| Advertentie | |
|
|
|
|
|
|
Verwijderd
|
Ah wacht, reverse image search zegt 'duidelijk toch een wak, Masha
'.Gekke katholieken. Met hun eeuwige schuldgevoel en hun zelf-opoffering en hun opium. |
|
|
|||
|
Citaat:
Citaat:
|
|||
|
|
||
Verwijderd
|
Citaat:
En dit doen bijna alle orthodoxen. Alleen niet om mensen te dopen, maar om in te baden om de doop van Christus te vieren. Dat is elke 19 januari en het heet kreshenje (крещенье. En dat slaat dus op de doop, niet op het baden van die mensen, want dat wordt meestal aangeduid met купаться). Op die dag telt al het water op onze planeet als heilig, en als je je erin wast, word je het hele jaar niet ziek. Dat kan natuurlijk gewoon thuis in bad, maar een beetje stoerling gaat naar de plaatselijke rivier. Vaak is er ergens een algemeen wak geslagen, daar staat dan de dorps-батюшка een beetje met kwasten te zwaaien en liedjes te zingen, maar dat is niet noodzakelijk. Dit soort dingen zie je vooral vlak bij grote steden, en het is voor mensen die de kreshenje-duik wat officiлler willen doen, of vlak bij een bepaalde gewijde plek ofzo. Het kan trouwens zijn dat oosterse katholieken dit ook doen, maar dat weet ik niet. En het water is denk ik zwart omdat ze de wanden zwart hebben geschilderd ja, zodat het kouder/dieper lijkt. Het kan inderdaad ook een wak zijn. Naamzoek. |
|
|
|
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
|
|
|
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Dank. Ik heb er inmiddels al een paar dingen over uitgezocht, en dertig foto's opgeslagen, en een tekst geschreven over katholieken. Ik bedoel de orthodoxen. Nouja, over allebei, eigenlijk. Weet je ook waarom ze het kruis soms rood verven? Is dat weer gedoe omtrent het bloed van Jezus? ![]() Tevens, hoe treurig is deze foto.
|
|
|
|
|||
Verwijderd
|
<p>
Citaat:
<p> </p> <p>De kerk maakt geen kruizen rood! Ik heb gezocht, en vandalen doen het wel eens, al protest tegen de kerk. Ze verwijten hun hypocrisie (dan verwijst het rode naar prostitutie) en hun houding na Bloedige Zondag. Klik. <p> </p> <p>
Spoiler
<p> </p> <p> Citaat:
<p> </p> <p>Zoals ik zei, ik heb het een paar keer gedaan en het werkt heel verfrissend.</p> |
||
|
|
||
|
Citaat:
|
|
|
Verwijderd
|
Voor economie hebben we een opdracht waarin we een oplossing voor de eurocrisis moeten bedenken. Tja, als ik dat wist, dan zat ik hier nu niet meer, hoor. En elke keer als ik aan de opdracht denk / een poging doe om eraan te beginnen dan denk ik 'ja, maar dat kan ik toch helemaal niet' en dan stop ik er maar weer mee. Stomme opdracht. Alleen een beetje jammer dat het zo'n 25 procent van het eindcijfer is en dat ik het morgen moet inleveren.
|
|
|
|||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Ik ben nog meer foto's tegengekomen met rode kruizen die sowieso zo bedoeld zijn. Hier heb je er nog een paar. Citaat:
Laatst gewijzigd op 26-11-2012 om 10:19. |
||
|
|
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
|
|
|
|
Verwijderd
|
De kleren van orthodoxe priesters zijn ook fucking raar. Deze heeft allemaal seraphim op z'n hoed:
![]() Om het kruis op z'n hoofd moet ik ook lachen. En om z'n kettingen met plaatjes van waar 'ie in gelooft. Vergeet je 't anders soms? Gekke priester. Ik moet zo'n ketting laten maken van Turk en/of van mijn toekomstige echtgenoot, dat lijkt me veel beter. |
![]() |
|
|