vinden? Niet alleen specifieke spelers. Het plaatje klopt dus niet helemaal.
|
Ook ik denk dat er aan de hand van de uitslag in de eerste ronde nog niet veel te zeggen valt omdat er nog te veel mogelijkheden zijn. Deze uitslag gaat echter wel van pas komen als er later in het spel meer informatie beschikbaar is.
![]() Geel geeft hier aan een dag eerder bedacht te hebben op fantome te stemmen maar daar is nergens wat van terug te vinden en dus valt het niet te controleren. De vraag is inderdaad of dit een tactische en veilige stem was of niet. Ook vraag ik me af wat ik hier van moet denken. Soija zegt dat de uitslag totaal niet boeiend is wat natuurlijk onzin is. Hij is nu nog niet boeiend maar gaat dat later zeker wel worden. Ik ben dus wel benieuwd naar welke oorzaken voor jou het meest logisch zijn. Ook vraag ik me af wat Daboman hier precies mee bedoeld? Ik heb het dan uiteraard over de eerste regel. Hij kan onmogelijk zeker weten dat Soija dorpeling is dus dat maakt het toch een opmerkelijke post. Wat ik ook opmerkelijk vind is dat Soija hier impliceert wolf te zijn. Ik weet wel dat hij dat altijd doet en dat Soija sowieso moeilijk te peilen is maar in combinatie met Daboman die hem al heel snel een dorpeling noemt vind ik het wel opvallend.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Er is zoveel mogelijk dat er nu nog niks te zeggen is. En oh internet ligt er bij mij uit dus zit mobiel dus minder lange posts van mij en ik kan ook niet meerdere dingen tegelijk quoten. |
![]() |
|||
Citaat:
'Niet jezelf redden' staat op mijn lijstje 'wolf-kenmerken'; zoals jij 'iemand terecht verdedigen' er op hebt staan. Ik blijf er bij dat het vooral in het voordeel van de wolven is als dorpelingen alleen elkaar beschuldigen, terwijl ze (in hun ogen) onzinnige beschuldigingen niet ontkrachten. Maar miss moeten we die (felle) discussie niet weer aan gaan, want we kennen elkaars standpunt daarin. ![]() Citaat:
Wil je die even uitleggen? |
![]() |
|
Er bestaat blijkbaar enige onduidelijkheid over wanneer de ziener en evilziener de functies van de door hen opgevraagde spelers ontvangen. Het antwoord hierop is: Ze ontvangen de functie op de dag van de eetrondes tussen half 9 (half 9 van de eetronde dus, m.a.w. vlak voor de uitslag) en de uitslag. Zoals ook hier ooit is vastgesteld. Voor zo ver mij bekend is het ook nooit anders geweest (op een paar spellen na waarin de evilziener in de hangronde opvroeg, maar in onze spelregels staat duidelijk dat wij de evilziener in de eetronde laten opvragen).
Laatst gewijzigd op 30-07-2011 om 16:17. |
![]() |
|||||||||
Oké mensen, eerlijk gezegd ben ik momenteel een beetje verward over de gang van zaken rond Interglot. Nou ja, over de stelligheid ervan, door sommigen. Ik erken zeker dat er een mogelijkheid is dat ze een wolf is, dat de grond onder haar voeten door stom toeval in reeds de eerste hangronde al heel heet is geworden en ze geen andere keus had dan in een rijtje te gaan staan waar al een medeweerwolf stond. Maar daar vind ik de schoen een beetje wringen: het gaat hier dan wel om stom toeval, hoe vaak komt het nou voor dat een wolf in de prille eerste hangronde onvoorzien al zó voor zijn leven moet vrezen en bij een medeweerwolf moet gaan staan? Dat is vrij zeldzaam, is tenminste mijn ervaring, en juist vanwege die zeldzaamheid zou ik zelf nooit al te stellig uitgaan van een dergelijk scenario; ik zou wat terughoudender zijn. Natuurlijk zou ik de mogelijkheid wel opperen en er rekening mee houden - het zou dom zijn om deze geheel links te laten liggen - maar ik zou er niet meteen zo op leunen, ik persoonlijk kies er dan liever voor om waakzaam te blijven en de persoon nog even in de gaten te houden en zo nog eventuele verdere bewijzen te verzamelen. Ik vind het dan verstandiger om een iets concretere verdachtmaking te hebben, inplaats van me puur en alleen op een zeldzaam scenario te baseren. En zelfs al was het géén zeldzaam scenario maar juist een veelvoorkomend scenario, dan nog: er zijn nog te veel onbekende variabelen, waardoor er meer dan één mogelijkheid is. Waarom zijn sommige mensen er zo stellig in dat juist deze ene mogelijkheid het waarschijnlijkst is? Waarom is het minder waarschijnlijk dat ze bijvoorbeeld onschuldig is, er gewoon één wolf in beide rijtjes staat en de verrader in het Luts-rijtje zegt te staan (maar vervolgens op Interglot heeft gestemd)? Lijkt me toch een reëele mogelijkheid: 7 stemmen bij Luts, 5 bij Interglot. Met één wolf in beide rijtjes, wordt het dus 6 vs. 4. Als de verrader dan bij Luts staat, stemt deze stiekem op Interglot, waardoor je 5 vs. 5 hebt. Lijkt mij in ieder geval een vaker voorkomend scenario dan die waar een wolf in hangronde 1 al voor zijn leven moet vrezen en een dergelijke rare sprong moet maken.
Ik moet zeggen, volgens mij is dit het eerste spel waarbij ik heb gezien dat er zó over iemand heen wordt gevallen omdat deze uit zelfbehoud op iemand anders heeft gestemd. Ik bedoel, dat daar potentiële wolverigheid aan wordt toegekend, want normaliter vindt iedereen het volstrekt begrijpelijk en normaal dat iemand in levensgevaar zijn stem wijzigt. Waarom heb ik die weerwolftheorie in vergelijkbare situaties nooit gezien in vorige spellen, maar juist wél bij dit spel? Of heb ik nou een brainfart en mis ik gewoon iets heel belangrijks hier? *frons* Nogmaals, ik zeg niet dat het onmogelijk is, dat is het namelijk heel zeker wel... maar het verbaast me toch wel, deze stelligheid. De kans op de andere scenarios is namelijk groter. Het heeft ergens ook iets ironisch; nu wordt iemand als het ware een beetje 'gestraft' voor het willen redden van het eigen leven. Dus ergens vind ik dit allemaal wel een beetje een raar luchtje hebben. Citaat:
Kortom: staar je niet al te veel blind op een "narcistische" verrader. Citaat:
Citaat:
Citaat:
En ik vind echt niet dat de verrader persé verrader-geliefde moet zijn, wil hij op Interglot stemmen terwijl hij onder Luts staat (met één wolf onder zowel Interglot als Luts). We kunnen best te maken hebben met een kundige maar brutale verrader, zoals al eerder uitgelegd. Bovendien leun je hier eigenlijk weer op iets dat niet zo vaak voorkomt; hoe vaak komt het voor dat uit 17 spelers de Cupido de verrader nou juist tot een geliefde maakt, en je daardoor een verrader-geliefde hebt die jouw scenario mogelijk maakt? Beetje frappant dat zowel het Interglot-is-wolf-en-dus-twee-wolven-onder-Luts scenario en het verrader-geliefde scenario tot de minder voorkomende scenarios behoren en jouw theorieën vooral daarvan af lijken te hangen. Daarnaast pas je in je post de verrader-geliefde toe op maar liefst twee scenarios: de twee-wolven-onder-Luts scenario én de één-wolf-onder-ieder scenario. Waarom moet die verrader van jou toch persé óók een geliefde zijn? Hmm.... Citaat:
O ja, VeGs, jouw stemlijsten kloppen niet helemaal. Je hebt twee keer iemand als 15e stemmer aangemerkt (te weten Snoopy en Geel), waardoor de stemnummering een beetje vervormd is geraakt. Geel dient nummer 17 te zijn, waarna Luts volgt als nummer 18 en uiteindelijk Interglot als nummer 19. Hmm, van een ervaren speler als jij ben ik meer zorgvuldigheid gewend met de stemlijsten. ![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Nou, tot zover mijn monsterpost voor vandaag. ![]()
||||||||
Severus, mijn eerste gevoel bij je reactie is: wélk topic heb jij zitten lezen?
![]() Ik heb niemand zien beweren dat Interglot wolf móet zijn, alleen dat ze het kan zijn. Deze opmerking is absurd: Citaat:
Deze keer wordt juist terecht aangegeven dat het mogelijk is, maar niet zo hoeft te zijn, en jij leest dit als 'met z'n allen tegen Interglot'. Als er al iemand direct stellig was, dan was jij het met je 'de wolven staan verspreid'. Echt Severus, volgens mij interpreteer je een hoop aanvallender dan het bedoeld is, omdat men niet als een hondje achter jouw theoriën aanloopt. Hoe jij het verloop van het topic weergeeft, komt totaal niet overeen met hoe ik het zie. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Die redenatie vind ik onwaarschijnlijk. Juist als Interglot wolf is, zou ik er nog één verwachten onder Luts. Dus de combie 'Interglot is wolf' plús 'er staat maar één wolf onder Luts' vind ik vreemd. Is Interglot geen wolf, kan er prima maar één staan. Citaat:
Het is een terechte redenatie, maar ik reageerde op je oude redenaties; niet op je huidige. Ik stel dan ook nergens dat ik het waarschijnlijk vind dat Interglot wolf is. Ik stel dat het onwaarschijnlijk is dat Interglot wolf is plús dat de verrader op haar heeft gestemd. En dat impliceerde je in je eerste post. Ik weet niet wat ik van Interglot moet vinden; ik ga de eetronde afwachten in de hoop dat deze informatie levert. Ik neig eerder naar een van de schapers op Luts, omdat die erg veilig stonden en vaker een wolven-tactiek is om mensen mee te krijgen op een onschuldige speler. En voor de zekerheid houd ik de optie 'Interglot wolf' open, omdat ik een speler niet af ga schrijven als wolf 'want ze werd in de eerste ronde verdacht'. Ze is niet verdachte-af, dus. Citaat:
Feitenlijk is dat hetzelfde als ik nu zeg: Severus kan wolf zijn, want ze beschuldigde Luts onterecht. Maar ik denk ook dat ze geen wolf is, want ze is wel vaker paranoide. Concludeer dan op z'n minst dat die twee theoriën niet samen gaan, want nu dacht ik dat je beide theoriën tegelijkertijd waarschijnlijk vond. Dat bedoelde ik met 'tegenspreken'. Citaat:
Misschien dringt het tot je door als ik het in schema zet: Theorie 1 van Severus: twee wolven verspreid plus verrader stemt Interglot Theorie 2 van Severus: Interglot is mogelijk wolf Gecombineerd levert dit: Interglot = wolf Verrader onder Luts => stemt op wolf Interglot => gelijkspel => Interglot komt in de belangstelling te staan = Stomme actie! Want door gelijkspel zal Interglot altijd in de belangstelling komen, terwijl dit niet nodig was en simpel te vermijden door gewoon Luts te stemmen. De enige reden, die ik kan bedenken waarom een verrader moedwillig een wolf in de belangstelling wil zetten en deze op die manier verdacht wil maken, is als hij verrader-geliefde is. Die kans is klein. Ik zeg ook niet dat die kans waarschijnlijk is. Sterker nog: ik zeg dat die kans ónwaarschijnlijk is. Het is niet meer dan de enige logische verklaring voor jouw theorie. Kortom: jouw combinatie van theoriën is onwaarschijnlijk! Oftewel: als jij denkt dat Interglot wolf is, is het niet waarschijnlijk dat de verrader op haar heeft gestemd. Als jij denkt dat de verrader op Interglot heeft gestemd, is het niet waarschijnlijk dat Interglot wolf is. Inmiddels is duidelijk dat je kiest voor theorie 1, waarbij Interglot geen wolf is. Prima, maar toen ik op jou reageerde, was je daar nog vaag over. Maar blijkbaar schrijf ik ineens Chinees ofzo, of doe je het erom om mijn woorden te verdraaien? Of ben ik echt zo onduidelijk met wat ik bedoelde? ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Jongens wat zijn jullie druk!
Na zo'n 1e ronde kun je wel van alles roepen maar er zijn zoveel opties. Edit: Volgens mij is het lijstje pas echt te gebruiken een paar rondes verder omdat je de geliefden, verrader en wolven nog hebt. Er kunnen twee wolven onder luts staan, en de rest los, maar de geliefden kunnen ook onder luts staan en zeggen luts te stemmen en vervolgens interglot gaan stemmen, en dat er dan twee wolven onder luts én interglot zijn. En noem zo maar op Laatst gewijzigd op 30-07-2011 om 17:46. |
![]() |
|
fuck
![]() ![]() Voorlopig hou ik het even bij het afwachten van de uitslag van de eetronde voordat ik begin met theorieën vormen, ik denk ook niet dat het zo vroeg in het spel al zin heeft om ieder woordje tot op de pixel te ontleden.
|
Verwijderd
|
Ik heb even niet zo veel gereageerd. Ik heb al een beetje uitgelegd dat ik het een beetje stom vind dat mensen zo op mij springen: Ik heb niets verdachts gedaan vind ik. Ik bedoel
![]() Verder vind ik eigenlijk niet dat je hier al iets uit kan opmaken. Er zijn zó veel mogelijkheden. Ik wacht eerst de eetronde af, en dan zien we wel weer verder hoor. |
![]() |
|
Oh boffie, er is geen koffie!
De dood werd ’s ochtends wakker. Hij had zich verslapen. In volle paniek sprong hij uit bed en verzwikte zijn benige enkel. Hinkend op één been kleedde hij zich aan. Het lampje op zijn telefoon gaf aan dat zijn baas hem gebeld had. Dat kon hij er absoluut niet bij hebben. Na zich te hebben aangekleed, hupte hij naar beneden voor een lekker bakkie pleur. “#^$&#*% de koffie is op!!!!!! Ik kruip weer terug in bed...” De dood heeft zijn baaldag in bed doorgebracht en vandaag gaat er dus niemand dood. De dorpelingen hebben tot morgenavond 20.30 om hun stem uit te brengen. 1. Snoopy 2. Geel 3. Fantôme 4. Röps 5. Honestsmile 6. Daboman 7. Interglot 8. Absinthe 9. Martiño 10. Neko 11. VeGs 12. Luts - dorpeling 13. Little Phoebe 14. Wammus 15. Severus 16. Adamczowice 17. Queasy Blauw = opgehangen
|
Dat is mooi
![]() ![]() oja, ik ga morgen voor Honestsmile, tenzij er goede theorieën komen waardoor iemand anders een stuk aannemelijker is. Heb geen echte theorie op Honestsmile. Ik wil op iemand uit het Luts-rijtje stemmen en niet op Interglot. Zoals ik al zei vind ik haar switch niet verdacht, eerder heel logisch. Ik gok op een slechterik in het midden van het rijtje en ik vond Honestsmile 'quasi onschuldig' met haar post nog maar eens op f5 te drukken omdat ze haar functie nog niet eens wist. Maargoed, niet echt ergens op gebaseerd dus, maar moet wat ![]()
|
Yesh
![]() -- Om terug te komen op wat ik zei - en om Wammus' nieuwsgierigheid te stillen: ik denk dat er, in de eerste hangrond, twee wolven onder Luts stonden. En als ik zou moeten zeggen wat de verrader heeft gedaan, dan zou ik zeggen dat die op Interglot heeft gestemd. Wat weer zou betekenen dat er óók een wolf onder Interglot staat. Dit allemaal natuurlijk ervan uitgaande dat de rest wel 'eerlijk' heeft gestemd ![]() O, en, ik heb al die monsterposts doorgelezen en ik vind Severus opmerkelijk posten. Die hele monsterpost van haar verdedigt ze Interglot?
|
Verwijderd
|
Ik ben niet voor honestsmile eigenlijk. Ik vind haar niet echt opvallen ofzo, dus ik hou haar er liever nog in.
Ik weet echter nog niet zeker op wie ik zelf wil gaan stemmen. Ik denk wat dat het verstandig is om iemand uit het rijtje van Luts op te hangen (liever niet mij aub ![]() |
![]() |
|
Mooie uitslag.
Ik ga ook voor iemand van de late stemmers op Luts. De kans is vrij groot dat er een wolf staat tussen al die schapen, en dat schapen begint imo bij Honestsmile. Toch vind ik haar momenteel oprecht overkomen als newbie; ik kan me voorstellen dat ze makkelijk mee schaapt. Dus ik geef haar nog het voordeel van de twijfel. Interglot: Haar stem uit zelfbehoud is logisch. Het zijn vooral de omstandigheden die tegen haar pleiten; niet haar eigen gedrag. Dus ook: voordeel van de twijfel. Wammus daarentegen snap ik níet; als hij mee schaapt wordt het 5 tegen 2. Dan is het verschil zo groot, dat de kans groot is dat die speler er ook uit gaat. Hij is een ervaren speler, dus zou het nadeel van lange lijstjes moeten kennen. Hij grijpt Severus theorie aan: kan oprecht zijn, maar achteraf gezien ook een makkelijk excuus voor een veilige stem. Hetzelfde gaat op voor Adamczowice, maar bij hem vind ik het natuurlijker overkomen, omdat hij zich altijd alleen iets aantrekt van zijn eigen mening. Ook geeft hij meer nieuwe invalshoeken, waar we wat aan kunnen hebben. Dus ik neig naar Wammus, ook omdat hij meer op de achtergrond blijft. Verder houd ik de spelers die een losse veilige stem hadden nog in de gaten, vooral degenen die deze laat door gaven. |
![]() |
|
@adamczowice; waarom vertrouw ik jouw post niet? lekker handig als de tovenaar jouw advies opvolgt, blijft een eeuwigheid iemand beschermen en de wolven happen de rest van het dorp dood. De wolven hebben nu echt nog niet iemand proberen te eten omdat die bedreigend voor hen is hoor. Hooguit omdat iemand dat in de toekomst kan worden, maar neem aan dat ze wel meer dan één persoon als een mogelijke bedreiging zullen ervaren.
En ja, ik snap ook wel dat het handig kan zijn om na een mislukte eetronde nog iemand een aantal keer te beschermen. De wolven zullen het allicht opnieuw proberen. Maar met jouw 'tip' naar te tovenaar als ervaren speler, maak je het de wolven wel wat makkelijker... Zeker een relatief nieuwe speler zal jouw tip als ervaren iemand goed kunnen opvolgen. Het lijkt me voor de dorpelingen handiger als de wolven nog even twijfelen of ze nog een keer dezelfde zullen proberen te eten in de hoop dat de tovenaar iemand anders beschermd of dat ze daar nog een paar rondes mee wachten. Na jouw hint zou ik als wolf idd de volgende keer iemand anders eten omdat de kans reëler is dat een tovenaar jouw hint wel opvolgt. dit is geen verdachtmaking naar jou, maar ik hou het wel in de gaten.
||
![]() |
Citaat:
Even voor de duidelijkheid, ik heb niet op F5 gedrukt omdat ik mijn functie nog niet zou weten... Ik zie niet eens in hoe ik dan opeens aan mijn functie zou moeten komen als ik in het topic op F5 klik... Het ging mij er om dat ik niet wist dat je de pagina met F5 gauw kan vernieuwen. Totaal overbodige info dus. Verder ga ik nu even een poging doen te reageren op een aantal mensen. Ik heb niet alles goed mee gelezen, want ik lig namelijk ziek in bed ![]() Maar een aantal van jullie vond het vreemd dat ik tegen Luts gestemd heb, bijvoorbeeld omdat ik ook newbie ben. Ik heb in eerste instantie ook gedacht dat Luts misschien want vreemd postte uit onvoorzichtigheid. Maar toch vond ik het wat overdreven onvoorzichtig. En ik ben idd newbie, dus toen ik merkte dat ik niet de enige was die dat vreemd vond, besloot ik ook op haar te stemmen. Dus ik was inderdaad enigzins aan het mee schapen ![]() En verder weet ik nu niet precies wie ik verdacht zou moeten vinden, ik dacht Interglot misschien, maar die lijkt ook wel eerlijk te posten. Dus ze zou wel wolf kunnen zijn, maar aan de andere kant hoeft dat echt totaal niet zo te zijn. Ik heb meer zoiets van: je moet toch iemand verdacht vinden... Maar mijn stem gaat deze keer uit naar 1 van de wat stillere mensen denk ik. Maar wie heb ik nog geen idee van. Eigenlijk zijn er nu ook zoveel theorieen genoemt dat ik door de bomen het bos niet meer zie ![]() Misschien vind ik trouwens Severus wel enigzins verdacht omdat ze het wel erg duidelijk voor Interglot op neemt. Maarja dan zou Interglot wolf moeten zijn.... Ja of de verrader. Maar dat is helemaal niet logisch. Dus kortom, ik heb geen flauw idee nog. |
![]() |
|
Ik stem op Adamczowice. Omdat hij doet alsof hij meer weet dan de rest van ons door te stellen dat de tovenaar in de afgelopen eetronde heeft gedaan en dat het dus niet de bane is geweest Dit kan hij niet weten. En hij was de laatste (naast Interglot) die meeschaapte op Luts.
lalalalala, hier komt de hel van zijn kant. Maar dat ben ik inmiddels als wel gewend.
|||
Citaat:
Citaat:
Wat je iets minder verdacht maakt in mijn ogen is dat het zo'n typische dorpeling in het nauw reactie is. Een wolf gaat hulp zoeken bij zijn medewolven, een dorpeling kan geen kant op en gaat ventileren. Heb ik zelf ook tig spellen gedaan en ik werd er alleen maar verdacht om.
|
Jezus, wat een posts. Ik ben er met moeite doorheen gekomen.
Paar dingen die me opvallen: Severus is aan het draaikonten wat betreft Interglot. Vegs is heel fel. Soija is Soija ![]() Verder is de uitslag natuurlijk top ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Geel, ik volg je niet, volgens mij klopt er idd iets niet in je argumentatie. Wat heeft dat met de wolven te maken? Ook de wolven weten niet of het de bane was of de tovenaar. De tovenaar weet het zelf niet eens, aangezien de wolfsbane nog leeft. En vanuit de wolfsbane gezien kan het ook de tovenaar geweest zijn. Dus het zegt niets. Alleen de spelleider weet wat er gebeurd is.
||
Citaat:
![]() Verder ben ik moe en heb ik moeite die monsterposts te begrijpen, dus morgen waag ik een poging beter in het spel te geraken. |
![]() |
||||||||
Citaat:
Als gevolg zal de wens van zowel de geliefden als de cupido zijn dat de eerste ronde voor hen zo veilig mogelijk verloopt. Daardoor zullen de twee geliefden bijvoorbeeld: - niet samen onder één van de grote rijtjes staan (i.e. onder óf Interglot óf Luts); - niet ieder apart onder één van de grote rijtjes (i.e. één onder Interglot en één onder Luts). Immers, ze weten dat bij een eventueel gelijkspel de aandacht vooral gericht zal worden op de mensen in de rijtjes van Interglot en Luts, dus ze willen niet meteen al onder een vergrootglas worden gehouden. Het is dus veiliger voor hen als tenminste één van hen los staat en één onder een groot rijtje, of allebei los. De cupido vangt hen hierbij op en verkleint de risico's zoveel mogelijk. Dus hierdoor hebben ze volgens mij geen tot weinig invloed gehad op het uiteindelijke gelijkspel. Daar zie ik zelf nog steeds de verrader voor aan. Het leuke is wel dat er slechts 5 mensen los staan, dus als minimaal één van hen een geliefde is, lijkt het me dat het niet zo heel moeilijk gaat worden om die te vinden (in tegenstelling tot wanneer je gaat zoeken onder één van de grote rijtjes). Als er één geliefde tussen zit, heb je namelijk een kans van 1 uit 5, en als er zelfs twee zitten, heb je een kans van 2 uit 5 (bijna de helft). Dus wat mij betreft is het wel iets om over na te denken. Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Zo, en nu ga ik naar bed, want ik voel me inmiddels zo moe dat het me beter lijkt om de rest voor morgen te bewaren, anders krijgen we mogelijk weer miscommunicatietoestanden en whatnot.
|
Ik heb een poging gedaan voor een stemlijstje. Een aantal mensen hebben een 'waarschijnlijke/misschien' stem door gegeven. Bij die mensen staat er een * achter de naam. De reden dat ze er bij staan, is omdat een 'waarschijnlijk' wel vaak sturend is voor andere spelers, en omdat spelers soms vergeten door te geven dat hun 'vermoedelijk' een definitieve stem is geworden.
Ik weet dat het niet ideaal is, maar het is een poging tot overzicht. Als er een voorkeur is om 'waarschijnlijk'-stemmen niet op te nemen in het overzicht, dan laat maar horen. Stemlijstje hangronde 1
Spoiler
Stemlijstje hangronde 2 Honestsmile Fantome (1) LP Interglot (2) * Wammus VeGs (3) Adamczowice Geel (4) Interglot LP (5) * Geel Adamczowice (6) |
![]() |
||||
Nog paar kleine dingetjes; en dan ben ik vermoedelijk pas eind van de middag weer online, dus eerder kan ik het stemlijstje niet bijwerken.
Citaat:
Dan moet de verrader buiten de rijtjes staan en op Interglot gestemd hebben voor 5-5. Waarom die ene wolf coveren als je ook de twee onder Luts kunt coveren? Ik vind het niet zo waarschijnlijk. Citaat:
Het is ook zijn stijl om direct op degene te stemmen die op hem stemt. En ik snap ook je tovenaar-redenatie niet... Opvallende stem weer; weet niet zo goed wat ik hier van moet denken. Citaat:
![]() Ik heb de irritante neiging om alles tot op het bot te analyseren. Ik kan niets met halve theoriën: tot in detail moet het kloppen en logisch zijn, dus vandaar dat ik jou eerste post ook niet volgde, want ik ga die halve theoriën inpassen in een groot geheel. En dat ging niet. Nadeel is dat ik daardoor soms 'ontactische' zetten onwaarschijnlijk vind (terwijl die wel degelijk tactisch kunnen zijn, maar ik het gewoon niet zie.) Of dat ik een opvallende/verdachte niet als dusdanig opvat, omdat het in het grote geheel beter uitkomt. En bijvoorbeeld een veilige (wolven)stem tactisch interpreteer, omdat het past in mijn grote plaatje. Fijn, overanalyseren. Ik zal ook proberen wat duidelijk/minder fel te zijn. Heb de laatste tijd al genoeg van dat soort nutteloze discussie gevoerd met arPos, Geel, Soija, etc... Blijkt altijd veel geschreeuw, weinig wol. ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Soija jij speelt op zo'n frapante manier dat ik nooit weet of ik jou moet vertrouwen of niet
![]() Ik ga vanavond voor serverus. Zij noemt zoveel namen en heeft lappentekst waar ik niet meer door heen kom. Dat is iets wat een badguy vaker doet. Betere argumenten heb ik niet en serverus is de enige waarbij ik twijfel. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
Weerwolfspel #89 Verwijderd | 500 | 12-11-2011 23:58 | |
De Kantine |
Weerwolfspel #87 deel 2 Verwijderd | 470 | 15-08-2011 14:29 |