Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Je scoort 2 NIC's, paar meter UTP crosscable en je zet 't zooitje op. Op de PC met de daadwerkelijke internetverbinding start je een ICS (die standaard van Windows, of Sygate, WinRoute e.d.) en that's it -- ervanuitgaande dat je je LAN up hebt, hé. Stel op beide machine een werkgroep in, zorg dat de subnetmaskers overeenkomen en kloar.
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
makkelijkste, maar niet goedkooptste manier is gewoon een router kopen.
dan prop je gewoon die netwerkkabels van beide pcs in die router en dan nog 1 of 2 instellingen op de pc veranderen, maar dat staat in het boekje van de router wel. EN klaar is kees. echt simpel.
|
Met een USB modem kun je de 2 PC's via een netwerkkabel met elkaar verbinden en dan het Internet sharen. Voor mensen met een ethernetmodem gaat het eigenlijk nog veel mooier. Als je het allernieuwste ethernetmodem hebt dan kun je volstaan met een switch en anders zet je een routertje neer tussen de PC's. Op de laatste maniet ben je "Always On" en hoef je geen enkele instelling meer op een PC te maken. Aangeven dat Internet via een Lan loopt is dan al voldoende.
|
Volgens mij hebenn jullie allemaal ongelijk hier. internet delen met een USB internet modem gaat niet zo makkelijk als je denk. je moet eerst de twee pc`s in een netwerk hebben en dan op de host(de pc met de usb modem) als gateway instellen.
de rede waarom je geen router of switch tussen ze kan zetten is omdat een usb niet ROUTTEERBAAR is. dus de pc waar de usb modem aan hangt gaat in dit geval altijd aan moeten zijn als je op de andere het internet op moet. de rede waarom dit allemaal weet is omdat ik ook een usb modem heb en ook het probleem had. mijn advies, zet de twee pc`s in een netwerk en installeer familie gatekeeper op beide. www.familiegatekeeper.com of www.gatekeeper.com SJ ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Laatst gewijzigd op 24-12-2002 om 01:34. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
en waar wil jij die dan op die router op aansluiten ? hoewel ik me afvraag of er geen utp kabeltje is.. anders moet hij een ADSL MODEM EN ROUTER in 1 kopen en die zijn 2x zo duur als een router router kost je 70 euro modem/router kost 150
|
![]() |
In mijn ogen de makkelijkste en goedkoopste oplossing:
twee netwerkkaartjes kopen, voor elke pc een, dan UTP kabeltje ertussen, dan gewoon windows wizard gebruiken. Zo deden we het hier toen we nog maar twee pc's hadden. Enige nadeel is dat de pc waar inet binnen komt constant aan moet staan. De oplossing stond hier al, alleen in iets moeilijker taalgebruik.
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Software & Hardware |
[Netwerk] Twee PC's in netwerkje hangen Mois | 21 | 17-02-2005 15:04 | |
Software & Hardware |
[ADSL] Draadloos internet delen Playerboy_1986 | 4 | 05-02-2004 10:02 | |
Software & Hardware |
ADSL Router / Hub Probs Morpheus2003 | 25 | 27-02-2003 20:30 | |
Software & Hardware |
[netwerken] Thuisnetwerkje opzetten voor 4 pc's. Orion16 | 14 | 11-11-2002 21:46 | |
Software & Hardware |
netwerk (2 PC's) met ADSL ??????? hoe??? Dutchy15 | 50 | 27-02-2002 18:20 | |
Software & Hardware |
ADSL delen over netwerk, welke manier? Verwijderd | 19 | 29-09-2001 00:37 |