Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-08-2012, 14:06
Verwijderd
Citaat:
Ja, nou, mochten de regeltjes je duizelen
Die heb ik vrij uitgebreid gehad met journalistiek nog, dus dat gaat me allemaal wel lukken.

Er stonden ook wat (multiple choice)voorbeeldvragen in voor geschiedenis en aardrijkskunde, en die had ik allemaal goed Dus dat wordt ook het probleem niet.

Dan krijg je nog een toets over mens, natuur en techniek, en dat wordt ook een beetje een probleem. Ik heb weinig natuurkunde/biologie gehad in m'n leven, dus een hoop daarvan weet ik ook niet.
Advertentie
Oud 16-08-2012, 14:08
Verwijderd

breuken

kubieke centimeters in een kubieke decimeter

Apate Commendatore montessorinaamzoek

Laatst gewijzigd op 16-08-2012 om 14:13.
Oud 16-08-2012, 14:08
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Die heb ik vrij uitgebreid gehad met journalistiek nog, dus dat gaat me allemaal wel lukken.

Er stonden ook wat (multiple choice)voorbeeldvragen in voor geschiedenis en aardrijkskunde, en die had ik allemaal goed Dus dat wordt ook het probleem niet.

Dan krijg je nog een toets over mens, natuur en techniek, en dat wordt ook een beetje een probleem. Ik heb weinig natuurkunde/biologie gehad in m'n leven, dus een hoop daarvan weet ik ook niet.
Heb je wel leermateriaal of niet? Ik heb alleen maar biologie gehad (in 3 havo en 4 mavo hadden we soms 2x dezelfde onderwerpen en dus dezelfde uitleg) en ik vond het nog leuk ook, dus in principe kan ik je daar ook wel mee helpen, als het nodig is

@Sarah: Die onderste hadden wij
Oud 16-08-2012, 14:10
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Een kleine koelkast heeft als binnenmaten: 0,6 meter hoog, 4dm breed, en 30 cm diep.

Wat is de inhoud van de koelkast in liters?

Als ik hier een eeuw over doe lukt het me wel, maar je hebt geen eeuw.
Eerst de lengteafmetingen terugrekenen naar één eenheid. Aangezien een liter hetzelfde als een kubieke decimeter is, is het makkelijk om het hier naar om te rekenen. Daarna met elkaar vermeningvuldigen (inhoud=lengte x breedte x hoogte/diepte), en omrekenen naar liters.

0,6 m = 6 dm
4 dm = 4 dm
30 cm = 3 dm

6x4x3=72dm3=72 liter
Oud 16-08-2012, 14:13
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Eerst de lengteafmetingen terugrekenen naar één eenheid. Aangezien een liter hetzelfde als een kubieke decimeter is, is het makkelijk om het hier naar om te rekenen. Daarna met elkaar vermeningvuldigen (inhoud=lengte x breedte x hoogte/diepte), en omrekenen naar liters.

0,6 m = 6 dm
4 dm = 4 dm
30 cm = 3 dm

6x4x3=72dm3=72 liter
Je spuit elf verspilt 72 liter water!
Oud 16-08-2012, 14:14
Martiño
Martiño is offline
Ja, ik zag het! De volgende keer even refreshen
Oud 16-08-2012, 14:15
Martiño
Martiño is offline
En dat is wel jammer, want mijn latetrain heeft wat extra water nodig om de ketel op stoom te brengen.
Verwijderd
OH TROUWENS LP!!!!

/hysterisch

The Glee Project finale staat online amg!!!11111111
Martiño
Martiño is offline
;D;;:D:;D:;D;;Dd
Oud 16-08-2012, 14:16
Verwijderd
Citaat:
[afbeelding]

breuken
[afbeelding]

kubieke centimeters in een kubieke decimeter

Apate Commendatore montessorinaamzoek
De bovenste ken ik, de onderste niet.
Verwijderd
Citaat:
En dat is wel jammer, want mijn latetrain heeft wat extra water nodig om de ketel op stoom te brengen.
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
OH TROUWENS LP!!!!

/hysterisch

EINDELIJK
Oud 16-08-2012, 14:21
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
OH TROUWENS LP!!!!

/hysterisch

OEH, ik vergat 't bijna!
Oud 16-08-2012, 14:21
Verwijderd
Citaat:
OEH, ik vergat 't bijna!
Ohja sorry, jij kijkt het natuurlijk ook
Oud 16-08-2012, 14:25
Rationeel
Rationeel is offline
jezus dames. dat is geen wiskunde, dat is 'rekenen'

Oud 16-08-2012, 14:25
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Macht nichts
Oud 16-08-2012, 14:29
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Oud 16-08-2012, 14:29
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:

Het is dan ook een rekentoets
Oud 16-08-2012, 14:30
Verwijderd
Citaat:

Niemand noemde het dan ook wiskunde.
Noedelhap
Noedelhap is offline
He maar dames, kijken jullie wel uit dat Glee jullie zorgvuldig volgestampte hersens niet doet afsterven? *boze leraar met ROE*
Rationeel
Rationeel is offline
ah

gelukkig hoef ik nooit te rekenen.
Oud 16-08-2012, 14:34
Geel
Geel is offline
Citaat:
En ik dan? Ik heb gisteren de hele dag internet in de gaten gehouden, maar kon nergens werkende links vinden!
Oud 16-08-2012, 14:40
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
ah

gelukkig hoef ik nooit te rekenen.
Ohja, daar heb jij een mannetje voor he?
Oud 16-08-2012, 14:42
Verwijderd
Oud 16-08-2012, 14:43
Hazel
Hazel is offline
Citaat:
He maar dames, kijken jullie wel uit dat Glee jullie zorgvuldig volgestampte hersens niet doet afsterven? *boze leraar met ROE*
Oud 16-08-2012, 14:48
Rationeel
Rationeel is offline
Citaat:
Ohja, daar heb jij een mannetje voor he?
Oud 16-08-2012, 15:12
Verwijderd
Oud 16-08-2012, 15:33
Snebbeltje
Snebbeltje is offline
Citaat:
Ik was vanochtend bij de psych en we hadden het over slaapmedicatie. En bij het Vermoeidheidcentrum heb ik het daar ook al over gehad, dat ging om een anti-depressivum met als bijwerking goed slapen. Maar dat vond ik nogal een onprettig idee, omdat ik dat volgens mij helemaal niet nodig heb. Zei psych dat ik onderschat hoe ernstig mijn problemen zijn en anti-depressiva misschien wel een groot verschil kunnen maken. En daar ben ik best even erg van geschrokken
Ik krijg dat ook. Maar waar zit precies je aversie? Waarom denk je het niet nodig te hebben?Je slikt nu toch ook pillen? Mij helpt het super goed. Ik sliep dan ook bijna niet meer (door andere pillen) en doordat ik nu wel weer goed slaap herstellen mijn spieren beter, maar heb ik ook veel minder last van emotionele buien (huilbuien en lachbuien) en gewoon stabieler in alles En wat Sarah zegt, in lage dosering werkt het niet als anti-depressivum, maar voor het slaapeffect maakt de dosering niet uit.
Oud 16-08-2012, 15:36
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Ik krijg dat ook. Maar waar zit precies je aversie? Waarom denk je het niet nodig te hebben?Je slikt nu toch ook pillen? Mij helpt het super goed. Ik sliep dan ook bijna niet meer (door andere pillen) en doordat ik nu wel weer goed slaap herstellen mijn spieren beter, maar heb ik ook veel minder last van emotionele buien (huilbuien en lachbuien) en gewoon stabieler in alles En wat Sarah zegt, in lage dosering werkt het niet als anti-depressivum, maar voor het slaapeffect maakt de dosering niet uit.
Als slaapding kan ik het op sommige momenten wel nodig hebben, maar ik schrok van het antidepresivum-deel en dat ik dat wellicht nodig zou hebben.
Oud 16-08-2012, 15:37
Carn
Carn is offline
zo, net mn oude woning opgeleverd; geen bijkomende kosten, dikke like .
Oud 16-08-2012, 15:39
Verwijderd
Ik ben lekker bezig met geld besparen.

Heb al van een hoop boeken een tweedehands versie gevonden met de juiste druk
Oud 16-08-2012, 15:39
Carn
Carn is offline
Doet me denken aan deze:

Oud 16-08-2012, 15:40
Snebbeltje
Snebbeltje is offline
Citaat:
Wat krijg je als je een liter deelt door 1000? Een milliliter.
Uh wat? Dat kan toch niet Martiño!
Oud 16-08-2012, 15:40
Verwijderd
Citaat:
Als slaapding kan ik het op sommige momenten wel nodig hebben, maar ik schrok van het antidepresivum-deel en dat ik dat wellicht nodig zou hebben.
Maar je kan toch zelf wel beoordelen of je het nodig zou hebben? Je moet je ook geen dingen laten aanpraten hoor, dat je dingen zou onderschatten.

En daarnaast, antidepressiva gebruiken is al lang geen raar stempel meer hoor, ken zoveel mensen die het enige tijd gebruikt hebben (of dat dan goed is is weer een andere discussie, maar goed).
Oud 16-08-2012, 15:44
Snebbeltje
Snebbeltje is offline
Citaat:
Ahzo. Hmm tja. Je voelt je over het algemeen wel vrolijk?

Bij mij zou het medicijn niet als ad moeten werken (ik heb dan ook een lage dosering) want dan heb ik kans manisch te worden. Ik keek ook een beetje raar op toen de psychiater het ineens over een ad had. Maar weet je? van gewone slaapmedicatie raak je afhankelijk, dan heb je steeds meer nodig voor hetzelfde effect, dus dat kun je niet voor langere tijd gebruiken en zo'n ad wel. Je kunt ook nog voor een anti-psychoticum gaan (nou dan kom je je bed niet meer uit!) maar dat heeft veel meer (nare) bijwerkingen.
Oud 16-08-2012, 15:45
Verwijderd
Citaat:
van gewone slaapmedicatie raak je afhankelijk, dan heb je steeds meer nodig voor hetzelfde effect, dus dat kun je niet voor langere tijd gebruiken en zo'n ad wel.
ad moet je ook niet onderschatten hoor, (hoewel ik niet weet hoe laag de dosering is?) want het heeft mij nog wel enige moeite gekost om er vanaf te raken.
Oud 16-08-2012, 15:48
Snebbeltje
Snebbeltje is offline
Citaat:
Maar je kan toch zelf wel beoordelen of je het nodig zou hebben? Je moet je ook geen dingen laten aanpraten hoor, dat je dingen zou onderschatten.
Daar ben ik het trouwens wel heel erg mee eens. Als jij je niet depressief voelt, laat je dan ook niet wijsmaken dat je depressief bent. Op een gegeven moment word je dan ook depressief en ben je veel verder van huis. Ik heb ooit een psych gehad die mij er bijna van wist te overtuigen dat ik getraumatiseerd was door mijn ouders terwijl dat echt dikke bullshit is en ik had ook een diëtiste die mij in een eetgroep plaatste want ja ik was toch duidelijk eetgestoord. Flikker op!
Oud 16-08-2012, 15:49
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:

En daarnaast, antidepressiva gebruiken is al lang geen raar stempel meer hoor, ken zoveel mensen die het enige tijd gebruikt hebben (of dat dan goed is is weer een andere discussie, maar goed).
Ik laat me ook niks aanpraten hoor. Maar ik heb zelf wel de neiging te doen of alles nog wel gaat en pas als iemand anders zegt dat het niet goed met me gaat dat ook accepteren.

Maar anyway, ik heb de beslissing hierover op de lange baan geschoven. Komend jaar veranderd er voor mij vanalles, omdat ik dus een jaar niet studeer. Eerst maar eens zien of ik me daardoor beter voel!

Citaat:
Ahzo. Hmm tja. Je voelt je over het algemeen wel vrolijk?

Bij mij zou het medicijn niet als ad moeten werken (ik heb dan ook een lage dosering) want dan heb ik kans manisch te worden. Ik keek ook een beetje raar op toen de psychiater het ineens over een ad had. Maar weet je? van gewone slaapmedicatie raak je afhankelijk, dan heb je steeds meer nodig voor hetzelfde effect, dus dat kun je niet voor langere tijd gebruiken en zo'n ad wel. Je kunt ook nog voor een anti-psychoticum gaan (nou dan kom je je bed niet meer uit!) maar dat heeft veel meer (nare) bijwerkingen.
Ja, ik ben niet somber of neerslachtig. Dat is ook de reden dat m'n psych het er aanvankelijk niet over heeft gehad. De problemen zijn dus niet zó erg dat ik per se aan die medicijnen moet ofzo, dus misschien doe ik er te moeilijk over. Soms is het gewoon even slikken als dingen niet zo goed gaan als je denkt.
Oud 16-08-2012, 15:49
Verwijderd
Ik zou liever met m³ werken dan met dm³, want: SI. En één m³ is 1000 liter. Maar dit geheel terzijde.
Oud 16-08-2012, 15:50
Snebbeltje
Snebbeltje is offline
Citaat:
ad moet je ook niet onderschatten hoor, (hoewel ik niet weet hoe laag de dosering is?) want het heeft mij nog wel enige moeite gekost om er vanaf te raken.
Dat heeft dan óf te maken dat je klachten waarvoor je het kreeg weer terugkomen, óf de ontwenning de eerste paar dagen. Dat is toch anders dan de verslaving die je aan benzodiazepines overhoudt.
Oud 16-08-2012, 15:53
Verwijderd
Citaat:
Dat heeft dan óf te maken dat je klachten waarvoor je het kreeg weer terugkomen, óf de ontwenning de eerste paar dagen. Dat is toch anders dan de verslaving die je aan benzodiazepines overhoudt.
Nja, 'ontwenning eerste paar dagen'... ik heb een stoppoging gedaan (en héél geleidelijk hè, van een tijdje een halve, naar een tijdje een kwart) en dat is me toen de eerste keer niet gelukt omdat ik me zo beroerd voelde.
De tweede keer is het me wel gelukt, maar wel met dagenlang duizelig, schokjes in m'n hoofd, vreselijk labiel, met zelfs één dag waarop ik bijna gek werd.

Maar goed, dat verschilt ook weer per type ad waarschijnlijk.
Oud 16-08-2012, 15:54
Verwijderd
Ik ben er nu overigens twee jaar vanaf, en ook al ruim een jaar van het blowen wat ik toch wel heel regelmatig deed, en dat heb ik allemaal helemaal zelf gedaan, en ik ben daar best trots op
Oud 16-08-2012, 15:56
Chick Rock
Chick Rock is offline
Goed zo Stefenootje
Oud 16-08-2012, 15:56
Snebbeltje
Snebbeltje is offline
Citaat:
Nja, 'ontwenning eerste paar dagen'... ik heb een stoppoging gedaan (en héél geleidelijk hè, van een tijdje een halve, naar een tijdje een kwart) en dat is me toen de eerste keer niet gelukt omdat ik me zo beroerd voelde.
De tweede keer is het me wel gelukt, maar wel met dagenlang duizelig, schokjes in m'n hoofd, vreselijk labiel, met zelfs één dag waarop ik bijna gek werd.

Maar goed, dat verschilt ook weer per type ad waarschijnlijk.
Dat is wel heel vervelend ja en zo erg heb ik het nooit gehad gelukkig (en ook niet vaak bij anderen gezien). Welk ad was dat als ik vragen mag?
Oud 16-08-2012, 15:57
Snebbeltje
Snebbeltje is offline
Citaat:
Ik ben er nu overigens twee jaar vanaf, en ook al ruim een jaar van het blowen wat ik toch wel heel regelmatig deed, en dat heb ik allemaal helemaal zelf gedaan, en ik ben daar best trots op
Oud 16-08-2012, 15:57
Verwijderd
Citaat:
Dat is wel heel vervelend ja en zo erg heb ik het nooit gehad gelukkig (en ook niet vaak bij anderen gezien). Welk ad was dat als ik vragen mag?
Paroxetine.

Staat er geloof ik wel om bekend dat die heel lastig is om vanaf te raken.
Oud 16-08-2012, 15:58
Chick Rock
Chick Rock is offline
Wat is een ad trouwens?
Oud 16-08-2012, 15:58
Chick Rock
Chick Rock is offline
Ik denk dat ik eerst even iets homeopathisch ga proberen, iets minder engig.
Oud 16-08-2012, 15:59
Verwijderd
Citaat:
Wat is een ad trouwens?
een antidepressivum
Oud 16-08-2012, 16:00
Verwijderd
Citaat:
Ik denk dat ik eerst even iets homeopathisch ga proberen, iets minder engig.
Ik gebruik nu trouwens valeriaan als ik teveel in de stress zit, werkt best goed.
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten