Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-08-2012, 17:58
Verwijderd
"Bij jouw thuis ....."

Ondertiteling Dr. Phil.
Advertentie
Oud 09-08-2012, 20:12
Dasherman
Dasherman is offline
Kan best goed zijn. Ipv "Bij jouw woonplaats" oid.
Oud 10-08-2012, 01:02
Verwijderd
De zin zelf is goed mogelijk ja, maar in deze (standaard)context hartstikke fout.

'Bij mijn thuis/bij zijn thuis' slaat in principe ook nergens op.
Oud 10-08-2012, 11:25
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Dit vond ik wel een heel mooie, uit een tijdschrift:

Citaat:
Ik hou van een dieët met veel groeten erin
Oud 10-08-2012, 11:34
Carn
Carn is offline
Citaat:
De zin zelf is goed mogelijk ja, maar in deze (standaard)context hartstikke fout.

'Bij mijn thuis/bij zijn thuis' slaat in principe ook nergens op.
Citaat:
Volgens Kramers Nederlands woordenboek heeft thuis twee betekenissen. In het ene geval is het een bijwoord, zoals: jij zit thuis bij de televisie, dan vertaal je het naar bij jou thuis.
In het andere geval spreekt men van thuis, wat afgeleid is van te’huis, een gezin waar je als huisgenoot woont. Dit kan je vertalen naar jouw thuis.
Oud 10-08-2012, 11:58
Verwijderd
Citaat:
kramers woordenboek
Ja, dat klopt ook wel, maar dat is 99/100 keer niet de betekenis die bedoeld wordt met 'bij jou(w) thuis).
Oud 10-08-2012, 12:05
Carn
Carn is offline
oh, ik was er behoorlijk bekend mee.
Oud 10-08-2012, 12:12
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Kramers Woordenboek
Maar in dat citaat staat toch helemaal niet dat bij jouw thuis correct kan zijn? Er staat alleen iets over 'bij jou thuis' versus 'jouw thuis'.
Oud 10-08-2012, 12:14
Carn
Carn is offline
Ik weet toch ook niet wat de oorspronkelijke context was
Oud 10-08-2012, 12:43
Dasherman
Dasherman is offline
Citaat:
Goos ik heb hier 1 goeie tip voor jou.
Koop een pot eiwitten het liefst bij bodyenfitshop.nl.
Vervolgends neem je een abbo bij de plaatselijke gym.
Je trained wat.
Ya get shredded you become a sick cunt.
Wanneer je shredded bent ga je na een plaatselijke discotheek.
Zoiets als holly ofzo.
Je gaat daar dansen en raven als zyzz (youtube hem).
Vriend bitches komen op je af als bijen op honing af komen.

Dus de motto is: Get shredded so the girls will be mirin (admirin) and de boys will be jelly (jealous).

Let the mirers mire and the haters hate.

xxx Romano zoon van zeus broer van hercules
Oud 10-08-2012, 12:48
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Vooral het 'Engels' wordt daar verkracht eigenlijk
Oud 10-08-2012, 12:56
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Ik weet toch ook niet wat de oorspronkelijke context was
Mijn punt is meer dat er volgens mij geen enkele context is waarin 'bij jouw thuis' correct kan zijn.
Oud 10-08-2012, 13:03
Verwijderd
Citaat:
Mijn punt is meer dat er volgens mij geen enkele context is waarin 'bij jouw thuis' correct kan zijn.
"bij jouw thuis staat een boom" is een rare formulering, maar niet incorrect als je ermee bedoelt dat iemand een boom heeft staan bij het huis waarin hij zich thuis voelt. Maargoed, dat is wel aardig vergezocht. Eigenlijk is de enige context waarin ik me "jouw thuis" in de praktijk voor kan stellen zonder dat het krom klinkt, de zin "dit is vanaf nu jouw thuis". Tegen een pleegkind ofzo.
Oud 10-08-2012, 13:05
DAH
DAH is offline
Ik moest daar echt bij lachen
Oud 10-08-2012, 13:07
Carn
Carn is offline
Ik ken het voornamelijk als "Hoe laat eten jullie bij jouw thuis?" enzo.
Oud 10-08-2012, 13:15
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Maar dan is het toch ook 'bij jou thuis'? Want 'jou' is hier niet bezittelijk, maar deel van een plaatsbepaling. Voor zover ik weet. In het Duits is het ook: 'bei dir zuhause' en niet 'bei deinem zuhause'.
Oud 10-08-2012, 13:32
Verwijderd
Citaat:
Ik ken het voornamelijk als "Hoe laat eten jullie bij jouw thuis?" enzo.
Dan moet het dus zijn 'bij jou thuis', zonder w, omdat het bedoeld is als 'bij jou in huis'
Oud 10-08-2012, 13:32
Verwijderd
Citaat:
Maar dan is het toch ook 'bij jou thuis'? Want 'jou' is hier niet bezittelijk, maar deel van een plaatsbepaling. Voor zover ik weet. In het Duits is het ook: 'bei dir zuhause' en niet 'bei deinem zuhause'.
ja, precies.
Oud 10-08-2012, 13:35
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
"bij jouw thuis staat een boom" is een rare formulering, maar niet incorrect als je ermee bedoelt dat iemand een boom heeft staan bij het huis waarin hij zich thuis voelt. Maargoed, dat is wel aardig vergezocht. Eigenlijk is de enige context waarin ik me "jouw thuis" in de praktijk voor kan stellen zonder dat het krom klinkt, de zin "dit is vanaf nu jouw thuis". Tegen een pleegkind ofzo.
Ja, ik zocht naar een niet vergezocht voorbeeld en kwam ook uit bij iets wat je tegen een pleegkind zou zeggen, maar dan heb je alsnog niet 'bij jouw thuis' maar enkel 'jouw thuis'. Er zal allicht een voorbeeld te verzinnen zijn waarbij 'bij jouw thuis' ook mogelijk is, maar ik denk niet dat het een zin zal zijn die vaak gebruikt wordt. Maar dat zei jij ook al een paar posts geleden, zie ik
Oud 10-08-2012, 20:50
Verwijderd
Citaat:
citaat

"Thuis, bij jou"
"(Bij) het thuis van jou"

Geheel verschillend.
Oud 15-08-2012, 21:06
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Op zoek naar 2liefe binnekatten. (...) Moeten weg wegens schrijding .... (...)
Oud 15-08-2012, 21:08
Martiño
Martiño is offline
wegens wat?
Oud 15-08-2012, 21:12
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Dat dacht ik ook al ja en waarom zoekt ze ze eerst en moeten ze daarna weg?!
Oud 15-08-2012, 21:14
Dasherman
Dasherman is offline
Citaat:
licht eraan wat wil je er mee berijken ;p
Waarschijnlijk opzettelijk, vermoed ik, maar toch.
Oud 15-08-2012, 21:18
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
ik zoek een nette huurder verder licht het huis in hartje stad den haag.het huis is berijkbaar met tram 6.11.12.je bent 5 haltes van haagse hogeschool vandaan en 4 haltes van centrum .het is een top lokaatie voor studenten.als je maar nettjes bent en zuinig om kan gaan met stook kosten in het huis!!! je kan niet inschrijven op het adres!!
Oh dude
Oud 15-08-2012, 21:35
Em.
Em. is offline
Citaat:
Dat dacht ik ook al ja en waarom zoekt ze ze eerst en moeten ze daarna weg?!
Misschien was het bedoeld als: 'Op zoek naar twee lieve katten? Wij hebben ze! Onze geweldige Poesje en Snoesje moeten namelijk weg omdat we gaan scheiden.' Anders weet ik het ook niet.
Oud 15-08-2012, 22:00
Verwijderd
In een vacature die ik net las waren ze op zoek naar een anesthesist 'ter vervanging van een zwangerschap'.
Oud 15-08-2012, 22:46
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
In een vacature die ik net las waren ze op zoek naar een anesthesist 'ter vervanging van een zwangerschap'.

Nouja. Dan hoef je je in ieder geval geen zorgen te maken om luiers, en opleiding en eten geven enzo. En een anesthesist verdient in ieder geval goed, dus hij kan direct uit huis.
Oud 15-08-2012, 23:51
Noedelhap
Noedelhap is offline

Jeetje, goeie graphics voor een 70-jaar oud spel. Dat ze toen al browsers hadden is ook nieuw.
Oud 16-08-2012, 00:13
DAH
DAH is offline
Citaat:
[afbeelding]

Jeetje, goeie graphics voor een 70-jaar oud spel. Dat ze toen al browsers hadden is ook nieuw.
Ik dacht elke keer hetzelfde!
Oud 16-08-2012, 09:35
Dasherman
Dasherman is offline
Ik ook xD, ik vond het altijd al een belachelijke advertentie.
Oud 16-08-2012, 12:26
Verwijderd
Citaat:
Wij bieden

Een uitdagende functie bij een boeiend bedrijf. deze vacature wordt niet op prijs gesteld
Oud 16-08-2012, 15:28
DAH
DAH is offline
Daar moest ik hartelijk om lachen
Oud 16-08-2012, 16:04
Snebbeltje
Snebbeltje is offline
Ik snap echt niet wat ze eigenlijk wilden zeggen
Oud 16-08-2012, 16:10
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Dat het niet op prijs gesteld wordt als je tussendoor steeds gaat bellen om te informeren hoe het met je sollicitatie staat. Daar is een woord voor, maar dat ben ik even kwijt.

Dus dan is het: <Woord> naar aanleiding van deze vacature..
Oud 16-08-2012, 16:15
Em.
Em. is offline
... ik snap het nog steeds niet? Eigenlijk nog minder. Ik dacht eerst dat het niet op prijs werd gesteld dat zo'n geweldige baan een vacature werd in plaats van van binnenuit opgevuld, omdat iedereen binnen het bedrijf erop aasde, maar dat leek me toch niet geheel de juiste verklaring.

Oh en ik lees nog verkeerd ook, in mijn hoofd werd het boeiende baan bij een uitdagend bedrijf in plaats van andersom.

Edit: of de vacature gaat over een baan waarbij de uitdaging is dat je je collega's in bedwang houdt en zorgt dat ze werken! En die collega's waarderen het dan niet dat de vacature er is.
Oud 16-08-2012, 16:20
Verwijderd
Ja, er staat altijd 'aqcuisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld' maar daarmee bedoelen ze dat je hun adres in de vacature niet moet gaan gebruiken om te vragen of ze geinteresseerd zijn in het product dat je verkoopt of in de club waarvoor je sponsors zoekt. Niet dat je niet een beetje assertief mag zijn na je sollicitatie.
Maar het zal inderdaad wel zo zijn dat er wat woorden zijn weggevallen.
Oud 16-08-2012, 16:21
Vowel
Vowel is offline
Wat ze ermee bedoelen is waarschijnlijk dit: Acquisitie wordt bij deze vacature niet op prijs gesteld.

En hiermee wordt duidelijk gemaakt dat ze niet willen worden benaderd door uitzendbureaus die mensen hebben om de positie te vullen.

En wat Sarah zegt.
Oud 16-08-2012, 16:26
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
JA dat was het woord, ik zat met represaille ofzo

En oh, dan heeft mijn moeder het verkeerd uitgelegd.
Oud 16-08-2012, 16:41
Verwijderd
Citaat:
Ja, er staat altijd 'aqcuisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld' maar daarmee bedoelen ze dat je hun adres in de vacature niet moet gaan gebruiken om te vragen of ze geinteresseerd zijn in het product dat je verkoopt of in de club waarvoor je sponsors zoekt. Niet dat je niet een beetje assertief mag zijn na je sollicitatie.
Maar het zal inderdaad wel zo zijn dat er wat woorden zijn weggevallen.
Citaat:
Wat ze ermee bedoelen is waarschijnlijk dit: Acquisitie wordt bij deze vacature niet op prijs gesteld.

En hiermee wordt duidelijk gemaakt dat ze niet willen worden benaderd door uitzendbureaus die mensen hebben om de positie te vullen.

En wat Sarah zegt.
Ah, ik ging altijd uit van dezelfde betekenis als die, welke Phoebe eraan gaf. Dus: alleen solliciteren en verder je muil je houden/niet meer reageren.
Oud 16-08-2012, 16:44
Verwijderd
Wiki:

Citaat:
Koude acquisitie is een in het bedrijfsleven gebruikte term voor het ongevraagd benaderen van particulieren of bedrijven waarbij de verkoper en mogelijke koper elkaar (nog) niet kennen. Het oogmerk van de verkoper is iets aan de andere partij te verkopen. Dit kan het verkopen van een product of dienst (bijvoorbeeld een verzekering of een aanbieding van een energiebedrijf) zijn, maar kan ook het verkopen van een afspraak ten doel hebben. Het benaderen kan zowel in-persoon zijn als telefonisch. Een vertegenwoordiger van een bedrijf gaat bijvoorbeeld bedrijventerreinen af om te proberen een gesprek te krijgen met iemand van een bedrijf (dit wordt ook wel colportage genoemd). Meestal geschiedt koude acquisitie echter via de telefoon; daarom worden ook wel de termen cold-calling of cold-canvassing gebruikt.
Oud 16-08-2012, 19:39
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Teveel moeilijke woorden; dr
Oud 16-08-2012, 21:35
Volk
Volk is offline
Ik kreeg een sms met daarin 'bij jou kannen straks? jij gebeurt tog?'

Het duurde stiekem best lang voordat ik doorhad wat er bedoeld werd.

Edit: Hoe zeggen ze in de rest van Nederland dan dat je aanrijdt/-fiets/-loopt? Ik begin nu met rijden/fietsen/lopen? Ik ga om 6 uur beginnen met fietsen? Het klinkt zo omslachtig. Het enige zinnige dat ik kan bedenken is ik vertrek. Maar dat betekent weer heel wat anders.

Laatst gewijzigd op 16-08-2012 om 22:39.
Oud 16-08-2012, 22:40
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Ik snap echt niet wat ze eigenlijk wilden zeggen
Citaat:
Dat het niet op prijs gesteld wordt als je tussendoor steeds gaat bellen om te informeren hoe het met je sollicitatie staat. Daar is een woord voor, maar dat ben ik even kwijt.

Dus dan is het: <Woord> naar aanleiding van deze vacature..
Je bedoelt acquisitie naar aanleiding van deze vacature.

Daarmee bedoelen ze niet wat jij nu zegt, maar dat ze niet willen dat intermediars en headhunters etc. met de advertentie aan de haal gaan (en dan een vergoeding vragen voor het aandragen van de kandidaat, of aan de kandidaat een vergoeding vragen omdat ze hem in contact hebben gebracht met het bedrijf). Zie ook: http://www.onzetaal.nl/taaladvies/ad...-prijs-gesteld
Oud 16-08-2012, 22:41
Martiño
Martiño is offline
Oh, ik zit weer eens op de latetrain
Oud 16-08-2012, 22:42
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Oh, ik zit weer eens op de latetrain
*mompelt iets over vacature bij de brandweer, om spuit elf vast te houden*
Oud 17-08-2012, 00:32
Snebbeltje
Snebbeltje is offline
Oh ok. Ik heb nog niet veel vacatures bekeken in mijn leven
Oud 17-08-2012, 08:48
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Ik dacht altijd dat 'spuit elf' over elfjes ging in plaats van over spuiten. Ik snapte de spatie nooit
Oud 17-08-2012, 08:49
Dasherman
Dasherman is offline
Citaat:
Ik dacht altijd dat 'spuit elf' over elfjes ging in plaats van over spuiten. Ik snapte de spatie nooit
GAAT HET NIET OVER ELFJES?!
Dat dacht ik ook altijd.
Oud 17-08-2012, 08:52
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
GAAT HET NIET OVER ELFJES?!
Dat dacht ik ook altijd.
Another childhood in ruins.
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten