Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-12-2011, 23:58
EatMe!!
EatMe!! is offline
Ik wou even weten hoeveel mensen van jullie bij de krijgsmacht willen (denk aan landmacht, luchtmacht, marine)
Ik wil zelf bij het korps mariniers. Schijnt heel zwaar te zijn.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-12-2011, 07:29
Verwijderd
succes, gezien de bezuinigingen zal het heel lastig worden om er in te komen, en sta je heel snel weer buiten...
Met citaat reageren
Oud 28-12-2011, 10:30
EatMe!!
EatMe!! is offline
Als je de opleiding veiligheid en vakmanschap hebt gevolgd en afgemaakt, heb je sowieso kans op een baan bij de krijgsmacht. En ik ben pas 15 en ik ben al 21-22 als ik al mijn opleidingen heb afgerond (veiligheid&vakmanschap, opleiding voor mariniers en opleiding tot onderofficier) Denk je niet dat de bezuinigingen dan al zeg maar... weg zijn?
Met citaat reageren
Oud 28-12-2011, 11:12
Adore
Adore is offline
Citaat:
Als je de opleiding veiligheid en vakmanschap hebt gevolgd en afgemaakt, heb je sowieso kans op een baan bij de krijgsmacht. En ik ben pas 15 en ik ben al 21-22 als ik al mijn opleidingen heb afgerond (veiligheid&vakmanschap, opleiding voor mariniers en opleiding tot onderofficier) Denk je niet dat de bezuinigingen dan al zeg maar... weg zijn?
Je hebt sowieso KANS op een baan, is dat een verkeerde formulering van jou of betekent het dat je dus ook kans hebt een baan niet te krijgen?

De bezuinigingen zijn niet onomkeerbaar, maar dit jaar is wel besloten dat 1000 mensen moeten vertrekken bij de marine en het aantal mijnenjagers neemt ook af. Het is natuurlijk niet onmogelijk om bij de marine te gaan werken, maar veel zekerheid biedt het momenteel niet.
De reorganisatie van de krijgsmacht duurt tot 2014, dan ben je 19 en zijn alle bezuinigingen pas net definitief doorgevoerd. Ik zou zeggen, hou het in de gaten en laat je goed informeren tegen de tijd dat je je diploma op de middelbare gaat behalen.
Met citaat reageren
Oud 28-12-2011, 19:02
EatMe!!
EatMe!! is offline
Citaat:
Je hebt sowieso KANS op een baan, is dat een verkeerde formulering van jou of betekent het dat je dus ook kans hebt een baan niet te krijgen?
Ja dat was een verkeerde formulering
En ik wil bij het KORPS mariniers, dat is iets heel anders dan de marine.
Maar bedankt voor de tips.
Met citaat reageren
Oud 29-12-2011, 20:41
EatMe!!
EatMe!! is offline
Nou? Zijn er ook andere die bij de krijgsmacht willen?
Met citaat reageren
Oud 01-01-2012, 17:54
Verwijderd
Zodra er een oorlog is uitgevonden die het waard is om te vechten wil ik wel. Ik flip liever burgers bij mcdonalds tot die tijd.
Met citaat reageren
Oud 01-01-2012, 20:00
EatMe!!
EatMe!! is offline
Citaat:
Zodra er een oorlog is uitgevonden die het waard is om te vechten wil ik wel.
Uitgevonden? Meestal breken oorlogen uit weet je?
Met citaat reageren
Oud 02-01-2012, 10:37
Verwijderd
Geef het beestje een naampje. Het resultaat is hetzelfde.

Laatst gewijzigd op 02-01-2012 om 10:43.
Met citaat reageren
Oud 07-01-2012, 12:40
Verwijderd
Citaat:

De bezuinigingen zijn niet onomkeerbaar, maar dit jaar is wel besloten dat 1000 mensen moeten vertrekken bij de marine en het aantal mijnenjagers neemt ook af. Het is natuurlijk niet onmogelijk om bij de marine te gaan werken, maar veel zekerheid biedt het momenteel niet.
De reorganisatie van de krijgsmacht duurt tot 2014, dan ben je 19 en zijn alle bezuinigingen pas net definitief doorgevoerd. Ik zou zeggen, hou het in de gaten en laat je goed informeren tegen de tijd dat je je diploma op de middelbare gaat behalen.
Mensen die nu in dienst willen bij defensie hoeven zich echt geen zorgen te maken over de bezuinigingen. Defensie moet circa 12.000 arbeidsplaatsen schrappen, waaronder 6.000 gedwongen ontslagen.
Dat is heftig, maar dat gaat voornamelijk om mensen die een staffunctie bekleden en/of tegen het eind van hun (bepaalde tijd) contract zitten.
Defensie heeft een tekort aan nieuw (en jong) personeel. Dit heeft ze nodig om kennis te behouden en om een goede doorstroom in rangen en functies te behouden.

Als je kijkt naar het personeelsbestand van Defensie, dan is dat grof gezegd nu een omgekeerde pyramide. De bezuinigingen zullen dat deels moeten oplossen, maar defensie heeft echt nieuw personeel nodig om niet in de problemen te komen.

Ik geef iemand die nu gaat solliciteren bij defensie zelfs meer kans aangenomen te worden, dan wanneer de bezuinigingen "afgerond" zijn. Tegen die tijd moet o.a. het personeelsbestand weer op orde zijn, en zal er relatief minder aannamebehoefte zijn. Dit betekent trouwens niet dat defensie niet continu personeel blijft aannemen.

Citaat:
Ja dat was een verkeerde formulering
En ik wil bij het KORPS mariniers, dat is iets heel anders dan de marine.
Maar bedankt voor de tips.
Je zegt het niet goed. Je wilt bij het korps mariniers, dat is iets heel anders dan de vloot. Deze zijn beiden onderdeel van de marine .
Met citaat reageren
Oud 07-01-2012, 12:51
Bureaustoel
Bureaustoel is offline
Ik begin volgend jaar met Vrede en veiligheid/vakmanschap op het Roc te Hengelo. Heb al 2 dagen meegelopen en de opleiding is heel leuk. Heb een Millitair docent ook mogen interviewen en die zei dat als je de Opleiding met positief advies hebt afgerond , de kans groot is dat je een baan krijgt.
Met citaat reageren
Oud 09-01-2012, 20:28
EatMe!!
EatMe!! is offline
Citaat:
Je zegt het niet goed. Je wilt bij het korps mariniers, dat is iets heel anders dan de vloot. Deze zijn beiden onderdeel van de marine .
Ja sorry, dat wist ik wel, moet even wat beter opletten
Met citaat reageren
Oud 02-02-2012, 01:37
Rwoude
Rwoude is offline
Hoi ik wordt op 21 februari 20 jaar en zit in het examenjaar van een MBO 4 opleiding. Ben al te oud om bij de korps mariniers te gaan?
Met citaat reageren
Oud 02-02-2012, 12:21
EatMe!!
EatMe!! is offline
Citaat:
Hoi ik wordt op 21 februari 20 jaar en zit in het examenjaar van een MBO 4 opleiding. Ben al te oud om bij de korps mariniers te gaan?
Nee je kunt je tot je 26ste aanmelden
Met citaat reageren
Oud 02-02-2012, 12:22
EatMe!!
EatMe!! is offline
Even tussendoor, wat lijkt jullie de beste sector om te kiezen als ik het leger wil? Techniek of economie?

Edit: Ik wil geen monteur ofzo iets worden

Laatst gewijzigd op 03-02-2012 om 06:41.
Met citaat reageren
Oud 06-02-2012, 22:00
Autisme
Autisme is offline
Marine lijkt me epic
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten