Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-03-2012, 17:39
Neko*
Neko* is offline
Oud 01-03-2012, 17:41
Miekje*
Miekje* is offline
Oh hij was al vol . Niet eens gemerkt.
Oud 01-03-2012, 17:41
Neko*
Neko* is offline
In mijn quiche zit gehakt en hamblokjes en paprika en ui en chamignons en peper en paprikapoeder en zout en kaas. En het is miljoenlekker. <3
Oud 01-03-2012, 17:45
Miekje*
Miekje* is offline
Dat zal wel, ja!

Vreemd, ik had ergens in mijn hoofd dat jij vegetariër was . Waar haal ik dat nou weer vandaan.
Oud 01-03-2012, 17:45
Noedelhap
Noedelhap is offline
Ik heb echt nog nooit een quiche gebakken. Zie ik ook geen reden toe. Niet dat ze vies zijn ofzo, maar zie maar eens een hele quiche weg te werken in je eentje.
Oud 01-03-2012, 17:46
Verwijderd
Citaat:
In mijn quiche zit gehakt en hamblokjes en paprika en ui en chamignons en peper en paprikapoeder en zout en kaas. En het is miljoenlekker. <3
<3
Oud 01-03-2012, 17:49
Neko*
Neko* is offline
Citaat:
Dat zal wel, ja!

Vreemd, ik had ergens in mijn hoofd dat jij vegetariër was . Waar haal ik dat nou weer vandaan.
Ik heb echt nooit zelfs maar gedacht aan vegetariër worden, ik houd teveel van vleesjes.

Citaat:
Ik heb echt nog nooit een quiche gebakken. Zie ik ook geen reden toe. Niet dat ze vies zijn ofzo, maar zie maar eens een hele quiche weg te werken in je eentje.
Dat snap ik best dan. Een hele quiche in je eentje is een grote opgaaf. Al kan je het natuurlijk wel gewoon invriezen.
Oud 01-03-2012, 17:50
Verwijderd
Citaat:
Of je nodigt gewoon mensen uit om te komen eten. Want quiches (?) zijn zo lekker!
Oud 01-03-2012, 17:59
Verwijderd
Ik heb voornamelijk ervaring met die kant en klare Albert Heijn dingen. Welke best goed te vreten zijn.
Oud 01-03-2012, 18:03
Miekje*
Miekje* is offline
Het is al veel te lang geleden dat ik heb heb gegeten. Morgen moet ik koken, dus hmmmm...
Oud 01-03-2012, 18:03
Neko*
Neko* is offline
Heb ik je op een goed idee gebracht?
Oud 01-03-2012, 18:06
Miekje*
Miekje* is offline
Ik denk het wel ja! Alleen dat wordt het een quiche voor mijn vader en mij, want mijn moeder lust dat niet . Nu eet ze nooit iets van wat ik kook, dus dat is geen nieuws.
Oud 01-03-2012, 18:07
Verwijderd
Citaat:
Nu eet ze nooit iets van wat ik kook, dus dat is geen nieuws.
Hoezo dat?
Oud 01-03-2012, 18:09
Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
Hoezo dat?
Omdat ik het altijd anders maak dan dat zij lekker vind. De chili con carne is te pittig, de nasi ook, de rijst met saus is niet lekker omdat er kip in zit, enz. En ik kook echt geen AVG.
Oud 01-03-2012, 18:09
Verwijderd
Citaat:
Ik denk het wel ja! Alleen dat wordt het een quiche voor mijn vader en mij, want mijn moeder lust dat niet . Nu eet ze nooit iets van wat ik kook, dus dat is geen nieuws.
Je kunt ook miniquiches maken, met van die springvormen van de hema met een doorsnee van 12 cm of zoiets.
Oud 01-03-2012, 18:12
Neko*
Neko* is offline
Hoe kun je nu geen quiche lusten? Je kan er indoen wat je zelf wil!
Oud 01-03-2012, 18:17
Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
Hoe kun je nu geen quiche lusten? Je kan er indoen wat je zelf wil!
Ja, maar ze houdt al niet van ei en prei/ui. dus daar ga je al.
Oud 01-03-2012, 18:19
Noedelhap
Noedelhap is offline
Whuhu, ik zocht op 'interview prins friso' en kwam dit tegen. Wat was Constantijn toch een saai, braaf kind. "Hij houdt u voor de gek", no shit, Sherlock.

En wat klinken Claus en Bea hier ontzettend bekakt
Oud 01-03-2012, 18:20
Verwijderd
Is er iemand die hier iets weet over grafische rekenmachines van casio? Kan ik die op de een of andere manier resetten zonder alles te verliezen dat in het geheugen staat?
Oud 01-03-2012, 18:22
Verwijderd
Citaat:
Alsof jij dat niet kan
Oud 01-03-2012, 18:23
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Alsof jij dat niet kan
Oud 01-03-2012, 18:28
Geel
Geel is offline
Citaat:
Is er iemand die hier iets weet over grafische rekenmachines van casio? Kan ik die op de een of andere manier resetten zonder alles te verliezen dat in het geheugen staat?
Ik weet het niet zeker, maar volgens mij kan het niet. Waarom wil je het resetten? Kun je dat probleem niet verhelpen zonder het te resetten? Nu kun je wel vertellen wat je probleem is, maar waarschijnlijk weet ik daar geen antwoord op Je zou op internet kunnen zoeken? Zijn vast wel fora over.
Oud 01-03-2012, 18:28
Verwijderd
Citaat:
Omdat ik het altijd anders maak dan dat zij lekker vind. De chili con carne is te pittig, de nasi ook, de rijst met saus is niet lekker omdat er kip in zit, enz. En ik kook echt geen AVG.
Als ik, sporadisch, weleens iets lekkers wil koken voor m'n ouders en zusje is het ook altijd klagen en zeuren. Wat een ondankbare mensen. M'n zusje lust sowieso niks (denkt ze) wat ze niet kent, m'n vader zit als een anorect een beetje in zijn bord te prikken, en oh wee als er ui/knoflook/iets pittigs inzit.

M'n moeder valt nog wel mee, maar die wil me niet alleen laten in de keuken omdat ze denkt dat ik de boel af zal breken en niks alleen kan.

Oud 01-03-2012, 18:29
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Het punt van resetten bij grafische rekenmachines is juist dat je het geheugen wist en teruggaat naar de standaardinstellingen
Oud 01-03-2012, 18:30
Verwijderd
Citaat:
Ik weet het niet zeker, maar volgens mij kan het niet. Waarom wil je het resetten? Kun je dat probleem niet verhelpen zonder het te resetten? Nu kun je wel vertellen wat je probleem is, maar waarschijnlijk weet ik daar geen antwoord op Je zou op internet kunnen zoeken? Zijn vast wel fora over.
Ik heb een topic geopend om hardware&elektronica, al weet ik niet helemaal of dat daar moet, maargoed. Ik heb al een beetje gegoogled, maar ik kom niet echt ergens uit waar ik op uit wil komen. Maar mijn googleskils laten dan ook wel een beetje te wensen over.
Advertentie
Oud 01-03-2012, 18:31
Verwijderd
Citaat:
Het punt van resetten bij grafische rekenmachines is juist dat je het geheugen wist en teruggaat naar de standaardinstellingen
Dat snap ik wel, maar kun je niet gedeeltelijk resetten of zo? Dat mijn programma's behouden blijven, maar dat de rest teruggaat naar de standaardinstellingen?
Oud 01-03-2012, 18:33
Neko*
Neko* is offline
Citaat:
Dat snap ik wel, maar kun je niet gedeeltelijk resetten of zo? Dat mijn programma's behouden blijven, maar dat de rest teruggaat naar de standaardinstellingen?
Voor zover ik weet lijkt me dat niet echt mogelijk.
Oud 01-03-2012, 18:34
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Ik heb een topic geopend om hardware&elektronica, al weet ik niet helemaal of dat daar moet, maargoed. Ik heb al een beetje gegoogled, maar ik kom niet echt ergens uit waar ik op uit wil komen. Maar mijn googleskils laten dan ook wel een beetje te wensen over.
Google gewoon "reset settings" en het serienummer + merk van je rekenmachine

Citaat:
Welke standaardinstellingen wil je dan terug en waarom? Want je kunt een grafische rekenmachine niet echt kapot maken of essentiële software verwijderen.

Wat heb je er uberhaupt aan programma's opstaan die je perse wilt houden en niet nog een keer er op kunt zetten?
Oud 01-03-2012, 18:35
Geel
Geel is offline
Citaat:
Nou ja, meerdere mensen zeggen al dat het niet kan. Maar, die rare dingen die hij doet, die kunnen misschien wel verholpen worden. Waarschijnlijk zijn de instelling per ongeluk aangepast. Is er niet een leraar bij jou op school waaraan je het kunt vragen? Bij ons is er één wiskundeleraar die the guy is voor al je GR-problemen. Heb je niet zo'n iemand op school?
Oud 01-03-2012, 18:35
Martiño
Martiño is offline
Waarschijnlijk heb je de hoekfunctie (DEG, GRA of RAD) functie verkeerd staan als je met een sinus/cosinus/tangensberekening problemen hebt, tenminste, dat is wat het meeste voorkomt bij wiskundenoobs.
Oud 01-03-2012, 18:39
Verwijderd
Citaat:
Google gewoon "reset settings" en het serienummer + merk van je rekenmachine

Welke standaardinstellingen wil je dan terug en waarom? Want je kunt een grafische rekenmachine niet echt kapot maken of essentiële software verwijderen.

Wat heb je er uberhaupt aan programma's opstaan die je perse wilt houden en niet nog een keer er op kunt zetten?
Nou, er staat vooral veel informatie op die ik gebruik bij mijn wiskunde en scheikundeproefwerken. Daar ben ik nu zo aan gewend dat ik het graag wil houden, maargoed, als het niet kan, dan kan het niet. En het kan er inderdaad wel weer gewoon opnieuw in, maar dat is veel werk
En ik wil resetten omdat hij wel nog grafieken kan tekenen, maar er niks meer mee kan doen. Hij kan geen snijpunten meer opzoeken, hij kan geen toppen meer opzoeken en dergelijke. Als ik dat probeer dan geeft hij 'NOT FOUND'.
Oud 01-03-2012, 18:39
Martiño
Martiño is offline
Ik zie dat het een grafiekprobleem is: dat kan ook liggen aan het bereik dat je hebt opgegeven (dus welk gedeelte van de grafiek wordt afgebeeld), alsmede de hoekinstelling die ik hierboven al aangaf.
Oud 01-03-2012, 18:40
Schrödinger
Schrödinger is offline
Je kan ook de dingen die je wil bewaren even overzetten naar een andere rekenmachine.
Verwijderd
Citaat:
Waarschijnlijk heb je de hoekfunctie (DEG, GRA of RAD) functie verkeerd staan als je met een sinus/cosinus/tangensberekening problemen hebt, tenminste, dat is wat het meeste voorkomt bij wiskundenoobs.
Huhu, gelukkig ben ik niet meer zo noobig
Verwijderd
Citaat:
Google de standaardinstellingen!
Oud 01-03-2012, 18:41
Verwijderd
Citaat:
Je kan ook de dingen die je wil bewaren even overzetten naar een andere rekenmachine.
Want iedere scholier heeft twee GR's à €100 liggen.
Oud 01-03-2012, 18:42
Verwijderd
zo de afwas is weg
Oud 01-03-2012, 18:42
Verwijderd
Citaat:
Ik zie dat het een grafiekprobleem is: dat kan ook liggen aan het bereik dat je hebt opgegeven (dus welk gedeelte van de grafiek wordt afgebeeld), alsmede de hoekinstelling die ik hierboven al aangaf.
Maar het lukt gewoon bij geen enkele functie meer. Ook niet als ik gewoon y=5 invul en dan x-cal voor x =1 doe binnen een domein van 0 tot 10.

Citaat:
Dat kan, maar dan moet ik eerst een kabeltje zoeken/kopen. Misschien dat ik dat maar doe.
Oud 01-03-2012, 18:43
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Nou, er staat vooral veel informatie op die ik gebruik bij mijn wiskunde en scheikundeproefwerken. Daar ben ik nu zo aan gewend dat ik het graag wil houden, maargoed, als het niet kan, dan kan het niet. En het kan er inderdaad wel weer gewoon opnieuw in, maar dat is veel werk
En ik wil resetten omdat hij wel nog grafieken kan tekenen, maar er niks meer mee kan doen. Hij kan geen snijpunten meer opzoeken, hij kan geen toppen meer opzoeken en dergelijke. Als ik dat probeer dan geeft hij 'NOT FOUND'.
- Hebben je functies wel een snijpunt of een top?
- Bij sommige rekenmachines moet het snijpunt of de top in beeld zijn om hem te kunnen berekenen
- Zijn de functies goed ingevoerd?
- Je hebt op de meeste rekenmachines ook een solve-programma, daar kun je de functie invoeren en rekent hij snijpunten, toppen, etc. uit
- Controleer of er ergens een optie is waarmee je de instellingen van het grafiekprogramma kunt terugzetten naar de standaard
- Reset, en voer je spiekbriefje opnieuw in. Een spiekbriefje is leerzaam, hoe meer spiekbriefjes je schrijft, hoe beter je de stof beheerst. Win-win-situatie dus.
Oud 01-03-2012, 18:44
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Maar het lukt gewoon bij geen enkele functie meer. Ook niet als ik gewoon y=5 invul en dan x-cal voor x =1 doe binnen een domein van 0 tot 10.
Wat zijn de functies waarvan je de top en snijpunten wil uitrekenen?
Oud 01-03-2012, 18:53
Verwijderd
Citaat:
Ik wil het snijpunt weten van y=(3-3lnx)/(x^2) en van y=(3lnx)/x . (Sorry, LaTeX lukt niet.) Mijn view window staat voor x van -10 tot 10 en voor y ook van -10 tot 10. Ik zie het snijpunt gewoon, maar hij vind hem toch niet.

Maar ik ga morgen gewoon wel eens op school vragen of iemand er iets van weet.
Oud 01-03-2012, 18:54
Schrödinger
Schrödinger is offline
Met LaTeX kun je helemaal niets berekenen.
Oud 01-03-2012, 18:56
Geel
Geel is offline
Citaat:
Ik denk dat Uomi wel weet of een functie wel of geen top/snijpunten met een as heeft hoor
Oud 01-03-2012, 18:56
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Met LaTeX kun je helemaal niets berekenen.
Ze wilde het typen in LaTeX, maar dat lukte niet
Oud 01-03-2012, 18:58
Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Ze wilde het typen in LaTeX, maar dat lukte niet
Oh.
Oud 01-03-2012, 18:59
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Ik denk dat Uomi wel weet of een functie wel of geen top/snijpunten met een as heeft hoor
Mijn ervaring is om geen aannames te doen en rekening te houden met een domme, doch voor de hand liggende reden, voordat je naar ingewikkelde oplossingen gaat zoeken.

En ook hier ligt het antwoord voor de hand: de berekening is te gecompliceerd voor je rekenmachine, hij loopt er gewoon op vast (net zoals mijn GR).
Oud 01-03-2012, 18:59
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Oh.
Oud 01-03-2012, 19:02
Martiño
Martiño is offline
Another mystery solved!
Oud 01-03-2012, 19:02
Martiño
Martiño is offline