Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-12-2012, 17:41
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
*schopt*

Ik heb toch maar de FBTO afgesloten. Ik ging voor de zekerheid kijken of OHRA (waar ik nu zit) iets had wat me kon laten blijven, ondanks dat ik bijna zeker was dat niet te willen. Maar hun basis kost hetzelfde als de basis+tandarts bij FBTO, en met dezelfde tandartsverzekering van 500 euro per jaar, was ik ruim 20 euro duurder uit. Dag OHRA.
Ha, ik ben juist weg bij de FBTO, omdat het zo duur was. Maar goed, als je er per se een tandartsverzekering bij moet hebben, dan kun je idd niet bij de allergoedkoopste aanbieders terecht.
Oud 30-12-2012, 17:44
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Ha, ik ben juist weg bij de FBTO, omdat het zo duur was. Maar goed, als je er per se een tandartsverzekering bij moet hebben, dan kun je idd niet bij de allergoedkoopste aanbieders terecht.
Vergeleken met OHRA is ie heel goedkoop en in vergelijking met andere verzekeraars voor mij ook, omdat ze niet altijd alles vergoeden (of maar 60% of wat dan ook). Ik moet nu gewoon zorgen dat ik niet boven die 500 kom te zitten en dan is het wel prima.
En modules die aan en uit kunnen, handig.

Ik vind 20 euro per maand best een groot verschil trouwens hoor. Waar zit jij nu dan?
Oud 30-12-2012, 17:51
Verwijderd
Ja doei, het gaat nu toch niet weer over zorgverzekeringen hè.
Oud 30-12-2012, 17:51
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Jawel. En hoezo weer, waar was ik toen?
Oud 30-12-2012, 17:52
Verwijderd
Project 'nieuwjaarscadeautjes' lijkt succesvol te zijn afgerond. Op naar de derde cadeautjesronde van deze december.
Oud 30-12-2012, 17:54
Verwijderd
En als Driekoningen en Kerstmis Nummer Twee ook weer klaar klaar zijn, kan ik weer verder met mijn leven.
Oud 30-12-2012, 17:57
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Vergeleken met OHRA is ie heel goedkoop en in vergelijking met andere verzekeraars voor mij ook, omdat ze niet altijd alles vergoeden (of maar 60% of wat dan ook). Ik moet nu gewoon zorgen dat ik niet boven die 500 kom te zitten en dan is het wel prima.
En modules die aan en uit kunnen, handig.

Ik vind 20 euro per maand best een groot verschil trouwens hoor. Waar zit jij nu dan?
Zekur, van Univé Nouja, vanaf overmorgen.
Oud 30-12-2012, 17:58
Verwijderd
Ik zou uit principe al nooit een verzekering met de naam 'Zekur' afsluiten.
Oud 30-12-2012, 18:00
Miekje*
Miekje* is offline
Ik zat afgelopen jaar bij Zekur. Ging prima, hoor.

Omg, ik kwam net op het geweldige idee om misschien wel een lappendeken te gaan maken Ik ben er alleen nog niet over uit of ik dat ga doen door middel van vierkantjes breien of naaien.
Oud 30-12-2012, 18:03
Verwijderd
Ik heb door dit en vorig topic geleerd dat ik ergens tussen dysthym en zwaarmoedig inzit, en dat ik introvert ben.

Ik dacht eerst altijd dat introvert was dat je heel verlegen als een stil muisje in een hoekje zat en bijna niet durft praten met andere mensen, en zo ben ik dan weer niet, ik kan wel sociaal en druk en gezellig doen.
Maar ik ben eigenlijk liever alleen.

/egopost
Oud 30-12-2012, 18:03
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Project 'nieuwjaarscadeautjes' lijkt succesvol te zijn afgerond. Op naar de derde cadeautjesronde van deze december.
Nieuwjaarscadeautjes? Talk about overkill als je ook al kerst en sinterklaas hebt gedaan
Oud 30-12-2012, 18:04
Verwijderd
Lalalala, geen zin
Oud 30-12-2012, 18:05
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Zekur, van Univé Nouja, vanaf overmorgen.
Oh, daar heb ik ook nog gekeken. Maar inderdaad, namen als Zekur en Bewuzt. Schrijft het godverdomme gewoon goed.

Met die irritatie ga ik er al in
Citaat:
Ik heb door dit en vorig topic geleerd dat ik ergens tussen dysthym en zwaarmoedig inzit, en dat ik introvert ben.

Ik dacht eerst altijd dat introvert was dat je heel verlegen als een stil muisje in een hoekje zat en bijna niet durft praten met andere mensen, en zo ben ik dan weer niet, ik kan wel sociaal en druk en gezellig doen.
Maar ik ben eigenlijk liever alleen.

/egopost
Ik ben ook liever alleen hoor ik vind het heel stom dat mijn vader volgende week al terug komt
Oud 30-12-2012, 18:07
Verwijderd
Citaat:
Nieuwjaarscadeautjes? Talk about overkill als je ook al kerst en sinterklaas hebt gedaan
Sterker nog: ik kreeg bij beide ook cadeaus, en in januari hebben we nog een keer kerkkerstmis. Dat is zonder pakjes, maar met heel. veel. eten. en rare familieleden. Dus.
Oud 30-12-2012, 18:08
Verwijderd
Gingen we het er niet eerder al over hebben een keer? Of je liever alleen was of met anderen? Ik kan slecht tegen alleen zijn.
Oud 30-12-2012, 18:13
Verwijderd
Kersemus.
Oud 30-12-2012, 18:18
Miekje*
Miekje* is offline
Frayne, Chick Rock, Snebbel, fizzle fluffy naamzoek. Jullie doen ook wel handwerken enzo, toch? Als ik een lappendeken wil maken van gebreide lapjes, welke steek kan ik dan het beste gebruiken, denken jullie? Ik dacht zelf aan de tricotsteek, want dat is lekker plat. Maar dan moet ik eerst mezelf even een averechtse aanleren Dat is niet zo moeilijk, maar moeite.
Oud 30-12-2012, 18:19
Verwijderd
Citaat:
Frayne, Chick Rock, Snebbel, fizzle fluffy naamzoek. Jullie doen ook wel handwerken enzo, toch? Als ik een lappendeken wil maken van gebreide lapjes, welke steek kan ik dan het beste gebruiken, denken jullie? Ik dacht zelf aan de tricotsteek, want dat is lekker plat. Maar dan moet ik eerst mezelf even een averechtse aanleren Dat is niet zo moeilijk, maar moeite.
Oh, gewoon alleen rechte steken. Ik typ zo even een verhaal, ben nu aan de telefoon.
Oud 30-12-2012, 18:20
Verwijderd
handwerk huhu
Oud 30-12-2012, 18:20
Verwijderd
Oud 30-12-2012, 18:23
Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
Kersemus.
Alles godverredomd naar beneje!
Oud 30-12-2012, 18:23
Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
Oh, gewoon alleen rechte steken. Ik typ zo even een verhaal, ben nu aan de telefoon.
Oud 30-12-2012, 18:24
Verwijderd

Dit plaatje staat bij introvert gedrag op Wikipedia.

Introverte mensen lezen een boek in een lelijke blauwe jurk.
Oud 30-12-2012, 18:24
Snebbeltje
Snebbeltje is offline
Mjuh, ik zou ook alleen recht doen. Bij tricotsteek gaat het juist krullen (tricot is toch 1 naald recht, 1 naald averecht?) Of je moet 1 steek recht, 1 steek averecht doen, maar ik vind dat k*t breien, want dan moet je na elke steek de draad naar voor, dan wel naar achter slaan. Als je altijd met 1 vinger de draad om slaat is dat geen probleem, maar ik maak altijd een beweging met mijn hele hand en dat is moeilijk af te leren, dus ik houd het simpel.
Oud 30-12-2012, 18:26
Snebbeltje
Snebbeltje is offline
Ik heb een cake in de oven zitten, maar ik denk dat die heel hard gaat mislukken, want het mixen was geen succes Mijn beslagkom is niet hoog en niet breed genoeg en ik had de boter niet op kamer temperatuur laten komen en alles bleef continu in mijn mixhaken haken en nou ja, het is dus heul slecht gemixt en mijn keuken zit onder de cakebeslagspetters en... nouja, afwachten!
Oud 30-12-2012, 18:28
Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
Mjuh, ik zou ook alleen recht doen. Bij tricotsteek gaat het juist krullen (tricot is toch 1 naald recht, 1 naald averecht?) Of je moet 1 steek recht, 1 steek averecht doen, maar ik vind dat k*t breien, want dan moet je na elke steek de draad naar voor, dan wel naar achter slaan. Als je altijd met 1 vinger de draad om slaat is dat geen probleem, maar ik maak altijd een beweging met mijn hele hand en dat is moeilijk af te leren, dus ik houd het simpel.
Tricot is inderdaad 1 recht, 1 averecht Ik doe ook altijd met mijn hele hand omslaan, daarom lijkt averecht breien me juist zo kut. En Ik wou dan tricotsteek doen omdat het werk dan mooi plat wordt. Maar ik moet sowieso eerst oefenen.
Oud 30-12-2012, 18:30
Verwijderd
Citaat:
Ohja, sinterklaas was ik vergeten. Met meerdere sinterklaasvieringen en meerdere verjaardagen erbij wordt het inderdaad wel druk. Dat is niet noodzakelijk autistisch, dat is gewoon introvert
Van sociale overstimulatie gaat mijn menselijke-interactie-berekenaar oververhitten dus ik zit letterlijk al ruim anderhalf uur kalm naar deze post te staren en na te denken over hoe ik het duidelijkst, minst sociaal-gehandicapt, niet-al-te-serieus-maar-toch-wel-helder uitleg waarom ik achter mijn woordkeuze blijf staan. Mijn voorlopige conclusie is dat dit feit wellicht ook genoeg uitleg biedt. :')

Als het aan mij lag vierde ik niks, denk ik. Tien uur geconcentreerd werken aan een tekening kost minder energie dan tien minuten bellen.

Citaat:
ik ga de photoplasties wat beter in de gaten houden
400+ inzendingen bij deze, zag ik net

Hier heb je alvast een sneak preview van welke er volgende week in staat. Voor 'if famous movies were revised for political correctness'. Aannemende dat ik door de selectie kom, natuurlijk.
Oud 30-12-2012, 18:33
Verwijderd
Als het aan mij lag, verspreidden de feestdagen zich beter door het jaar.
Oud 30-12-2012, 18:34
Verwijderd
Yes plz.
Oud 30-12-2012, 18:35
Verwijderd
Citaat:
Als het aan mij lag, verspreidden de feestdagen zich beter door het jaar.
Noedelhap is jarig in december, dus ik vroeg, vond je dat vooral vroeger niet stom dan, dat je Sinterklaas en je verjaardag en kerst in een maand had, en dan heel het jaar verder NIKS?

Maar dat vond hij juist leuk. Snap ik niet hoor.
Oud 30-12-2012, 18:38
Verwijderd
Ik wel, want dan heb je in juli een goede reden om een feest te geven, namelijk dat je al lang zonder feest zit.

Mijn geschiedenislerares vertelde dat ze op 3 december jarig is, en haar zus in september. Haar zus kreeg altijd een cadeau op haar verjaardag, en een met Sinterklaas, en zij in het hele jaar maar één, met haar verjaardag. Dan zeiden ze erbij dat dat ook meteen voor Sinterklaas was. Het was niet eens extra groot. En haar zus kreeg er een op Sinterklaas, en zij niet, want ze had er net nog een gehad. Dat vond ik zo'n zielig verhaal. Maar ze lachte erbij toen ze het vertelde.
Oud 30-12-2012, 18:39
Verwijderd
Citaat:
Goed, heel verhaal dus. Mijn moeder en ik breien van dit soort dingen:

En dat maak je dan dus door allemaal vierkante lapjes te breien (wij maken ze 10cm2). Die omhaak je? Haak je om? In ieder geval haak je er een randje om heen, en dan haak je ze vervolgens aan elkaar! Maar deze worden allemaal gewoon met rechte steken gemaakt, niets tricotsteek. Alleeeeen maar recht. Zo heb ik ook heel goed leren breien, want het is echt zo simpel als ik weet niet wat.
Oud 30-12-2012, 18:39
Verwijderd
Oh, wazige telefoonfoto en shit, maar daar moet je niet op letten.
Oud 30-12-2012, 18:40
Verwijderd
Aww. Gelukkig was ik in juli jarig altijd. Wel in de zomervakantie, dus iedereen was altijd weg, dat was dan wel weer minder.

Ik zeg was, want ik ontken sinds dit jaar mijn verjaardag in alle toonaarden.
Oud 30-12-2012, 18:41
Verwijderd
Ik ben in mei jarig, en dat is het chillst mogelijke moment om jarig te zijn, vind ik.
Oud 30-12-2012, 18:43
Verwijderd
Vind ik ook!

Ik ben ook zo erg controlfreak dat ik, als ik ooit kinderen ga proberen te maken, ga beginnen in juni of juli, omdat ik alleen wil dat mijn kind geboren wordt in maart, april, mei, of juni.

Ben ik voor die tijd niet zwanger dan wacht ik tot de volgende ronde.
Oud 30-12-2012, 18:46
Verwijderd
September is toch ook prima?
Oud 30-12-2012, 18:46
Verwijderd
ik heb Theodoor gezegd dat ik met hun bij de lan mee zou eten. Maar nu regent het HEEL HARD buiten en knalt het ook HEEL HARD en het is te dichtbij om voor mezelf goed te kunnen praten om met de auto te gaan, en ik zou liever even onder een paraplu naar de supermarkt lopen. Maar nu kan ik natuurlijk al niet meer afzeggen, want ze zijn nu al aan het koken.
Oud 30-12-2012, 18:49
Verwijderd
Citaat:
September is toch ook prima?
Nee, JUIST september niet. Dan ben je altijd de jongste van de klas. Of juist de oudste. Je zit dan heel lastig wat betreft school.
Nee brr, september is echt een kutmaand om jarig te zijn in mijn rare autistische ogen.
Oud 30-12-2012, 18:50
Verwijderd
tegenwoordig ben je tot november jonge leerling!
Oud 30-12-2012, 18:50
Verwijderd
Ik ben 2 dagen voor kerst jarig, dus ik krijg meestal maar 1 dag per jaar cadeautjes. Op eerste kerstdag . Is wel lekker makkelijk, want je hoeft maar 1 keer per jaar een verlanglijstje te maken
Oud 30-12-2012, 18:51
Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
Goed, heel verhaal dus. Mijn moeder en ik breien van dit soort dingen:

[afbeelding]

En dat maak je dan dus door allemaal vierkante lapjes te breien (wij maken ze 10cm2). Die omhaak je? Haak je om? In ieder geval haak je er een randje om heen, en dan haak je ze vervolgens aan elkaar! Maar deze worden allemaal gewoon met rechte steken gemaakt, niets tricotsteek. Alleeeeen maar recht. Zo heb ik ook heel goed leren breien, want het is echt zo simpel als ik weet niet wat.
Oh, dat is inderdaad wel mooi

Moet ik alleen nog even leren haken
Verwijderd
dus dan valt september best mee. Je bent gewoon altijd een van de jongere leerlingen, maar nooit de jongste. En in november jarig zijn, dat wou je toch al niet.
Verwijderd
Hoe zit dat dan? Want bij ons werden de kinderen uit de klas in november dan bijvoorbeeld al 10, terwijl ik pas die juli daarna 10 werd.
Oud 30-12-2012, 18:52
Miekje*
Miekje* is offline
Ik ben op 14 februari jarig. Eerst vond ik het wel leuk, maar nu ben ik de grapjes wel weer zat.
Oud 30-12-2012, 18:52
Verwijderd
Citaat:
Hoe zit dat dan? Want bij ons werden de kinderen uit de klas in november dan bijvoorbeeld al 10, terwijl ik pas die juli daarna 10 werd.
ja, toen wij klein waren mocht je aan groep 1 beginnen als je op 1 oktober van dat schooljaar 4 was, maar tegenwoordig mag het als je op 1 december van dat schooljaar 4 bent. Dus die kinderen uit oktober en november zouden nu een jaar eerder met school beginnen dan toen.

Ik heb geen idee waarom.
Oud 30-12-2012, 18:53
Verwijderd
Eckte bazen zijn in november jarig.
Oud 30-12-2012, 18:54
Verwijderd
een vriend van me is trouwens op 27 december jarig, en die viert het altijd half februari. Dat kan ook natuurlijk
Oud 30-12-2012, 18:54
Verwijderd
Citaat:
Oh, dat is inderdaad wel mooi

Moet ik alleen nog even leren haken
Haken is echt SUPERmakkelijk .
Oud 30-12-2012, 18:56
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Ik ben op 14 februari jarig. Eerst vond ik het wel leuk, maar nu ben ik de grapjes wel weer zat.
Oh, wat kut zeg. Wees blij dat je geen Valentina heet ofzo

Ik ben 18 januari jarig. Bijna altijd koud, beetje jammer. Was vroeger altijd jaloers op mijn zus, die is in juli jarig en had altijd vakantie en warmte als ze jarig was.

Regels voor berichten