Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-08-2012, 15:29
Verwijderd
Citaat:
Of misschien kan maatschappelijk bewustzijn?
DAT is hem! Ik wist wel dat er een standaard term voor was!
Advertentie
Oud 03-08-2012, 15:32
Verwijderd
Bij geneeskunde geldt: als het niet relevant genoeg is voor in je hoofdtekst, is het ook niet relevant genoeg voor in je scriptie. Noten (eindnoten dan meestal) zijn voor referenties
Oud 03-08-2012, 15:43
Turk February
Turk February is offline
Citaat:
Als we dan inderdaad moeten kiezen wat het minst was, ja dan dat.
Voor mij was het grootste minpunt duidelijk de visuals. Een toeristenfolder met allemaal lelijke poppetjes erin. Het verhaal vond ik juist fantastisch.
Oud 03-08-2012, 15:45
Verwijderd
Ontzettend bedankt Quis
Oud 03-08-2012, 15:45
Verwijderd
Maatschappelijk bewustzijn wordt 'm, dank je sarah!
Oud 03-08-2012, 15:46
Turk February
Turk February is offline
Citaat:
Duidelijk als je echt een verwijzing hebt naar bepaalde literatuur, maar ik weet niet of dat nu echt het enige is wat in voetnoten moet of dat je er ook andere dingen in mag/kan zetten. Zoals bijvoorbeeld bepaalde termen die je gebruikt die heel kort uitgelegd kunnen worden. Moet je daar dan je zin voor onderbreken, of doe je dat in een voetnoot?
Ik zou daar een zin voor onderbreken. In voetnoten moet geen informatie staan die de lezer nodig heeft om de lopende tekst te begrijpen.
Oud 03-08-2012, 16:03
Verwijderd
Citaat:
Ik zou daar een zin voor onderbreken. In voetnoten moet geen informatie staan die de lezer nodig heeft om de lopende tekst te begrijpen.
Ga ik onthouden
Oud 03-08-2012, 16:14
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Oei, helaas! Maar dan krijg je het er thuis alsnog wel uit, hoor .
Ja? Fijn! Het valt best op, op zo'n wit truitje
Oud 03-08-2012, 16:39
Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
Ja? Fijn! Het valt best op, op zo'n wit truitje
Ik denk het wel. Ossengalzeep is loeisterk. Een paar keer achter elkaar goed mee inwrijven en uitspoelen, dan moet het goed komen.
Oud 03-08-2012, 16:49
Qimm
Qimm is offline
Citaat:
Voor mij was het grootste minpunt duidelijk de visuals. Een toeristenfolder met allemaal lelijke poppetjes erin. Het verhaal vond ik juist fantastisch.
dat ligt denk ik aan je referentiekader en voorkeuren, ik vond het visueel prima te doen.
Bij het verhaal vond ik het hier en daar jammer dat je dingen al te makkelijk aan zag komen waardoor er geen echte verrassingen meer waren in het plot. De draad van het verhaal vind ik overigens heel erg gaaf, denk wel dat veel meisjes zich herkennen in haar en haar willen zijn. Ik wel iig, pijl en boog schieten vanaf een big ass shire-paard
Oud 03-08-2012, 17:05
Turk February
Turk February is offline
Citaat:
dat ligt denk ik aan je referentiekader en voorkeuren, ik vond het visueel prima te doen.
Aan mijn voorkeuren ligt het sowieso. Maar ik vond het gewoon vrij ongeïnspireerd; ik mis bij Pixar altijd creativiteit op visueel vlak.

Citaat:
Bij het verhaal vond ik het hier en daar jammer dat je dingen al te makkelijk aan zag komen waardoor er geen echte verrassingen meer waren in het plot.
Mja, qua structuur was het plot vrij conventioneel, maar het is toch sowieso verrassend om een prinsessenfilm te zien met 1. een moeder, 2. geen prins en 3. aandacht voor de politieke kant van het prinses-zijn. Daardoor werd ik al heel erg geplezierd.
Oud 03-08-2012, 17:27
Carn
Carn is offline
Ik vind Pixar visueel altijd een beetje op 'safe' spelen. Vaak is het technisch gezien wel erg sterk, maar qua ontwerp en algemene look van dingen springt het er niet echt vaak uit. Misschien omdat objecten en karakters toch vaak geanimeerd zijn met het oog op de realiteit (ook al zijn dingen gestileerd).
Oud 03-08-2012, 18:23
Verwijderd
I haz build a desk
Oud 03-08-2012, 18:27
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
OMG ik heb net tomatensap over mijn nieuwe truitje gegooid. Dat ik pas twee dagen heb .typisch ik weer.
Ai, dat is bijna net zo erg als gewoon een stukje stift. Op je truitje.
Oud 03-08-2012, 18:30
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Aan mijn voorkeuren ligt het sowieso. Maar ik vond het gewoon vrij ongeïnspireerd; ik mis bij Pixar altijd creativiteit op visueel vlak.

Mja, qua structuur was het plot vrij conventioneel, maar het is toch sowieso verrassend om een prinsessenfilm te zien met 1. een moeder, 2. geen prins en 3. aandacht voor de politieke kant van het prinses-zijn. Daardoor werd ik al heel erg geplezierd.
Hoezo missen ze creativiteit? De koning was prima ontworpen en had karakter, de 3 zonen (en hun vaders) hadden elk ook een unieke persoonlijkheid die tot de verbeelding sprak. En Merida zelf ook, die was memorabeler dan de meeste tekenfilmprinsessen.
Oud 03-08-2012, 18:33
Verwijderd
It's so shiny Ik weet alleen niet wat ik nu met m'n oude moet /impulsaankopen
Oud 03-08-2012, 18:34
Macrador
Macrador is offline
Citaat:
It's so shiny Ik weet alleen niet wat ik nu met m'n oude moet /impulsaankopen
Weggeven/wegdoen/opbranden/verkopen natuurlijk.
Oud 03-08-2012, 18:35
Verwijderd
Iemand een bureau hebben?
Oud 03-08-2012, 18:41
Verwijderd
Helaas, ik heb mijn eigen bureau al meegenomen naar mijn kamer in Lent
Oud 03-08-2012, 18:42
Macrador
Macrador is offline
Citaat:
Moet ik de vervoerskosten zelf betalen?
Oud 03-08-2012, 19:34
Turk February
Turk February is offline
Citaat:
Hoezo missen ze creativiteit? De koning was prima ontworpen en had karakter, de 3 zonen (en hun vaders) hadden elk ook een unieke persoonlijkheid die tot de verbeelding sprak. En Merida zelf ook, die was memorabeler dan de meeste tekenfilmprinsessen.
Hun personages zijn meestal of zo generiek dat ze zo uit een leerboek overgenomen zouden kunnen zijn (zoals de koningin), of zo gestileerd dat ze niet meer geloofwaardig zijn (zoals de koningen). Merida vond ik nog wel aardig voor Pixars doen, de rest deed me niks. Ik bedoel, zo'n koning, dat zouden jij en ik ook kunnen ontwerpen. Zijn lichaam is gewoon een groot blok met armen en benen, zijn hoofd krijgt 'karakter' door gimmicks als de overdreven hoekige neus.

Maar ik stoor me vooral aan hun achtergronden. Brave speelt zich af in een toeristenfolder.
Oud 03-08-2012, 19:35
Turk February
Turk February is offline
Citaat:
Oud 03-08-2012, 19:45
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Hun personages zijn meestal of zo generiek dat ze zo uit een leerboek overgenomen zouden kunnen zijn (zoals de koningin), of zo gestileerd dat ze niet meer geloofwaardig zijn (zoals de koningen). Merida vond ik nog wel aardig voor Pixars doen, de rest deed me niks. Ik bedoel, zo'n koning, dat zouden jij en ik ook kunnen ontwerpen. Zijn lichaam is gewoon een groot blok met armen en benen, zijn hoofd krijgt 'karakter' door gimmicks als de overdreven hoekige neus.

Maar ik stoor me vooral aan hun achtergronden. Brave speelt zich af in een toeristenfolder.
De koningin is inderdaad wat generiek, maar de koning is weinig mis mee. Ik dig die hoekige stijl juist wel. Jij blijkbaar niet, maar wat is dan in jouw ogen een goed character design?
Oud 03-08-2012, 19:53
Carn
Carn is offline
Volgens mij is het ook juist omdat Pixar niet echt consequent is vaak met hun 'design', om het maar zo te zeggen.
Oud 03-08-2012, 19:57
Verwijderd
Citaat:
Oud 03-08-2012, 21:34
Turk February
Turk February is offline
Citaat:
De koningin is inderdaad wat generiek, maar de koning is weinig mis mee. Ik dig die hoekige stijl juist wel. Jij blijkbaar niet, maar wat is dan in jouw ogen een goed character design?
Bugs Bunny, Donald Duck, Popeye.
Oud 03-08-2012, 21:38
Verwijderd
Citaat:
Popeye
Dat is Family Guy niet met je eens

Dr. Hartman: Sir, I think you should know these growths on your forearms, they're giant tumors.
Popeye: [mumbles] Oh dear.
Dr. Hartman: Yeah, I'm surprised you haven't realized this is not how a human being is supposed to look.

Ja, kutkwaliteit.
Oud 03-08-2012, 21:45
Verwijderd
Citaat:
Hmmm. Is ie groter dan de mijne?
Oud 03-08-2012, 21:46
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Bugs Bunny, Donald Duck, Popeye.
Waarom zijn die mooier dan een hoekige cartoonkoning? Popeye bijvoorbeeld krijgt zijn ruwe bolster blanke pit-karakter door een enorm overdreven kin en onderarmen.
Oud 03-08-2012, 22:49
Miekje*
Miekje* is offline
Ik vind het stom dat er niet meer dagen in een uur zitten. En dat mensen moeten slapen.
Oud 03-08-2012, 22:53
Verwijderd
Citaat:
Ik vind het stom dat er niet meer dagen in een uur zitten. En dat mensen moeten slapen.
Idem. Ik heb de laatste tijd een semi-normaal dagritme en het is bizar hoe snel dagen gaan. Ik ben het gewend dagen van 20-30 uur te maken, met af en toe uitschieters naar 40-50 uur. Nu is het feest telkens na 14-16 uur al afgelopen. Zo krijg je toch nooit wat gedaan?
Oud 03-08-2012, 22:54
Miekje*
Miekje* is offline
Ik ging onverwacht met mijn zus naar de IKEA, en dat is erg leuk. Maar toen was de dag opeens voorbij. En ik ga morgen werken en ben dit weekend verder in Delft, dus ik kan vrij weinig doen .
Oud 04-08-2012, 00:15
Verwijderd
Handige mensen naamzoek: ik ben gewoon slecht in internetten. Ik zoek een boek in Nederlandse vertaling, waarvan ik niet weet of het bestaat. Ik heb een Engelstalige titel en alles en kan die versie ook vinden op sites als Amazon, maar hoe kom ik er nu snel achter of er ook een Nederlanse versie bestaat?

Edit: ik loop nu tegen een boek aan van meer dan 1.000 euro.

Laatst gewijzigd op 04-08-2012 om 00:28.
Oud 04-08-2012, 00:35
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Wtf, is het boek van goud ofzo?

Maar wat is de titel? En waarom moet je per se een Nederlandse vertaling hebben?
Oud 04-08-2012, 00:38
Verwijderd
Citaat:
Wtf, is het boek van goud ofzo?

Maar wat is de titel? En waarom moet je per se een Nederlandse vertaling hebben?
Ik snap er ook niks van.

Gelukkig heb ik die ik wil hebben al voor vijftien euro gespot. (edit) bla bla bla

Laatst gewijzigd op 04-08-2012 om 01:03.
Oud 04-08-2012, 00:48
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Ah, dat snap ik wel. Maar ik kan het boek nergens vinden in het Nederlands. Het bestaat dus wel?
Oud 04-08-2012, 00:49
Turk February
Turk February is offline
Citaat:
Waarom zijn die mooier dan een hoekige cartoonkoning? Popeye bijvoorbeeld krijgt zijn ruwe bolster blanke pit-karakter door een enorm overdreven kin en onderarmen.
Popeye heeft een heel origineel ontwerp. Die rare armen, dat gekke dunne lijf, dat asymmetrische gezicht. De koning heeft gewoon je standaard dikkemannenkop met een wat hoekigere neus. Als jij dit in Artistiek zou posten:

zou ik niet denken, Jezus, Noedel zou voor een gigantische animatiestudio moeten werken. Dit zijn gewoon het soort dingen dat jij maakt.

Laatst gewijzigd op 04-08-2012 om 00:54.
Oud 04-08-2012, 00:52
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Btw, even iets anders: Er is een lowlands prijsvraag en de vraag is 'Wat is de optelsom van alle bandnamen op lowlands?'

Nu is het volgens mij een vraag die je zelf moet interpreteren, maar ik weet niet precies hoe ik dit moet doen. Moet ik alle letters van de bandnamen bij elkaar optellen? Elke letter een cijfer toerekenen (a=1, b=2 etc.), kijken of er in bandnamen cijfers verstopt zitten (Romeinse letters/cijfers, woorden als 'un')?
Ik weet 't niet, maar ik wil wel graag winnen. Het is me vorig jaar ook gelukt met zo'n lastige vraag, maar ik snap nu echt niet welke interpretatie de juiste is.
Oud 04-08-2012, 01:04
Verwijderd
Citaat:
Ah, dat snap ik wel. Maar ik kan het boek nergens vinden in het Nederlands. Het bestaat dus wel?
Dat weet ik niet, maar daar kan ik ook niet achter komen!
Oud 04-08-2012, 01:07
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Popeye heeft een heel origineel ontwerp. Die rare armen, dat gekke dunne lijf, dat asymmetrische gezicht. De koning heeft gewoon je standaard dikkemannenkop met een wat hoekigere neus. Als jij dit in Artistiek zou posten:

[afbeelding]

zou ik niet denken, Jezus, Noedel zou voor een gigantische animatiestudio moeten werken. Dit zijn gewoon het soort dingen dat jij maakt.
Ik vind Popeye wel origineel, maar niet mooi of bijzonder getekend.

Is dat plaatje van Fergus trouwens fan-art? Het oogt wel een beetje amateuristisch, beetje flets. Maar het design is gewoon degelijk, een leuk, karakteristiek hoofd, type dommekracht. Het spreekt direct tot de verbeelding, het gezicht heeft karakter. Om dat nou af te doen met 'de neus is een gimmick' is ook weer zoiets. Als het een ronde neus was geweest, was het dan wel goed? Hoe zou jij die koning tekenen dan, als je voor een origineel design ging?
Oud 04-08-2012, 01:29
Turk February
Turk February is offline
Citaat:
Ik vind Popeye wel origineel, maar niet mooi of bijzonder getekend.

Is dat plaatje van Fergus trouwens fan-art?
Nee, gewoon het design van Pixar.
Citaat:
Het oogt wel een beetje amateuristisch, beetje flets. Maar het design is gewoon degelijk, een leuk, karakteristiek hoofd, type dommekracht. Het spreekt direct tot de verbeelding, het gezicht heeft karakter. Om dat nou af te doen met 'de neus is een gimmick' is ook weer zoiets. Als het een ronde neus was geweest, was het dan wel goed? Hoe zou jij die koning tekenen dan, als je voor een origineel design ging?
Ja, ik ben geen tekenaar. Maar zo'n hoofd als dit zou ik best kunnen ontwerpen. Gewoon een boekje kopen over hoe je cartoons tekent, een willekeurige dikke kop natekenen en de neus een afwijkende vorm geven.
Oud 04-08-2012, 01:30
Verwijderd
Citaat:
Dit zijn gewoon het soort dingen dat jij maakt.
Bedoel je daarmee dat je zijn werk ook niks vindt?
Oud 04-08-2012, 01:37
Turk February
Turk February is offline
Citaat:
Nee. Maar van een van 's wereld grootste animatiestudio's verwacht dat toch een hoger niveau dan van een freelancetekenaar.
Oud 04-08-2012, 02:06
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Nee, gewoon het design van Pixar.

Ja, ik ben geen tekenaar. Maar zo'n hoofd als dit zou ik best kunnen ontwerpen. Gewoon een boekje kopen over hoe je cartoons tekent, een willekeurige dikke kop natekenen en de neus een afwijkende vorm geven.
Nee, dat vind ik echt te makkelijk gezegd. Het gaat om het capturen van een persoonlijkheid, niet om "oh, een blokje hier, een dikke kop daar, een vierkante neus zo".
Wat betreft die persoonlijkheid zijn ze prima geslaagd. Dat leer je niet zomaar uit een tekenboekje.
Oud 04-08-2012, 11:14
Verwijderd
Citaat:
Btw, even iets anders: Er is een lowlands prijsvraag en de vraag is 'Wat is de optelsom van alle bandnamen op lowlands?'

Nu is het volgens mij een vraag die je zelf moet interpreteren, maar ik weet niet precies hoe ik dit moet doen. Moet ik alle letters van de bandnamen bij elkaar optellen? Elke letter een cijfer toerekenen (a=1, b=2 etc.), kijken of er in bandnamen cijfers verstopt zitten (Romeinse letters/cijfers, woorden als 'un')?
Ik weet 't niet, maar ik wil wel graag winnen. Het is me vorig jaar ook gelukt met zo'n lastige vraag, maar ik snap nu echt niet welke interpretatie de juiste is.
Zou het niet cryptisch bedoeld zijn? Band 1 + band 3 + band 4 = een heel gaaf festival waar ik met vrienden kan chillen en optimaal kan genieten van blablabla?

Maar anders zou ik gaan voor de eerste optie die je zelf had bedacht, geloof ik....

Ik wlde (2434923 topics te laat, maar het gaat om, het idee!) nog even zeggen dat ik de openheid en gesprekken over alle mogelijke vormen van seksualiteit erg gaaf vond en dat ik het heel gaaf vind dat Trimm en Zepp uitkwamen voor hun seksualiteit en dat ik het best wel een bijdrage levert aan mijn kennis vind.
Oud 04-08-2012, 11:30
Slome Kameel
Slome Kameel is offline
Citaat:
Idem. Ik heb de laatste tijd een semi-normaal dagritme en het is bizar hoe snel dagen gaan. Ik ben het gewend dagen van 20-30 uur te maken, met af en toe uitschieters naar 40-50 uur. Nu is het feest telkens na 14-16 uur al afgelopen. Zo krijg je toch nooit wat gedaan?
Jij, een normaal dagritme?! Ik maak me zorgen
Oud 04-08-2012, 11:30
Slome Kameel
Slome Kameel is offline
Citaat:
Ga je weer op de persoonlijke toer? <3
Oud 04-08-2012, 12:09
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Wanneer is er open gesproken over seksualiteit, op wat voor manier? Heb ik weer alleenop de disneyprinsessen lopen letten
Oud 04-08-2012, 12:31
Turk February
Turk February is offline
Citaat:
Nee, dat vind ik echt te makkelijk gezegd. Het gaat om het capturen van een persoonlijkheid, niet om "oh, een blokje hier, een dikke kop daar, een vierkante neus zo".
Wat betreft die persoonlijkheid zijn ze prima geslaagd. Dat leer je niet zomaar uit een tekenboekje.
Ja, er zit een duidelijke persoonlijkheid in, maar een zeer generieke, die in een zinnetje te definiëren is. Bugs en Popeye hebben een veel uniekere uitstraling. Aan Bugs zíe je dat hij zowel vriendelijk en grappig als sadistisch en irritant kan zijn. Niemand heeft ooit een konijn getekend zoals Chuck Jones dat konijn tekende. Zo'n koning als Fergus hebben we al duizend keer gezien.
Oud 04-08-2012, 12:44
Verwijderd
Citaat:
generieke
Elke keer als jij dat woord gebruikt wil ik mijn arm afrukken, om iets naar het scherm te kunnen gooien.

Ik wil dat woord niet meer ziennnn! Verzin maar een ander woord.
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten