| Advertentie | |
|
|
|
|
|
||
|
Citaat:
Maar Arabisch is gewoon Arabisch, standaard Arabisch, of klassiek Arbisch. Hoe je het ook noemen wil. Dat is de taal waarin de Koran geschreven is. Maar daarnaast heb je gewoon andere varianten, die de mensen spreken, elk land heeft een andere variant/accent. Persoonlijk vind ik de klassieke Arabisch, de taal van de Koran veel makkelijker om te begrijpen.
|
|
||
|
Citaat:
|
|
||
|
Citaat:
En hoezo zijn er zoveel groepen vervloekt en wat houdt dat eigenlijk in?
|
|
||
|
Zo vaak reageer ik hier niet meer, maar sommige dingen veranderen duidelijk in jaren niet.
Citaat:
Neem iets willekeurigs dat een Moslim heeft gedaan, en daarvoor zijn alle Moslims dan verantwoordelijk, net zoals jij wat anti-semitische bullshit hebt gelezen, en nu denkt dat alle Joden niet te vertrouwen zouden zijn. En als je het er over Moslims niet mee eens bent, misschien moet je dan je eigen racisme eens kritisch evalueren?
|
|
||
|
Citaat:
|
|
||
|
Citaat:
Nope. Hoe definieer je racisme? Wat mij betreft legt het volgende racisme uit: uitingen van minachting, vijandigheid en/of haat van het ene ras jegens een ander, die voortkomen uit een gevoel van meerwaarde. En zoals ik meerdere malen zei: waarom hebben jullie het alleen maar over de Joden, niemand die voor de Christenen opkomt! Ik heb geen minachting of wat dan ook tegenover Joden of wie dan ook. Ze worden vervloekt omdat ze van God gemaakt hebben wat hij niet is. Verder is dat mijn probleem niet. Het is tussen hen en God.
|
|
||
|
Citaat:
Volgens mij begrijp je niet zo goed hoe wetenschap werkt. Lees je anders eens in over falsificationisme. |
||
|
|
||
|
Citaat:
|
|
||
|
Citaat:
|
|
|||
|
Citaat:
Citaat:
|
|
||
|
Citaat:
|
|
|||
|
Citaat:
Nee, ik heb zelf een woordenboek gemaaktCitaat:
|
|
||
|
Citaat:
|
||
|
|
||||
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|
||
|
Citaat:
|
|
||
|
Citaat:
Kom je ook reageren, maar je bent zo blind als velen hier. Waar heb ik gezegd dat God zo vervloekte omdat ze een land hebben ingepikt??? A.u.b. Goed lezen voordat u reageert.En een andere vroeg hoe oud ik ben,@ Reverend , terwijl ik dat min of meer daarvoor had gemeld. Ik weet niet hoe het met jullie zit, maar ik geloof nu echt dat of jullie lezen niet alles wat ik schrijf, of jullie lezen dat, maar verwerken het niet. (En ik bedoel niet iedereen hoor)
|
|
||
|
Citaat:
|
|
||
|
Citaat:
|
|
|
|
Kun je me eens vertellen waarom god de Joden vervloekt?
Als hij almachtig is zorgt hij er dus voor wat er gebeurd. Dus hij zorgt ervoor dat de Joden zichzelf vervloeken? Beetje een sadist dan want ze kunnen hun lot toch niet veranderen. Als hij daar niet voor verantwoordelijk is dan is hij niet almachtig.
|
|
||
|
Citaat:
en ik ga nu rusten, heb ik hard nodig, tot laters!
|
|
||
|
Citaat:
Mocht God daadwerkelijk bestaat heeft dat ten eerste vrij weinig met de huidige religies en heilige boeken te maken en ten tweede is de kans ook nog vrij groot dat we God niet kunnen zien, voelen en/of begrijpen. Het punt is dat de heilige boeken God als een machtig figuur zien met menselijke eigenschappen. God is boos, vergeefs, verdrietig of rechtvaardig. ook niet zo vreemd, aangezien er gedacht werd en nog steeds wordt dat God de mensen heeft gecreëerd met bepaalde eigenschappen van God. Er ontstaat ook een interactie tussen God en de mensen. Echter zijn we nu wat verder dat we weten dat het universum niet om de mensheid draait. Het heeft tenslotte miljarden jaren zonder bestaan en als de mensheid sterft zal het gewoon door blijven gaan. Zelfs de aarde zelf is niet afhankelijk van mensen. Als straks alle mensen dood zijn en God de zieltjes heeft geplaatst in het paradijs of de hel, zijn al die andere planeten eigenlijk niet meer nodig. God heeft tenslotte wat die wil. Of begint God daarna gewoon weer opnieuw. Verder is de kans natuurlijk groot dat in het verleden, heden en toekomst ook nog eens op andere planeten (intelligent) leven is. Er zijn religieuzen die geloven dat God dieren heeft gecreëerd voor de mensen. Hoe zit het dan met buitenaards leven. Leven waarvan wij niet eens weten of het bestaat. Zijn die ook voor de mensen of waren dat zogenaamde proefjes voordat God te real thing ging maken. Vandaar dat ik het ook zo'n vreemde gedachtegang vind dat God zoveel moeite stopt in iets wat maar een zeer korte levensduur heeft en maar een klein onderdeel is van het universum.
|
|
||
|
Citaat:
|
||
|
|
||
|
Citaat:
|
|
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
Ik geloof niet in God omdat:
1. Omgeving, opvoeding en karakter maken wie je bent. Als er een paar miljard mensen op de wereld niet in Jezus christus kunnen geloven en dus naar de 'hel' gaan, is dat oneerlijk en bullshit. Klinkt niet als God. 2. Er zijn teveel religies op de wereld. Welke is de juiste? Waarom zou God je constant in de war brengen daarmee? 3. Ik voel niks als ik aan het christendom denk. 4. Het is grotendeels opvoeding, dat heb ik onderhand gemerkt. Vragen? |
|
|
|
||
|
Citaat:
Dus wat jij wilde beweren is dat hij van de aarde een paradijs moet maken, maar dit is gewoon de aarde. Je sterft als er geen regen en dus geen eten is etc.
|
|
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
||
|
|
||