Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-09-2011, 15:12
Oliebeer
Oliebeer is offline
Nee, ik ben niet iemand die al miept bij 1 klein zielig mugje dat graag een klein beetje van mijn bloed zou willen adopteren. Maar nu wordt het toch echt te gek; ter indicatie: op mijn linkervoet zitten 8 muggenbulten.

Ik word er helemaal geflipt van. Het lijkt wel alsof er een hele nieuwe generatie muggen is uitgekomen de afgelopen week, misschien omdat het weer warmer is geworden. In de woonkamer stikt het van de muggen, en dus ook bij mij op zolder. Ik heb er maandag 5 vermoord, dinsdag 4 (waardoor ik nog bijna te laat kwam, ik was zo geobsedeerd door die ene mug dat ik de tijd vergat...) en vandaag staat mijn teller ook al op 2. Mijn muur zit onder de muggenlijkjes, echt zonde, want die is pas gewit.

Oke, vooruit, die muggen kunnen er ook niks aan doen dat ze als mug zijn geboren. Maar dit kan echt niet, ze worden gewoon te slim en te handig. Ik smeer me 's nachts helemaal onder met antimuggenspul, de ventilator staat op stand 3, maar de gevolgen zijn dat ik het a. stervens koud krijg, b. ik mezelf echt heel erg vind stinken en c. de muggen me toch gewoon prikken.

Goed, dit valt allemaal wel te overleven, maar ik word hélemaal knetter gek van al die muggenbulten. Ik loop de hele dag overal te kriebelen, mijn klasgenoten worden onrustig van mij en mijn concentratie wordt er ook niet beter op.

Dus, ik ben opzoek naar tips en trucks tegen muggen en tegen de jeuk van muggenbulten. Kom niet aanzetten met dingetjes als "leg een citroen naast je bed neer" want daar hebben mijn muggen echt lak aan.

Alvast bedankt!
Met citaat reageren
Oud 28-09-2011, 15:16
indigo
indigo is offline
1. Zorg dat er geen muggen in je kamer zijn: ga op muggenjacht, sla ze dood, plak een vliegenplakbandje aan het plafond, hang een klamboe om je bed, brand citronellakaarsjes.
2. Zorg dat jij zo min mogelijk aantrekkelijk bent voor muggen: smeer iets als muggenmelk.
3. Op de muggenbulten doe je antiprik, gewoon te koop bij de drogist (azaron oid werkt prima). Neem het mee naar school en dan gaat het na een paar dagen vanzelf over.
Oud 28-09-2011, 15:18
Oliebeer
Oliebeer is offline
Die klamboe heb ik een tijdje gehad, maar daar kruipen ze onderdoor en dan zit die mug in je klamboe. Muggenjacht probeer ik al, maar het is helaas onmogelijk om ze allemaal dood te meppen Dat antiprik ga ik even naar informeren, bedankt!
Met citaat reageren
Oud 28-09-2011, 15:22
bierkoning
bierkoning is offline
De vraag is dan....hoe komen er in godsnaam zoveel muggen bij je binnen dan?
Ik had vroeger toen ik thuis woonde een hor voor mijn slaapkamer raam, en dat werkte prima!
Ben jaren niet gestoken ( wel is buiten maar niet s nachts...)

maar ik gebruikte vroeger prrrikweg! dat werkt top! Weet niet of het nog bestaat eigenlijk
Oud 28-09-2011, 15:24
Oliebeer
Oliebeer is offline
ik weet eigenlijk ook niet hoe ik aan al die muggen kom, meestal zit mijn deur dicht en hoewel ik geen hor heb zit mijn vitrage altijd dicht, (en ik zit op de tweede verdieping) dus daar kunnen ze technisch gezien eigenlijk ook niet mee binnen kunnen komen. Het probleem is dat die beestjes slimmer zijn dan ik
Met citaat reageren
Oud 28-09-2011, 15:27
bierkoning
bierkoning is offline
nou ja daar komen ze wel doorheen hoor, gewoon doorheen vliegen...
nou ja tip! kijk je ouders lief aan en vraag een hor, dat werkt zeker!
Oud 28-09-2011, 17:09
Oliebeer
Oliebeer is offline
hmm, kunnen horren ook geïnstalleerd worden aan de buitenkant van het raam?
Met citaat reageren
Oud 28-09-2011, 17:39
Verwijderd
Stekker van Vapona gebruiken. Ik slaap vaak met het raam open, ben niet meer gestoken en heb er geen meer gehoord sinds ik die stekker heb ingestoken.
Met citaat reageren
Oud 12-10-2011, 22:37
laalala
laalala is offline
Zorg er ook voor dat je je kamer af en toe lucht, zodat je nieuw lucht krijgt en geuren weggaan. Muggen komen af op geur, niet op licht
Met citaat reageren
Oud 13-10-2011, 08:01
The Larch
The Larch is offline
Heb je niet van die kartonnetjes die je kan branden? Dan steek je het aan en ga je de muur ermee langs. Ik weet niet hoe het heet, maar misschien weet je moeder het. Ze werken heel goed.
Oud 13-10-2011, 08:50
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Wat voor antimuggenspul gebruik je? Je hebt namelijk ook deet voor tropische muggen en als je dat alleen al opendoet, vallen alle muggen in de nabije omtrek flauw. Kost misschien wel wat meer, maar dan heb je ook wat
Oud 13-10-2011, 11:41
bierkoning
bierkoning is offline
Citaat:
Wat voor antimuggenspul gebruik je? Je hebt namelijk ook deet voor tropische muggen en als je dat alleen al opendoet, vallen alle muggen in de nabije omtrek flauw. Kost misschien wel wat meer, maar dan heb je ook wat
vet dat wil ik zien!

enne koop een electrische vliegenmepper! is leuk en zeer effectief!
lekker roosteren die beesten!

Regels voor berichten