Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-10-2011, 22:28
Jan159
Jan159 is offline
Hallo,

Ik ben een jongen van 15 jaar en ben verliefd op een meisje.
Ze zit op mijn school en ik heb wat oogcontact met haar gehad.Op dat moment had ik nog nooit tegen haar gesproken. Op een dag was ik mijn gsm kwijtgeraakt op school, en ik had les gehad in het meisje (sarah) haar klas. Dit zag ik wel als een 'kans' om haar eens even aan te spreken en zo met haar in contact te komen. Dus ik was er naartoe gegaan en had gevraagd ofdat ze mijn gsm had gezien. Nietmeer dan dat... (Dit is natuurlijk geen interessant gesprak, maar het is een begin, toch?). Dat was gisteren gebeurd. Vandaag kom ik haar tegen in de gang en ik zei een simpele dag, en kreeg een vriendelijke lach als antwoord.
Mijn probleem is dat ik niet weet hoe ik het verder moet doen :? .
Ze staat nooit alleen, ze is altijd wel omringd door een 'kudde' vriendinnen. (niet slech bedoelt hoor)
Maar zo kan ik er gewoon niet tegen spreken. Ik weet dus niet hoe ik verder tegen haar moet praten of verder contact leggen... Ik heb haar ook als vriend op facebook ( al een jaar ofzo, vraag me niet hoe we daarop vriendin zijn, want het is echt al heel lang zo) Zou ik haar een berichtje sturen via de chat en vragen of ze iets wil gaan drinken na school ofzo? Of zou ik dat beter in het 'echt' vragen? Maar dan moet ze alleen zijn, zonder 10 vriendinnen naast haar.
Of is het te vroeg voor iets te gaan drinken(niet dat ik verwacht dat we kussen ofzo, maar gewoon elkaar wat leren kennen en wat praten) , en leer ik haar eerst op een andere manier beter kennen? Maar HOE???

Ik hoop dat jullie mijn reddende engel zijn!
Jan
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-10-2011, 22:39
EZBlade
EZBlade is offline
Het is te vroeg om iets te gaan drinken denk ik. Je hebt alleen nog maar gedag gezegd. Ik zou wel een beetje perplex staan als er dan al gelijk een uitnodiging komt om iets mee te gaan drinken.

Misschien kun je een keer een gesprekje aanknopen op Facebook Chat. Of als er een schoolfeest is/ze is op hetzelfde feestje als jij, dat je dan een gesprekje begint. Dat kun je heel luchtig houden en aan haar gedrag kun je vast wel zien of ze zin heeft om echt met je te kletsen of niet
Met citaat reageren
Oud 10-10-2011, 22:51
Jan159
Jan159 is offline
Oké, niets gaan drinken dan .
En ummmm, er zijn niet echt 'schoolfeestjes' of dergerlijke bij ons op school. Hooguit het graadsfeest maar dat duurt nogwel even (maandan). En het is ook geen uitgaanstype denk ik. We hebben ook geen gemeenschappelijk vrienden. Aluwel, ééntje (goede vriendin van mij). Maar ik zie ze nooit samen op school ofzo...
The point is dus dat ik haar op school moet aanspreken. Ik kan proberen om haar 'toevallig' tegen te komen in het begin van een schooldag? Al wordt dat wel gokken qua tijd, want ik heb geen idee wanneer haar bus aankomt...
Nog andere ideeen?

Bedankt voor je reactie, EZ_Blade!
Met citaat reageren
Oud 10-10-2011, 22:56
EZBlade
EZBlade is offline
Als je niet bij haar in de klas zit dan wordt het al moeilijker. Maar als ze altijd met vriendinnen staat, dan kun je ook een keer gewoon met hun allemaal tegelijk een praatje maken. Als de kans zich voordoet natuurlijk. Dan heb je in ieder geval het ijs gebroken en kun je de volgende keer ook wat makkelijker een gesprek beginnen
Met citaat reageren
Oud 11-10-2011, 07:30
Verwijderd
Maar je had eergister toch les met dat meisje? Of begrijp ik dat verkeerd? Als je dus wel een les met haar hebt dan kan je altijd nog contact in de klas zoeken. Ik vind het persoonlijk altijd een beetje 'raar' als iemand op internet/chat ineens wel contact met me gaat zoeken, terwijl degene in het echt niks tegen me te zeggen heeft. Maar het lijkt me dus in ieder geval wel slim om eerst eens contact met haar te zoeken ipv tegelijk te gaan vragen of ze wat wil gaan drinken.
Met citaat reageren
Oud 11-10-2011, 14:16
Jan159
Jan159 is offline
Sorry als ik me wat verkeerd had uitgedrukt, maar ik zit er niet mee in de klas. Ik heb geen 'vast lokaal' en ik kom dus zo een beetje overal in het school.
Enja, ik snap wel dat ik haar dus nog niet direct mee moet vragen om iets te gaan drinken of dergerlijke.
Maar dan zit ik nog steeds met mijn probleem, hoe verder dat contact leggen?
Moet ik gewoon zoveel mogelijk dag zeggen als ze toevallig eens langsloopt, en als de gelegenheid er is, eens proberen om wat meer te zeggen dan gewoon 'hey' ofzo?
Andere ideeen uiteraard welkom !

Toch al bedankt!
Met citaat reageren
Oud 11-10-2011, 15:29
Verwijderd
mss dat je weer terug kunt komen op je verloren gsm, als je die al gevonden hebt, of nog steeds kwijt bent.

en vooral altijd blijven lachen
Met citaat reageren
Oud 11-10-2011, 15:57
Jan159
Jan159 is offline
Ja, die heb ik intussen gelukkig teruggevonden!
Oké, als ik ze zie zal ik zeggen dat ik hem terug heb gevonden.
Keep on smiling dus? Voor de rest eventueel via facebook wat chatten ofzo?
Maar de chat wil ik zo min mogelijk gebruiken, in het verleden heb ik eens veel gepraat met een meisje dat ik toen op't oog had, maar we durfden niets meer zeggen in het echt en dat is dus niets geworden...
De chat gebruik ik dus alleen om het contact 'te onderhouden', zodat we geen week niks van elkaar horen/zien.

Even mijn 'toekomstig plan':
Altijd als ik haar zie even dag zeggen, en indien mogelijk wat meer
Facebook chat voor als het even wat stil is?
Eens het vlot eens vragen of ze iets mee gaat drinken?

Opmerkingen zijn uiteraard welkom, ik wil de kansen maximaliseren!
Nog snel een vraagje: Het is te zeggen, de laatste tijd kijkt ze af en toe in de ogen, zonder dat ik zelf aan het 'staren 'was. Is dit positief? (uiteraard zegt oogcontact niet alles...) Maar zou ze kijken van 'oei' hij is weer daar? Of is het positief bedoelt? Dit kunnen jullie uiteraard niet 100%zeker beantwoorden maar zo over het algemeen, is it good or bad als meiden dit doen?
Dankjulliewel
Met citaat reageren
Oud 11-10-2011, 17:46
honkballertje
honkballertje is offline
Damn ik dacht dat meisjes alleen probeerden conclusies te binden aan het feit dat iemand je weleens in de ogen aankijkt...
OT: gewoon een keer een gesprekje aanknopen als je d'r ziet (bij voorkeur morgen even een gesprek aanknopen dat je je telefoon weer terug hebt gevonden, hoe langer je wacht des te raarder het wordt als je zomaar een gesprek aanknoopt)
in dat gesprek gelijk vragen wat voor les ze had (weet ik veel verzin iets om over te praten zodat het niet stil valt) en dan op een gegeven moment gewoon weer weg gaan. Zo af en toe wat kletsen en op een gegeven moment een keer vragen of ze zin heeft op vrijdag middag, na school iets te gaan drinken ofzo.
Oud 11-10-2011, 18:06
Jan159
Jan159 is offline
Alright, zal dat doen, danku!
Ze is zelf beginnen praten op facebook, wat wel leuk was!
Met citaat reageren
Oud 11-10-2011, 18:09
EZBlade
EZBlade is offline
Nou dat is al een stapje in de goede richting toch.
Nu zou ik ook gewoon een praatje met haar gaan maken op school
Met citaat reageren
Oud 11-10-2011, 21:19
Jan159
Jan159 is offline
Ok, doe ik zodra ik ze tegenkom .
Ik update zodra er nog iets interessant gebeurd is ofzo.

Nogmaals bedankt iedereen.
Met citaat reageren
Oud 12-10-2011, 15:11
Jan159
Jan159 is offline
Okiedo, vandaag kwam ik haar dus tegen toen de bel ging, we liepen elkaar voorbij en as usual waren er weer paar vriendinnetjes bij. Ik wou even leuk hallo zeggen en er een gesprek(je) mee aangaan maar toen ze mij zag pakte ze snel haar gsm en deed ze (alsof?) ze daarmee bezig was. I don't get it?
Met citaat reageren
Oud 12-10-2011, 15:13
Verwijderd
Nou, als ze echt deed alsof en precies toen jij er aankwam, dan lijkt het me dat ze je niet ziet zitten.
Met citaat reageren
Oud 12-10-2011, 15:13
EZBlade
EZBlade is offline
Verlegen
Met citaat reageren
Oud 12-10-2011, 15:26
Jan159
Jan159 is offline
Ik dacht eigenlijk ook eerder aan verlegen (optimistisch blijven )... Maar moest ze me niet zien zitten waarom zoekt ze dan dat oogcontact en begint ze op facebook met me te chatten? Moest ik iemand niet zien zitten zou ik alle contact mijden en chatten al helemaal niet doen..
Met citaat reageren
Oud 12-10-2011, 17:13
honkballertje
honkballertje is offline
volgens mij is het niet direct zo dat ze je niet ziet zitten.

of verlegen
of ze had niet eens echt bewust door dat jij eraan kwam, maar pakte gewoon haar telefoon, dit kan natuurlijk direct overkomen alsof ze dat doet OMDAT jij eraankomt, terwijl dat helemaal niet zo hoeft te zijn.
Oud 12-10-2011, 22:28
Mark1991
Mark1991 is offline
Ze kijkt naar je --> dat betekent dat ze interesse in je heeft, maarr ze hoopt daarmee wel dat jij iets onderneemt, dus spreek haar aan en die economiebijles is natuurlijk sowieso een goed idee.
Success,
Oud 13-10-2011, 06:46
Jan159
Jan159 is offline
Ok, zal haar dan eens aanspreken ookal doet ze wat raar op dat moment
Maar err, wat heeft een economie bijles hiermee te maken?
Met citaat reageren
Oud 13-10-2011, 06:56
honkballertje
honkballertje is offline
Citaat:
Ok, zal haar dan eens aanspreken ookal doet ze wat raar op dat moment
Maar err, wat heeft een economie bijles hiermee te maken?
haha die economie bijles is iemand uit een ander topic die om hulp vroeg. Ik denk dat Mark zich vergisste over welke openings post bij welk topic hoorde.
Oud 14-10-2011, 15:32
Jan159
Jan159 is offline
Aah oké, geen probleem.
Maar om eerlijk te zijn is er geen vooruitgang meer geweest. We hebben nog 1x op de chat gepraat, c'est tout... Ik heb haar alleen tijdens de middag vanop een afstand gezien met 5vriendinnen ofzo. En sorry, maar ik had de balls niet om ernaar toe te stappen. Ik vind het gewoon ongeloofelijk moeilijk om zomaar even beginnen praten. Ik zou wel een paar zinnen kunnen verzinnen om over te praten, maar na 2 min zou ik het al nietmeer weten en dan sta je tamelijk voor lul als je dan weer weggaat na die stilte.
Is het echt al te vroeg om te vragen of ze iets mee gaat drinken? (via chat of is dat not done? Anders is het weekend alweer voorbij en dan ziet ze het misschien nietmeer zitten omdat het wat lang duurt?)
Dat zou ik zoveel makkelijker vinden en ik zou veel meer kunnen praten zonder dat er anderen bij zijn...
Of gewoon iets met haar alleen zonder dat die anderen er bij zijn,ideas?
Ik weet dat het vrij zielig is dat ik niet naar haar durfde gaan deze middag, maar anderzijds wil ik echt wel iets ondernemen want ze is echt wel mooi en voor zover ik ze ken ook leuk!
Met citaat reageren
Oud 14-10-2011, 18:37
Denise_kaas
Denise_kaas is offline
Kun je op facbook niet op haar status reageren? Of is ze niet zo actief?
Met citaat reageren
Oud 14-10-2011, 22:49
Mark1991
Mark1991 is offline
Sorry man ik was idd even in de war
Oud 14-10-2011, 22:51
Mark1991
Mark1991 is offline
Citaat:
Kun je op facbook niet op haar status reageren? Of is ze niet zo actief?
Je kan wel reageren op een status maar zo kan je niet laten zien dat je speciaal bent voor iemand, beter is gewoon aanspreken, das meer persoonlijk.
Oud 15-10-2011, 11:06
EZBlade
EZBlade is offline
Dus jij gaat tegen iemand zeggen die je amper echt kent dat ze speciaal is? Dan is reageren op een facebook statusupdate helemaal niet zo'n gek idee.

En ik zou trouwens ik niet zo snel op iemand aflopen om een praatje te gaan maken uit het niks. Maar als er een aanknopingspunt is, dan kun je het wel gewoon doen
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-10-2011, 16:51
Denise_kaas
Denise_kaas is offline
Citaat:
Je kan wel reageren op een status maar zo kan je niet laten zien dat je speciaal bent voor iemand, beter is gewoon aanspreken, das meer persoonlijk.
Is misschien makkelijker met t contact in het begin, t was maar een ideetje
Met citaat reageren
Oud 16-10-2011, 11:13
Jan159
Jan159 is offline
Sorry maar ik kan niet meer volgen wat jullie hebben gezegd. Volgens de ene is via facebook iets zeggen goed, volgens de andere dan weer niet ? Enja, ik snap ookwel dat je niet zomaar even iets kan gaan zeggen uit het niets, maar zoals ik al zei, het mag niet 'stilvallen'.
Met citaat reageren
Oud 16-10-2011, 14:38
Verwijderd
Er is op zich ook niets mis mee om haar via de chat te vragen iets te gaan drinken, maar de kans dat ze daar ja op zegt is gewoon wat groter als je ook irl contact hebt.
Met citaat reageren
Oud 17-10-2011, 08:22
Verwijderd
Ik zou het sowieso allemaal een beetje vreemd vinden als iemand vanuit het niets op me afstapt, me uit vraagt of vertelt dat 'ie verliefd op me is. Vooral omdat jullie elkaar blijkbaar helemaal niet kennen. Hoe kun je dan verliefd zijn? Ik snap dat niet zo goed.. Als je amper tot nooit met haar hebt gesproken, waar ben je dan precies verliefd op? Alleen haar uiterlijk? Mjah. Dat zou mijn eerste gedachte zijn als iemand dat bij mij doet.
Sowieso vind ik het debiel om dat soort dingen via MSN, Facebook, SMS, of whatever te doen als je haar in het dagelijks leven niet eens normaal kunt aanspreken, of überhaupt nooit een gesprek met elkaar hebt gehad..

Om het even vanuit haar perspectief te bekijken: Uit het niets komt iemand die ze helemaal niet kent naar haar toe en vraagt haar of ze met hem uit wil. Persoonlijk zou ik daar helemaal niet positief op reageren. Maar ik heb geen Facebook, dus ik heb ook geen idee hoe ik daar zou reageren.

Tja, als je niets doet gebeurt er sowieso niets, dus ik wat dat betreft kun je gewoon van alles proberen..
Met citaat reageren
Oud 18-10-2011, 18:30
Jan159
Jan159 is offline
Oei, ik denk dat ik hier een aantal misverstandjes moet oplossen... Ten eerste: uiteraard bedoel ik met verliefd zijn dat ik ze gewoon heel mooi vind, maar als ze een rotkarakter zou hebben zou ik niets meer van haar moeten hebben. Ik wil ze dus gewoon beter leren kennen. Ten tweede: Ik snap niet waar jullie vandaan halen dat als ik op haar afstap direct ga zeggen dat ik verliefd op haar ben. Ik wil gewoon wat irl contact met haar, ik vind de chat ook niet fantastisch, maar anders valt alles stil en chat is beter dan niets. Ten slotte: Ik wil met haar iets gaan drinken, niet lang, een uurtje ofzo... En ook daar zou ik niet zeggen dat ik iets met haar zou willen. Het is de bedoeling om ze beter te leren kennen, en als het allemaal goed gaat overgaan naar meer.

Vergeef me als ik jullie die indrukken gaf, helemaal niet de bedoeling.

Voor de rest heb ik er nog een praatje mee gedaan in de gang gisteren (niet lang, hooguit 30seconden) en wat op de chat gepraat. Vandaag heb ik haar gezien en gewoon dag gezegd. Ze staarde wel lang naar mij tijdens de speeltijd, maarja wat moet ik daarmee? Ik wil zoals ondertussen wel duidelijk is iets ondernemen, maar ze kan moeilijk verwachten dat ik zomaar even naar haar toe stap met 5 vriendinnen rond haar. Dit vinden jullie ook zo, als ik de reacties lees.

Gewoon verder doen zoals ik bezig ben en zoveel mogelijk 'gesprekjes' voeren irl en chat, en dan ergens binnen 1-2 weken tijdens de herfstvakantie vragen of ze iets wil doen?
Met citaat reageren
Oud 18-10-2011, 23:00
Mark1991
Mark1991 is offline
Misschien schrikt zoiets haar een beetje af: voor een meisje is het een grote stap tussen 'hoi' zeggen en iets doen in de vakantie. Je kan haar beter benaderen op een feest/in 't café.
Oud 20-10-2011, 16:09
Jan159
Jan159 is offline
Maar dat is nu juist the problem! Ze gaat amper naar feestjes laat staan op café... Geloof me aub, ik zou het dolgraag op die manier doen, maar stel dat ze gaat, hoe moet ik dan weten waar en wanneer? In Antwerpen is er altijd veel te doen, en ze woont er nog is 20 min van... Het is echt moeilijk om iets te vinden
Met citaat reageren
Oud 02-11-2011, 13:19
Jan159
Jan159 is offline
Okéé had gewoon gevraagd of ze iets mee wou gaan drinken. Dat was aantal dagen geleden, ze antwoordde positief. We hadden een dag afgesproken (gisteren) maar nog geen uur. Dus stuurde ik om welk uur ze kon. Ze antwoordde dat ze nietmeer kon want ze moest bij haar opa gaan eten en daarna nog gaan ropeskippen, maar dat ze het wel heel stom vond dat ze niet kon. Ze zei wel niks van een andere dag te gaan ofzo, ik ben er dan zelf ook nietmeer over begonnen en zei gewoon dat het jammer was dat ze niet kon.

Am I screwed or not? Ze zei wel dat ze het erg dom vond dat ze niet kon maar aan de andere kant moet ik ook niet naief zijn. Wat denken jullie ervan? Ik denk allesinds dat de bal nu in haar kamp ligt: als ze interesse heeft mag ze zelf iets voorstellen, ik heb genoeg moeite gedaan denk ik, of niet?
Met citaat reageren
Oud 02-11-2011, 13:30
Verwijderd
Het klinkt een beetje als een lame excuus. Als ze het echt graag wilde had ze wel opnieuw met je afgesproken.
Met citaat reageren
Oud 02-11-2011, 13:37
Verwijderd
Ik twijfel ook. Het kan een legitieme reden zijn (als ze niet wilde had ze ook meteen een stom excuus kunnen verzinnen natuurlijk), maar het lijkt me idd dat ze dan ook wel een andere dag had kunnen voorstellen.

Ik zou denk ik even afwachten, daarna misschien nog een keertje een voorstel doen - en dan eerder "zullen we vandaag na schooltijd wat gaan drinken" oid, zodat je dan direct uit school samen op weg kunt. Als ze dan nog een keer met een smoes komt, zou ik het ook laten zitten. Er zijn wel meer mooie meisjes, en je weet nog niet eens of ze wel léuk is verder.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten