Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Bij ons was er ook een leerlingenraad. Zij kregen onder andere nieuwe regels te zien en mochten daar vragen over stellen / veranderingen voorstellen.
Zo hebben wij heel lang een regel gehad dat je absoluut niet mocht doorwerken in je pauzes, maar dankzij onze leerlingenraad werd er een uitzondering gemaakt voor de eindexamenklassen. Dan was ik liever bezig in de pauzes met leren dan in een kantine zitten. Ik denk dat het er voornamelijk per school van afhangt hoe het precies gaat. Sommige scholen zullen zelf misschien niet de regels eerst langs de leerlingenraad laten gaan, sommige scholen hebben misschien een hele andere invulling, zoals bij michellewhoelse. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik voer dus eigenlijk een onderzoekje je uit, gewoon puur uit nieuwsgierigheid! ![]() |
![]() |
|
Er wás er in ieder geval wel eentje, soort van, maar deze school is niet zo heel geweldig in organiseren, dus ze was totaal niet zichtbaar. Ik wist er alleen van, omdat ik degene kende die daar de voorzitster van was, maar die zit dit jaar in Frankrijk, dus ik ben benieuwd wat er überhaupt nog van over is.
![]() Mijn vorige school was wat dat betreft beter. Die gingen ook op gegeven moment actief leden werven, waren wel zichtbaar en er stond altijd wel een bus ergens waar je suggesties/ideeën/problemen/willekeurige briefjes of wat dan ook in kon gooien waarvan je wilde dat het daar terug kwam!
|
Wij hebben ook wel een leerlingenraad, maar echt veel van ze hoor je er niet. Volgens mij komen ze één keer in de 3 maanden een keertje samen om wat bekertjes fris naar binnen te gieten en over onzin te praten. Owjah, en soms zie je een klein stukje van hun in de school gids.
Dus op mijn school is een leerlingenraad zo goed als onnodig... Laatst gewijzigd op 14-09-2011 om 06:12. |
![]() |
|
![]() |
Haha, ik zit zelf in de leerlingenraad op mijn school.
Het is moeilijk om ervoor te zorgen dat de hele school met 2500 leerlingen van ons afweet, maar we doen wel veel met leden werving en we hebben een Facebook pagina waar we al bevriend zijn met 700 leerlingen op school (aanrader! Er komen daar genoeg ideeën binnen en je kunt polls houden) We hebben al een feestcommissie, dus we houden ons vooral bezig met regeltjes of nieuwe dingen regelen (kantineaanbod en zitplekken zijn veel voorkomende onderwerpen) Het is soms moeilijk om er voor te zorgen dat dingen echt gebeuren, omdat de schoolleiding je niet altijd serieus neemt maar ik vind het wel erg leuk om te doen. We zorgen ook dat er van elk niveau en jaarlaag mensen zijn. |
![]() |
||
Ik heb hier laatst een poll over gehouden. Surf naar http://www.scholieren.com/polls en zoek op 'leerlingenraad'.
En deze Scholieren.com-blog van LAKS-bestuurslid Marjelle is misschien wel interessant: http://www.scholieren.com/blog/2895/...e-is-niet-saai Citaat:
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Algemene schoolzaken |
Leerlingenraad! Verwijderd | 12 | 06-11-2009 20:06 | |
Algemene schoolzaken |
leerlingenraad; wel of geen voorzitter? groot-kleintje | 2 | 04-02-2008 19:04 | |
Algemene schoolzaken |
Leerlingenraad Verwijderd | 23 | 30-05-2004 10:09 | |
Algemene schoolzaken |
leerlingenraad Konijn | 8 | 09-08-2003 22:06 | |
Algemene schoolzaken |
Leerlingenraad knijtert! | 17 | 20-02-2003 16:38 | |
Algemene schoolzaken |
Leerlingenraad Tucker | 17 | 13-07-2002 19:13 |