Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-11-2012, 22:38
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Als je een reclame nodig hebt om je te inspireren 'eens lief te doen' tegen je medemens, dan moet je imo gewoon de zee inlopen met een steen om je nek en de wereld verlossen van je kutheid.

/hater
Oud 18-11-2012, 22:39
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Tevens:

Je impliceert wel dat vinden van niet aanstellerij is. Hier, om precies te zijn:
Nee, wel dat het aanstellerij is om te kotsen van een prima reclame OMDAT er een cola-flesje aan het eind verschijnt. Als het -ik noem maar wat- Hewlett-Packard was geweest, hadden jullie waarschijnlijk iets minder fel gereageerd.

Maar ik krijg de indruk dat jullie Coca-Cola beschouwen als het kapitalistische monster dat over de ruggen van dappere helden er een slaatje uit probeert te slaan. Terwijl het gewoon een mooie reclame in itself is. Dat ze dan verder niet zo moreel zijn, doet niets af aan de mooie beelden in de reclame zelf.
Oud 18-11-2012, 22:48
Verwijderd
Citaat:
Als je een reclame nodig hebt om je te inspireren 'eens lief te doen' tegen je medemens, dan moet je imo gewoon de zee inlopen met een steen om je nek en de wereld verlossen van je kutheid.

/hater
En als je een actie nodig heb om aan het goede doel te geven? Serious request, collectanten?
Oud 18-11-2012, 22:53
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:

/hater
Nee, maar een beetje suikerboost en energie (drink Coca-Cola!) helpt wel om hondjes onder een auto vandaan te duwen!
Oud 18-11-2012, 23:01
Verwijderd
Overigens waren mijn drie hartjes bedoelt voor de mensen in het fimpje, niet voor Coca Cola. Maar goed, als er een logo van Coca Cola achter geplakt wordt doen de mensen er verder niet zoveel toe natuurlijk.
Oud 18-11-2012, 23:05
Verwijderd
Citaat:
Nee, wel dat het aanstellerij is om te kotsen van een prima reclame OMDAT er een cola-flesje aan het eind verschijnt. Als het -ik noem maar wat- Hewlett-Packard was geweest, hadden jullie waarschijnlijk iets minder fel gereageerd.

Maar ik krijg de indruk dat jullie Coca-Cola beschouwen als het kapitalistische monster dat over de ruggen van dappere helden er een slaatje uit probeert te slaan. Terwijl het gewoon een mooie reclame in itself is. Dat ze dan verder niet zo moreel zijn, doet niets af aan de mooie beelden in de reclame zelf.
Ja, dingen in context zien lijkt me inderdaad niet wenselijk. Dat de beelden hartverwarmend zijn en dat het filmpje goed in elkaar zit, daar is toch verder geen discussie over?

Of ik het van HP beter zou kunnen hebben weet ik niet. Waarschijnlijk wel deels, omdat het minder schaamteloos zou zijn, maar ik had het evengoed exploitatie gevonden. Menselijkheid op de vivisectietafel van een marketingteam.
Oud 18-11-2012, 23:17
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
God, gaat het nou nog steeds om dat filmpje?
Oud 18-11-2012, 23:27
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Ja, dingen in context zien lijkt me inderdaad niet wenselijk. Dat de beelden hartverwarmend zijn en dat het filmpje goed in elkaar zit, daar is toch verder geen discussie over?
Nou, sann post een filmpje, en jullie vinden het deprimerend. Sann ging het alleen maar om de beelden in het filmpje. Mij ook. Jullie geven gelijk af op het filmpje, omdat het door Coca-Cola gemaakt is. Ik vind het een overtrokken reactie, die weltschmerz. Boeiend dat het door Coca-Cola is gemaakt.

Citaat:
Of ik het van HP beter zou kunnen hebben weet ik niet. Waarschijnlijk wel deels, omdat het minder schaamteloos zou zijn, maar ik had het evengoed exploitatie gevonden. Menselijkheid op de vivisectietafel van een marketingteam.
Hoezo minder schaamteloos?
Kijk, achter elke (mooie) reclame zit wel een marketingteam die heel systematisch te werk gaat en onze emotie uitlokt, dus moet je dan ook al die andere reclames dan ook gaan :')'en? Ik snap jullie cynische houding gewoon niet in dit geval.
Oud 18-11-2012, 23:32
Alpha_Omega
Alpha_Omega is offline
Citaat:
Wat is The Land Before Time toch verdomde zielig
Probeer Watership down eens zou ik zeggen.
Oud 18-11-2012, 23:32
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
En als je een actie nodig heb om aan het goede doel te geven? Serious request, collectanten?
Ik vind het wat anders als het om een specifiek doel gaat. Ik vind dat nog steeds vrij suf (want hee, zo ben ik), maar met die dingen wordt je aandacht gevestigd op iets waarvan je misschien niet wist dat het speelde.
Maar 'lief doen voor je medemens' is iets wat je gewoon uit je zelf hoort te doen, imo.
Oud 18-11-2012, 23:33
Verwijderd
Ik heb heb het filmpje gekeken, en de enige gedachte die ik erna had was 'wat heeft dit in godsnaam met Coca Cola te maken?'. Ik vind het een luie manier van reclame maken. Zet wat mooie beelden achter elkaar en verbind je merk eraan.
Maar goed, heel die cynische houding en exploitatie-blabla vind ik overdreven, alsof het die mensen wat kan schelen, ze worden niet uitgebuit ofzo.
Oud 19-11-2012, 00:00
Verwijderd
Citaat:
Nou, sann post een filmpje, en jullie vinden het deprimerend. Sann ging het alleen maar om de beelden in het filmpje. Mij ook. Jullie geven gelijk af op het filmpje, omdat het door Coca-Cola gemaakt is. Ik vind het een overtrokken reactie, die weltschmerz. Boeiend dat het door Coca-Cola is gemaakt.
Ah ja, en verschillende meningen hebben en uitwisselen is verboden op internetfora.

Ik probeer je overigens niet van mijn standpunt te overtuigen, hoor. Ik licht hem alleen toe, omdat je deed van 'jongeeeee wat een gemiep'. Zoals je in mijn allereerste reactie kunt lezen had ik mijn mening aanvankelijk niet eens gepost, omdat ik natuurlijk ook wel snap dat mensen het gewoon een leuk filmpje vinden.

Citaat:
Hoezo minder schaamteloos?
Omdat ze aanzienlijk minder spreekwoordelijke puppy's de nek om hebben gedraaid, dan is 't minder tegenstrijdig.

Citaat:
Kijk, achter elke (mooie) reclame zit wel een marketingteam die heel systematisch te werk gaat en onze emotie uitlokt, dus moet je dan ook al die andere reclames dan ook gaan :')'en? Ik snap jullie cynische houding gewoon niet in dit geval.
Dat hangt natuurlijk van het bedrijf, de emotie en 't materiaal af. Maar ik zit regelmatig te :')'en bij reclames, ja. Het is een raar genre beeldmateriaal en marketing is een gekke tak van de psychologie. Het heeft z'n plaats, daar niet van, maar ergens houdt 'slim' op en gaat het over in 'creepy' of 'dubieus'. Anders is liegen dat je geen AIDS hebt ook slim, willen mensen je tenminste nog neuken.
Oud 19-11-2012, 00:02
Turk February
Turk February is offline
Citaat:
Het gaat om de cynische houding van Coca-Cola, die in medemenselijkheid enkel een manier ziet om geld te verdienen. Nogmaals, als ik mezelf in zo'n reclame zou terugzien, zou ik me flink genaaid voelen. Je doet iets leuks/goeds, en die daad wordt vervolgens ingezet voor een verwerpelijk doel. Hoe zou jij het vinden als een tekening die jij had gemaakt zonder jouw toestemming werd gebruikt voor een PVV-poster?
Oud 19-11-2012, 00:21
Snebbeltje
Snebbeltje is offline
Oopsydaisy, pilletje vergeten doormidden te breken. Nou ga ik vast heel goed slapen, maar ik hoop dat ik wel op tijd wakker kan worden morgen! Moet vroeg op, want ik heb een belangrijke afspraak Ik ga maar vast een paar wekkers zetten!
Oud 19-11-2012, 00:55
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Het gaat om de cynische houding van Coca-Cola, die in medemenselijkheid enkel een manier ziet om geld te verdienen. Nogmaals, als ik mezelf in zo'n reclame zou terugzien, zou ik me flink genaaid voelen. Je doet iets leuks/goeds, en die daad wordt vervolgens ingezet voor een verwerpelijk doel. Hoe zou jij het vinden als een tekening die jij had gemaakt zonder jouw toestemming werd gebruikt voor een PVV-poster?
Medemenselijkheid gebruiken in reclames maakt toch niks uit. Medemenselijkheid is geen goed dat verhandelbaar is.
Als mensen in die videobeelden zich druk zouden maken om dat hun heldendaad zo gebruikt wordt, zegt dat meer over die mensen dan over Coca-Cola.

Wat je vergelijking betreft: dit zijn camerabeelden van de openbare ruimte, dus daar heb jij als persoon geen zeggenschap over. Ik wel over mijn tekening, en dan maakt het niet uit hoe het (zonder mijn toestemming) wordt gebruikt. Al was het KiKa, dan nog wil ik geld zien
Oud 19-11-2012, 00:57
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Ah ja, en verschillende meningen hebben en uitwisselen is verboden op internetfora.
Nee, natuurlijk mag dat wel. Ik zeg dat nergens.
Oud 19-11-2012, 01:00
Verwijderd
Citaat:
Medemenselijkheid gebruiken in reclames maakt toch niks uit. Medemenselijkheid is geen goed dat verhandelbaar is.
Als mensen in die videobeelden zich druk zouden maken om dat hun heldendaad zo gebruikt wordt, zegt dat meer over die mensen dan over Coca-Cola.

Wat je vergelijking betreft: dit zijn camerabeelden van de openbare ruimte, dus daar heb jij als persoon geen zeggenschap over. Ik wel over mijn tekening, en dan maakt het niet uit hoe het (zonder mijn toestemming) wordt gebruikt. Al was het KiKa, dan nog wil ik geld zien
Nee want portretrecht.

Waar geen toestemming van de mensen gekregen is zijn de beelden nagemaakt, lees ik nu. Dus poep ze in de schoorsteen Turk
Oud 19-11-2012, 01:01
Verwijderd
Zullen we het nu ergens anders over hebben? Wat een gedoe om een filmpje dat me blij maakt.
Oud 19-11-2012, 01:03
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Het maakte mij ook blij Sann, heel erg zelfs. Ik kreeg er traantjes van in mijn ogen
Oud 19-11-2012, 01:08
Verwijderd
Citaat:
Het maakte mij ook blij Sann, heel erg zelfs. Ik kreeg er traantjes van in mijn ogen
Oud 19-11-2012, 07:51
Alpha_Omega
Alpha_Omega is offline
Zo ik ben op werk en ga thee zetten, wie wilt er ook thee?
Oud 19-11-2012, 08:51
Snebbeltje
Snebbeltje is offline
Citaat:
Zo ik ben op werk en ga thee zetten, wie wilt er ook thee?
Koffie!
Oud 19-11-2012, 09:42
Verwijderd
Inderdaad, thee is voor mietjes
Oud 19-11-2012, 09:49
Macrador
Macrador is offline
Koffie niet dan?
Oud 19-11-2012, 09:54
Verwijderd
Nee, koffie is voor bazen
Oud 19-11-2012, 09:56
Macrador
Macrador is offline
Ik vind koffie vies
Oud 19-11-2012, 10:03
Turk February
Turk February is offline
Citaat:
Nee want portretrecht.

Waar geen toestemming van de mensen gekregen is zijn de beelden nagemaakt, lees ik nu. Dus poep ze in de schoorsteen Turk
Ik zei dan ook: ervan uitgaande dat het materiaal echt is.

Maar goed, het filmpje is dus nog een leugen ook.
Oud 19-11-2012, 10:05
Turk February
Turk February is offline
Citaat:
Ja: het zegt dat het redelijke mensen zijn die niet graag misbruikt worden. Ik zou ook niet willen dat Hitler een foto van mij maakt en die dan gebruikt op nazipropagandaposters, om eens een wat gepaster vergelijking te maken dan die eerdere.

Sorry hoor, sann.
Oud 19-11-2012, 10:08
Verwijderd
de vloer ligt en hij vloekt bij de muur. Eerst leek het nog wel wat maar nu pas zie ik wat voor lelijke kutkleur het eigenlijk is.
Oud 19-11-2012, 10:09
Carn
Carn is offline
Citaat:
Maar goed, het filmpje is dus nog een leugen ook.
reclame is altijd nep
Oud 19-11-2012, 10:09
Verwijderd
en ik denk ook dat de banken erbij vloeken.
Oud 19-11-2012, 10:10
Verwijderd
Wajoo had ik toch bijna het tweede college van mijnheer Dijkgraaf gemist, afgelopen vrijdag op Nederland 3. Wat was het weer smullen <3

En een bijzonder goede morgen gewenst namens feestcomité Didamsko.
Oud 19-11-2012, 10:11
Verwijderd
Citaat:
en ik denk ook dat de banken erbij vloeken.
Dan kan je ze dus niet aan de kerk doneren!
Oud 19-11-2012, 10:11
Verwijderd
Para blijft me pm'en over scriptieonderwerpen en nu ben ik aan het overwegen om te gaan schrijven over polygamie

De bibliotheek is alleen niet erg behulpzaam, dit is er in het Nederlands te vinden in de UB:

Vilar, Esther Het polygame geslacht 1975 boek Exemplaren
2

Droogers, Andreas Frederik (1941-) Zending en polygamie in neger-Afrika : een voorbeeld van falende acculturatie 1967 boek Exemplaren
3

Thung, Mady Anne College ’Zending en polygamie in Afrika’ 1959 boek Exemplaren
4

Esser, Bernard Jonathan (1876-1944) Zending en polygamie : de gedragslijn der christelijke zending ten opzichte der veelwijverij

Nou ja dan is er juridisch iig weinig tot niet over geschreven en kan dat stomme wijf niet zeggen dat ik niet origineel ben
Oud 19-11-2012, 10:13
Verwijderd
Citaat:
Dan kan je ze dus niet aan de kerk doneren!
Oud 19-11-2012, 10:16
Carn
Carn is offline
neger-Afrika. Dat lijkt me nogal dubbelop. En ja, Noord-Afrikanen vind ik ook gewoon negers, maar dan gewoon minder puur. Halfbakken negers.
Oud 19-11-2012, 10:21
Turk February
Turk February is offline
Citaat:
neger-Afrika. Dat lijkt me nogal dubbelop. En ja, Noord-Afrikanen vind ik ook gewoon negers, maar dan gewoon minder puur. Halfbakken negers.

Rare negers hebben ze daar in Afrika.
Oud 19-11-2012, 10:28
Carn
Carn is offline
Citaat:
[afbeelding]

Rare negers hebben ze daar in Afrika.
Dat klopt, dat is inderdaad een rare negerin!
Oud 19-11-2012, 10:30
Verwijderd
Oud 19-11-2012, 10:53
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
Nee, koffie is voor bazen
Yarr!

Al drink ik bij m'n ontbijt altijd koffie én thee. Maar dan wel een bak sterke Yorkshire thee met melk. Om m'n dag properly Engels te beginnen. Yeah!
Oud 19-11-2012, 10:55
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Oh, David Mitchell. Ik ben zo blij voor hem en Victoria! <3

Zo romantisch ook. Hij heeft jaren op haar gewacht. AWWWW!
;_;
Oud 19-11-2012, 11:03
Verwijderd
Citaat:
Zo romantisch ook. Hij heeft jaren op haar gewacht. AWWWW!
;_;
Serieus? Wat dan?
Oud 19-11-2012, 11:06
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
Serieus? Wat dan?
Nou ja, zij had eerst een relatie met iemand anders en hij heeft 3 jaar gewacht voor dat uit ging.
In z'n boek schrijft hij ook dat hij al die tijd aan haar moest denken en kapot ging van binnen, omdat hij stapelverliefd was. Hij heeft al die jaren z'n gevoelens opgekropt en zich kapot gezopen en af en toe een dronken scharrel gehad om te proberen Victoria te vergeten.
En toen was ze weer vrijgezel...
Oud 19-11-2012, 11:16
Verwijderd
Ah, wat leuk Of nouja, tamelijk kut in die drie jaar, maar inmiddels nogal leuk. Ik vind haar echt extreem sympathiek.
Oud 19-11-2012, 11:25
Verwijderd
Wot, ik heb in mijn slaap een blaar opgelopen. Hoe kan dat
Oud 19-11-2012, 11:48
Verwijderd
Een Belgische lijnpiloot heeft uit eigen zak 4.000 euro betaald om zijn vliegtuig vol te tanken in Montenegro. Dat was nodig omdat de lokale kerosineleverancier geen zaken bleek te doen met zijn maatschappij Alitalia.
'Ik heb m'n creditcard geplunderd, we kunnen vertrekken', riep piloot Benedict Hemerijckx na vier uur vertraging door de speaker. De ongeveer 180 passagiers trakteerden hem op applaus, schrijft de Belgische krant Het Laatste Nieuws.

http://www.ad.nl/ad/nl/1007/Reizen/a...-krijgen.dhtml

Oud 19-11-2012, 11:53
Verwijderd
Pff. Onze lift is kapot
Oud 19-11-2012, 11:56
Verwijderd
Alweer? Baldadige kutstudenten in jullie flat
Oud 19-11-2012, 11:59
Verwijderd
Ja, maar ook echt compleet random! Als in, er was een huisfeest geweest, maar toen deed hij het nog. Iedereen blij. Ik ging naar de huisarts, toen deed hij het ook nog. Ik kwam terug van de huisarts, lift kapot.
Oud 19-11-2012, 12:08
Verwijderd
Ik heb een blauwe knie omdat mijn hakken de gladde straat niet zo tof vonden en een knakkende duim omdat de koelkast op mijn werk veel te dicht op de kastdeur staat
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten