| Advertentie | |
|
|
|
|
|
||
|
Citaat:
ik heb meer ervaring met Deens.Deens leren staat trouwens al jaren op mijn to-do-lijstje
|
|
|
|
Sommige mensen kunnen ook echt alléén maar zeuren. Meisje op Facebook post alleen maar dingen over kiezen die getrokken moeten worden, afspraken die niet doorgaan, activiteiten die ze niet leuk vond, dat ze niet weet wat ze moet doen of wat ze moet koken. IRL doet ze precies hetzelfde en ik word er een beetje moe van. Zoals je ziet ga ik er zelf van zeuren. Oh en als ze moet sporten heeft ze 'pijn in haar enkels' en als ze iets moet eten wat ze niet lust is ze er 'allergisch' voor. Ik probeer haar altijd heel positief te benaderen en te laten zien dat je ook positief kunt zijn ondanks dat er vervelende dingen gebeuren en dat het soms nodig is om jezelf een trap onder de kont te geven, maar tot nu toe helpt het niet. Misschien kan ik maar beter wat meer uit haar buurt blijven.
|
|
|
|
|
|
Wel mooi trouwens, gisteren begon ze hysterisch te doen om een wesp. Een vrouw zei tegen haar dat dat nergens voor nodig was. 'Maar ik ben allergisch'. 'Oh, maar dan juist moet je rustig blijven, want ze steken eerder als je hysterisch doet. Ben je ook dodelijk allergisch?' 'Nee, dat niet' 'Oh, ik wel'.
|
|
|
|
||
|
Citaat:
|
|
||
Verwijderd
|
Citaat:
Goeie vrouw.
|
|
|
|
|
Verwijderd
|
Ik hoor niet eens of een toon hoger of lager is, tenzij 't verschil heel drastisch is.
Eén keer keken we met een groepje een concert op DVD, en toen het afgelopen was speelde iemand uit ons gezelschap opeens terloops een riedeltje uit dat concert op het keyboard dat we daar hadden staan. Toen vroeg ik hoe 'ie dat zomaar opeens kon en toen zei hij 'hoezo, we hebben het toch net gehoord?'. Magie en hekserij is het. |
|
|
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
|
|
|
|
Verwijderd
|
Ja, het was ook maar een grapje, want de taal der liefde beheers ik uiteraard al tot in de puntjes.
Ik zou voor Chinees gaan, denk ik. Uit praktische overwegingen. Of misschien Japans, ongeveer vanuit dezelfde redenen maar met de bonus dat je dan niet afhankelijk bent van vertalingen als je iets uit Japan wil lezen, spelen of kijken. |
|
|
||
Verwijderd
|
Citaat:
Volgens mij moesten we een keer Kortjakje opschrijven in noten ofzo..... zonder dat we het uit ons hoofd hadden geleerd. En ook zonder het te horen. Maar, hoe kan dat nou. Zelfs ik kan dat niet zomaar (niet dat ik een muzikaal genie ben, maar hee). We kregen ook geen begin-noot geloof ik. Heel apart. Er waren ook mensen die een 0,4 haalden voor muziek. |
|
|
|
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
||
|
|
||
|
Citaat:
Zo van, "je bent drummer maar je moet iig dit en dat wel kunnen". Was er geen held in overigens.
|
|
|
|
Muziekles op de middelbare school was een eitje, maar ik speelde toen al 5 jaar een instrument. Wij hoefden niet zulke moeilijke dingen te doen, klokkenspel spelen, noten lezen, muziekstijlen benoemen, instrumenten herkennen, viel wel mee eigenlijk. Het enige was dat ik daardoor 0 motivatie had voor muziek en soms bijna niks uitvoerde, met als gevolg dat mijn ouders boos werden als ik maar een zesje haalde ofzo.
|
|
||
|
Citaat:
![]() |
|
|