Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]()
|
Verwijderd
|
'Grotere rol slachtoffer in strafzaak'
Demissionair staatssecretaris Teeven van Justitie ANP Toegevoegd: dinsdag 16 okt 2012, 21:06 Als er een kabinet van VVD en PvdA komt, wordt de rol van slachtoffers in strafzaken zo goed als zeker groter. Nu mogen slachtoffers in de rechtszaal spreken over de gevolgen die een misdrijf voor hen heeft. Het is de bedoeling dat slachtoffers straks ook wat mogen zeggen over de tenlastelegging en over de strafmaat. Dat heeft demissionair staatssecretaris Teeven van Justitie gezegd bij de presentatie van een boek van advocaat Richard Korver. Formatiegesprekken Volgens Teeven wordt er tijdens de formatiebesprekingen tussen VVD en PvdA over een grotere rol van het slachtoffer gesproken. Beide partijen hebben daarover punten in het verkiezingsprogramma opgenomen, dus het ligt volgens Teeven voor de hand dat er afspraken gemaakt kunnen worden. Naast meer spreekrecht verwacht Teeven ook dat slachtoffers meer mogelijkheden krijgen zich te laten bijstaan door een advocaat. Nu zijn die mogelijkheden beperkt. Ook heeft een advocaat van een slachtoffer nu zelden inzage in het volledige strafdossier. ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Hoeveel tijd ben je kwijt aan je studie? |
![]() |
|
Ik heb het ook niet zo gevolgd, maar ik vond het altijd al een nare man. Ik heb verder geen mening of het terecht of niet is dat hij die straf krijgt, want daarvoor ken ik de feiten niet genoeg enzo, maarreh, ik hoop dat ie nu ook gewoon van de buis verdwijnt
![]()
||
Citaat:
|
Facebook of Whatsapp denk ik.
Een model van ons bureau had mijn nummer achterhaald en ik kreeg drie berichtjes per dag of we nog opdrachten hadden en het hield pas op toen ik zei dat ik hem uit ons systeem ging halen en we nooit meer een opdracht voor hem hadden als hij niet ophield. ![]() Dus ja dat. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|