Advertentie | |
|
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Bovendien geldt - hoe meer talen je spreekt, hoe gemakkelijker het is om een nieuwe te leren. Het is nuttig om meer structuren te leren dan die van Germaanse en Romaanse talen. Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Tenzij je meer doelt op scripttalen zoals HTML en PHP etc.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Ik kreeg pas op de middelbare school interesse in het maken van games enzo, daarvoor had ik geen flauw benul van wat programmeren überhaupt inhield. Op de middelbare school kregen we (rond 1995/1996) Informatica, wat niet verder kwam dan toetsen met vragen als: "Wat zijn de voordelen van tekstverwerken boven een typemachine?" en "Waar dient de reset-knop voor?" ![]() Wel lijkt het me handig om op de middelbare school vakken te hebben voor zaken als "Hoe regel je je geldzaken?" en "Wat je moet weten als je een eigen bedrijf wil starten?"
||
Citaat:
||
Citaat:
|
Overigens moet de echte passie en zin in programmeren vanuit jezelf komen, en niet erin geperst worden door een schoolvak. Op de middelbare school had je al nerds die supergoed konden programmeren en wegwijs waren in de bits en bytes. Dat een school er aandacht aan besteed om haar leerlingen bewust te maken van het feit dat programmeren bestaat (door er aandacht aan te besteden met een lespakket) is wel handig om interesse aan te wakkeren. Maar vast opnemen in een curriculum lijkt me meer iets voor een vervolgopleiding.
|
Processing is misschien wel een aardig 'idee' (visueel ingestelde programmeertaal), net als die Lego Mindworks dingen; ik denk dat een combinatie van dat soort dingen best kan werken om kinderen (die er interesse in hebben) wat wegwijs te maken.
||
Citaat:
![]() |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
mjah, da's dan weer het tegenovergestelde, juist via een grafische WYSIWYG editor dingen maken. Dat leert je ongeveer evenveel over programmeren als het gebruiken van Windows oid over het feitelijk werken/functioneren van je computer. Desalnietemin een goede introductie voor toekomstige levelbouwers, gameplayscripters en 3d-modelers etc!
||
Verwijderd
|
Citaat:
Maar het zou inderdaad misschien beter een keuzevak zijn dan verplicht, ja. En ik wil inderdaad alle talen van de wereld leren. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
Ik verbreed mijn wereld wel op mijn manier! Ik weet alleen nog niet wat die manier is. Maar er is vast en zeker veel meer dan taal om je blik te verbreden. Elkaars geschiedenis en gewoontes leren telt vast ook, en dat is veel interessanter. ![]() |
![]() |
|
Tegenwoordig zou er sowieso meer met computers gedaan kunnen worden, want tegenwoordig groeien kinderen op met de computer en spelletjes. Dan is de stap naar achterliggende architectuur en programmatuur sneller gemaakt, dan wanneer je (zoals bij ons oudere kindertjes
![]() Echt, wij hadden een paar computers op school, een unicum als je er achter mocht!
||
Citaat:
![]() Maar geen idee wat het verschil is tussen al die ehm, computertalen. Wij leerden bij informatica namelijk alleen hoe je de regelafstand in Word groter maakte en dergelijke dingen en verder ben ik het nooit tegengekomen. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() Ja, de taal spreken voegt vast wat toe. Alleen ik denk dat de verhouding moeite tegenover opbrengst en plezier bij mij nogal doorslaat naar moeite, en dat ik dan alsnog effectiever uit ben (minder moeite, voor meer opbrengst) als ik op andere manier mijn wereld probeer te verbreden. En er zit natuurlijk een verschil tussen je wereld verbreden en tussen het naderen van andere volken. Dat laatste is slechts één van de vele vormen van je wereld verbreden. Je verdiepen in micro-organismen is er ook één van, maar het brengt je niet dichter tot het begrip van de Chineze cultuur. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Een programmeertaal (Java, C++ etc) wordt gebruikt om losse computerprogrammas / applicaties mee te maken, die zelfstandig kunnen werken.
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() Weltrusten! |
![]() |
|
Verwijderd
|
Em
![]() ![]() Ik heb spierpijn, op de een of andere manier stinkt álles in mijn kamer naar bier ![]() Ik ben vandaag dik afgezet door de El Cid, ze hebben ons 7.20 laten betalen voor 1 kutbolletje brood met 1 glas drinken erbij. Zonder keuze wat we kregen ![]() We hebben ook een slogan van ons groepje ![]() Wij lopen constant te jengelen om eten namelijk ![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
En stiekem vind ik het wel klinken alsof jij en je groepje het best leuk hadden met elkaar. Als in dat je later denkt O JA WEET JE NOG en dat het dan grappig is. Al was het maar vanwege de slogan. ![]() En 7.20 voor een bolletje kaas en iets te drinken? ![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
|