Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-12-2011, 15:19
Verwijderd
Citaat:
Nee, bij eigennamen werkt het anders, geloof ik.

En klik! Maar dan gebruiken ze 'melancholie' meer als 'depressie' en dat is vast niet wat je bedoelt.
Ja, die mensen snappen niet wat melancholie is. Het is best een prettig gevoel, namelijk. Lekker in je eentje door de stad wandelen en melancholisch zijn, omnomnom. Je route uitkiezend op dat de zon in je ogen staat zodat het aangenaam warm is en de mensen die je tegemoet lopen gereduceerd worden tot silhouetten. En dan deze luisteren:

Advertentie
Oud 12-12-2011, 15:19
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
neeeeeee
Oud 12-12-2011, 15:21
Verwijderd
Zo! Ik ben daadwerkelijk weer eens naar college geweest, en heb zowaar tot een kwartier voor het afgelopen was mijn aandacht erbij kunnen houden .
Oud 12-12-2011, 15:22
Verwijderd
Ik ben volgens mij niet echt melancholisch geboren - of nouja, ik weet niet, ik ben als ik melancholisch ben meestal tegelijk best gelukkig en vrolijk. Ofzo.

Mijn beste vriend is trouwens écht melancholisch. Ik kan met hem door de stad lopen en dat hij dan opeens verzucht: 'ach, Den Bosch... wat een stad... het blijft hoe dan ook mijn thuis, ik ben hier zo gelukkig geweest... maar soms mis ik Marokko zo!' en dan een lange verhandeling over de ingewikkelde gevoelsrelaties met Den Bosch en Marokko. <3

Misschien zijn we daarom vrienden, want dat heb ik ook een beetje. Behalve dat mijn verhandelingen van dat type wat opgewekter zijn.
Oud 12-12-2011, 15:22
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
ah,college... Dat ken ik nog van vroeger. Mooie tijd was dat...
Oud 12-12-2011, 15:25
Verwijderd
Citaat:
Ja, die mensen snappen niet wat melancholie is. Het is best een prettig gevoel, namelijk. Lekker in je eentje door de stad wandelen en melancholisch zijn, omnomnom. Je route uitkiezend op dat de zon in je ogen staat zodat het aangenaam warm is en de mensen die je tegemoet lopen gereduceerd worden tot silhouetten. En dan deze luisteren:

[filmpje]
Ja, ik snap wel wat je bedoelt. Vooral in de marshrutka naar huis zitten en dan naar het landschap kijken en de oude vrouwtjes met hoofddoekjes en karretjes achter zich aan die langs de weg van de fabriek naar huis lopen. Dat is de allerbeste soort melancholie.

Al kan het ook wel vervelend zijn - als ik opeens een liedje hoor dat me aan mijn ouders doet denken, of zo. Dan ben ik tegelijkertijd blij en verdrietig.

Melancholie is ook een mooi woord, wel. Melancholie. <3
Oud 12-12-2011, 15:26
Chick Rock
Chick Rock is offline
Die meneer waarmee ik een gesprek had was wel een beetje raar, maar in a good way Echt zo'n oude hippie met een vlassig baardje en grijs haar in een staart. En hij kletste nogal veel, soms moest ik echt moeite doen om iets te zeggen. Dan ging hij gewoon doorpraten, terwijl duidelijk was (voor hem niet blijkbaar) dat ik iets aan het gesprek bij wilde dragen. Maar hij was erg aardig gelukkig, want hij is dus mijn directe stagebegeleider daar.
Oud 12-12-2011, 15:26
Verwijderd
Citaat:
ah,college... Dat ken ik nog van vroeger. Mooie tijd was dat...
Oud 12-12-2011, 15:32
Verwijderd
Ik zou zelfs zeggen dat melancholie niet tegelijk kán voorkomen met een ernstige depressie, omdat mensen met een ernstige depressie ook het verleden negatief inzien. (milde of matige depressie is anders natuurlijk)
Oud 12-12-2011, 15:35
Verwijderd
Is melancholie altijd een hang naar het verleden dan? Voor mijn gevoel kan het ook best een verlangen zijn naar iets dat je wel wil, maar nooit hebt gehad - dat je bijvoorbeeld vroeg je ouders bent verloren en dan denkt 'och, hoe zou mijn leven zijn verlopen als ze er nog waren'. Of gewoon, dat je door een straat loopt en overal branden lichtjes, en dan denk je 'als ik toch daarbinnen was, een van die mensen was!'.
Verwijderd
Nee google, als ik 'prijs vuurwerk enschede' typ hoef ik geen twintig artikelen over de vuurwerkramp.
Verwijderd
Citaat:
Is melancholie altijd een hang naar het verleden dan? Voor mijn gevoel kan het ook best een verlangen zijn naar iets dat je wel wil, maar nooit hebt gehad - dat je bijvoorbeeld vroeg je ouders bent verloren en dan denkt 'och, hoe zou mijn leven zijn verlopen als ze er nog waren'. Of gewoon, dat je door een straat loopt en overal branden lichtjes, en dan denk je 'als ik toch daarbinnen was, een van die mensen was!'.
Klopt maar daar zien mensen met een ernstige depressie ook het positieve niet van in
Oud 12-12-2011, 15:38
Verwijderd
Vuurwerkwebsites gaan er van uit dat als zij zeggen wat een Super Mandarin kost, ik dan weet wat ze bedoelen.
Oud 12-12-2011, 15:40
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Nee google, als ik 'prijs vuurwerk enschede' typ hoef ik geen twintig artikelen over de vuurwerkramp.
Ja jeetje, get over it Enschede. Hoe lang is het nu geleden? 15 jaar ofzo?
Oud 12-12-2011, 15:43
Verwijderd
Citaat:
Ja jeetje, get over it Enschede. Hoe lang is het nu geleden? 15 jaar ofzo?
Nee, korter. Ik heb het bewust meegemaakt - volgens mij was dat in het jaar dat ik het nieuws ging volgen (/nerdkindje). 2002, ofzo, of 2003.

Edit: 2000.
Oud 12-12-2011, 15:43
Verwijderd
Nu gaat iedereen vertellen wat ze deden tijdens De Vuurwerkramp.
Oud 12-12-2011, 15:44
Verwijderd
Dan moet ik wel eerst weten wanneer het is. Het is toch al heel oud enzo? Echt niet uit 2002 toch ?
Oud 12-12-2011, 15:44
Noedelhap
Noedelhap is offline
Ik zou Herman Finkers-conference schrijven /spuit elf

Ik ben ook melancholisch van nature *boks* Dat nummer van Sisters of Mercy is wel lekker
Oud 12-12-2011, 15:45
Verwijderd
Als ik het me goed herinner zat ik in de auto bij foute vriendjes toen we een rookpluim zagen. Ik had toen een verse navelpiercing, dus was ik 14, dus was het in ehhh 2000?
Oud 12-12-2011, 15:46
Verwijderd
Wacht, misschien kwam er een rapport ofzo over uit in 2002 of 2003, dat kan wel. Want in 2000 keek ik geen nieuws, toen had ik net uitgevogeld wat het principe van een jaartelling is.
Rationeel
Rationeel is offline
ik weet het nog goed, het was verschrikkelijk. het songfestival werd namelijk onderbroken voor de nieuwsuitzending
Noedelhap
Noedelhap is offline
Jongens, vorig jaar was het 10-jarig jubileum, met optredens van Wolter Kroes en lekkere hapjes en drankjes voor de nabestaanden! Weten jullie dat niet meer?
Oud 12-12-2011, 15:47
Verwijderd
Ik weet dat het op 13 mei was (2000) want die dag kreeg ik mijn eerste telefoon en ik onthou nu eenmaal data waar je niks aan hebt.
Oud 12-12-2011, 15:47
Verwijderd
ok!
Ik zat in de woonkamer te lezen omdat het daar buiten te zonnig voor was, en ik hoorde lawaai buiten dus liep ik naar buiten om aan mijn ouders te vragen wat dat voor lawaai was!
Oud 12-12-2011, 15:48
Verwijderd
O, hier staat wat je moet doen tegen melancholie. Het is gewoon je geblokkeerde energiestroom!
Oud 12-12-2011, 15:48
Verwijderd
Citaat:
Ik weet dat het op 13 mei was (2000) want die dag kreeg ik mijn eerste telefoon en ik onthou nu eenmaal data waar je niks aan hebt.
<3
Oud 12-12-2011, 15:49
Verwijderd
Citaat:
ik weet het nog goed, het was verschrikkelijk. het songfestival werd namelijk onderbroken voor de nieuwsuitzending
Ja, en ze vertelden niets dat nog niet op tv oost was verteld, dus wij hebben songfestival gekeken op de BRT Met de tv op de patio, want het was vet warm.
Verwijderd
Citaat:

Citaat:
ok!
Ik zat in de woonkamer te lezen omdat het daar buiten te zonnig voor was, en ik hoorde lawaai buiten dus liep ik naar buiten om aan mijn ouders te vragen wat dat voor lawaai was!
Omg je was oorgetuige!
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Nu gaat iedereen vertellen wat ze deden tijdens De Vuurwerkramp.
Dat kan ik me echt niet meer herinneren.
Verwijderd
Volgens een andere website is de Titan 1 een 'mega rode golf' en die is maar 5,50, dus misschien haal ik wel een Titan 1
Oud 12-12-2011, 15:50
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Omg je was oorgetuige!
fuuuu
Oud 12-12-2011, 15:50
Carn
Carn is offline
Ik vond heel die Enschede-toestand nogal een opgeblazen (ksaD:;D) bedoeling. Het was geen Bijlmerramp ofzo.
Oud 12-12-2011, 15:51
Verwijderd
Citaat:
Omg je was oorgetuige!

we dachten eerst nog, misschien is er een slapende bom ontploft! Maar daarna hoorden we ook daadwerkelijk vuurwerkgeluiden en snapten we het niet meer.

De volgende dag werd mijn oma 80 en vertelde mijn neef 134256 vuurwerkmopjes.
Oud 12-12-2011, 15:52
Verwijderd
Citaat:
Ik vond heel die Enschede-toestand nogal een opgeblazen (ksaD:;D) bedoeling. Het was geen Bijlmerramp ofzo.

Ik heb ook geen idee meer waar ik was, maar dat weet ik alleen nog bij de Beslan-gijzeling en de 11 september, geloof ik. En toen Ramses Shaffy dood was.
Oud 12-12-2011, 15:53
Carn
Carn is offline
Citaat:
Beslan-gijzeling .

Jah idd, dat is een stuk heftiger dan wat opgeblazen huisjes, hoe zuur dat ook is.
Noedelhap
Noedelhap is offline
Wat deden jullie tijdens de Bijlmerramp? Oh, toen waren de meesten hier nog niet geboren...
Verwijderd
Citaat:
Dank allen, het ging ook goed Die man was heel relaxt, en dat ik niet volledig kan werken was helemaal gene probleem, hij zei steeds dat ik mijn eigen grenzen aan moet geven (niet dat dat gaat gebeuren, maar it's the thought that counts). En ik ga waarschijnlijk de teksten schrijven voor de zogenaamde GM-collector (zo'n digi-dingetje waarmee je extra informatie over de werken kan krijgen) en ik mag met allemaal leuke mensen en dingen en rondleidingen meelopen enzo, zodat ik vanalles kan leren en zien
Gaaf!
Rationeel
Rationeel is offline
Citaat:
en het zorgde voor een goede impuls in de woningbouw daar
Oud 12-12-2011, 15:54
Noedelhap
Noedelhap is offline
De Decembermoorden van 1982 staan ook nog in mijn geheugen GEGRIFT.
Oud 12-12-2011, 15:55
Rationeel
Rationeel is offline
Citaat:
ow, en de beeldenstorm.... ver-schrik-ke-lijk!
Oud 12-12-2011, 15:55
Verwijderd
Van dat soort dingen weet ik echt niet meer waar ik was hoor. Die hele ramp is zo'n beetje aan me voorbij gegaan .

Van 11 september weet ik het nog wel raar genoeg.
Oud 12-12-2011, 15:56
Verwijderd
Citaat:
Jezus.

Ik vind het wel jammer dat ik de val van de SU en de Berlijnse Muur enzo niet heb meegemaakt.
Oud 12-12-2011, 15:56
Carn
Carn is offline
In Modern Warfare doe je alsof, in Rusland gebeurd het!

Citaat:
De gijzeling in Beslan was een gijzelingsactie waarbij in een school in de Russische stad Beslan in Noord-Ossetië meer dan 1100 schoolkinderen en volwassenen werden vastgehouden door een groep van enkele tientallen gewapende terroristen. De gijzelingsactie begon op 1 september 2004, in School Nummer Eén. Op 3 september 2004, de derde dag van de gijzeling, ontstond er een schietpartij tussen de gijzelnemers en de Russische veiligheidsdienst. Bij de gijzeling kwamen 334 mensen om het leven, onder wie 186 kinderen.[1] Tevens vielen er honderden gewonden.

In de namiddag van 3 september 2004 gingen de gijzelnemers akkoord met de komst van medische instanties om de lijken te verwijderen van het schoolplein. Ruimingseenheden betraden het schoolterrein, maar na enkele seconden (rond 13:04) openden de gijzelnemers het vuur op hen, waarna twee explosies werden gehoord. Twee hulpverleners werden gedood; de rest kon vluchten. Als gevolg van de explosies stortte een deel van de gymzaal in, waardoor een groep van ongeveer dertig gijzelaars de kans kreeg te ontsnappen. De groep werd door de gewapende mannen beschoten, waarbij sommige gevangenen werden gedood. Anderen wisten te ontsnappen.

Waarschijnlijk was dit het moment dat Russische speciale eenheden hun actieplan in werking stelden om de school te bestormen om al mogelijke overlevenden te redden. Er brak een chaotische strijd uit toen de speciale eenheden de school probeerden binnen te gaan en de gijzelaars te laten ontsnappen. Een grote groep soldaten bestormde het gebouw, evenals speciale eenheden, nationale legereenheden, gewapende helikopters en ten minste één tank. Zelfs plaatselijke burgers startten de aanval met hun eigen wapens.

De gijzelnemers lieten explosieven ontploffen, waarbij de gymzaal en een groot deel van de rest van het gebouw werd vernietigd, mede doordat er brand uitbrak. Speciale commando's maakten op hun beurt gaten in de muren om gijzelaars te laten ontsnappen. Rond 15:00, twee uur nadat de aanval begon, claimden Russische troepen controle om het grootste deel van de school. Toch ging de gevechten nog steeds verder. In de kelder werden drie gewapende mannen samen met een aantal gijzelaars opgespoord. Zij kwamen allemaal om het leven.
Tijdens de strijd brak een groep van ongeveer 13 gijzelnemers door het militaire kordon. Naar verluidt waren hieronder twee vrouwen, die zogezegd waren vermomd als hulpverleners om de militairen op het verkeerde been te zetten.

Volgens officiële gegevens stierven bij de aanval 331 burgers. Ten minste één overlevende vrouwelijke gijzelaar pleegde zelfmoord. Vele andere overlevenden verkeerden in shock. Anderen stierven in het ziekenhuis aan hun verwondingen. Tijdens de operatie werden 11 strijders van de speciale divisies "Alfa" en "Vympel" gedood, waaronder de commandant van "Alfa".
Oud 12-12-2011, 15:57
Carn
Carn is offline
Citaat:
Ik vind het wel jammer dat ik de val van de SU en de Berlijnse Muur enzo niet heb meegemaakt.
Ik wel maar ik denk dat het alsnog een beetje langs me heen ging. Idem voor de Golfoorlog.
Oud 12-12-2011, 15:58
Carn
Carn is offline
Die Ruskis weten wel van aanpakken, deze weet ik ook nog goed:

Citaat:
De gijzeling van het Dubrovkatheater in Moskou begon op 23 oktober 2002. Op die dag drongen er tijdens de voorstelling Nord-Ost 40 bewapende Tsjetsjeense militanten het theater binnen en gijzelden 850 mensen. Zij eisten de terugtrekking van Russische soldaten uit Tsjetsjenië en dus een einde aan de Tweede Tsjetsjeense Oorlog.
Na tweeënhalve dag (26 oktober 2002) drong het Russische leger (OSNAZ) het gebouw binnen en spoten een mysterieus verdovingsgas binnen. Officieel werden er 39 terroristen gedood en 129 gegijzelden
Oud 12-12-2011, 15:58
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
23 doden, 950 gewonden, 1250 dakloos, 1500 woningen zwaar beschadigd.

Bijlmer:
43 doden, 26 gewonden (waarvan 11 werden opgenomen in het ziekenhuis)

Nee, valt wel mee in Enschede ja.
Oud 12-12-2011, 15:59
Verwijderd
Citaat:
In Modern Warfare doe je alsof, in Rusland gebeurd het!
Ik was toen bij een vriendinnetje, en mijn moeder zou me om vijf uur komen halen. Maar ze kwam om half zes, want ze was de tijd vergeten omdat ze met oma aan het bellen was over wat er gebeurd was. Op de weg naar huis vertelde ze me wat er gebeurd was. We kennen daar verder niemand ofzo, maar het maakte zo'n diepe indruk. Dat je het in je hoofd haalt om een schóól te gijzelen. En hoe daarna alles misging.
Oud 12-12-2011, 16:01
Verwijderd
Citaat:
Die Ruskis weten wel van aanpakken, deze weet ik ook nog goed:
O ja, en dat Nederlands-Russische jongetje dat daar zijn moeder had verloren. Ahhw.
Oud 12-12-2011, 16:02
Martiño
Martiño is offline
Citaat:

we dachten eerst nog, misschien is er een slapende bom ontploft! Maar daarna hoorden we ook daadwerkelijk vuurwerkgeluiden en snapten we het niet meer.

De volgende dag werd mijn oma 80 en vertelde mijn neef 134256 vuurwerkmopjes.
Ohja, bij ons op school was het ook lachen gieren brullen. "He Martin, he Martin, weet je wat ze in Enschede het eerst gaan opbouwen?? Nou??? .... Het Kruidvat! :;;D!!11"
Oud 12-12-2011, 16:07
Martiño
Martiño is offline
Met Enschede werd trouwens beter omgegaan dan met Pim Fortuyn.

Ik was in die tijd nogal uitgesproken tegen Fortuyn, Leefbaar Nederland en de LPF, en voor mijn veelal wat rechtse klasgenoten (hockeykakkers...) was Fortuyn de eerste echte kennismaking met de politiek en ze vonden hem maar wat gaaf. Ik vond Fortuyn maar een droplul en als we in de les debatteerden was ik altijd degene die het opnam voor diversiteit in de samenleving etc. etc.
De dag nadat hij vermoord was was toen best naar, een jongen kwam zelfs boos op me af lopen en schreeuwde naar me of ik nu dan eindelijk mijn zin had.

Regels voor berichten