Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-05-2012, 16:02
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
*gniffel* Belt pa net. Dat-ie me wil spreken. Tien tegen één dat 't gaat over de zak waar ik 'm van onderuit getrakteerd heb een paar keer Come at me, bro. :warface:
.. Wat staat hier?
Oud 14-05-2012, 16:03
Verwijderd
Citaat:
ik vind het altijd heel jammer als er negatief wordt gereageerd op mijn komst als oproepkracht er moet toch iemand komen! Ik snap wel dat het voor de bewoners vervelend kan zijn, elke keer een ander, maar ja, als het niet anders kan!
Maar ik praat niet tegen mensen alsof ze vier zijn, dat scheelt
Precies, dat scheelt heel veel! Want heel veel oproepkrachten mag ik juist wel . En als ik klaag dat er weer een oproepkracht is, dan is dat een klacht naar de teamleider en niet naar de persoon in kwestie. Ik maak ook af en toe hints naar medewerkers dat ik bepaalde oproepkrachten wel graag mag (en of die misschien een vast contract mogen ja!)
Oud 14-05-2012, 16:09
Nemo
Nemo is offline
Citaat:
'Ik begreep dat je een rustprogramma hebt. Weet je zelf hoe het voor vandaag eruit ziet? Kom je straks bij de koffie? Zal ik je dan roepen? Oh en vandaag deelt mijn collega de medicijnen uit.' Nou fijn voor je! Ik heb al mijn pillen in eigen beheer, omdat ik vaak beter dan de verpleging weet wat ik slik.
Ik ben ook altijd bang dat ik zo ga doen Snap wel dat het heel vervelend is
Oud 14-05-2012, 16:12
Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
Gefeliciteerd! Wat cool!
Citaat:
gefeliciteerd!
Citaat:
Jaaa, wat goed! Vertel, wat voor stageplek?
Citaat:
Miekje, gefeliciteerd
Ja! Dank jullie wel!

En nouja, het is gewoon een DAPstage (DAP = dierenartsenpraktijk), maar wel eentje bij een hele mooie en goede praktijk, en dicht bij mijn vriendje en omg . Ik wou nog een stage lopen bij dee praktijk, ooit, en nu ga ik dat gewoon al doen. Echt supertof ^^.
Oud 14-05-2012, 16:17
Verwijderd
Citaat:
Ik ben ook altijd bang dat ik zo ga doen Snap wel dat het heel vervelend is
Het is vooral mijn frustratie omdat er op dit moment psychisch gezien niets met mij aan de hand is. Dat weet een invalkracht misschien niet, dat snap ik ook wel, maar ik heb liever dat iemand mij dan in eerste instantie normaal benaderd en als ik dan niet goed bij mij hoofd blijk te zijn, dat diegene dan zijn/haar niveau aanpast, dan andersom. Alle mensen die hier opgenomen zijn, kunnen best wel normaal functioneren. Misschien is het dat ook wel wat mij stoort, dat mensen direct denken dat we allemaal dom en raar zijn als ze horen dat ze op een plek met jongeren met een psychotische kwetsbaarheid komen werken.
Oud 14-05-2012, 16:19
Verwijderd
Ja, als ik er goed over nadenk is dat de conclusie, ik kan er niet tegen als mensen zich bevooroordeeld naar mij gedragen.
Oud 14-05-2012, 16:22
Verwijderd
Kun je al wel weer goed articuleren enzo? Want misschien als je door je spierzwakte nog moeilijk praat, dat ze daardoor je intelligentie te laag schatten.
Oud 14-05-2012, 16:24
Verwijderd
Jeutje, Nederlands was moeilijk! Echt tienduizend keer moeilijker dan ik gedacht had.

Citaat:
Jongens, ik heb een stageplek gevonden . Een hele goede!
Gefeliciteerd!
Oud 14-05-2012, 16:28
Verwijderd
Citaat:
Kun je al wel weer goed articuleren enzo? Want misschien als je door je spierzwakte nog moeilijk praat, dat ze daardoor je intelligentie te laag schatten.
Ja praten gaat prima, dus daar ligt het niet aan. Maar ik ben weer erg aan het zeuren hoor, zo erg is het nu ook weer niet. Ik geloof dat ik er gewoon erg gevoelig voor ben als ik het idee heb dat mensen me anders inschatten dan ik ben .
Oud 14-05-2012, 16:33
Nemo
Nemo is offline
Citaat:
Het is vooral mijn frustratie omdat er op dit moment psychisch gezien niets met mij aan de hand is. Dat weet een invalkracht misschien niet, dat snap ik ook wel, maar ik heb liever dat iemand mij dan in eerste instantie normaal benaderd en als ik dan niet goed bij mij hoofd blijk te zijn, dat diegene dan zijn/haar niveau aanpast, dan andersom. Alle mensen die hier opgenomen zijn, kunnen best wel normaal functioneren. Misschien is het dat ook wel wat mij stoort, dat mensen direct denken dat we allemaal dom en raar zijn als ze horen dat ze op een plek met jongeren met een psychotische kwetsbaarheid komen werken.
Dat snap ik wel ja Ik had dat zelf op stage ook in het begin, maar naar een tijdje leer je mensen/de doelgroep kennen en dan maak je grapjes en was ik wat minder bang om iets verkeerds te zeggen.
Ik kan niet spreken voor andere invallers hoor Maar ik was dan vooral onzeker of ik niet wat ergs of verkeerds zou zeggen dat bij iemand het verkeerde keelgat in schiet.
Dat heeft misschien ook te maken met het feit dat ik nog niet heel ervaren ben.
Oud 14-05-2012, 16:34
Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
Jeutje, Nederlands was moeilijk! Echt tienduizend keer moeilijker dan ik gedacht had.

Gefeliciteerd!
Ging het wel goed, ook al was het moeilijk?

En dankjewel .
Oud 14-05-2012, 16:34
Nemo
Nemo is offline
En ik vind totaal niet dat jongeren met een psychotische kwetsbaarheid raar en dom zijn! Ik studeer ergotherapie, dus kijk alleen maar vanuit mogelijkheden en krachten
Maar in de praktijk doen wat je in theorie weet is soms nog wel lastig
Oud 14-05-2012, 16:41
Verwijderd
Dat iemand onervaren is, of onzeker, dat vind ik helemaal niet erg. Juist een houding van 'ik ben hulpverlener en jij cliënt en ik weet beter dan jij wat goed voor jou is' vind ik irritant. Een nieuwsgierige houding, vragen stellen, luisteren . Dus werken vanuit iemands mogelijkheden en krachten spreekt mij heel erg aan! Empowerment ftw!

Met welke doelgroepen werk jij Nemo?
Oud 14-05-2012, 16:45
Zeppelin
Zeppelin is offline
nemo is forever?
Oud 14-05-2012, 16:48
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Hoe ging het? Heb je al nagekeken?
Oud 14-05-2012, 16:51
Verwijderd
Als jullie een kledingwinkel binnenstappen, maar je ziet bijna meteen al dat het niks is, lopen jullie voor de vorm dan ook nog een rondje door de winkel omdat het anders raar is om meteen weer naar buiten te stappen?
Oud 14-05-2012, 16:57
Verwijderd
Citaat:
.. Wat staat hier?
't Is geen Aramees, toch

M'goe, bottomline is dit: pa kan soms een enorme lul zijn en de tijd van de mantel der liefde is voorbij. En dat laat ik al geruime tijd goed merken. Daar zal 't dan ook wel over gaan. Want ik heb 'm onderuit de zak gegeven laatst. En niet weinig, ook.

En 'scones' is natuurlijk abominabel Nederlands, Wordfeud
Oud 14-05-2012, 16:58
Verwijderd
Citaat:
't Is geen Aramees, toch
Nee, maar in plaats van je vaak leuk- en mooischrijverij (hartstikke prima verder hoor ) kan je misschien wat beter je best doen om begrijpelijk over te komen
Oud 14-05-2012, 17:01
Verwijderd
Citaat:
Als jullie een kledingwinkel binnenstappen, maar je ziet bijna meteen al dat het niks is, lopen jullie voor de vorm dan ook nog een rondje door de winkel omdat het anders raar is om meteen weer naar buiten te stappen?
Nee. Om de doodeenvoudige reden dat ik alleen zaken binnenstap waar ik ook zéker wat ga kopen want voor de kat z'n kut een winkel binnenstappen.. Daar doen mannen niet aan.
Oud 14-05-2012, 17:03
Verwijderd
Citaat:
Nee, maar in plaats van je vaak leuk- en mooischrijverij (hartstikke prima verder hoor ) kan je misschien wat beter je best doen om begrijpelijk over te komen
Mensen doen maar wat meer moeite
Oud 14-05-2012, 17:05
Verwijderd
Citaat:
Nee. Om de doodeenvoudige reden dat ik alleen zaken binnenstap waar ik ook zéker wat ga kopen want voor de kat z'n kut een winkel binnenstappen.. Daar doen mannen niet aan.
Maar je weet toch vantevoren nooit of er iets van je gading hangt?

Ik stapte de Sting binnen, en alles schreeuwde pastel!

Dus toen was ik snel uitgekeken, maar ik vond het raar om meteen weer, 'oh dag, alles is hier lelijk', naar buiten te gaan.
Oud 14-05-2012, 17:08
Verwijderd
Citaat:
Maar je weet toch vantevoren nooit of er iets van je gading hangt?

Ik stape de Sting binnen, en alles schreeuwde pastel!

Dus toen was ik snel uitgekeken, maar ik vond het raar om meteen weer, 'oh dag, alles is hier lelijk', naar buiten te gaan.
Gading schmading. So far heb ik de volgende tactiek tot in den puntjes geperfectioneerd; je neemt een beetje fatsoenlijke zaak, vraagt de lieftallige dame je te voorzien van fancy kledij en in haar stop je gewoon blind vertrouwen
Oud 14-05-2012, 17:09
Verwijderd
Citaat:
Gading schmading. So far heb ik de volgende tactiek tot in den puntjes geperfectioneerd; je neemt een beetje fatsoenlijke zaak, vraagt de lieftallige dame je te voorzien van fancy kledij en in haar stop je gewoon blind vertrouwen
Oh oke. Dat doe je altijd? Dus je zoekt nooit zelf iets uit? Maar als ze nou aan komt zetten met iets wat je stom vindt? Zeg je dan, nee, dat vind ik lelijk, verder zoeken, kreng?
Ik vind het maar een RAAR VERHAAL, Q.
Oud 14-05-2012, 17:12
Verwijderd
Citaat:
Oh oke. Dat doe je altijd? Dus je zoekt nooit zelf iets uit? Maar als ze nou aan komt zetten met iets wat je stom vindt? Zeg je dan, nee, dat vind ik lelijk, verder zoeken, kreng?
Ik vind het maar een RAAR VERHAAL, Q.
Nou, de deerne in kwestie wordt wel voorzien van algemene pointers en hints over wat ik per se wél en niet wil, obviously. Maar wel lekker losjes. Gewoon je geest laten wapperen. En als ze met een draak van een stuk stof aan komt kakken zeg ik inderdaad "Nee."
Oud 14-05-2012, 17:12
Verwijderd
Ik vind het niet raar om meteen naar buiten te gaan als alles lelijk is. Vaak kijk ik dan ook expres een beetje geërgerd. Moesten ze maar leukere kleren verkopen
Oud 14-05-2012, 17:13
Nemo
Nemo is offline
Citaat:
Dat iemand onervaren is, of onzeker, dat vind ik helemaal niet erg. Juist een houding van 'ik ben hulpverlener en jij cliënt en ik weet beter dan jij wat goed voor jou is' vind ik irritant. Een nieuwsgierige houding, vragen stellen, luisteren . Dus werken vanuit iemands mogelijkheden en krachten spreekt mij heel erg aan! Empowerment ftw!

Met welke doelgroepen werk jij Nemo?
Dat hoor ik wel van anderen ook Ik ben denk ik wel meer nieuwsgierig en leergierig en open. En heel enthousiast volgens mijn cliënten op stage
Ik denk dat ik ook het meest geleerd heb dat het prima is als ik het af en toe ook niet weet en dat het voor clienten soms juist wel fijn is dat ze zien dat hulpverleners ook maar mensen zijn die niet alles perfect doen/perfect voor elkaar hebben.

Bijna afgestudeerd en stagegelopen bij jongeren met eerste psychose die opgenomen waren, dagactiviteitencentrum voor mensen met psyschische/psychiatrische problemen en een trajectbureau waar we mensen van 16 tot 65 begeleidde naar dagbesteding.
Oud 14-05-2012, 17:13
Verwijderd
Bovendien, alsof het de verkoopsters wat kan schelen of je hun winkel wel leuk vindt. Die zitten er ook alleen maar omdat ze geen betere baan konden krijgen.
Oud 14-05-2012, 17:14
Verwijderd
Citaat:
Nou, de deerne in kwestie wordt wel voorzien van algemene pointers en hints over wat ik per se wél en niet wil, obviously. Maar wel lekker losjes. Gewoon je geest laten wapperen. En als ze met een draak van een stuk stof aan komt kakken zeg ik inderdaad "Nee."
Maar waarom geef je de voorkeur aan iemand die spullen voor je pakt, als je blijkbaar zelf ook wel weet wat je wil hebben en wat je leuk vindt?
Oud 14-05-2012, 17:14
Verwijderd
Citaat:
Bovendien, alsof het de verkoopsters wat kan schelen of je hun winkel wel leuk vindt. Die zitten er ook alleen maar omdat ze geen betere baan konden krijgen.
Dat is ook weer zo, maar ik heb blijkbaar een overdreven gevoel van.... tja, de mensen niet kwetsen
Oud 14-05-2012, 17:16
Verwijderd
Citaat:
Maar waarom geef je de voorkeur aan iemand die spullen voor je pakt, als je blijkbaar zelf ook wel weet wat je wil hebben en wat je leuk vindt?
Omdat ik zo snel mogelijk buiten wil staan en geen zin heb om door rekken met kleding heen te denderen, natuurlijk! Time is money, friend. En vrouwen weten over het algemeen meer van kleding dan ik, laat staan wat hip is of wat staat.
Oud 14-05-2012, 17:17
Verwijderd
Citaat:
Omdat ik zo snel mogelijk buiten wil staan en geen zin heb om door rekken met kleding heen te denderen, natuurlijk! Time is money, friend. En vrouwen weten over het algemeen meer van kleding dan ik, laat staan wat hip is of wat staat.
Hm oke. Ik denk dat het bij mij juist langer zou duren als ik die tactiek zou hanteren. Want ik ben nogal kieskeurig, dus ik zou eerst duisent dingen afwijzen voordat Sheyenna dan met iets aan zou komen wat ik wil hebben.
Oud 14-05-2012, 17:26
Verwijderd
Citaat:
Hm oke. Ik denk dat het bij mij juist langer zou duren als ik die tactiek zou hanteren. Want ik ben nogal kieskeurig, dus ik zou eerst duisent dingen afwijzen voordat Sheyenna dan met iets aan zou komen wat ik wil hebben.
Sheyenna Maar ik spreek dan ook geen Sheyennas aan Wij hebben niet eens Sheyennas in Didamsko!
Oud 14-05-2012, 17:27
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Ja, net als Miranda sweep-browse!

Oud 14-05-2012, 17:39
Verwijderd
Citaat:
Ging het wel goed, ook al was het moeilijk?

En dankjewel .
Nee, het ging ook niet goed. Helaaspindakaas.

Citaat:
Hoe ging het? Heb je al nagekeken?
Ik was nog aan het bedenken of ik het zou nakijken. Uiteindelijk heb ik dat toch maar gedaan, maar jeetje. Als het examen al niet moeilijk en zelfs vaag was, dan was het antwoordmodel dat wel. Vooral bij de samenvatting. Tekstverklaren ging gelukkig nog wel redelijk. Als ik streng nakijk, heb ik tussen een 4,5 en een 6,5. Niet echt iets om blij van te worden dus. Ik hoopte op een 7,2 want dan stond ik gemiddeld een 7,5 voor Nederlands, maar dat gaat het dus niet worden.
Oud 14-05-2012, 17:44
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Ik was nog aan het bedenken of ik het zou nakijken. Uiteindelijk heb ik dat toch maar gedaan, maar jeetje. Als het examen al niet moeilijk en zelfs vaag was, dan was het antwoordmodel dat wel. Vooral bij de samenvatting. Tekstverklaren ging gelukkig nog wel redelijk. Als ik streng nakijk, heb ik tussen een 4,5 en een 6,5. Niet echt iets om blij van te worden dus. Ik hoopte op een 7,2 want dan stond ik gemiddeld een 7,5 voor Nederlands, maar dat gaat het dus niet worden.
Ik schrok me ook altijd halfdood bij dat nakijken, maar over het algemeen kijk jij strenger na dan de correctoren. Bovendien worden soms vragen geschrapt ofzo en dan wordt het cijfer nog opgehoogd. Komt vast wel goed!
Oud 14-05-2012, 17:50
Chick Rock
Chick Rock is offline
Er is weer een nieuwe KFC-reclame met die kuttige jongen. Maar hij is iets minder vervelend bijdehand. Dat scheelt.
Oud 14-05-2012, 17:55
Verwijderd
Citaat:
Als ik streng nakijk, heb ik tussen een 4,5 en een 6,5.
Ah dan komt het wel goed joh. Zelf kijk je voor de zekerheid extra streng na, dus waarschijnlijk heb je nog wel een 6 of hoger.

Mijn examen liep ook anders dan verwacht. Ik maakte me gigantisch druk over economie, maar daar had ik uiteindelijk een 7,5 ofzo voor, terwijl ik voor Nederlands (altijd m'n beste vak en alles) zelfs lager had.
Je weet het allemaal niet vantevoren!
Oud 14-05-2012, 18:03
Chick Rock
Chick Rock is offline
Die realityserie over die Amerikaanse gristenen met 17 kinderen is echt een constante wtf
Oud 14-05-2012, 18:09
Verwijderd
Citaat:
Die realityserie over die Amerikaanse gristenen met 17 kinderen is echt een constante wtf
Ik werd door m'n zusje en moeder bijna gedwongen om ernaar te kijken. Ik werd nog net niet vastgebonden voor de tv.
Oud 14-05-2012, 18:09
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Ik werd door m'n zusje en moeder bijna gedwongen om ernaar te kijken. Ik werd nog net niet vastgebonden voor de tv.
Waarom?
Oud 14-05-2012, 18:13
Lorelei
Lorelei is offline
Ik heb een fijn woord voor quintiano op wordfeud achtergelaten
Oud 14-05-2012, 18:15
Verwijderd
Citaat:
Waarom?
Ja weet niet, ze vonden het zelf blijkbaar heel leuk en wilden het per se met me delen

Maar na die serie op 1 over die Nederlandse grote gezinnen heb ik het wel weer even gezien met dat onderwerp.
Oud 14-05-2012, 18:17
Verwijderd
Pff, het is alweer ZEVEN jaar geleden dat ik eindexamen deed.
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Ja weet niet, ze vonden het zelf blijkbaar heel leuk en wilden het per se met me delen

Maar na die serie op 1 over die Nederlandse grote gezinnen heb ik het wel weer even gezien met dat onderwerp.
Ik vind het echt vreselijk

En die andere serie heb ik niet gezien.
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Ik ook ja. Bizar lang.
Oud 14-05-2012, 18:29
Verwijderd
Citaat:
Dat hoor ik wel van anderen ook Ik ben denk ik wel meer nieuwsgierig en leergierig en open. En heel enthousiast volgens mijn cliënten op stage
Ik denk dat ik ook het meest geleerd heb dat het prima is als ik het af en toe ook niet weet en dat het voor clienten soms juist wel fijn is dat ze zien dat hulpverleners ook maar mensen zijn die niet alles perfect doen/perfect voor elkaar hebben.

Bijna afgestudeerd en stagegelopen bij jongeren met eerste psychose die opgenomen waren, dagactiviteitencentrum voor mensen met psyschische/psychiatrische problemen en een trajectbureau waar we mensen van 16 tot 65 begeleidde naar dagbesteding.
Oh het is absoluut fijn als hulpverleners laten zien dat ze mensen zijn . Ik heb ook veel liever dat iemand af en toe zegt dat 'ie het ook niet weet, dan dat iemand een halfslachtig antwoord geeft waar ik niets aan heb (daarom is mevrouw van vanavond een beetje vervelend, ze probeert overal over mee te praten, maar uit wat ze zegt blijkt dat ze totaal geen idee heeft waar het gesprek over gaat. Ik zou zeggen, stel dan vragen, ben nieuwsgierig, of hou je op de achtergrond als je dat liever doet, maar geen rare dingen gaan zeggen. Heeft verder ook niets met hulpverlener zijn te maken trouwens, meer een algemeenheid. Alleen denken hulpverleners vaker dat ze een antwoord móeten hebben, omdat ze hulpverlener zijn misschien).

Ik ben trouwens wel benieuwd welke afdelingen precies pm?
Oud 14-05-2012, 18:32
Turk February
Turk February is offline
Citaat:
Ik vind het echt vreselijk
Mensen die denken dat hun kut zo'n clownsautootje is.
Oud 14-05-2012, 18:35
Verwijderd
Citaat:
Oei, nu voel ik me een jong kuikentje
Oud 14-05-2012, 18:35
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Mensen die denken dat hun kut zo'n clownsautootje is.
Het is hun plicht aan god om zoveel mogelijk kiddo's op de wereld te plempen
Oud 14-05-2012, 18:36
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Oei, nu voel ik me een jong kuikentje
Dat ben je ook schatje!

Regels voor berichten