Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-09-2011, 23:11
Verwijderd
Citaat:
Ik heb mijn laptop nodig

Dus, liever verneuk ik mijn al dan niet goed werkende laptop niet. Hij doet het namelijk meestal een periode van een week wel goed ofzo

En prima om te leren maar liever wel ván iemand, en dan het allerliefst iemand die ook nog weet waar hij mee bezig is . Bovendien leer ik continu dingen over computers en internet.
Wat doet het dan niet zo goed aan je laptop dan?
Advertentie
Oud 20-09-2011, 23:13
Verwijderd
weet je zeker dat je dat hele verhaal wil horen ?
Oud 20-09-2011, 23:14
Noedelhap
Noedelhap is offline
*doet keelsnijgebaren richting mijamoto*
Oud 20-09-2011, 23:14
Verwijderd
precies
Oud 20-09-2011, 23:16
Verwijderd
Citaat:
*doet keelsnijgebaren richting mijamoto*

Is het zo erg dan?
Oud 20-09-2011, 23:17
Verwijderd
Ja maar volgens mij is er gewoonweg geen andere oplossing dan het stomme ding opnieuw installeren. Dus ach
Oud 20-09-2011, 23:19
Verwijderd
geweldige meid hoor mijn BFF maar je kan er gewoon geen tijden mee afspreken. Voortaan maar weer de oude truc inzetten en een tijd noemen terwijl het echte tijdstip dat iets begint ene half uur later is. Of misschien beter een uur.
Oud 20-09-2011, 23:20
Thomas.
Thomas. is offline
Ik ben blij dat het hele verhaal niet is gepost.

Oud 20-09-2011, 23:20
Verwijderd
Het enige irritante van opnieuw installeren is AL DIE programma's opnieuw downloaden en zo
Oud 20-09-2011, 23:22
Verwijderd
Al die programma's ? Ik download niets. Eigenlijk

Ik ben veel te bang dat ik daar mijn laptop mee in de prak draai , alleen antivirus download ik. En op iets anders kan ik eigenlijk zo 1,2,3 niet komen
Oud 20-09-2011, 23:23
Pierrot
Pierrot is offline
Pietje pakt 'm, hoor. .
Oud 20-09-2011, 23:26
Verwijderd
Citaat:

Ik ben veel te bang dat ik daar mijn laptop mee in de prak draai , alleen antivirus download ik. En op iets anders kan ik eigenlijk zo 1,2,3 niet komen
antivirus, torrent, firefox met addons ipv IE, winamp, vlc media player, daemon tools, ccleaner, foxit (pdf) reader, spybot search & destroy. dat is het zo even uit mijn hoofd wat ik gelijk download
Oud 20-09-2011, 23:27
Verwijderd
Oud 20-09-2011, 23:30
Verwijderd
en sopcast voor de voetbal
Oud 20-09-2011, 23:30
Thomas.
Thomas. is offline
Zet alles op een backup wat je wil houden en installeer opnieuw!
Oud 20-09-2011, 23:32
Thomas.
Thomas. is offline
Citaat:
antivirus, torrent, firefox met addons ipv IE, winamp, vlc media player, daemon tools, ccleaner, foxit (pdf) reader, spybot search & destroy. dat is het zo even uit mijn hoofd wat ik gelijk download
Valt wel mee.

Ik heb:
Ccleaner, avg, malwarebytes anti malware, guitarPRO, SAMbroadcaster, dropbox, ITunes, Roblox, chrome, QuickTime, vlc, squeezebox, en nogwat meer
Oud 20-09-2011, 23:32
Verwijderd
Mac kopen, scheelt een boel werk.
Oud 20-09-2011, 23:33
Verwijderd
Ik heb liever iets functioneels..
Oud 20-09-2011, 23:34
Verwijderd
Wat is er niet functioneel aan een Mac?
Oud 20-09-2011, 23:34
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:

Mijn laptop geeft al 3 jaar aan dat ik nog maar ZEER weinig gB'tjes over heb, omdat ik me de tering download en installeer, maar dat ding doet 't nog prima. Op de ventilators na dan, maar niks wat effe standby'en en afkoelen niet kan oplossen.
Oud 20-09-2011, 23:35
Verwijderd
Citaat:
Gamen.
Oud 20-09-2011, 23:36
Thomas.
Thomas. is offline
Citaat:
Gamen.
Een Mac heeft toch geen flash player? Dan kan het idd niet
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
Het is een duur teringding waar je allemaal speciale dure macshit voor moet kopen. Je kan er niet gewoon even een apparaat inpluggen, want dan gaat 'ie eerst de hele boel synchroniseren ofzo en dan crasht de mac en het apparaat. [/ervaringsdeskundige]
Verwijderd
Citaat:
Ik heb wat alternatieven die ik standaard ophaal en installeer, doe er je voordeel mee (of niet, natuurlijk):

FoxIt! -> SumatraPDF. Open source (GPL3) ende graties. Bloedsnel (sneller dan FoxIt!) en minimaal geheugengebruik.

Deamon Tools -> Virtual Clonedrive (van SlySoft). Graties. En kan op SCSI-devices na alles emuleren. Kan zijn dat je specifiek DT nodig hebt hoor, maar ik ben nog geen ISO's tegengekomen die ik niet kon draaien.

Wat betreft AV en torrentgebruik gebruik ik Microsoft Security Essentials en µTorrent.

Firefox -> SRWare Iron. Een mod van Google's Chrome, maar dan zónder grijpgrage tengels en benieuwde ogen van Google wat betreft privacy. Nooit heb ik één moment Firefox gemist. Stabiel, snel, voor zover ik heb ervaren geen geheugenlekken. Dat is met de laatste Firefox-versies wel anders geweest. Let op: mijn persoonlijke ervaring eah.

Eigenlijk doe ik niet aan anti-spyware. Maar dat komt omdat ik voor de rest reteconservatief ben wat betreft applicaties en dergelijke
Verwijderd
Het maakt niet uit wat ik doe met een computer. Alles wat elektronisch is en bij mij in de buurt komt gaat gewoon storen na verloop van tijd hoe goed ik er ook mee om probeer te gaan.

En ik neem toch aan dat ik iets heb gedaan waardoor ie het niet meer doet , een ding gaat niet uit zichzelf kapot toch ?
Oud 20-09-2011, 23:37
Verwijderd
Citaat:
Mac kopen, scheelt een boel werk.
Oh god, krijgen we dát weer. Mensen met clue die Mac's affakkelen tot op het bot en mensen zonder clue die dat proberen te verdedigen
Oud 20-09-2011, 23:37
Verwijderd
Citaat:
Gamen.
Kan steeds beter, maar ik game ook nauwelijks.

Citaat:
Een Mac heeft toch geen flash player? Dan kan het idd niet
Flash Player is weldegelijk beschikbaar.

Citaat:
Het is een duur teringding waar je allemaal speciale dure macshit voor moet kopen. Je kan er niet gewoon even een apparaat inpluggen, want dan gaat 'ie eerst de hele boel synchroniseren ofzo en dan crasht de mac en het apparaat. [/ervaringsdeskundige]
Het kost wat meer, maar dan heb je ook iets dat prettig werkt. En dan van dat apparaat inpluggen is onzin, ik kan hier alles inpluggen dat ik wil.
Oud 20-09-2011, 23:39
Thomas.
Thomas. is offline
Citaat:
Het maakt niet uit wat ik doe met een computer. Alles wat elektronisch is en bij mij in de buurt komt gaat gewoon storen na verloop van tijd hoe goed ik er ook mee om probeer te gaan.

En ik neem toch aan dat ik iets heb gedaan waardoor ie het niet meer doet , een ding gaat niet uit zichzelf kapot toch ?
Na verloop van tijd wel
Verwijderd
Ik distantieer me nu van de Mac/PC discussie.
Verwijderd
Citaat:

Jawel!
Verwijderd
Anderhalf jaar? Ik heb geen idee hoe oud het is voor een laptop. Of voor telefoons. Of voor welk elektronisch apparaat dan ook , want alles gaat bij mij na anderhalf jaar kapot!
Oud 20-09-2011, 23:40
Thomas.
Thomas. is offline
Citaat:
Kan steeds beter, maar ik game ook nauwelijks.

Flash Player is weldegelijk beschikbaar.

Het kost wat meer, maar dan heb je ook iets dat prettig werkt. En dan van dat apparaat inpluggen is onzin, ik kan hier alles inpluggen dat ik wil.
Maar geen Adobe toch?
Oud 20-09-2011, 23:40
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Lekkah met je macbook in het openbaar zitten met een triple venti sugar-free vanilla soy extra dry Cappuccino erbij!

Overigens was mijn laptop 333 euro oid en die doet het dus al 3 jaar prima.
Oud 20-09-2011, 23:41
Thomas.
Thomas. is offline
Citaat:
Anderhalf jaar? Ik heb geen idee hoe oud het is voor een laptop. Of voor telefoons. Of voor welk elektronisch apparaat dan ook , want alles gaat bij mij na anderhalf jaar kapot!
Heb je dan misschien een acer eeepc?

Rotdingen
Verwijderd
Citaat:
Maar geen Adobe toch?
Jawel.
Verwijderd
Citaat:
Heb je dan misschien een acer eeepc?

Rotdingen
Nee, een HP Pavilion

Oh en kan een processor ook gewoon random kapot gaan ? Of is daar echt iets ergs voor nodig ?
Oud 20-09-2011, 23:42
Thomas.
Thomas. is offline
Citaat:
Jawel.
Oh dan loop ik achter

En wat kandie niet?
Verwijderd
Citaat:
Oh god, krijgen we dát weer. Mensen met clue die Mac's affakkelen tot op het bot en mensen zonder clue die dat proberen te verdedigen
Mening, mening, mening.
Verwijderd
ik heb een HP pavilion, het is een gruwelijk onding.
Verwijderd
Citaat:
Oh dan loop ik achter

En wat kandie niet?
Ze kunnen alles wat een pc met vergelijkbare specs ook kan.
Oud 20-09-2011, 23:43
Verwijderd
Is ie bij jou ook kapot?
Verwijderd
Citaat:
ik heb een HP pavilion, het is een gruwelijk onding.
Heeft m'n zusje ook, en vergelijkbare ervaringen.
Verwijderd
Citaat:
Nee, een HP Pavilion

Oh en kan een processor ook gewoon random kapot gaan ? Of is daar echt iets ergs voor nodig ?
Hmm een processor zal niet zo snel de geest geven als bijvoorbeeld geheugen (door statische elektriciteit bijvoorbeeld). Desalniettemin kan alle elektronica per definitie altijd kapot.
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Ze kunnen alles wat een pc met vergelijkbare specs ook kan.
Alleen betaal je er meer voor
Verwijderd
Ik vind het op zich een fijne laptop . Alleen zo kut dat hij het niet meer doet he ?

Citaat:
Hmm een processor zal niet zo snel de geest geven als bijvoorbeeld geheugen (door statische elektriciteit bijvoorbeeld). Desalniettemin kan alle elektronica per definitie altijd kapot.
Oh oke . Dan hoop ik dat hij niet kapot is
Oud 20-09-2011, 23:44
Thomas.
Thomas. is offline
Citaat:
Nee, een HP Pavilion

Zit je vaak met je pc gekanteld of ondersteboven? Dan kan de harddisk een beetje gaan storen.

En als je vaak onder een deken zit met de pc er bovenop, dan heeft ie slechte ventilatie en dan kan een processor oververhit raken
Verwijderd
Citaat:
Lekkah met je macbook in het openbaar zitten met een triple venti sugar-free vanilla soy extra dry Cappuccino erbij!

Overigens was mijn laptop 333 euro oid en die doet het dus al 3 jaar prima.
Dat hoeft natuurlijk niet he.
Verwijderd
Citaat:
Mening, mening, mening.
Mnah, get serious, really. Op Onzin zijn dit soort quatschdiscussies verschillende keren gevoerd. Je wil toch niet écht met droge ogen beweren dat mijn statement onjuist is, hm?
Oud 20-09-2011, 23:45
Verwijderd
Citaat:
Zit je vaak met je pc gekanteld of ondersteboven? Dan kan de harddisk een beetje gaan storen.

En als je vaak onder een deken zit met de pc er bovenop, dan heeft ie slechte ventilatie en dan kan een processor oververhit raken
Oh nee hier gaan we niet nog een keer aan beginnen. Ik heb werkelijk alles geprobeerd, nee ik zit nooit met het ding gekanteld enzovoorts. maar ik heb al besloten dat hij geherinstalleerd word, en dat het probleem niet op te lossen is dus ik ga niet nog een keer in Saai het gesprek hierover voeren
Oud 20-09-2011, 23:45
Verwijderd
Citaat:
Alleen betaal je er meer voor
De kwaliteit is vaak dan ook duidelijk beter dan die goedkopere laptops. Afwerking is ook wat waard.
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten