Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-12-2011, 13:36
Miekje*
Miekje* is offline
Ik heb vooral dat zulke mensen me aanspreken met de veronderstelling dat ik 18+ ben. En zich vervolgens ongemakkelijk gaan voelen en het eraf brengen met een bazelend 'oh, eeeeh, maar dan ben je nog te jong, dág!'
Oud 21-12-2011, 13:43
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Hoezo accepteren ze geen nee? Ik zeg gewoon nee en loop door, wordt altijd geaccepteerd...
Ik word altijd genegeerd door die mensen. Dus of ik zie er uit als een tough cookie die daar toch niet intrapt, of ik word niet opgemerkt door mensen, of ik zie er uit als een sloeber die niks te besteden heeft.
Oud 21-12-2011, 13:45
Martiño
Martiño is offline
In Eindhoven staan ze altijd op het station. Ik heb wel eens gezegd dat ik (serieus) mijn trein wilde halen. Toen zei die doos dat ik ook wel een trein later kon halen.
Oud 21-12-2011, 13:49
Verwijderd
Citaat:
In Eindhoven staan ze altijd op het station. Ik heb wel eens gezegd dat ik (serieus) mijn trein wilde halen. Toen zei die doos dat ik ook wel een trein later kon halen.
Haha wtf

Mijn tactiek is ook altijd "Nee " en doorlopen.

En ontopic: uh. Oh, mijn reactie op Martino's post is al ontopic
Oud 21-12-2011, 13:52
Martiño
Martiño is offline
Ja, het ergste was dat het toen ook niet eens een goededoelentut was, maar een tut van het ECI-boekenpakket ofzo.
Oud 21-12-2011, 16:25
Chick Rock
Chick Rock is offline
Huh, ik kreeg onderstaande mail van mijn tandartsenpraktijk, met als onderwerp "Maak uw online boeking":

Citaat:
Maak online uw boeking

Gebruik onderstaande inloggegevens om in te loggen op ons online reserveringssysteem:

Gebruikersnaam: ********
Wachtwoord: ********
Via onderstaande URL kunt u een afspraak boeken.

Na de eerste keer inloggen vragen we u uw gegevens te controleren en indien nodig aan te vullen. U doet dit door op de link "Verander hier uw persoonlijke gegevens" te klikken.

Met vriendelijke groet,

Uw Hyundai dealer
Sorry, "mijn" Hyundai dealer gaat zich tegenwoordig bezighouden met mijn gebit?
Oud 21-12-2011, 16:26
Verwijderd
Citaat:
Huh, ik kreeg onderstaande mail van mijn tandartsenpraktijk, met als onderwerp "Maak uw online boeking":

Sorry, "mijn" Hyandai dealer gaat zich tegenwoordig bezighouden met mijn gebit?
seems legit
Oud 21-12-2011, 16:44
Verwijderd
Citaat:

Sorry, "mijn" Hyundai dealer gaat zich tegenwoordig bezighouden met mijn gebit?
wat
Oud 21-12-2011, 17:49
Verwijderd
Citaat:
Wat een raar argument, criminelen doen ook gewoon hun werk, waarom zou je die niet mogen aanspreken op wat ze doen? Ja, criminelen doen geen legale dingen, maar dat is an sich geen reden.
Wat een rare vergelijking, er is niets crimineels aan mensen aanspreken met als doel iets te verkopen. Het is geen moeilijk op te lossen sociaal vraagstuk om "Nee bedankt" te zeggen.
Oud 21-12-2011, 17:50
Verwijderd
Citaat:
Oja, ik zeg ook weleens dat ik best wil kletsen inderdaad

Wut? Waar? Ik zie niks

OT: WTF heeft m'n huisgenootje nu óók lekkage?? Er is een maand geleden een neiuw (tijdelijk) dak gekomen
In Drenthe blijkbaar! En in Twente. Grr.
Oud 21-12-2011, 17:51
Chick Rock
Chick Rock is offline
Meh, duidelijk niet in Groningen
Oud 21-12-2011, 17:52
Verwijderd
Sta ik om 4 uur voor mijn school, is ie gewoon dicht..! Wtf... blijkbaar houdt een kerstviering in dat het hele gebouw gesloten wordt. Lekker, ik had mijn kwasten nodig, maar die liggen dus in mijn kluisje (En toen ik er stond, herinnerde ik me ook vaag dat ze zelfs gemaild hadden dat ie eerder ging sluiten, maar alsnog vind ik het idioot. Hbo's zijn echt gekke instanties.)
Oud 21-12-2011, 17:54
Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Wat een rare vergelijking, er is niets crimineels aan mensen aanspreken met als doel iets te verkopen. Het is geen moeilijk op te lossen sociaal vraagstuk om "Nee bedankt" te zeggen.
Slavendrijvers in de 17e eeuw deden ook niets crimineels, toch kun je gerust zeggen dat het beter geweest zou zijn wanneer er geen slavendrijvers geweest zouden zijn.
Oud 21-12-2011, 18:06
Carn
Carn is offline
Citaat:
"Mag ik u iets vr..." - "NEE." Doorlopen, niet aankijken, en niet reageren op verdere provocaties. Werkt als een trein. Nee, het is niet vriendelijk, maar je hoeft ook niet vriendelijk te zijn tegen parasieten. Ik hoop altijd dat mijn lompe reactie er aan bijdraagt dat ze het werk stommer gaan vinden, en dat kan altijd net de druppel zijn die de emmer doet overlopen en ze ontslag doet nemen. Zo maak je door onbeleefd te zijn de wereld toch weer een stukje beter.
Dit.

Overigens vind ik het ook nog eens ongewenste reclame. Deur aan deur verkoop is verboden, spam is verboden, en dit hoort in dat rijtje thuis.
Oud 21-12-2011, 18:08
Verwijderd
Ik reageer meestal heel smalend (tenzij ze echt tof zijn of ludiek), ''Nheeeh hoorr *grijns* *hoofd schud* *opgetrokken wenkbrauwen heeft*'', werkt ook best goed en het voelt leuker dan boos doorlopen.
Oud 21-12-2011, 18:10
Chick Rock
Chick Rock is offline
Mijn vader deed dat eens bij Telegraafverkopers ja met opgetrokken wenkbrauwen en een schamper lachje
Oud 21-12-2011, 18:11
Carn
Carn is offline
alhoewel ik wel een keer pret had toen ik werd aangesproken door zo'n ECI figuur.

"Leest u boeken?"
"Nee, niet echt."
"Tijdschriften?"
"Nee, ook niet".
"Kijkt u veel films dan?"
"Nee, dat is ook niet zo mijn ding."
"..."
"Eigenlijk hou ik niet zo van leuke dingen"
Oud 21-12-2011, 18:15
Verwijderd
Oud 21-12-2011, 18:26
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
alhoewel ik wel een keer pret had toen ik werd aangesproken door zo'n ECI figuur.

"Leest u boeken?"
"Nee, niet echt."
"Tijdschriften?"
"Nee, ook niet".
"Kijkt u veel films dan?"
"Nee, dat is ook niet zo mijn ding."
"..."
"Eigenlijk hou ik niet zo van leuke dingen"
Oud 21-12-2011, 18:41
Verwijderd
Wtf er zit een mini kerstmanmutsje op het icoontje van de VLC-mediaplayer.
Oud 21-12-2011, 18:43
Carn
Carn is offline
Citaat:
Wtf er zit een mini kerstmanmutsje op het icoontje van de VLC-mediaplayer.
cool hè
Oud 21-12-2011, 19:48
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Het is zo grappig, al die oplossingen en dingen die je terug kunt zeggen die jullie geven tegen die wervers op straat Ik heb dat een tijdje gedaan en ik heb dus ook trainingen moeten volgen, en wat jullie voor slimme antwoorden geven zijn gewoon standaardantwoorden die verwacht worden en we worden daarop getraind, we krijgen overal een antwoord op voorgeschoteld. Het is een superleuke psychologieseminar eigenlijk, die trainingen. Mensen stelden ook altijd dezelfde vragen enzo.
Oud 21-12-2011, 19:49
Carn
Carn is offline
'slimme' antwoorden zoals: "Kan je nu echt geen beter baantje vinden dan dit?" e.d.?
Oud 21-12-2011, 19:51
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Dat, of de dingen die hier boven staan. En natuurlijk leerden we ook wel in te schatten wanneer mensen niet over te halen zijn, maar de meeste mensen die dan denken o wacht ik weet een slim antwoord die zijn dan eigenlijk niet heel zeker van dat 'slimme' antwoord. Maar inderdaad, ik hoorde HEEL vaak 'weet je wel wat de directeur verdient' 'ik geef al genoeg aan goede doelen' 'is het niet raar dat jij hiervoor betaald krijgt'
Oud 21-12-2011, 19:56
Carn
Carn is offline
och ja. Ik vind het knapper als men gewoon optieft als iemand "nee" zegt .
Oud 21-12-2011, 19:56
Verwijderd
Citaat:
cool hè
Ja maar hoe kan het? Heeft ie dat ineens eigenhandig gedownload??
Oud 21-12-2011, 19:57
Carn
Carn is offline
dat zit er al n paar jaar in. Zal wel een dingetje zijn wat gewoon naar de datum van je systeem kijkt (gok ik zo).
Oud 21-12-2011, 21:34
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
och ja. Ik vind het knapper als men gewoon optieft als iemand "nee" zegt .
Och, ik vind aan allebei niks knaps. Ik vond het ontzettend rotwerk, daarom ben ik er ook mee gestopt. Maar ik vind het grappig dat echt iedereen dezelfde antwoorden bedenkt. ^^
Oud 21-12-2011, 22:24
Verwijderd
Mijn bff zegt altijd dat ze licht verstandelijk gehandicapt is en ze niks aan haar mogen verkopen
Oud 21-12-2011, 22:34
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
haha die heb ik nooit gehoord (maar ik verkocht aan de deur, en dat is toch wat persoonlijker en minder anoniem dus dan ga je niet zeggen dat je verstandelijk gehandicapt bent )

OT:
WTF, ik kan echt niet omgaan met gedroogde bonen.
Oud 21-12-2011, 23:12
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Dit.

Overigens vind ik het ook nog eens ongewenste reclame. Deur aan deur verkoop is verboden, spam is verboden, en dit hoort in dat rijtje thuis.
Deur aan deur verkoop is toch helemaal niet verboden, gekke Carn!
Oud 21-12-2011, 23:17
Verwijderd
Rond verkiezingen zijn flyerende SP'ers ook altijd heel vervelend. De vorige keer viel ik in de valkuil in discussie te gaan met de beste man. Hij riep naar de rest "Hee, hij is niet eens met dit!" en meteen stonden er 4 raadsleden om me heen. Uiteindelijk riep er een "Ik hoop dat je stikt in je werk". Toen ben ik maar weggelopen.
Maar gelukkig word ik als jongere niet aangesproken door de jongens en meisjes van het Rode Kruis en dergelijke.
Oud 21-12-2011, 23:18
Martiño
Martiño is offline
Zei iemand dat tegen je? Aparte manier van leden werven!
Oud 21-12-2011, 23:22
Verwijderd
Citaat:
Zei iemand dat tegen je? Aparte manier van leden werven!
Ja, een plaatselijk raadslid! Beetje mal wel.
Oud 23-12-2011, 12:25
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Homo's kiezen Patricia Paay als moeder

Laatste update: 23 december 2011 11:08 info

AMSTERDAM - Patricia Paay is door bezoekers van de website gay.nl uitgeroepen tot homomoeder van 2011.

Paay won de strijd van Rita Verdonk en Marijke Helwegen. Van de ruim vijfduizend stemmen ging de grote meerderheid naar de zangeres.
De 62-jarige Paay stak het afgelopen jaar de Doris Day-klassieker Que Sera Sera in een roze jasje en doopte het lied om tot Gay Sera Sera.
Ze nam het nummer 'speciaal voor de homogemeenschap' op en lanceerde de single tijdens de Gay Pride op 6 augustus.

Tv-icoon

Royalty-expert Peter van der Vorst werd door de gay.nl-bezoekers verkozen tot roze tv-icoon van het jaar. Hij kreeg meer stemmen dan concurrenten Rik van de Westelaken en Ewout Genemans.
De prijzen worden vrijdagavond door VVD-politicus Frits Huffnagel uitgereikt in de Amsterdamse homobar Ludwig II. Ook politicus Boris van der Ham (D66) en COC-voorzitter Vera Bergkamp worden in het zonnetje gezet. De prijzen voor de homohoreca worden vrijdagavond bekendgemaakt.

Nou fijn. Een ""klassieker"" en een nummer verneuken opnieuw inzingen... Wat een prestatie! Ik kan me niet herinneren dat ik voor haar heb gekozen, maar dan nog, met concurrentie van Rita Verdonk en Marijke Helwegen is het makkelijk. Wat een kutsite is gay.nl toch, ze profileren zich als dé site van de 'homogemeenschap' en reduceren het beeld van homo's tot een lachertje, geen wonder dat iedereen denkt dat we een stel blije nichten zijn.

In ieder geval heeft Peter van de Vorst het wel een beetje verdiend, die is tenminste niet iemand die zijn geaardheid (of andermans geaardheid) uitbuit of zich profileert als de excuusnicht.
Oud 23-12-2011, 12:54
Verwijderd
Ik kwam er gisteren achter dat ik valse nichten intimiderend vind en ik kan zelf ook wel een beetje bitchy zijn maar de tering
Oud 23-12-2011, 13:06
Martiño
Martiño is offline
Nou, als er iemand homomoeder had moeten worden is het Ineke van Gent. Maar sowieso is het natuurlijk een beetje een rare verkiezing.
Oud 23-12-2011, 13:10
Verwijderd
Het woord homomoeder ook
Oud 23-12-2011, 13:12
Martiño
Martiño is offline
Ja, vroeger was Willeke Alberti gewoon de homomoeder. En daarna werd opeens Daphne Bunskoek de jongeren-homomoeder en vanaf dat punt ging het nogal bergafwaarts.
Oud 23-12-2011, 13:16
Verwijderd
Daphne Bunskoek? Niets tegen Daphne Bunskoek verder maar wat heeft die er mee te maken?
Oud 23-12-2011, 13:23
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Och, ik vind aan allebei niks knaps. Ik vond het ontzettend rotwerk, daarom ben ik er ook mee gestopt. Maar ik vind het grappig dat echt iedereen dezelfde antwoorden bedenkt. ^^
Wat waren de ingestudeerde antwoorden op de meest voorkomende vragen? /nieuwsgierig
Oud 24-12-2011, 13:57
Martiño
Martiño is offline

Uit dit filmpje:

Oud 24-12-2011, 16:33
Vowel
Vowel is offline
Toen ik dit las moest ik toch wel even bijkomen van mijn WTF-gevoel.

Citaat:
Air Jordan release sparks stampedes at stores across US

Police officers were called in to break up fights and restore order at the Carolina Place Mall in North Carolina
Continue reading the main story
Related Stories

Why brands sponsor sport stars
Nike profits and sales increase
Rowdy scenes have broken out at stores across the US as shoppers jostled to lay their hands on Nike's new shoe.

There was disorder from California to Georgia as shoppers vied to buy a retro version of a classic Air Jordan model.

A new pair costs about $180 (£115), but they are already being listed on eBay for as much as $605.

The ugly scenes recalled the violence that broke out in the early 1990s on streets across America as the shoes became popular targets for thieves.

In the early hours of Friday, police used pepper spray on about 20 customers who started fighting at a mall in suburban Seattle, Washington state, as they waited in line to buy the black-and-white Air Jordan 11 Retro Concords.

Gunfire
One man was arrested for allegedly punching a police officer.

"He did not get his shoes. He went to jail," Officer Mike Murphy said.

Continue reading the main story

Start Quote

There were a lot of hostile and disorderly people”

Mike Murphy
Police Officer
He added: "It was not a nice, orderly group of shoppers. There were a lot of hostile and disorderly people."

In other disturbances:

At least four people were arrested after customers broke down a door at a store selling the shoes in Lithonia, Georgia
There was an attempted robbery on a victim who was mistakenly believed to have just bought the shoes in Stockton, California
About 100 shoppers forced their way into a shopping centre in Taylor, Michigan
A gunshot rang out as shoppers queued in Richmond, California, although no injuries were reported
Disorder was also reported in Charlotte, North Carolina; Indianapolis, Indiana; and Omaha, Nebraska
A spokesperson for Nike was not immediately available to comment.

The original Air Jordan created a subculture of collectors who rarely wore the sneaker but were willing to wait hours to buy the latest pair.
http://www.bbc.co.uk/news/world-us-canada-16323666

Schoenen. Serious business!
Oud 27-12-2011, 11:23
Noedelhap
Noedelhap is offline
Mijn broertje, die onlangs slaagde voor zijn rijbewijs, werd van de week gebeld door zijn voormalig instructeur, met de mededeling dat er een boete was binnengekomen voor een snelheidsovertreding. Het ging niet om heel veel geld (< 30 euro), maar de instructeur verzocht hem of hij een bijdrage wilde leveren aan de betaling van de boete.

Ik en m'n ouders zaten er een beetje van te kijken, want wij dachten altijd dat de rijschool die boetes wel zou betalen. Of iig de instructeur, omdat hij juridisch 100% bestuurder is, en dus aansprakelijk. Is het wel normaal dat een instructeur een bijdrage vraagt van zijn leerlingen?
Oud 27-12-2011, 11:32
Verwijderd
Citaat:
Mijn broertje, die onlangs slaagde voor zijn rijbewijs, werd van de week gebeld door zijn voormalig instructeur, met de mededeling dat er een boete was binnengekomen voor een snelheidsovertreding. Het ging niet om heel veel geld (< 30 euro), maar de instructeur verzocht hem of hij een bijdrage wilde leveren aan de betaling van de boete.

Ik en m'n ouders zaten er een beetje van te kijken, want wij dachten altijd dat de rijschool die boetes wel zou betalen. Of iig de instructeur, omdat hij juridisch 100% bestuurder is, en dus aansprakelijk. Is het wel normaal dat een instructeur een bijdrage vraagt van zijn leerlingen?
Nee dat is het niet. Tenzij hij het vooraf in de voorwaarden heeft laten weten en je broertje daarmee akkoord is gegaan.
Oud 27-12-2011, 14:45
Verwijderd
Hij heeft een rem. Die is daar ingebouwd zodat hij in kan grijpen wanneer er iets verkeerd gaat. Heeft je broertje al iets toegezegd? Ik zou het niet betalen. HIj heeft geen poot om op te staan.
Oud 27-12-2011, 15:58
Martiño
Martiño is offline
In alle theorieboekjes staat dat een rijinstructeur juridisch verantwoordelijk is tijdens rijles. Hij had moeten ingrijpen, je broertje hoeft geen cent te betalen.
Oud 27-12-2011, 17:03
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Nee dat is het niet. Tenzij hij het vooraf in de voorwaarden heeft laten weten en je broertje daarmee akkoord is gegaan.
Dat weet ik niet, ik zal hem even vragen wat er in het contract stond. Hij zou het ook nog even nakijken.

Citaat:
Hij heeft een rem. Die is daar ingebouwd zodat hij in kan grijpen wanneer er iets verkeerd gaat. Heeft je broertje al iets toegezegd? Ik zou het niet betalen. HIj heeft geen poot om op te staan.
Ja, vind ik ook.

Citaat:
In alle theorieboekjes staat dat een rijinstructeur juridisch verantwoordelijk is tijdens rijles. Hij had moeten ingrijpen, je broertje hoeft geen cent te betalen.
Oke. Helaas heeft hij dat wel gedaan. :\
Oud 28-12-2011, 14:22
Martiño
Martiño is offline
Terugeisen en dreigen met het inschakelen van rechtsbijstand.
Oud 28-12-2011, 16:54
Verwijderd
Citaat:
Terugeisen en dreigen met het inschakelen van rechtsbijstand.
+ gebruik de woorden ''onverschuldigde betaling''. Of dreigen met rechtzaken meteen handig is weet ik niet though, het gaat om minder dan drie tientjes hé.
Sann naamzoek: is dit nu misbruik van omstandigheden of bedrog? Of beide misschien?
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten