Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-08-2011, 23:21
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Hoezo is dat waardevol? Chinees mss nog wel (want meestgesproken taal ter wereld), maar verder zijn niet-Westerse talen helemaal niet zo boeiend/handig voor een normale persoon uit het Westen.
Oud 16-08-2011, 23:22
Thomas.
Thomas. is offline
Er staan 3 bezopen gasten op straat luidkeels te zingen
Oud 16-08-2011, 23:22
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Nou, ga er bij staan en lal mee.
Oud 16-08-2011, 23:27
Verwijderd
Ik vind eigenlijk vooral dat je meer talen moet krijgen op de basisschool. Kinderen leren supersnel, het is raar dat daar weinig gebruik van wordt gemaakt. Ze mogen ook best een paar concrete vakken geven op de basisschool, zoals een programmeertaal of, weet ik veel, hoe je schoenen maakt ofzo. Iets praktisch waar je je hele leven nog wat aan hebt Ik ken een paar gevallen waarbij kinderen op vroege leeftijd een programmeertaal hebben geleerd en die 'spreken' hem dus gewoon even goed als een gewone taal. Daar krijg je heel elegante, nette code van. Ik wou dat m'n ouders me op m'n negende naar een MBO-opleiding programmeren hadden gestuurd in plaats van naar tafeltennis en gitaarles, want ik verveelde me echt kapot op de basisschool en in de brugklas en anders had ik nu gewoon best dikke skillzzz.
Oud 16-08-2011, 23:30
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Ja, had me ook wel tof geleken. Verder dan <a href="http://www.website.com">tekstje</a> kom ik ook niet.
Oud 16-08-2011, 23:32
Thomas.
Thomas. is offline
Iemand in de straat heeft z'n stereo aangezet, en nu zingen ze mee
Oud 16-08-2011, 23:32
Pierrot
Pierrot is offline
Er was ook al een muis in de keuken! Waar komen al deze muizen vandaan? De laatste tijd maak ik als een malle schoon. Dat zal wel de fout zijn.
Oud 16-08-2011, 23:34
Thomas.
Thomas. is offline
Citaat:
Ik vind eigenlijk vooral dat je meer talen moet krijgen op de basisschool. Kinderen leren supersnel, het is raar dat daar weinig gebruik van wordt gemaakt. Ze mogen ook best een paar concrete vakken geven op de basisschool, zoals een programmeertaal of, weet ik veel, hoe je schoenen maakt ofzo. Iets praktisch waar je je hele leven nog wat aan hebt Ik ken een paar gevallen waarbij kinderen op vroege leeftijd een programmeertaal hebben geleerd en die 'spreken' hem dus gewoon even goed als een gewone taal. Daar krijg je heel elegante, nette code van. Ik wou dat m'n ouders me op m'n negende naar een MBO-opleiding programmeren hadden gestuurd in plaats van naar tafeltennis en gitaarles, want ik verveelde me echt kapot op de basisschool en in de brugklas en anders had ik nu gewoon best dikke skillzzz.
Helemaal mee eens!

Ik kan qua programmeertalen een beetje JavaScript en LUA
Oud 16-08-2011, 23:35
Verwijderd
Kan best hoor, dan is er opeens geen eten meer op makkelijk bereikbare plaatsen en dan gaan ze naar buiten om het te zoeken.
Oud 16-08-2011, 23:38
Verwijderd
Citaat:
Hoezo is dat waardevol? Chinees mss nog wel (want meestgesproken taal ter wereld), maar verder zijn niet-Westerse talen helemaal niet zo boeiend/handig voor een normale persoon uit het Westen.
Omdat een taal meer is dan een taal, vanzelf. Er zit echt zo'n enorm gat tussen oost en west. Als je iemands taal spreekt, kom je nader tot diegene, omdat je een stuk van zijn/haar cultuur begrijpt. Zelfs al spreek je maar één niet-westerse taal die niet eens in een groot deel van de wereld wordt gesproken - Azeri, om maar wat te noemen - dan nog maakt dat een enorm verschil in je belevingswereld en de ruimte die je in je blik kan leggen om de dingen te zien. En dat is nodig. Op kleine schaal, om meer begrip te tonen voor de wereld om je heen en die minder te veroordelen, maar ook op grote schaal. Ik vind dat west net zo goed naar oost moet komen als oost naar west, anders krijg je verongelijkdheid (schrijf je dat zo?), gekwetste gevoelens en andere ellende.
Bovendien geldt - hoe meer talen je spreekt, hoe gemakkelijker het is om een nieuwe te leren. Het is nuttig om meer structuren te leren dan die van Germaanse en Romaanse talen.

Citaat:
Eens.
Oud 16-08-2011, 23:45
Carn
Carn is offline
Citaat:
Ik ken een paar gevallen waarbij kinderen op vroege leeftijd een programmeertaal hebben geleerd en die 'spreken' hem dus gewoon even goed als een gewone taal. Daar krijg je heel elegante, nette code van. Ik wou dat m'n ouders me op m'n negende naar een MBO-opleiding programmeren hadden gestuurd in plaats van naar tafeltennis en gitaarles, want ik verveelde me echt kapot op de basisschool en in de brugklas en anders had ik nu gewoon best dikke skillzzz.
Hmm, niet helemaal mee eens, gezien de programmeertaal zelf helemaal niet zo relevant is; het achterliggend doel / logica is veel belangrijker en "algemener". Het is een beetje iemand leren hoe je een hamer moet gebruiken om een huis te bouwen, maar niet leren hoe je het huis ontwerpt en met welke technieken/middelen je dat huis kan bouwen, want een huis bouwen met alleen een hamer is nogal lastig.

Tenzij je meer doelt op scripttalen zoals HTML en PHP etc.
Oud 16-08-2011, 23:47
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
uice paranoide trimm etc

[filmpje]
Hey! daar zit een star trek ding in en ik heb geen naamzoek

En dat stukje met Sex and the City lijkt op een mislukte pixarfilm vooral kim cattrall.
Oud 16-08-2011, 23:49
Verwijderd
Citaat:
Hmm, niet helemaal mee eens, gezien de programmeertaal zelf helemaal niet zo relevant is; het achterliggend doel / logica is veel belangrijker en "algemener". Het is een beetje iemand leren hoe je een hamer moet gebruiken om een huis te bouwen, maar niet leren hoe je het huis ontwerpt en met welke technieken/middelen je dat huis kan bouwen, want een huis bouwen met alleen een hamer is nogal lastig.

Tenzij je meer doelt op scripttalen zoals HTML en PHP etc.
Die technieken kun je toch ook gewoon leren, al dan niet later in het proces? Maar ik geloof dat de voorbeelden die ik ken wel vooral over scripttalen gingen, ja. Met name HTML en PHP inderdaad, en ActionScript enzo. En CSS, maar dat is geen scripttaal geloof ik.
Oud 16-08-2011, 23:51
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Leren programmeren op de basisschool? Hoeveel kinderen op die leeftijd vinden zoiets leuk of interessant?
Ik kreeg pas op de middelbare school interesse in het maken van games enzo, daarvoor had ik geen flauw benul van wat programmeren überhaupt inhield.

Op de middelbare school kregen we (rond 1995/1996) Informatica, wat niet verder kwam dan toetsen met vragen als: "Wat zijn de voordelen van tekstverwerken boven een typemachine?" en "Waar dient de reset-knop voor?"

Wel lijkt het me handig om op de middelbare school vakken te hebben voor zaken als "Hoe regel je je geldzaken?" en "Wat je moet weten als je een eigen bedrijf wil starten?"
Oud 16-08-2011, 23:52
Verwijderd
Een tijdje geleden stond in de krant een heel grote reportage over een basisschool waar kinderen programmeerles kregen, en ze vonden het bijna allemaal superleuk.
Oud 16-08-2011, 23:54
Carn
Carn is offline
Citaat:
Die technieken kun je toch ook gewoon leren, al dan niet later in het proces? Maar ik geloof dat de voorbeelden die ik ken wel vooral over scripttalen gingen, ja. Met name HTML en PHP inderdaad, en ActionScript enzo. En CSS, maar dat is geen scripttaal geloof ik.
nou ja, een website bouwen, met welke taal dan ook, is compleet iets anders (en doorgaans stukken simpeler) dan software schrijven die een bepaalde taak moet verrichten. Je zou dan beter een soort kinder-vorm van object georienteerd programmeren (de huidige standaard) moeten introduceren; en in welke taal men dat later uiteindelijk gaat doen is een kwestie van voorkeur van de programmeur / platform / etc.
Oud 16-08-2011, 23:55
Verwijderd
Citaat:
uice paranoide trimm etc

[filmpje]
Ik kende hem al, ja FatalFarm is één van m'n lievelingsstudiootjes op VFX-gebied. Ze doen gave dingen, hier:

Oud 16-08-2011, 23:56
Carn
Carn is offline
Citaat:
Op de middelbare school kregen we (rond 1995/1996) Informatica, wat niet verder kwam dan toetsen met vragen als: "Wat zijn de voordelen van tekstverwerken boven een typemachine?" en "Waar dient de reset-knop voor?"
Ja, kansloos was dat, dat heeft/had niets met informatica te maken, alleen met systeembeheer en basishandelingen omtrent computergebruik.
Oud 16-08-2011, 23:57
Thomas.
Thomas. is offline
Citaat:
Ja, kansloos was dat, dat heeft/had niets met informatica te maken, alleen met systeembeheer en basishandelingen omtrent computergebruik.
M'n oma had er iets aan gehad, dan hoefde ze me nu niet om de 2 dagen te bellen
Noedelhap
Noedelhap is offline
Overigens moet de echte passie en zin in programmeren vanuit jezelf komen, en niet erin geperst worden door een schoolvak. Op de middelbare school had je al nerds die supergoed konden programmeren en wegwijs waren in de bits en bytes. Dat een school er aandacht aan besteed om haar leerlingen bewust te maken van het feit dat programmeren bestaat (door er aandacht aan te besteden met een lespakket) is wel handig om interesse aan te wakkeren. Maar vast opnemen in een curriculum lijkt me meer iets voor een vervolgopleiding.
Verwijderd
Wij hadden ook zulke informatica in de eerste, maar wij hadden geen eigen accounts, 'dus' onze bestanden werden steeds gewist. En als je ze dan inleverde raakte de leraar ze kwijt. Er begon elke les wel iemand te huilen en te schreeuwen, heel nuttig was dat allemaal.
Oud 16-08-2011, 23:59
Verwijderd
Lasagna Cat is ook (oud werk) van hen, trouwens.

Oud 17-08-2011, 00:00
Thomas.
Thomas. is offline
Ik maak soms kleine batch filetjes op school, maar het lukt me nog steeds niet
Oud 17-08-2011, 00:00
Noedelhap
Noedelhap is offline
Oh, ik ga trouwens eens even Braid en Limbo spelen. Nog nooit aan toegekomen en die schijnen wel leuk te zijn. Braid ken ik al een beetje, Limbo nog helemaal niet.
Oud 17-08-2011, 00:01
Carn
Carn is offline
Processing is misschien wel een aardig 'idee' (visueel ingestelde programmeertaal), net als die Lego Mindworks dingen; ik denk dat een combinatie van dat soort dingen best kan werken om kinderen (die er interesse in hebben) wat wegwijs te maken.
Oud 17-08-2011, 00:02
Em.
Em. is offline
Citaat:
Omdat een taal meer is dan een taal, vanzelf. Er zit echt zo'n enorm gat tussen oost en west. Als je iemands taal spreekt, kom je nader tot diegene, omdat je een stuk van zijn/haar cultuur begrijpt. Zelfs al spreek je maar één niet-westerse taal die niet eens in een groot deel van de wereld wordt gesproken - Azeri, om maar wat te noemen - dan nog maakt dat een enorm verschil in je belevingswereld en de ruimte die je in je blik kan leggen om de dingen te zien. En dat is nodig. Op kleine schaal, om meer begrip te tonen voor de wereld om je heen en die minder te veroordelen, maar ook op grote schaal. Ik vind dat west net zo goed naar oost moet komen als oost naar west, anders krijg je verongelijkdheid (schrijf je dat zo?), gekwetste gevoelens en andere ellende.
Bovendien geldt - hoe meer talen je spreekt, hoe gemakkelijker het is om een nieuwe te leren. Het is nuttig om meer structuren te leren dan die van Germaanse en Romaanse talen.
Je hebt vast een punt, maar ik word bij voorbaat heel erg verdrietig van het idee dat ik een Oosterse taal moet leren. Ik word al heel erg verdrietig van mijn Frans, laat staan van iets als een Oosterse taal. Dat moet wel helemaal een diep leeg echoënd slurpend vies gat zijn waar ik na een miljard pogingen nog steeds geen kut van kan. Dus persoonlijk verbreed ik mijn wereld liever op een andere manier die meer in mijn straatje ligt. En dan mag jij wel alle talen op de wereld leren, voor zover je die nog niet kent.
Verwijderd
Citaat:
Leren programmeren op de basisschool? Hoeveel kinderen op die leeftijd vinden zoiets leuk of interessant?
Ik kreeg pas op de middelbare school interesse in het maken van games enzo, daarvoor had ik geen flauw benul van wat programmeren überhaupt inhield.
Ik denk dat er best veel kinderen zijn die 't leuk zouden vinden. Ik had mezelf rond mijn achtste/negende ook braille en morsecode aangeleerd, dan kon er ook best wat HTML of CSS bij.

Citaat:
nou ja, een website bouwen, met welke taal dan ook, is compleet iets anders (en doorgaans stukken simpeler) dan software schrijven die een bepaalde taak moet verrichten. Je zou dan beter een soort kinder-vorm van object georienteerd programmeren (de huidige standaard) moeten introduceren; en in welke taal men dat later uiteindelijk gaat doen is een kwestie van voorkeur van de programmeur / platform / etc.
Ja, nouja, ook prima Ik heb verder te weinig verstand van programmeertalen om te weten welke aanpak het handigst zou zijn, ik zeg alleen dat kinderen zulke dingen heel makkelijk oppikken en dat het jammer is dat daar niet meer gebruik van wordt gemaakt.
Thomas.
Thomas. is offline
Citaat:
Processing is misschien wel een aardig 'idee' (visueel ingestelde programmeertaal), net als die Lego Mindworks dingen; ik denk dat een combinatie van dat soort dingen best kan werken om kinderen (die er interesse in hebben) wat wegwijs te maken.
www.roblox.com
Oud 17-08-2011, 00:04
Em.
Em. is offline
Ik denk dat ik programmeertaal leren trouwens nog best wél te behappen had gevonden. Al was het maar omdat het (denk ik) logischer is, meer een soort puzzel, en het ook een resultaat oplevert als je goed gepuzzeld hebt.
Oud 17-08-2011, 00:05
Carn
Carn is offline
mjah, da's dan weer het tegenovergestelde, juist via een grafische WYSIWYG editor dingen maken. Dat leert je ongeveer evenveel over programmeren als het gebruiken van Windows oid over het feitelijk werken/functioneren van je computer. Desalnietemin een goede introductie voor toekomstige levelbouwers, gameplayscripters en 3d-modelers etc!
Verwijderd
Citaat:
Je hebt vast een punt, maar ik word bij voorbaat heel erg verdrietig van het idee dat ik een Oosterse taal moet leren. Ik word al heel erg verdrietig van mijn Frans, laat staan van iets als een Oosterse taal. Dat moet wel helemaal een diep leeg echoënd slurpend vies gat zijn waar ik na een miljard pogingen nog steeds geen kut van kan. Dus persoonlijk verbreed ik mijn wereld liever op een andere manier die meer in mijn straatje ligt. En dan mag jij wel alle talen op de wereld leren, voor zover je die nog niet kent.
Je hoeft natuurlijk ook niet vloeiend Xhosa te spreken, net zoals niemand verwacht dat je na drie, vier, vijf of zes jaar Frans op de middelbare school vloeiend Frans spreekt. Al spreek je een verschrikkelijk ongrammaticaal soort polder-Xhosa, dan nog - mensen worden in één klap zo ontzettend lief als je pogingen doet hun taal te spreken. En gewoon al je erin verdiepen is heel nuttig en goed enzo.
Maar het zou inderdaad misschien beter een keuzevak zijn dan verplicht, ja.

En ik wil inderdaad alle talen van de wereld leren. Of in elk geval zoveel mogelijk.
Thomas.
Thomas. is offline
Ik heb op roblox wel wat gescript, maar dan om deurtjes te openen in een spel, of een minigame platform enz
Oud 17-08-2011, 00:07
Carn
Carn is offline
Citaat:
Ik denk dat ik programmeertaal leren trouwens nog best wél te behappen had gevonden. Al was het maar omdat het (denk ik) logischer is, meer een soort puzzel, en het ook een resultaat oplevert als je goed gepuzzeld hebt.
scripttalen heb je relatief snel geleerd; dat is gewoon een kwestie van syntax leren en weten wat waarvoor dient, en dat gewoon in de juiste volgorde uitwerken. Een 'echte programmeertaal' is toch een stuk complexer en vereist behoorlijk logisch/abstract denkvermogen en een redelijk wiskundige basis.
Oud 17-08-2011, 00:09
Thomas.
Thomas. is offline
Citaat:
scripttalen heb je relatief snel geleerd; dat is gewoon een kwestie van syntax leren en weten wat waarvoor dient, en dat gewoon in de juiste volgorde uitwerken. Een 'echte programmeertaal' is toch een stuk complexer en vereist behoorlijk logisch/abstract denkvermogen en een redelijk wiskundige basis.
Wat is dan de moeilijkste scripttaal die er bestaat?
Em.
Em. is offline
Citaat:
Je hoeft natuurlijk ook niet vloeiend Xhosa te spreken, net zoals niemand verwacht dat je na drie, vier, vijf of zes jaar Frans op de middelbare school vloeiend Frans spreekt. Al spreek je een verschrikkelijk ongrammaticaal soort polder-Xhosa, dan nog - mensen worden in één klap zo ontzettend lief als je pogingen doet hun taal te spreken. En gewoon al je erin verdiepen is heel nuttig en goed enzo.
Maar het zou inderdaad misschien beter een keuzevak zijn dan verplicht, ja.

En ik wil inderdaad alle talen van de wereld leren. Of in elk geval zoveel mogelijk.
Mjwahmm. Neh, ik zie het niet zo voor me. Ik wil best 'ja' 'nee' en 'hallo' leren, maar zelfs dat kost me een kwartier. En daarna vergeet ik het weer. En je mag me ook best uitleggen op welke bijzondere grammaticale manier een bepaalde taal is opgebouwd (bijvoorbeeld dat Chineze tekens dus niet voor aparte letters staan, dat soort informatie) maar om het me echt te leren. Brr.

Ik verbreed mijn wereld wel op mijn manier! Ik weet alleen nog niet wat die manier is. Maar er is vast en zeker veel meer dan taal om je blik te verbreden. Elkaars geschiedenis en gewoontes leren telt vast ook, en dat is veel interessanter. En dan gaat het alleen nog maar om het verbreden van je wereld t.o.v. andere volken enzo.
Noedelhap
Noedelhap is offline
Tegenwoordig zou er sowieso meer met computers gedaan kunnen worden, want tegenwoordig groeien kinderen op met de computer en spelletjes. Dan is de stap naar achterliggende architectuur en programmatuur sneller gemaakt, dan wanneer je (zoals bij ons oudere kindertjes ) maar heel weinig computers op je school hebt.

Echt, wij hadden een paar computers op school, een unicum als je er achter mocht!
Oud 17-08-2011, 00:11
Thomas.
Thomas. is offline
Ik ga maar eens slapen, weltrusten!
Oud 17-08-2011, 00:12
Em.
Em. is offline
Citaat:
Wiskunde is sowieso minder erg dan grammatica.

Maar geen idee wat het verschil is tussen al die ehm, computertalen. Wij leerden bij informatica namelijk alleen hoe je de regelafstand in Word groter maakte en dergelijke dingen en verder ben ik het nooit tegengekomen.
Oud 17-08-2011, 00:13
Verwijderd
Citaat:
Mjwahmm. Neh, ik zie het niet zo voor me. Ik wil best 'ja' 'nee' en 'hallo' leren, maar zelfs dat kost me een kwartier. En daarna vergeet ik het weer. En je mag me ook best uitleggen op welke bijzondere grammaticale manier een bepaalde taal is opgebouwd (bijvoorbeeld dat Chineze tekens dus niet voor aparte letters staan, dat soort informatie) maar om het me echt te leren. Brr.

Ik verbreed mijn wereld wel op mijn manier! Ik weet alleen nog niet wat die manier is. Maar er is vast en zeker veel meer dan taal om je blik te verbreden. Elkaars geschiedenis en gewoontes leren telt vast ook, en dat is veel interessanter. En dan gaat het alleen nog maar om het verbreden van je wereld t.o.v. andere volken enzo.
Ja, dat is ook goed, natuurlijk. Maar pas als je iemands taal spreekt kan je echt in zijn schoenen staan. Of nouja, dat is nogal generalisatie en natuurlijk kan je best vertrouwd raken met de cultuur van Kazachstan zonder Kazach te spreken, maar ik denk dat het heel vreemd is om precies te weten in wat voor situaties Kazakken hun schoenen uitdoen, maar ze verder totaal niet te verstaan. Want dan moet je je altijd baseren op secundaire bronnen, die sowieso al een afstand inhouden, of op mensen die in een andere taal spreken dan hun eigen. En dat is oneindig jammer.
Oud 17-08-2011, 00:14
Carn
Carn is offline
Citaat:
Wat is dan de moeilijkste scripttaal die er bestaat?
Geen idee, de grenzen verdwijnen een beetje, met PHP en Javascript kan je ook redelijk obect georienteerd programmeren tegenwoordig. Zoveel weet ik er ook niet van
Oud 17-08-2011, 00:15
Thomas.
Thomas. is offline
Citaat:
Wiskunde is sowieso minder erg dan grammatica.

Maar geen idee wat het verschil is tussen al die ehm, computertalen. Wij leerden bij informatica namelijk alleen hoe je de regelafstand in Word groter maakte en dergelijke dingen en verder ben ik het nooit tegengekomen.
Als je LUA in een JavaScript zet, krijg je een boel errors. Net zoals je Nederlands spreekt in China
Oud 17-08-2011, 00:16
Verwijderd
Ik zou best graag Python leren, maar er zijn een hoop dingen die ik nog veel liever leer dus dat zal er wel nooit van komen.
Oud 17-08-2011, 00:17
Em.
Em. is offline
Citaat:
Ja, dat is ook goed, natuurlijk. Maar pas als je iemands taal spreekt kan je echt in zijn schoenen staan. Of nouja, dat is nogal generalisatie en natuurlijk kan je best vertrouwd raken met de cultuur van Kazachstan zonder Kazach te spreken, maar ik denk dat het heel vreemd is om precies te weten in wat voor situaties Kazakken hun schoenen uitdoen, maar ze verder totaal niet te verstaan. Want dan moet je je altijd baseren op secundaire bronnen, die sowieso al een afstand inhouden, of op mensen die in een andere taal spreken dan hun eigen. En dat is oneindig jammer.
Je kan pas in iemands schoenen staan als je de schoenen van diegene hebt.

Ja, de taal spreken voegt vast wat toe. Alleen ik denk dat de verhouding moeite tegenover opbrengst en plezier bij mij nogal doorslaat naar moeite, en dat ik dan alsnog effectiever uit ben (minder moeite, voor meer opbrengst) als ik op andere manier mijn wereld probeer te verbreden.

En er zit natuurlijk een verschil tussen je wereld verbreden en tussen het naderen van andere volken. Dat laatste is slechts één van de vele vormen van je wereld verbreden. Je verdiepen in micro-organismen is er ook één van, maar het brengt je niet dichter tot het begrip van de Chineze cultuur. En zulke vormen van je wereld verbreden zijn ook wel waardevol, denk ik. Gewoon omdat bredere wereld en beseffen dat er meer is, altijd wel waardevol is.
Oud 17-08-2011, 00:17
Carn
Carn is offline
Citaat:
Nou ja, scripttalen zoals HTML en PHP hebben altijd een ander programma nodig die de code uitvoert, zoals bijvoorbeeld je webbrowser er voor zorgt dat een pagina gemaakt met HTML en PHP juist wordt weergegeven. Het script instrueert eigenlijk een ander programma.

Een programmeertaal (Java, C++ etc) wordt gebruikt om losse computerprogrammas / applicaties mee te maken, die zelfstandig kunnen werken.
Oud 17-08-2011, 00:19
Em.
Em. is offline
Citaat:
Nou ja, scripttalen zoals HTML en PHP hebben altijd een ander programma nodig die de code uitvoert, zoals bijvoorbeeld je webbrowser er voor zorgt dat een pagina gemaakt met HTML en PHP juist wordt weergegeven. Het script instrueert eigenlijk een ander programma.

Een programmeertaal (Java, C++ etc) wordt gebruikt om losse computerprogrammas / applicaties mee te maken, die zelfstandig kunnen werken.
Aha! Op die manier. Dat snap ik wel, denk ik.
Oud 17-08-2011, 00:20
Verwijderd
Citaat:
Je kan pas in iemands schoenen staan als je de schoenen van diegene hebt.

Ja, de taal spreken voegt vast wat toe. Alleen ik denk dat de verhouding moeite tegenover opbrengst en plezier bij mij nogal doorslaat naar moeite, en dat ik dan alsnog effectiever uit ben (minder moeite, voor meer opbrengst) als ik op andere manier mijn wereld probeer te verbreden.

En er zit natuurlijk een verschil tussen je wereld verbreden en tussen het naderen van andere volken. Dat laatste is slechts één van de vele vormen van je wereld verbreden. Je verdiepen in micro-organismen is er ook één van, maar het brengt je niet dichter tot het begrip van de Chineze cultuur. En zulke vormen van je wereld verbreden zijn ook wel waardevol, denk ik. Gewoon omdat bredere wereld en beseffen dat er meer is, altijd wel waardevol is.
O, als iemand op een bredere manier naar de wereld leert kijken door bacteriën te kweken of duizend keer dezelfde steen te schilderen tot het precies lukt is dat natuurlijk ook goed. En ik zou er graag verder over praten, maar ik ga maar eens mijn ogen dichtdoen en dromen. Laten we het erop houden dat mensen op school zouden moeten leren op een bredere manier naar de wereld te kijken. Kusjes!
Oud 17-08-2011, 00:23
Em.
Em. is offline
Citaat:
O, als iemand op een bredere manier naar de wereld leert kijken door bacteriën te kweken of duizend keer dezelfde steen te schilderen tot het precies lukt is dat natuurlijk ook goed. En ik zou er graag verder over praten, maar ik ga maar eens mijn ogen dichtdoen en dromen. Laten we het erop houden dat mensen op school zouden moeten leren op een bredere manier naar de wereld te kijken. Kusjes!
Op zich zou iedereen dat wel mogen leren. Of in ieder geval beseffen dat er meer is. Zoals de mogelijkheid om duizend keer dezelfde steen na te schilderen.

Weltrusten!
Oud 17-08-2011, 00:36
Verwijderd
Em ! Wat doe jij nu ineens hier . Ben ik twee dagen weg, is de wereld veranderd.

Ik heb spierpijn, op de een of andere manier stinkt álles in mijn kamer naar bier (Ik denk dat het mijn tas is) en ik heb keelpijn. Dit gaat allemaal vele malen erger worden schat ik in.

Ik ben vandaag dik afgezet door de El Cid, ze hebben ons 7.20 laten betalen voor 1 kutbolletje brood met 1 glas drinken erbij. Zonder keuze wat we kregen . Klacht indienen om mijn geld terug te krijgen, samen met de andere 2299 deelnemers die het er allemaal niet mee eens waren en massaal na de lunch naar de McDonald's liepen om daar te gaan eten.

We hebben ook een slogan van ons groepje , en dat is geworden: Ik heb honger!
Wij lopen constant te jengelen om eten namelijk . Het ontbijt is vroeg, lunch is laat, diner is vroeg. In de tussentijd hebben we altijd honger en vragen we constant hoe laat we eten. Onze mentoren vonden het een toepasselijke slogen .
Oud 17-08-2011, 00:46
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Goeienacht mensen!
Oud 17-08-2011, 00:48
Em.
Em. is offline
Citaat:
Em ! Wat doe jij nu ineens hier . Ben ik twee dagen weg, is de wereld veranderd.
Ik verveelde me en de rest van het forum was toch dood.

En stiekem vind ik het wel klinken alsof jij en je groepje het best leuk hadden met elkaar. Als in dat je later denkt O JA WEET JE NOG en dat het dan grappig is. Al was het maar vanwege de slogan.

En 7.20 voor een bolletje kaas en iets te drinken? Dat is best duur. Valt het niet onder groepskorting ofzo, als je met z'n 2300 broodjes kaas gaat eten?
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten