Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-11-2011, 18:15
Schrödinger
Schrödinger is offline
Hier speelt ook mee dat rechters strenger zijn gaan straffen, vroeger werd levenslang bijna nooit gegeven.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-11-2011, 23:53
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Hier speelt ook mee dat rechters strenger zijn gaan straffen, vroeger werd levenslang bijna nooit gegeven.
Daar staan dan weer omstandigheden tegenover. In de jaren '50 of '60 had je in de gevangenis geen televisie, geen internet, geen wipuurtje, enz.
Citaat:
Neem nou Mohammed Bouyeri en Volkert v.d.Geest die toch duidelijk twee verschillende straffen hebben gekregen voor één moord. Discriminatie ?
Jamaar, jamaar, jamaar, als extreem-links het doet dan is het minder erg, en sowieso geen terrorisme.
Oud 19-11-2011, 07:54
hookee
hookee is offline
Waar het me dus om ging is dat er verschillend gestraft kan worden; naar omstandigheden en naar de reden van het plegen van het delict. Voetbalrellen zijn niet hetzelfde als of rassen-/afkomstrellen.
Met citaat reageren
Oud 19-11-2011, 09:14
Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Daar staan dan weer omstandigheden tegenover. In de jaren '50 of '60 had je in de gevangenis geen televisie, geen internet, geen wipuurtje, enz.
En dáárom zijn rechters strenger gaan straffen?
Met citaat reageren
Oud 19-11-2011, 09:15
Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Waar het me dus om ging is dat er verschillend gestraft kan worden; naar omstandigheden en naar de reden van het plegen van het delict. Voetbalrellen zijn niet hetzelfde als of rassen-/afkomstrellen.
Dat kan inderdaad. Maar dat is gedachtenpolitie spelen en niet wenselijk omdat je daarmee de rechtsstaat afschaft. Verschillend straffen bij verschillende omstandigheden is soms natuurlijk wél wenselijk, maar daarbij mag de levensovertuiging van de dader geen rol spelen.
Met citaat reageren
Oud 19-11-2011, 11:58
Verwijderd
Citaat:
Jamaar, jamaar, jamaar, als extreem-links het doet dan is het minder erg, en sowieso geen terrorisme.
Heb je de vonnissen wel eens naast elkaar gelegd?
Met citaat reageren
Oud 20-11-2011, 13:50
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Heb je de vonnissen wel eens naast elkaar gelegd?
Twee terroristische moorden, identiek oogmerk. De Islamist zit vast tot zijn dood, de links-extremist loopt alweer vrolijk rond. Wat is er nog meer over te zeggen?

En het is vooral de niet-vonnissen waar het om gaat. Hoe lang denk je dat ik nog vrij rond zou lopen als ik een moordaanslag zou plegen op een gezin? Of probeer een agent op te blazen? Uurtje? Twee als ik harder kan rennen? Toch zijn die dingen gedaan door extreem-linkse dierenrechtenactivisten en krakers, en opeens zijn er nul arrestaties en geen prioriteit.

Maar als bij een nieuwe moord het slachtoffer een prominente links-extremist was die om niets meer dan wraak voor de wandaden van Seveke draaide, dan wordt er opeens levenslang opgelegd terwijl het een ordinaire afrekening zonder maatschappelijke consequenties is? Voor afrekeningen wordt meestal een jaar of vijftien gegeven. Ik mis elke vorm van consistentie.
Oud 20-11-2011, 16:26
Schrödinger
Schrödinger is offline
En als een VVD-Kamerlid toegeeft medeplichtig te zijn aan een miljardenfraude mag hij nog gewoon vrij rondlopen! Amagad, het is een complot!
Met citaat reageren
Oud 20-11-2011, 22:19
Verwijderd
Citaat:
Twee terroristische moorden, identiek oogmerk. De Islamist zit vast tot zijn dood, de links-extremist loopt alweer vrolijk rond. Wat is er nog meer over te zeggen?

En het is vooral de niet-vonnissen waar het om gaat. Hoe lang denk je dat ik nog vrij rond zou lopen als ik een moordaanslag zou plegen op een gezin? Of probeer een agent op te blazen? Uurtje? Twee als ik harder kan rennen? Toch zijn die dingen gedaan door extreem-linkse dierenrechtenactivisten en krakers, en opeens zijn er nul arrestaties en geen prioriteit.

Maar als bij een nieuwe moord het slachtoffer een prominente links-extremist was die om niets meer dan wraak voor de wandaden van Seveke draaide, dan wordt er opeens levenslang opgelegd terwijl het een ordinaire afrekening zonder maatschappelijke consequenties is? Voor afrekeningen wordt meestal een jaar of vijftien gegeven. Ik mis elke vorm van consistentie.
Kan je er nog meer dingen bijhalen die er niet toe doen
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten