Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-04-2012, 22:02
Carn
Carn is offline
Maar ik gok dat ze heel het Storm's End stuk dus skippen; op zich ook wel begrijpelijk.
Oud 24-04-2012, 08:44
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Wil je het echt nu al weten?
Neenee ik vond het alleen even heel erg wtf.
Oud 24-04-2012, 09:53
Chevy
Chevy is offline
Gelukkig! Maar ja het is ook wel wtf ja.
Oud 24-04-2012, 14:24
ik_eet_egels
ik_eet_egels is offline
Citaat:
Maar ik gok dat ze heel het Storm's End stuk dus skippen; op zich ook wel begrijpelijk.
Maar wel zonde. Althans, dat vind ik. Mensen die de boeken niet hebben gelezen missen toch belangrijke delen van het verhaal, delen die het verhaal nou juist zo mooi maken.
Oud 24-04-2012, 14:49
Dr. Durrr
Dr. Durrr is offline
Gelukkig weet je als kijker niet wat je mist.

Mocht ik nog een keer 2 weken vakantie hebben dan wil ik evt. wel in de boeken gaan beginnen.
Oud 24-04-2012, 16:40
Verwijderd
Trouwens, in het boek was Tywin toch nergens dichtbij harrenhal?

Baas trouwens die Tywin. Zowel in de boeken als in de serie. Leuk dat hij een ietwat grotere rol heeft in die laatste.
Met citaat reageren
Oud 24-04-2012, 16:44
Carn
Carn is offline
klopt, Arya wordt bediende van Amory Loch in teh b00ks
Oud 24-04-2012, 17:33
Paperz
Paperz is offline
Citaat:
WTF baarde ze??
"Shadows are the servants of light, the children of fire."

Blijkbaar kan je d'r mysterieuze gepraat serieus nemen
Oud 24-04-2012, 19:18
Noedelhap
Noedelhap is offline
Valt me nog wel mee dat Carice niet de rol van Ros 'zoveel mogelijk naakt in beeld' de prostituee heeft gekregen, maar qua uit de kleren gaan scheelt het niet veel.
Oud 08-05-2012, 11:17
Chevy
Chevy is offline
Kijkt niemand dit meer?

Arya! Tywin!
Oud 08-05-2012, 11:31
Verwijderd
Nee, niemand kijkt meer.
Met citaat reageren
Oud 08-05-2012, 15:20
Noedelhap
Noedelhap is offline
Die ontwikkeling met Jon Snow en die wildling vind ik kklame. Natuurlijk is het weer een (enigszins) knappe jonge vrouw, en krijg Jon een zwak voor haar. Hoe cliché.

De andere subplotjes, zoals die van Théon en zijn overname van Winterfell vind ik dan wel weer interessant.
Oud 08-05-2012, 15:50
Verwijderd
Ygritte is inderdaad tamelijk knap voor een wildling. Op zich vreemd, want ik meen me te herinneren dat ze in het boek wordt beschreven als een vrij onaantrekkelijke chick.
Met citaat reageren
Oud 08-05-2012, 20:34
Chick Rock
Chick Rock is offline
Dit was weer een goed spannende aflevering Vind vooral Arya's verhaallijn interessant (jezus, ik was echt bang dat Littlefinger haar zou herkennen!), die van Jon Snow (ja, zelfs met die love interest) en de rest van de Starks, vooral Bran.
Oud 15-05-2012, 18:55
Noedelhap
Noedelhap is offline
Mooie cliffhanger (voor degenen die de boeken niet gelezen hebben, waaronder ikzelf)
Spoiler
Oud 15-05-2012, 21:23
Chick Rock
Chick Rock is offline
Ik geloof er ook helemaal niks van. Vind het ook niet zo spannend als eerdere cliffhangers.
Oud 21-05-2012, 12:02
Noedelhap
Noedelhap is offline
Nou, verrassende cliffhanger, poepoe

Verder was er niet zoveel ontwikkeling in de verhaallijn, vond ik.
Oud 21-05-2012, 16:03
ik_eet_egels
ik_eet_egels is offline
Citaat:

Verder was er niet zoveel ontwikkeling in de verhaallijn, vond ik.
Er zijn wel een aantal erg belangrijke dingen gebeurd, maar deze worden pas later in de serie/boeken duidelijk.
Oud 21-05-2012, 18:07
Dinalfos
Dinalfos is offline
Ik vind het nieuwe seizoen tot nu toe nog maar 'eh'. En het is eigenlijk een beetje te laat om nog echt te herstellen.
Oud 24-05-2012, 21:51
ik_eet_egels
ik_eet_egels is offline
Citaat:
Ik vind het nieuwe seizoen tot nu toe nog maar 'eh'. En het is eigenlijk een beetje te laat om nog echt te herstellen.
Eens. Maar deze preview lijkt toch een goede zalf voor de wonden:

Kut, ik krijg dat youtubefilmpje hier niet. Dan maar met de link: http://www.youtube.com/watch?v=t-zW1673sSg
Oud 25-05-2012, 12:00
Verwijderd
Ik vind dit seizoen prima, ondanks die nederlandse kut
Met citaat reageren
Oud 25-05-2012, 13:09
Turk February
Turk February is offline
Zo goed als het eerste is het tot nu toe niet geworden. En Carice, mja, problemen hebben met haar accent is gewoon gezeik, maar ze speelt niet zo mooi. Karikatuurtje.
Oud 30-05-2012, 16:23
Noedelhap
Noedelhap is offline
Wat vonden jullie van de Battle of King's Landing? Ik vond vooral de wildfire wel mooi in beeld gebracht; de man-to-man gevechten een beetje claustrofobisch aandoend. Niet echt het idee van een epische strijd.

Wel een interessante aflevering verder. Ik ben benieuwd naar de finale van seizoen 2.

Laatst gewijzigd op 30-05-2012 om 16:29.
Met citaat reageren
Oud 30-05-2012, 16:40
Verwijderd
Gevechtsscenes interesseren me tegenwoordig niet zoveel meer, zeker als er niet een schandalig budget tegenaan gegooid kan worden.

Verder prima aflevering. Toch blijft het vreemd om alles zo snel te zien gaan. En een bebloedde Tywin kan natuurlijk niet.
Met citaat reageren
Oud 30-05-2012, 19:28
Dr. Durrr
Dr. Durrr is offline
Ik dacht even dat alle boten gezonken waren na Wildfire.
Oud 31-05-2012, 08:30
Chick Rock
Chick Rock is offline
Noooo, volgende week alweer de laatste?

Ik kijk altijd met een vriendin en toen Tyrion gewond raakte zaten we echt zo van Want hij is natuurlijk onze favoriet. Ik hoop dat Sansa snel de benen neemt met The Hound (overigens zag ik dat al wel even aankomen, met z'n 'little bird'.)

Ik vond het verder, ondanks al het vechten, uiteindelijk een minder boeiende aflevering. De persoonlijke verhalen zijn uiteindelijk gewoon interessanter wat mij betreft. Dus voor de laatste ep hoop ik op veel Daenerys (met haar draken aub), Jon, Catelyn, Rob, Sansa, Tyrion en Arya.
Oud 31-05-2012, 13:37
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Verder prima aflevering. Toch blijft het vreemd om alles zo snel te zien gaan. En een bebloedde Tywin kan natuurlijk niet.
Tuurlijk wel, als het het bloed van zijn tegenstanders is
Oud 31-05-2012, 16:36
Verwijderd
Citaat:
Tuurlijk wel, als het het bloed van zijn tegenstanders is
Nee juist niet. Tywin wordt in de boeken beschreven als iemand die (logisch trouwens) nooit en te nimmer zelf op de battlefield te vinden is. ;o
Met citaat reageren
Oud 01-06-2012, 00:38
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Nee juist niet. Tywin wordt in de boeken beschreven als iemand die (logisch trouwens) nooit en te nimmer zelf op de battlefield te vinden is. ;o
Oh, op die fiets. Ik dacht dat je bedoelde dat Tywin zich nooit laat verwonden.
Oud 01-06-2012, 10:31
Verwijderd
Citaat:
Oh, op die fiets. Ik dacht dat je bedoelde dat Tywin zich nooit laat verwonden.
Ha, nouja, dat komt zo ongeveer op hetzelfde neer
Met citaat reageren
Oud 03-06-2012, 17:33
ik_eet_egels
ik_eet_egels is offline
Dat is met Stannis ook zo. Robert was een bevelhebber die meevocht, Stannis gaf leiding vanuit de achterhoede.
Oud 04-06-2012, 11:07
Carn
Carn is offline
Citaat:
Juh, maar goed, natuurlijk wel te begrijpen in TV-context. Vind alleen dat ze hem wel vrij 'mild' hebben neergezet, ik kan me herinneren dat ik hem in t boek een behoorlijke jackass vond.
Oud 05-06-2012, 15:09
Noedelhap
Noedelhap is offline
Ik vond de finale wel oke, niet heel bijzonder. Wel enkele interessante openingen voor nieuwe verhaallijnen, maar er is weinig 'afgerond'. Beetje een anti-climax. Nu weer een jaar wachten, meh.

Trouwens, tijdens die battle van King's Landing was Melisandre nergens meer te bekennen, en verscheen ze pas weer toen Stannis verslagen was. Ik dacht dat ze wel een rol zou spelen in het gevecht, met arcane spells ofzo.

Laatst gewijzigd op 05-06-2012 om 15:41.
Met citaat reageren
Oud 05-06-2012, 17:43
Verwijderd
Citaat:
Trouwens, tijdens die battle van King's Landing was Melisandre nergens meer te bekennen, en verscheen ze pas weer toen Stannis verslagen was. Ik dacht dat ze wel een rol zou spelen in het gevecht, met arcane spells ofzo.
2-3 afleveringen voor de battle raadt Davos het pertinent af om haar mee te nemen. Iets met gefluister of dat Stannis 'geregeerd' wordt door Melisandre. Hij wilde juist deze overwinning 'zelf' halen.

Citaat:
Juh, maar goed, natuurlijk wel te begrijpen in TV-context. Vind alleen dat ze hem wel vrij 'mild' hebben neergezet, ik kan me herinneren dat ik hem in t boek een behoorlijke jackass vond.
Echt? Ik vind dat ze Tywin juist heel goed hebben neergezet. Nergens in het boek had ik ook het idee dat het een jackass was. Het is een motherfucker, maar uiteindelijk gaat alles erom dat de Lannisters 'winnen'. En wat dat betreft heeft hij vrijwel alleen maar goede beslissingen gemaakt, vind ik.

Hij wordt in het boek wel als verschrikkelijk strikt beschreven, maar dat vind ik juist heel degelijk vertaald naar de serie.

De season finale vond ik trouwens een beetje matig. Dat house of the undying gedeelte vond ik een van de zwakkere momenten uit heel de serie zelfs. Wel kijk ik rijkhalsend uit naar seizoen 3, want qua boek-potentie moet dat imo het hardste seizoen gaan worden.
Met citaat reageren
Oud 05-06-2012, 19:21
Joostje
Joostje is offline
Mja, leuk hoor. Maar ik vind dat de verhalen ontzettend traag verlopen. Wat heeft Danaerys bijvoorbeeld in 10 weken uitgespookt? Rob's gehannes met die artstrien en Jon's door de sneeuw gewandel is ook tergend traag, en erg ver van de rest van de actie verwijderd. Dat valt toch wel in een paragraafje samen te vatten. Eigenlijk is er alleen rond King's Landing/ Stannis een hoop gebeurd dit seizoen. Verder te weinig Littlefinger :-(.
Oud 14-06-2012, 23:21
Noedelhap
Noedelhap is offline
The network, along with the creators of its hit fantasy series Game of Thrones, have issued separate apologies after it was revealed that a decapitated head on a stake seen in a grisly scene from the show was made from a mask of George W. Bush.

Read more: http://uk.eonline.com/news/about-fac...#ixzz1xoDNjWCZ

Oud 15-06-2012, 13:46
Verwijderd
Meteen ophef in Amerika natuurlijk. Alsof het ook maar iets uitmaakt.
Met citaat reageren
Oud 15-06-2012, 16:37
Turk February
Turk February is offline
Het was ook puur een kwestie van gemak en budget; er worden wel vaker bestaande maskers gebruikt en bewerkt voor special effects. Gezeik.
Oud 15-06-2012, 20:19
Carn
Carn is offline
Maskers, sets, the works .
Oud 06-07-2012, 19:31
Carn
Carn is offline
wtf wow

http://imgur.com/a/zqtpz
Reageren

Regels voor berichten