Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-02-2012, 13:56
Carn
Carn is offline
ohja, dat is ook zo iets. Ik snap ook niet waarom zo'n Giel Beelen met zn rattekop daar aan tafel zit. Die jongen heeft toch niets te vertellen?
Oud 06-02-2012, 13:56
Verwijderd
Sommige tafelgasten zijn zo vreselijk, moeten dan een vraag stellen om maar iets van aandacht te krijgen. Ik wijs naar Beau.
Oud 06-02-2012, 13:57
Verwijderd
Citaat:
Nou, voor mijn gevoel niet, hoor. Maar dat komt dan omdat die Matthijs er om de 15 seconden met zn muil ertussendoor komt, hoor.
Myeah, dat is bloedirritant.
Oud 06-02-2012, 13:58
Verwijderd
Citaat:
Ja en soms zijn de vaste tafelgasten ook een aanzienlijk deel van de tijd aan het woord.
Met Jort Kelder heb ik daar geen problemen mee, ik vind 't een heerlijke man om naar te luisteren
Oud 06-02-2012, 13:58
Carn
Carn is offline
Ja, Kelder heeft dan vaak nog wel iets te melden.
Oud 06-02-2012, 14:00
Uice
Uice is offline
Dit vind ik een van de beste voorbeleden van Matthijs zijn interviewstijl:

Voortdurend onderbreken, zinnen afmaken, dingen invullen, dingen verkeerd begrijpen, heel opzichtig antwoorden ontlokken.

Vergelijk dat met dit:

De rust, de vrijheid die de gast krijgt, de stiltes die er vallen.

Wat het is, die mensen komen in zo'n programma om iets te vertellen, en kunnen dat doorgaans ook. Daar hebben ze echt niet zo veel hulp bij nodig.
Oud 06-02-2012, 14:02
Verwijderd
Er is een zo'n man daar die er iets van altijd is, met van dat halflange donkerblondige haar. Ik ben even zijn naam kwijt, maar moet altijd erg om hem lachen.
Oud 06-02-2012, 14:03
Verwijderd
Ohja, deze.
Oud 06-02-2012, 14:05
Verwijderd
Ja, ik begrijp ook niet waarom er zoveel waarde wordt gehecht aan interviewers en interviewstijl Hun functie is bijsturen als dat écht nodig is.
Oud 06-02-2012, 14:06
Verwijderd
kat
Oud 06-02-2012, 14:13
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Je kunt er ook gewoon zelf even een (fatsoenlijk) grammaticaboek bij pakken.
Neh, ik gok altijd. En ze verstaan me altijd prima
Oud 06-02-2012, 14:20
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Ik word zo moe van dat elfstedentocht gezeur.
Oud 06-02-2012, 14:33
Verwijderd
Ik zou het echt oneindig lullig voor mezelf vinden als er dit jaar een Elfstedentocht kwam.
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Dat valt toch wel mee.
Nou, aangezien veel Nederlanders de Nederlandse naamvallen al niet snappen..
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Ik zou het echt oneindig lullig voor mezelf vinden als er dit jaar een Elfstedentocht kwam.
Wil je het niet missen?
Je kunt toch tv ontvangen daar enzo?
Oud 06-02-2012, 14:34
Verwijderd
Citaat:
Wil je het niet missen?
Je kunt toch tv ontvangen daar enzo?
Ik betwijfel of dat wordt uitgezonden. En het is toch anders als ik de enige in mijn hele familie ben die überhaupt weet dat het bestaat.
Oud 06-02-2012, 14:35
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Dit vind ik een van de beste voorbeleden van Matthijs zijn interviewstijl:

[filmpje]

Voortdurend onderbreken, zinnen afmaken, dingen invullen, dingen verkeerd begrijpen, heel opzichtig antwoorden ontlokken.

Vergelijk dat met dit:

[filmpje]

De rust, de vrijheid die de gast krijgt, de stiltes die er vallen.

Wat het is, die mensen komen in zo'n programma om iets te vertellen, en kunnen dat doorgaans ook. Daar hebben ze echt niet zo veel hulp bij nodig.
Mijn god, van die eerste werd ik binnen 20 seconden moe
Oud 06-02-2012, 14:35
DeZiekeGnoe
DeZiekeGnoe is offline
Citaat:
Ik word zo moe van dat elfstedentocht gezeur.
qft!
Oud 06-02-2012, 14:37
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Ik betwijfel of dat wordt uitgezonden. En het is toch anders als ik de enige in mijn hele familie ben die überhaupt weet dat het bestaat.
Je kunt nederlandse radio luisteren over het internet
Oud 06-02-2012, 15:27
Verwijderd
Maar zo'n elfstedentocht is nogal saai in je eentje, dat snap ik wel van Aldan.
Oud 06-02-2012, 15:28
Verwijderd
De laatste twee uur natuurkunde vielen uit, dus ben ik lekker vroeg thuis. Dat is wel eens fijn
Oud 06-02-2012, 15:29
Verwijderd
Ik heb trouwens nog nooit bewust meegemaakt dat de elfstedentocht ook écht doorging.
Oud 06-02-2012, 15:32
Pierrot
Pierrot is offline
Zeg, hoeveel prinsessenpunten krijg ik voor het schoonmaken van het hele huis?
Oud 06-02-2012, 15:38
Verwijderd
Citaat:
Ik heb trouwens nog nooit bewust meegemaakt dat de elfstedentocht ook écht doorging.
Ik wel, 1997 maar ik herinner me er niet veel meer van.
Oud 06-02-2012, 15:39
Verwijderd
Citaat:
Ik wel, 1997 maar ik herinner me er niet veel meer van.
Hm, toen was ik twee, dus daar herinner ik me ook niet zoveel meer van Hoe is het met Theodoor?
Oud 06-02-2012, 15:39
Verwijderd
Ik las laatst een Engelstalig stukje van iemand (op learnfrommyfail ofzo) die beschreef dat hij in de rij stond voor de bus en dat er iemand toen voorkroop en dat hij hem toen een mep gaf. Toen dacht ik: "beleefd genoeg om in de rij te staan voor de bus en toch aso genoeg om te vechten op straat, dat moet een Brit zijn" maar hij wou niet zeggen of ik gelijk had.
Oud 06-02-2012, 15:40
Verwijderd
Citaat:
Hm, toen was ik twee, dus daar herinner ik me ook niet zoveel meer van Hoe is het met Theodoor?
Hij heeft oorpijn! Verder gaat het wel. Hij heeft nu al minder slaap nodig dan vóór de operatie, ik hoop dat dat zo blijft. Hij was heel moe door de langdurige ontsteking.
Oud 06-02-2012, 15:41
Verwijderd
Zeuren over Matthijs <3
Noedelhap naamzoek.
Oud 06-02-2012, 16:35
Verwijderd
Citaat:
Ja, ik begrijp ook niet waarom er zoveel waarde wordt gehecht aan interviewers en interviewstijl Hun functie is bijsturen als dat écht nodig is.
Hij stelt gewoon vaak vragen waar niemand op zit te wachten, laat anderen zelden tot nooit uitspreken, wil een bepaalde vooringenomenheid niet laten varen, kan niet ongedwongen of subtiel hengelen naar iets, spreekt niet mooi, kan geen orde aan tafel houden (Storms vs Kelder), veinst te pas en te onpas interesse. In hoeverre dit met 'technieken', of liever een gebrek aan techniek en talent te maken heeft weet ik echt niet. Maar ik weet wel dat ik me er aan erger. Net zoals dat stukje muziek, dertig seconden omdat anders mensen wel eens weg kunnen zappen. Please hoor.
Oud 06-02-2012, 16:46
Verwijderd
Ik zit hier wel echt te stikken. Ik zit vandaag in het kamertje van de verpleegkundige vooral administratieve dingen te doen. Vanochtend trof ik de verwarming aan op 4. Het raam heeft uitzicht op de gang en kan dus niet open. Ik heb de verwarming nu wel op * staan, maar de warme lucht kan verder nergens naar toe.
Oud 06-02-2012, 16:49
Verwijderd
Citaat:
Hij stelt gewoon vaak vragen waar niemand op zit te wachten, laat anderen zelden tot nooit uitspreken, wil een bepaalde vooringenomenheid niet laten varen, kan niet ongedwongen of subtiel hengelen naar iets, spreekt niet mooi, kan geen orde aan tafel houden (Storms vs Kelder), veinst te pas en te onpas interesse. In hoeverre dit met 'technieken', of liever een gebrek aan techniek en talent te maken heeft weet ik echt niet. Maar ik weet wel dat ik me er aan erger. Net zoals dat stukje muziek, dertig seconden omdat anders mensen wel eens weg kunnen zappen. Please hoor.
Ja nee, prima allemaal, maar wellicht ben ik erg oppervlakkig daarin, maar de kwaliteit van een interviewer boeit me niet, tenzij die echt onder de maat en storend is (zoals van nieuwkerk ook af en te), ik wil weten wat de geïnterviewde heeft te zeggen. Het camerawerk van een film boeit me niet, tenzij die echt onder de maat en storend is, ik wil de film volgen. Hetzelfde geldt voor acteerwerk. Het zijn van die dingen waar iedereen zich druk om maakt en het heeft over mooi of goed, terwijl het mij dus echt niet interesseert tenzij het onnoemelijk slecht is.
Oud 06-02-2012, 16:52
Verwijderd
Citaat:
Heel erg eens.

Hij wil ook zo graag het gesprek een bepaalde richting opsturen. Hij zet iemand zo erg op een voetstuk, maar soms ook juist weer niet. Zijn maniertjes. Zijn drukke gepraat. Bah. Hij zou veel en veel neutraler moeten zijn, dit is vaak gewoon niet om aan te zien.
Oud 06-02-2012, 16:53
Verwijderd
Citaat:
ik wil weten wat de geïnterviewde heeft te zeggen.
Dit is precies waar bij mij de schoen wringt als het op Matthijs van Nieuwkerk aankomt Maar voor de rest ben ik het met je eens hoor, veeleisend ben ik ook niet voor mijn gevoel laat staan dat ik onderlegd ben in interviewtechnieken
Oud 06-02-2012, 16:56
Verwijderd
Goed, we starten een petitie tegen 'm.
Oud 06-02-2012, 16:58
Verwijderd
Citaat:
Goed, we starten een petitie tegen 'm.
Oh, nee hoor. Blijkbaar is er een behoorlijke markt die bediend wordt met (het format van) DWDD, farbeit from me mensen 't pleziertje iedere avond 19:30 te ontzeggen
Oud 06-02-2012, 16:59
Verwijderd
Mijn ervaring is dat de meeste mensen die dagelijks DWDD kijken, geen kans voorbij zullen laten gaan om het programma af te kraken en dan dingen zeggen als 'maar ja, ik kijk het voor de muziek' of 'maar je moet nu eenmaal op de hoogte blijven' of gewoon helemaal geen excuus noemen.

Mijn ouders kijken het onregelmatig, en ook wel eens als ik er ben, en dan zijn ze ook vrij kritisch. Ook vooral op de interviewstijl. Maar ze vinden die filmpjes zo grappig. Theodoor en mijn zwager hebben geprobeerd om ze aan Dumpert voor te stellen, maar dat vonden ze 'te veel gedoe'.
Oud 06-02-2012, 17:01
Verwijderd
Ik kijk eigenlijk alleen als ik vooraf weet dat er een amusante tafelheer is. Of als er interessante gasten zijn. Dat zal gemiddeld ééns per twee weken of zo zijn? Maar dan is het alsnog jezelf ergeren aan MvN
Oud 06-02-2012, 17:04
Verwijderd
Citaat:
Mijn ervaring is dat de meeste mensen die dagelijks DWDD kijken, geen kans voorbij zullen laten gaan om het programma af te kraken en dan dingen zeggen als 'maar ja, ik kijk het voor de muziek' of 'maar je moet nu eenmaal op de hoogte blijven' of gewoon helemaal geen excuus noemen.
Ik weet eigenlijk ook niet waarom ik soms kijk. Naja, ik kijk eigenlijk altijd bij LL, dan hebben we iets te kijken onder het eten. Maar we ergeren ons vaak wel groen en geel.
En heel soms zet ik 'm thuis aan, gewoonn, misschien komt er iemand leuks te gast.
Vroeger vond ik het echt een leuk programma, maar nu wordt het slechter en slechter.
Oud 06-02-2012, 17:08
Uice
Uice is offline
Citaat:
Oh, nee hoor. Blijkbaar is er een behoorlijke markt die bediend wordt met (het format van) DWDD, farbeit from me mensen 't pleziertje iedere avond 19:30 te ontzeggen
Maar dat is niet dankzij Matthijs. Sowieso lijken presentatoren Nederlanders vaak weinig te kunnen schelen. Fuck, we hadden jarenlang een supersuccesvol programma met JACK SPIJKERMAN als presentator.
Oud 06-02-2012, 17:14
Verwijderd
Citaat:
Maar dat is niet dankzij Matthijs. Sowieso lijken presentatoren Nederlanders vaak weinig te kunnen schelen. Fuck, we hadden jarenlang een supersuccesvol programma met JACK SPIJKERMAN als presentator.
Ach, MvN is volgens mij ook niet meer dan een exponenten van de hapslikweg-cultuur die in Nederland heerst, getuige het daverende succes van DWDD (en het vermaledijde format). Als MvN het niet doet, is er wel een ander stuk middelmatigheid met charisma te vinden, I suppose.
Oud 06-02-2012, 17:15
Verwijderd
Citaat:
Citaat:
Precies. Ik vind DWDD wel fijn om naar te kijken, stukjes te zien, op de achtergrond te hebben, maar dat is zo ondanks Matthijs. Het is gewoon een bekend hoofd waarmee ze minder risico lopen, de reacties zullen niet opeens heel anders zijn. Er zijn genoeg leuke mensen die DWDD leuker zouden kunnen maken, maar de reactie van het publiek is daarbij zo slecht te voorspellen dat we maar weer uitkomen bij hetzelfde jammere clubje.
Oud 06-02-2012, 17:17
Verwijderd
Willen jullie een vervelend liedje horen dat de eerste keer best grappig is maar AL MAANDEN NIET UIT MIJN HOOFD WIL?
Oud 06-02-2012, 17:17
Verwijderd
Citaat:
Willen jullie een vervelend liedje horen dat de eerste keer best grappig is maar AL MAANDEN NIET UIT MIJN HOOFD WIL?
ja, graag
Oud 06-02-2012, 17:18
Verwijderd
Hier is het:

Oud 06-02-2012, 17:19
Verwijderd
Eigenlijk ga ik het nu niet luisteren. Maar thuis zet ik de laptop aan doeg!
Oud 06-02-2012, 17:25
Uice
Uice is offline
Citaat:
Ach, MvN is volgens mij ook niet meer dan een exponenten van de hapslikweg-cultuur die in Nederland heerst, getuige het daverende succes van DWDD (en het vermaledijde format).
Maar met het hapslikwegformat is op zich niets mis. Het is alleen dat hij gewoon een gesprek niet natuurlijk kan laten lijken.
Oud 06-02-2012, 17:30
Verwijderd
Citaat:
Maar met het hapslikwegformat is op zich niets mis. Het is alleen dat hij gewoon een gesprek niet natuurlijk kan laten lijken.
Ik denk dat hij wel een slachtoffer is van in de eerste plaats het gejaagde format, waarin niet echt ruimte is voor frivoliteiten of spontaniteit voor zowel interviewer als geinterviewde. Je merkt heel erg aan hem dat 't een bepaalde kant op móet gaan (om binnen het format on topic te blijven) terwijl ik denk dat-ie heus wel beter kan dan zijn default DWDD-mode.
Oud 06-02-2012, 17:31
DeZiekeGnoe
DeZiekeGnoe is offline
Citaat:
Hier is het:

[filmpje]
Sterke tekst
Oud 06-02-2012, 17:31
Verwijderd
ik heb vandaag weer eens een domme actie gedaan in 5min.
Oud 06-02-2012, 17:40
Uice
Uice is offline
Citaat:
Ik denk dat hij wel een slachtoffer is van in de eerste plaats het gejaagde format, waarin niet echt ruimte is voor frivoliteiten of spontaniteit voor zowel interviewer als geinterviewde. Je merkt heel erg aan hem dat 't een bepaalde kant op móet gaan
Maar een goede presentator laat dat dus natuurlijk lijken. Iemand als Letterman of Jonathan Ross wil ook een bepaalde kant op, maar daarbij merk je het niet. Bij hun praat een gast ook rustig het merendeel van de tijd over iets heel anders dan het ding dat ze komen pluggen. En waarom niet?

Regels voor berichten