Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-08-2012, 20:43
Noedelhap
Noedelhap is offline
Oud 21-08-2012, 20:44
Carn
Carn is offline
Citaat:
Dat klopt niet helemaal, aangezien Deens en Noors heel veel op elkaar lijken. Als je Deens spreekt kan je je prima verstaanbaar maken in Noorwegen en andersom. Zweeds is qua uitspraak wel heel anders, veel zangeriger.
ik typte ook "iets" Maar je hebt wel gelijk, verder. Maar ik kan meer wijsmaken uit Noors dan uit Deens, dus zodoende.
Oud 21-08-2012, 20:45
Snebbeltje
Snebbeltje is offline
Zojuist maar weer heel wat afwas en andere poetspraktijken in de keuken gedaan. Op die momenten kijk ik toch weer extra uit naar een eigen woning. Wat zijn mijn huisgenoten toch ranzige faalapen. (wel hele lieve ranzige faalapen though)
Verwijderd

Deze knul kan 19 talen, de een heel goed, anderen minder. Heb z'n Nederlands nog niet gehoord, maar dat zit er ook bij.
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
ik typte ook "iets" Maar je hebt wel gelijk, verder. Maar ik kan meer wijsmaken uit Noors dan uit Deens, dus zodoende.
Ah ik heb meer ervaring met Deens.

Deens leren staat trouwens al jaren op mijn to-do-lijstje
Oud 21-08-2012, 20:46
Snebbeltje
Snebbeltje is offline
Volgens mij zag ik hem laatst ergens op tv. Bizar.
Oud 21-08-2012, 20:46
Carn
Carn is offline
Matt Damon spreekt ook wat Nederlands in The Bourne Identity .
Oud 21-08-2012, 20:47
Verwijderd
Al ik mag kiezen voor een taal die ik vloeiend ineens kan dan is dat Frans. Lijkt me chilly.

Hoewel Duits... het is een rare lelijke taal, maar ook wel weer chill als je het vloeiend kan.
Oud 21-08-2012, 20:47
Verwijderd
Citaat:
Al ik mag kiezen voor een taal die ik vloeiend ineens kan dan is dat Frans. Lijkt me chilly.

Hoewel Duits... het is een rare lelijke taal, maar ook wel weer chill als je het vloeiend kan.
chilly
Oud 21-08-2012, 20:48
Verwijderd
Nee, het is trouwens geen lelijke taal. Maar het heeft iets heel.... onsubtiels.
Oud 21-08-2012, 20:49
Verwijderd
Citaat:
chilly
ja, ik weet het, Chilly is tegenwoordig ook spul voor je va-jay-jay
Oud 21-08-2012, 20:53
Snebbeltje
Snebbeltje is offline
Sommige mensen kunnen ook echt alléén maar zeuren. Meisje op Facebook post alleen maar dingen over kiezen die getrokken moeten worden, afspraken die niet doorgaan, activiteiten die ze niet leuk vond, dat ze niet weet wat ze moet doen of wat ze moet koken. IRL doet ze precies hetzelfde en ik word er een beetje moe van. Zoals je ziet ga ik er zelf van zeuren. Oh en als ze moet sporten heeft ze 'pijn in haar enkels' en als ze iets moet eten wat ze niet lust is ze er 'allergisch' voor. Ik probeer haar altijd heel positief te benaderen en te laten zien dat je ook positief kunt zijn ondanks dat er vervelende dingen gebeuren en dat het soms nodig is om jezelf een trap onder de kont te geven, maar tot nu toe helpt het niet. Misschien kan ik maar beter wat meer uit haar buurt blijven.
Oud 21-08-2012, 20:57
Verwijderd
Dat is 'm niet, maar hij is wel leuk
Oud 21-08-2012, 20:58
Snebbeltje
Snebbeltje is offline
Wel mooi trouwens, gisteren begon ze hysterisch te doen om een wesp. Een vrouw zei tegen haar dat dat nergens voor nodig was. 'Maar ik ben allergisch'. 'Oh, maar dan juist moet je rustig blijven, want ze steken eerder als je hysterisch doet. Ben je ook dodelijk allergisch?' 'Nee, dat niet' 'Oh, ik wel'.
Oud 21-08-2012, 20:58
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Matt Damon spreekt ook wat Nederlands in The Bourne Identity .
"Godverdomme" ofzo Best slecht
Oud 21-08-2012, 20:59
Snebbeltje
Snebbeltje is offline
Het was overigens allemaal uiterst vriendelijk, maar ik vond het wel mooi.
Oud 21-08-2012, 21:02
Turk February
Turk February is offline
Citaat:
Turk February, wil je nog even antwoorden op de Pluk de Nacht e-mail, of heb je geen zin?
Die heb ik nog niet gezien. Moment.
Oud 21-08-2012, 21:07
Carn
Carn is offline
Citaat:
"Godverdomme" ofzo Best slecht
Hehe jah, 'vertel me godverdomme wie ik ben' oid.
Oud 21-08-2012, 21:08
Verwijderd
Citaat:
Wel mooi trouwens, gisteren begon ze hysterisch te doen om een wesp. Een vrouw zei tegen haar dat dat nergens voor nodig was. 'Maar ik ben allergisch'. 'Oh, maar dan juist moet je rustig blijven, want ze steken eerder als je hysterisch doet. Ben je ook dodelijk allergisch?' 'Nee, dat niet' 'Oh, ik wel'.
Goeie vrouw.
Oud 21-08-2012, 21:09
Verwijderd
Ik ben net bij muziekles geslaagd voor een absoluutgehoortest. Ik wist wel dat ik dat kon, maar toch is het GAAF.
Oud 21-08-2012, 21:10
Verwijderd
Toen ik nog geen Nederlands kon vond ik het redelijk zangerig klinken. Maar toen woonde ik ook nog in Noord-Brabant, daar hebben ze wat zachtere G's.
Oud 21-08-2012, 21:13
Verwijderd
Citaat:
Ik ben net bij muziekles geslaagd voor een absoluutgehoortest. Ik wist wel dat ik dat kon, maar toch is het GAAF.
Hoe doen ze die test?
Oud 21-08-2012, 21:14
Snebbeltje
Snebbeltje is offline
Citaat:
Dat is best wel bijzonder! Meeste mensen (en soms ook professionele muzikanten) kunnen niet eens aan de hand van een gegeven toon, een andere toon bepalen.
Verwijderd
Een vriendin van m'n zusje komt uit Engeland, zij heeft trouwens verbazend snel Nederlands geleerd, maar goed.

In het begin hoorde ze nog geen verschil tussen Nederlands en Vlaams, en nu wel. Echt grappig vind ik zoiets.
Snebbeltje
Snebbeltje is offline
Citaat:
Hoe doen ze die test?
Ik neem aan out-of-the-blue een toon laten horen en vragen welke toon het is.
Oud 21-08-2012, 21:17
Verwijderd
Citaat:
Ik neem aan out-of-the-blue een toon laten horen en vragen welke toon het is.
Ja.

Ik kan het bij blokfluiten heel goed, bij de piano zat ik er soms naast. Maar het is niet zo knap verder, want het is aangeboren, ik hoefde het verder alleen te ontwikkelen.
Oud 21-08-2012, 21:18
Verwijderd
Oh ik kan dat niet

Ik kon (vroeger vooral) wel een liedje vrijwel meteen spelen op de blokfluit, zonder noten. En ook een beetje op de piano, met een hand.

Maar die skill ben ik nu ook een beetje aan het verliezen.
Oud 21-08-2012, 21:22
Verwijderd
Stel je krijgt één taal cadeau, die je vanaf morgen vloeiend kan spreken, welke zou je willen?
Oud 21-08-2012, 21:22
Verwijderd
Ik hoor niet eens of een toon hoger of lager is, tenzij 't verschil heel drastisch is.

Eén keer keken we met een groepje een concert op DVD, en toen het afgelopen was speelde iemand uit ons gezelschap opeens terloops een riedeltje uit dat concert op het keyboard dat we daar hadden staan. Toen vroeg ik hoe 'ie dat zomaar opeens kon en toen zei hij 'hoezo, we hebben het toch net gehoord?'.

Magie en hekserij is het.
Oud 21-08-2012, 21:23
Verwijderd
Er staat een man in mijn keuken te koken en ik vind het eng
Verwijderd
Citaat:
Stel je krijgt één taal cadeau, die je vanaf morgen vloeiend kan spreken, welke zou je willen?
De taal der LIEFDE.
Verwijderd
Citaat:
De taal der LIEFDE.
Oud 21-08-2012, 21:24
Verwijderd
Citaat:
De taal der LIEFDE.
Oke, en nu echt!
Oud 21-08-2012, 21:25
Verwijderd
Citaat:
Dat zou denk ik een zonde zijn. Maat goed, Arabisch.
Oud 21-08-2012, 21:28
Verwijderd
Citaat:
Ik hoor niet eens of een toon hoger of lager is, tenzij 't verschil heel drastisch is.

Eén keer keken we met een groepje een concert op DVD, en toen het afgelopen was speelde iemand uit ons gezelschap opeens terloops een riedeltje uit dat concert op het keyboard dat we daar hadden staan. Toen vroeg ik hoe 'ie dat zomaar opeens kon en toen zei hij 'hoezo, we hebben het toch net gehoord?'.

Magie en hekserij is het.
Dat zou echt iedereen met enige jaren muziekles kunnen. Jij ook.
Oud 21-08-2012, 21:29
Martiño
Martiño is offline
Inderdaad, toen ik nog muziekles had moest je dat kunnen (intervallen definiëren en muziekjes naspelen), anders slaagde je niet voor je examen.
Oud 21-08-2012, 21:30
Martiño
Martiño is offline
Intervallen definiëren is even lastig, maar zodra je het doorhebt best te doen, maar het is echt tricky zodra je met halve tonen en akkoorden begint, brr, nachtmerries.
Oud 21-08-2012, 21:31
Zeppelin
Zeppelin is offline
Citaat:
ek sou graag suid afrikaans wil leer praat.
Verwijderd
Ja, het was ook maar een grapje, want de taal der liefde beheers ik uiteraard al tot in de puntjes.

Ik zou voor Chinees gaan, denk ik. Uit praktische overwegingen. Of misschien Japans, ongeveer vanuit dezelfde redenen maar met de bonus dat je dan niet afhankelijk bent van vertalingen als je iets uit Japan wil lezen, spelen of kijken.
Verwijderd
Citaat:
Inderdaad, toen ik nog muziekles had moest je dat kunnen (intervallen definiëren en muziekjes naspelen), anders slaagde je niet voor je examen.
Ik heb alleen in de brugklas muziek gehad, en voor mij was dat allemaal geen issue omdat ik al noten kon lezen en instrumenten kon bespelen... maar ik weet nog dat ik het best wel een apart vak vond. Ik vind dat je dingen moest kunnen die je helemaal niet kan als je niet muzikaal bent, of als je nooit muziekles hebt gehad.

Volgens mij moesten we een keer Kortjakje opschrijven in noten ofzo..... zonder dat we het uit ons hoofd hadden geleerd. En ook zonder het te horen. Maar, hoe kan dat nou. Zelfs ik kan dat niet zomaar (niet dat ik een muzikaal genie ben, maar hee). We kregen ook geen begin-noot geloof ik. Heel apart.

Er waren ook mensen die een 0,4 haalden voor muziek.
Oud 21-08-2012, 21:32
Verwijderd
koor was leu-euk net.
Oud 21-08-2012, 21:33
Verwijderd
Citaat:
Ik heb maar één jaar muziekles gehad, daarna mocht je kiezen en koos ik tekenen. In dat ene jaar moesten we wel muziekjes naspelen, maar dat ging van 't blad.

Citaat:
Dat zou echt iedereen met enige jaren muziekles kunnen. Jij ook.
Dat geloof ik graag. Toch kan ik het niet.
Oud 21-08-2012, 21:34
Carn
Carn is offline
Citaat:
ik heb ook nog n paar van die dingen moeten doen voor mijn B-examen slagwerk Zo van, "je bent drummer maar je moet iig dit en dat wel kunnen". Was er geen held in overigens.
Oud 21-08-2012, 21:34
Martiño
Martiño is offline
Muziekles op de middelbare school was een eitje, maar ik speelde toen al 5 jaar een instrument. Wij hoefden niet zulke moeilijke dingen te doen, klokkenspel spelen, noten lezen, muziekstijlen benoemen, instrumenten herkennen, viel wel mee eigenlijk. Het enige was dat ik daardoor 0 motivatie had voor muziek en soms bijna niks uitvoerde, met als gevolg dat mijn ouders boos werden als ik maar een zesje haalde ofzo.
Oud 21-08-2012, 21:35
Verwijderd
Ik bedoelde met 'muziekles' gewoon 'een instrument bespelen', geen solfege ofzo.
Oud 21-08-2012, 21:35
Verwijderd
Wat speel je dan Martin

Oke wacht, ik ga raden. Een blaasintrument. BUGEL.

Nee. Eh. Wel een blaasinstrument?
Oud 21-08-2012, 21:36
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
ik heb ook nog n paar van die dingen moeten doen voor mijn B-examen slagwerk Zo van, "je bent drummer maar je moet iig dit en dat wel kunnen". Was er geen held in overigens.
Ja, de slagwerkers waren bij de muziektheorielessen altijd degenen aan wie alles een paar keer extra moest worden uitgelegd omdat sommigen nog nooit een noot hadden gelezen
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Wat speel je dan Martin

Oke wacht, ik ga raden. Een blaasintrument. BUGEL.

Nee. Eh. Wel een blaasinstrument?
Speelde, en ik heb het al duizend keer gezegd op het forum
Verwijderd
Citaat:
Speelde, en ik heb het al duizend keer gezegd op het forum
Dan heb ik het nooit gelezen of ik ben het vergeten!
Oud 21-08-2012, 21:37
Verwijderd
Accordeon!
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten