Advertentie | |
|
![]() |
|
Je wordt niet anders dan je al bent door een diagnose. Als je nu autisme blijkt te hebben, had je dat je hele leven al. Verder kun je er niets aan veranderen, dus iets niet 'mogen' hebben van jezelf werkt niet. Het werkt beter om toe te geven dat je last hebt van bepaalde dingen of op een bepaalde manier in elkaar zit, en daar oplossingen voor te zoeken/daarmee proberen om te gaan, dan het gewoon glashard te ontkennen.
Overigens lijkt het me dat je niet gedwongen kunt worden een diagnose te krijgen (tenzij je misschien een gevaar voor anderen vormt, maar dat lijkt me nog lang niet van toepassing). Dan heb je er dus later ook geen last van als mensen zeggen 'hé, wij willen geen mensen met autisme en hier staat dat jij dat hebt!' Bij opleidingen kan ik me overigens niet indenken dat men daarnaar kijkt, tenzij je misschien decentrale selectie doet bij een lotingsstudie, daarbij zou het misschien mogelijk zijn. Maar verder zijn opleidingen meer van 'hoi! voldoe je aan de eisen en kun je het betalen?' - voor zover ik weet. Tot slot, misschien worden sommige problemen wel veroorzaakt doordat je (misschien) autisme hebt?
||
Citaat:
Ik vind je reactie nogal agressief en nergens op slaan, om eerlijk te zijn. De TS zegt niets over vmbo, en al helemaal niets over dat mensen op het vmbo kneusjes zijn die niets met hun leven doen. Ik snap niet waarom je dan meteen met rotkop en alles aan moet komen.
||
Verwijderd
|
Citaat:
ik zit op het mbo -.- |
![]() |
|
Ze gaan je echt niet ineens van school sturen als je een diagnose hebt, of omdat je een diagnose hebt. Het gaat om je gedrag en je cijfers, of dat nu met of zonder diagnose is.
Ik kan me zelfs voorstellen dat áls je een diagnose zou krijgen, er zelfs meer tijd/geld voor jou zou zijn en meer hulp, waardoor je eerder op school kan blijven.
||
Verwijderd
|
Citaat:
ik zit nu op mbo dat ik blijkbaar neit ga halen , wat moet ik dan doen ? ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Maar hoezo zou je het dan niet halen? Te moeilijk? Iets met concentratie/leerproblemen? Iets anders?
|
Verwijderd
|
Een diagnose gaat je inderdaad echt niet veranderen. Je hebt hier al je hele leven lang last van, en dat verandert niet omdat je toevallig een diagnose 'autisme' krijgt.
Waardoor komt je slechte concentratie? Denkt de maatschappelijk werker dat het komt door vermoedelijk je autisme? Of zijn er andere problemen? Misschien is het inderdaad slim om dan een stapje lager te gaan. Uiteindelijk red je het toch wel. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ik zou echt eigelijks niet weten Laatst gewijzigd op 29-02-2012 om 12:54. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
ik heb zelf nl ook een vorm van autisme, en dankzij mijn diagnose mag ik tijdens proefwerken oordopjes in zodat ik minder hoor en in een ander lokaal gaan zitten etc. zodat ik me beter kan concentreren. en het is niet zo dat er voor autistische stoornissen geen medicijnen zijn. net als voor adhd geld dat er niet 1 medicijn is wat je stoornis verhelpt/verlicht maar er zijn wel een hoop verschillende medicijnen die bij vanalles kunnen helpen en de kenmerken verlichten. Ik heb zelf bijvoorbeeld al eens medicijnen gehad voor meer rust in mn hoofd en betere concentratie. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
en op andere dagen doe ik ze ook in omdat er altijd wel lawaai is Laatst gewijzigd op 29-02-2012 om 14:50. |
![]() |
||
Citaat:
Laatst gewijzigd op 01-03-2012 om 17:57. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
ze werkt ergens waar mensjes begeleid word |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik zou het echt niet weten ![]() |
![]() |
|
![]() |
Ik zal even wat dingen uit de wereld helpen, ik heb zelf ook autisme, ik ben 15 jaar en ik baal er ontzettend van.. mijn hele leven loopt niet over rozen. Het is moeilijk, het is heel hard, omdat ik veel dingen moet doen waarvoor ik doodsbang ben of eigenlijk in mijn situatie helemaal niet kan.
Bijn een opleiden MOETEN ze (als jij de goeie diploma's hebt) aannemen of meeloten (ik neem aan dat je geen studie wilt doen die met iets te maken heeft dat je altijd met vreemde mensen in contact komt ofzo, horica is niet echt een optie of zo!) . Wees blij dat je in nederland woont, in sommige landen had je niet eens naar school gekund, omdat je ander bent. Btw, je bent niet anders. Je denkt anders. Ze zeggen dat je een autist bent, maar dat ben je niet.. want je BENT geen autisme.. je hebt autisme. net zoiets als dat je geen ADHD'er bent, maar ADHD hebt. Trouwens als jij echt concentratieproblemen hebt, dan kunnen ze jou ook medicatie voorschrijven. (ja, er zijn mensen met autisme met ritalin, concerta ..) It's not easy, i know, Het is keihard. Zeker omdat ik ook nog op het vwo zit, en ik keihard moet leren, in de maatschappij moet meedraaien, en mijn hersenen iedere dag keihard werken om alles op een rijtje te krijgen, ben ik ook nog eens oververmoeid en uitgeput en ze kwamen er bij mij ook in sws de moeilijkste periode van mijn leven achter, de puberteit, ik was 14.. ik weet het nu bijna een jaar en ik weet dat het zwaar is, maar je bent niet de enige! liefs, Tessa. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Welke vorm heb jij? |
Advertentie |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Dankzij mijn autisme heb ik ook nog meer problemen.. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Het is echt zwaar dat iedereen in mijn klas maar altijd met autisten bezig zijn. Op dat moment kan ik meestal wel door de grond zakken, dus vandaar dat ik het niet vertel ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
In mijn klas zijn ze er niet echt mee bezig, maar als ze zoiets roepen denk ik wel van ja.. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Maar het lukt mij ook niet altijd om hw te doen. Dan heb ik ook rust nodig in m'n hoofd. Maar ik weet nooit hoe ik dat voor elkaar moet krijgen. Hoe doe jij dat? |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
voor mij idee word me leven er niet beter op met of zonder medicijnen ![]() btw ik was chagg toen ik begon te lezen maar door wat je zei ben ik het niet meer tkx |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
._. dat heb ik ook depressies : ik stond een keer op het punt om zelfmoorde te plegen of teminst poging angsten ook : druf niet in de nacht of kwart voor 11 als ik ga slapen in de spiegel te kijken , en als ik iemand op staart zie achter me dan denk ik soms opeens dat hij me neer gaat schieten dus wil ik zo snel mogelijk uit die straat zijn niemand weet dit in het echt ik schaam e er echt voor :$ en negatief zelfbeeld Laatst gewijzigd op 01-03-2012 om 21:32. |
![]() |
||
Citaat:
Als je wilt weten of je autisme hebt, moet je dit laten onderzoeken door iemand die daar verstand van heeft. Volgens mij kun je dan het beste naar je huisarts gaan en dan een doorverwijzing vragen.
||
Verwijderd
|
Citaat:
word al gedaan |
![]() |
||
Citaat:
Wat een onzin zeg!
||
![]() |
Citaat:
je kan altijd een baan vinden als je dat echt wilt!! heel veel succes! ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
![]() |
Ik heb geen een reactie gelezen, omdat ik druk bezig ben. Dus het kan een dubbel post zijn:
Autisme hebben is niet erg. Je hebt het of je hebt het niet. Je houdt het je hele leven. Alleen als je er leert mee om te gaan en je spit het internet even door, dan kan je jezelf helpen of je "normaler" te gedragen. Het beste is om de website over autisme even door te lezen: KLIK HIER VOOR DE WEBSITE OVER AUTISME! Graag gedaan, Mokie1994 |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
als ik het echt heb de kans is groot , hoe leer je dan er mee omgaan ? |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
ik wil het snel dan krijg k snel de uitslag en volgens mij als ik het echt heb dat het dan helemaal niet zo erg is enzo als ik nu denk |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|