Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-01-2013, 13:46
Verwijderd
Ik lijkt alsof ik niks wil , of nou ja ik wil wel bijvoorbeeld kamer opruimen ofzo maar niet zo van ik wil en dat je het ook gaat doen... of als je bijvoorbeeld goed wil piano spelen dat je dan ook hele dag gaat oefenen , ik wil het wel maar ik weet niet wat er is .. valt ook moeilijk uit te leggen..
Is er iemand die het zelfde heeft of heeft gehad . of iemand die het snapt die het misschien beetje beter kan verwoorden?

Ik weet niet of ik het goeie woord gebruik nu maar voel me denk ik nogal leeg ;(

Laatst gewijzigd op 04-01-2013 om 14:36.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-01-2013, 15:45
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Misschien ben je gewoon lui en/of wil je het niet genoeg. Ik zou best Russisch willen spreken, maar dat is me te veel moeite. Ook zou ik graag de F kunnen spelen op mijn gitaar, maar daar heb ik simpelweg het geduld niet voor. Iets willen is heel makkelijk, iets doen is wat lastiger. Maar goed, als je iets écht wil, dan zul je er toch moeite voor moeten doen en als je daar geen zin in hebt, wil je het niet genoeg.
Oud 04-01-2013, 15:56
Verwijderd
Citaat:
Misschien ben je gewoon lui en/of wil je het niet genoeg. Ik zou best Russisch willen spreken, maar dat is me te veel moeite. Ook zou ik graag de F kunnen spelen op mijn gitaar, maar daar heb ik simpelweg het geduld niet voor. Iets willen is heel makkelijk, iets doen is wat lastiger. Maar goed, als je iets écht wil, dan zul je er toch moeite voor moeten doen en als je daar geen zin in hebt, wil je het niet genoeg.
Ik ben niet zo lui ... er is iets anders dat weet ik zeker alleen geen flauw idee wat voel me nu zelfs te leeg om een serie te kijken waar ik dvd van heb gekocht
Met citaat reageren
Oud 04-01-2013, 16:14
Verwijderd
Gelukkig voel je je nog altijd vol genoeg om je eerste wereld problemen met ons te delen.
Met citaat reageren
Oud 04-01-2013, 23:05
Verwijderd
iemand nog advies?
Met citaat reageren
Oud 07-01-2013, 12:59
eva384
eva384 is offline
misschien kleinere doelen voor jezelf stellen bijvoorbeeld niet ik ga de hele dag piano spelen. Maar ik ga elke vrijdag een half uurtje piano spelen. Als je het dan leuk vindt kun je het langer doen.
Met citaat reageren
Oud 07-01-2013, 15:56
Verwijderd
Citaat:
misschien kleinere doelen voor jezelf stellen bijvoorbeeld niet ik ga de hele dag piano spelen. Maar ik ga elke vrijdag een half uurtje piano spelen. Als je het dan leuk vindt kun je het langer doen.
Ik zal het proberen ... okal heb ik een planning ofzo hou me er nooit aan ga dan alleen iets doen als ik zin ik heb
en soms okal heb k zin heb ik er nog geen zin in
Met citaat reageren
Oud 07-01-2013, 16:03
Verwijderd
Niemand heeft 24/7 overal zin in. Al helemaal niet met dingen als opruimen en oefenen, waarbij het vooral om het eindresultaat gaat en niet om het proces.

Je hoeft niet per se ergens zin in te hebben om het toch te doen.
Met citaat reageren
Oud 07-01-2013, 16:52
Verwijderd
Heb je dit altijd al? of heb je mischien een winter dipje?
Met citaat reageren
Oud 07-01-2013, 17:20
Verwijderd
Citaat:
Altijd
Met citaat reageren
Oud 07-01-2013, 17:43
Verwijderd
In dat geval: Ermee leren leven.
Met citaat reageren
Oud 07-01-2013, 17:48
Verwijderd
Citaat:
Niet altijd eigelijks .. denk beetje rond de 1e en 2e klas toen had ik nog wel dingen zin in .. sporte ook en alles
maar nu.. ;s
Met citaat reageren
Oud 07-01-2013, 18:20
Miekje*
Miekje* is offline
Voor mij helpt het heel erg om kleine doelen te stellen. Dit heb ik van een boer geleerd om de loodzware dagen van het lammerseizoen door te komen. Dus niet: 'een lange dag werken' (wat demotiverend werkt, want een lange dag is een gigantische berg), maar: 'opstaan'. Als dat klaar is 'naar de boerderij gaan'. Dan 'melk maken'. Dan 'naar de stallen lopen', etc. Grotere taken verdeel ik ook in kleinere stukjes. Zo is de dag (of taak) zo om.

Terug naar het dagelijkse leven. Bij 'kamer opruimen' denk ik niet meer aan 'kamer opruimen', maar dat verdeel ik ook in kleinere stukjes. Bijvoorbeeld: 'boeken in de kast zetten', dan 'was opvouwen', vervolgens 'was opruimen'. Enzovoorts.
Voor het pianospelen kun je het in nog kleinere stukjes knippen. 'Naar piano lopen', 'muziek opzoeken', etc. In het begin klinkt het een beetje idioot, maar voor mij werkt het erg goed.
Oud 07-01-2013, 18:23
Verwijderd
Citaat:
.

Terug naar het dagelijkse leven. Bij 'kamer opruimen' denk ik niet meer aan 'kamer opruimen', maar dat verdeel ik ook in kleinere stukjes. Bijvoorbeeld: 'boeken in de kast zetten', dan 'was opvouwen', vervolgens 'was opruimen'. Enzovoorts.
Voor het pianospelen kun je het in nog kleinere stukjes knippen. 'Naar piano lopen', 'muziek opzoeken', etc. In het begin klinkt het een beetje idioot, maar voor mij werkt het erg goed.
.

Klinkt niet iditooit zou het wel willen proberen maar moet dan wel de stap zetten om ook echt uitevoeren
Met citaat reageren
Oud 07-01-2013, 19:08
Verwijderd
Ik wil ook graag afvallen maar het uitvoeren en het laten staan van dingen lukt niet .. net alsof je een knop moet omdraaien en die van mij zit vast
Met citaat reageren
Oud 07-01-2013, 20:13
Attention
Attention is offline
Ga ns diep nadenken over de dingen die je leuk vindt. Er is altijd wel iets, waar je je mee kunt bezighouden.
Oud 07-01-2013, 21:52
Em.
Em. is offline
Volgens mij is dat hartstikke normaal. Het is zo'n beetje de staat waar ik mijn leven in doorbreng, waardoor ik - als het even kan - niet heel veel meer dan forummen en boeken lezen en eten en slapen, hoeveel ik me nog voorneem om eens wat meer te tekenen/dichten/interessante dingen te lezen/dingen af te maken die echt nog moeten gebeuren/kamer op te ruimen/toch iets productiefs te doen. Ik weet niet beter!
Oud 07-01-2013, 22:08
Verwijderd
Citaat:
Volgens mij is dat hartstikke normaal. Het is zo'n beetje de staat waar ik mijn leven in doorbreng, waardoor ik - als het even kan - niet heel veel meer dan forummen en boeken lezen en eten en slapen, hoeveel ik me nog voorneem om eens wat meer te tekenen/dichten/interessante dingen te lezen/dingen af te maken die echt nog moeten gebeuren/kamer op te ruimen/toch iets productiefs te doen. Ik weet niet beter!
Ik begin altijd aan dingen en maak ze nooit af ,, net als mt schoolwerk .. opdracht bijvoorbeeld over babys .. nou dan ben ik daar mee bezig.. dan krijg ik volgnde d8 opdracht over uhmm schoonmaken ,. dan ga ik daar mee bezig en verget ik het andere
Met citaat reageren
Oud 08-01-2013, 00:10
Denkerius
Denkerius is offline
je moet vertrouwen in jezelf kweken, als jij iets wil veranderen dan moet jij tegen jezelf kunnen zeggen: "dat ga ik doen" en dan het vervolgens ook gewoon doet. belangrijk is gewoon weer doorgaat als je een keertje fout gaat (je mist een dag in je dieet bijv.). dit is net zoals een schoolvak aanleerbaar. en wees niet bang om jezelf te pushen.
Oud 08-01-2013, 09:16
Verwijderd
Citaat:
je moet vertrouwen in jezelf kweken, als jij iets wil veranderen dan moet jij tegen jezelf kunnen zeggen: "dat ga ik doen" en dan het vervolgens ook gewoon doet. belangrijk is gewoon weer doorgaat als je een keertje fout gaat (je mist een dag in je dieet bijv.). dit is net zoals een schoolvak aanleerbaar. en wees niet bang om jezelf te pushen.
Ik denk wel vaak genoeg 'ik ga het doen' en dan doe ik het nog niet meestal hooguit is het wel ens gelukt maar weet niet...
Met citaat reageren
Oud 08-01-2013, 10:54
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Maak een to do list voor bijvoorbeeld een week. Verzin haalbare doelen en schrijf die op. Probeer het goed te spreiden over de week. Voor mij werkt het goed om op te schrijven wat ik moet/wil doen zodat m'n hoofd leeg is om daadwerkelijk dingen te gaan doen en ik niet bezig blijf met rijtjes maken in m'n hoofd van alles wat ik moet doen.
Oud 08-01-2013, 13:15
Verwijderd
Je hebt gewoon een flinke trap onder je reet nodig. Nu je zelf nog niets hoeft te betalen en je lekker je handje kan ophouden bij de overheid/je ouders heb je de luxe om te lanterfanten. Dat verdwijnt op een gegeven moment, en tegen die tijd zal de motivatie om iets te gaan doen ongetwijfeld wat groter worden.
Met citaat reageren
Oud 08-01-2013, 17:49
Verwijderd
Citaat:
Niet altijd eigelijks .. denk beetje rond de 1e en 2e klas toen had ik nog wel dingen zin in .. sporte ook en alles
maar nu.. ;s
Mischien ben je gewoon uitgeput. Mischien kun je naar je huisarts?
Met citaat reageren
Oud 08-01-2013, 18:22
Verwijderd
Citaat:
ho bedoel je uitgeput?
Met citaat reageren
Oud 08-01-2013, 21:33
Verwijderd
;s
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-01-2013, 00:16
Denkerius
Denkerius is offline
Citaat:
Ik denk wel vaak genoeg 'ik ga het doen' en dan doe ik het nog niet meestal hooguit is het wel ens gelukt maar weet niet...
hou vast aan het idee waarom je het doet en het maakt helemaal niks uit of je nou begint met je bureau is op te ruimen en halverwege opgeeft; zolang je het na een uurtje ofzo gewoon afmaakt. durf trots te zijn als je iets afmaakt en hou dat gevoel vast want geloof me, weten dat je presteert en kan presteren is een veel beter gevoel dan constant voor je klusjes en werk te (moeten) vluchten.

een andere oorzaak kan ook het gebrek aan aandacht zijn. onderzoek heeft meerdere keren gesuggereerd dat een gebrekkig sociaal leven leid tot slechte resultaten en ontevredenheid.

en als het niet een mentaal probleem is maar een fysiek dan moet je eens nagaan of je wel genoeg slaapt, voldoende drinkt, op je houding letten (een slechte houding kan voor verrassend veel pijn zorgen). als dit soort dingen niet helpen dan moet je het maar is tegen je ouders zeggen; die zijn meestal wel bereid om een afspraak met de huisarts te maken. (gezien de kans dat je het gaat uitstellen als je het helemaal zelf wil doen zeer groot is )
Oud 09-01-2013, 11:38
Verwijderd
Citaat:
hou vast aan het idee waarom je het doet en het maakt helemaal niks uit of je nou begint met je bureau is op te ruimen en halverwege opgeeft; zolang je het na een uurtje ofzo gewoon afmaakt. durf trots te zijn als je iets afmaakt en hou dat gevoel vast want geloof me, weten dat je presteert en kan presteren is een veel beter gevoel dan constant voor je klusjes en werk te (moeten) vluchten.

een andere oorzaak kan ook het gebrek aan aandacht zijn. onderzoek heeft meerdere keren gesuggereerd dat een gebrekkig sociaal leven leid tot slechte resultaten en ontevredenheid.

en als het niet een mentaal probleem is maar een fysiek dan moet je eens nagaan of je wel genoeg slaapt, voldoende drinkt, op je houding letten (een slechte houding kan voor verrassend veel pijn zorgen). als dit soort dingen niet helpen dan moet je het maar is tegen je ouders zeggen; die zijn meestal wel bereid om een afspraak met de huisarts te maken. (gezien de kans dat je het gaat uitstellen als je het helemaal zelf wil doen zeer groot is )
Welke onderzoek?

Ik slaap iets van 6-7 uur langer lukt slapen lukt niet ,, er word wel vaak gezegt van wat eet je weinig dat is dan van 1 broodje tot niks over drinken hebben ze niks gezegt ik drink ook alleen maar als ik dorst heb ;s

Ben zeker slecht bezig ?!
Met citaat reageren
Oud 09-01-2013, 15:48
Verwijderd
Je hebt motivatie nodig. En het is beter dat je iets meer gaat eten, want dat is wel erg weinig voor een 18 jarige.

Begin eens met een lijstje te maken van dingen die moet je doen. Probeer het af te maken door jezelf een schop onder je kont te geven. Of laat iemand in je omgeving je een schop onder de kont geven.
Met citaat reageren
Oud 09-01-2013, 16:43
Verwijderd
Citaat:
Je hebt motivatie nodig. En het is beter dat je iets meer gaat eten, want dat is wel erg weinig voor een 18 jarige.

Begin eens met een lijstje te maken van dingen die moet je doen. Probeer het af te maken door jezelf een schop onder je kont te geven. Of laat iemand in je omgeving je een schop onder de kont geven.
Ik begin maar eerst met een lijst . ik hoef niks perse te doen dingen die ik wil moeilijkste zal nog afvallen zijn .. denk dat ik emotie eter ben

En weet jij toevalig wat michello bedoelt met uitgeput?
Met citaat reageren
Oud 09-01-2013, 16:54
Verwijderd
Citaat:
Ik begin maar eerst met een lijst . ik hoef niks perse te doen dingen die ik wil moeilijkste zal nog afvallen zijn .. denk dat ik emotie eter ben

En weet jij toevalig wat michello bedoelt met uitgeput?
Wie is dat?

Dan laat je het afvallen zitten en ga je eens studeren.
Met citaat reageren
Oud 09-01-2013, 16:55
Verwijderd
Citaat:
Wie is dat?

Dan laat je het afvallen zitten en ga je eens studeren.

Ik zit nog niet op school :/
Met citaat reageren
Oud 09-01-2013, 16:55
Verwijderd
Citaat:
Deze persoon dus
Met citaat reageren
Oud 09-01-2013, 17:09
Verwijderd
Citaat:
Deze persoon dus
Dat je te veel doet er geen fut meer voor hebt.
Met citaat reageren
Oud 09-01-2013, 17:10
Verwijderd
Citaat:
Dat je te veel doet er geen fut meer voor hebt.
Hmm zo veel doe ik niet meer knop is niet omgedraait .. kan het dan ook geeestelijk zijn ?
Met citaat reageren
Oud 09-01-2013, 17:18
Verwijderd
Je eet 1 broodje per dag maar bent niettemin een emotie-eter die moet afvallen? Of wanneer zeggen mensen dat? Want één broodje bij de lunch is niet raar. Alleen drinken als je dorst hebt is trouwens ook niet raar.
Met citaat reageren
Oud 09-01-2013, 17:27
Verwijderd
Citaat:
Je eet 1 broodje per dag maar bent niettemin een emotie-eter die moet afvallen? Of wanneer zeggen mensen dat? Want één broodje bij de lunch is niet raar. Alleen drinken als je dorst hebt is trouwens ook niet raar.
Hebben ze niet gezegt maar zo lijkt het als ik thuis ben
Met citaat reageren
Oud 09-01-2013, 20:24
Verwijderd
Citaat:
Hmm zo veel doe ik niet meer knop is niet omgedraait .. kan het dan ook geeestelijk zijn ?
Datkan, als je meer wilt weten kan je naar psych gaan. Maar je omgeving kan je ook helpen door je je eraan te laten herinnern iets te doen.
Met citaat reageren
Oud 09-01-2013, 20:26
Verwijderd
Citaat:
Datkan, als je meer wilt weten kan je naar psych gaan. Maar je omgeving kan je ook helpen door je je eraan te laten herinnern iets te doen.
Ik vraag me echt af waardoor het komt ;S
Met citaat reageren
Oud 09-01-2013, 20:32
Verwijderd
Dan go!
Met citaat reageren
Oud 09-01-2013, 20:40
Verwijderd
Citaat:
Dan go!
Eigelijks sta ik al op wachtlijst ... ze willen niet kwijt hoelang die duurt en sneller kan ook gewoon niet omdat ik daar heen moet gaan...

Ik moet het echt proberen zelf nu optelossen zo goed mogelijk
Met citaat reageren
Oud 09-01-2013, 20:44
Verwijderd
Citaat:
Eigelijks sta ik al op wachtlijst ... ze willen niet kwijt hoelang die duurt en sneller kan ook gewoon niet omdat ik daar heen moet gaan...

Ik moet het echt proberen zelf nu optelossen zo goed mogelijk
Zijn er geen andere psychologen waar je sneller terecht kunt?
Probeer jezelf te stimuleren om iets meer te gaan eten.
Met citaat reageren
Oud 09-01-2013, 20:46
Verwijderd
Citaat:
Zijn er geen andere psychologen waar je sneller terecht kunt?
Probeer jezelf te stimuleren om iets meer te gaan eten.
Meestal als ik honger heb heb ik ook geen zin om eten dus neem ik gewoon niks... woog ook daarom vorige jaar een tijd 45 was 17
En als ik zin heb in iets heb ik geen honger
Met citaat reageren
Oud 09-01-2013, 20:48
Verwijderd
Citaat:
Meestal als ik honger heb heb ik ook geen zin om eten dus neem ik gewoon niks... woog ook daarom vorige jaar een tijd 45 was 17
Dat had ik ook jarenlang, en dat ging vorig jaar goed fout. Nu zit ik met een probleem steeds honger en anders niet eten is flauwvallen. word je dikker van.
Ik zou maar toch eten anders krijg je dit, en dat is erg kut.
Met citaat reageren
Oud 09-01-2013, 20:49
Verwijderd
Citaat:
Dat had ik ook jarenlang, en dat ging vorig jaar goed fout. Nu zit ik met een probleem steeds honger en anders niet eten is flauwvallen. word je dikker van.
Ik zou maar toch eten anders krijg je dit, en dat is erg kut.
Bedoel dat ik krijg dat flauwvallen want ben zo wel jaar bezig ofzo of bedoel je dikker worden ?
Met citaat reageren
Oud 09-01-2013, 20:51
Verwijderd
Citaat:
Bedoel dat ik krijg dat flauwvallen want ben zo wel jaar bezig ofzo of bedoel je dikker worden ?
niet/ weinig eten is flauwvallen en veel eten is dik worden.

Maar ik sport ook al een jaar niet meer.
Met citaat reageren
Oud 09-01-2013, 20:56
Verwijderd
Citaat:
niet/ weinig eten is flauwvallen en veel eten is dik worden.

Maar ik sport ook al een jaar niet meer.
Ik ben nog nooit flauw gevallen .. ben wel dik joh moet nodig afvalle

Lijkt op mij ik sport ook al niet meer .. hier door dus ;(
Met citaat reageren
Oud 10-01-2013, 00:43
Verwijderd
Als je vorig jaar 45 kilo woog en ook nu weinig eet lijkt het me erg sterk dat je moet afvallen.
Met citaat reageren
Oud 10-01-2013, 05:51
Hawahaai
Hawahaai is offline
Als je dingen niet doet die je wil doen, jammer dan. Kennelijk wil je ze dan niet heel graag. En voor dingen die je moet doen, moet je jezelf gewoon een schop onder je kont geven en er aan beginnen. Desnoods met een lijstje met daarop deeltaken, zoals anderen hierboven al hebben geopperd.
Dat is dan dus een kwestie van doen, zonder allerlei tegenargumenten te bedenken. Het is altijd makkelijk om de oorzaak buiten jezelf te zoeken, want dan heb je geen mogelijkheden om je probleem op te lossen en kun je je hulpeloos opstellen.

En wat betreft eten: als je op een hele dag maar 1 broodje eet, is dat veel te weinig en komt je lichaam in spaarstand. Als je daarna meer gaat eten, kom je juist aan.
Met citaat reageren
Oud 10-01-2013, 08:03
Verwijderd
Citaat:
Als je dingen niet doet die je wil doen, jammer dan. Kennelijk wil je ze dan niet heel graag. En voor dingen die je moet doen, moet je jezelf gewoon een schop onder je kont geven en er aan beginnen. Desnoods met een lijstje met daarop deeltaken, zoals anderen hierboven al hebben geopperd.
Dat is dan dus een kwestie van doen, zonder allerlei tegenargumenten te bedenken. Het is altijd makkelijk om de oorzaak buiten jezelf te zoeken, want dan heb je geen mogelijkheden om je probleem op te lossen en kun je je hulpeloos opstellen.

En wat betreft eten: als je op een hele dag maar 1 broodje eet, is dat veel te weinig en komt je lichaam in spaarstand. Als je daarna meer gaat eten, kom je juist aan.
over dat eten .. Heb ik niet zo gehad volgens mij .. Was aan gekomen door vakantie .. Op school at ik soms van kwart voor 9 tot 4 uur niks :/
Met citaat reageren
Oud 10-01-2013, 20:28
Verwijderd
Citaat:
Als je vorig jaar 45 kilo woog en ook nu weinig eet lijkt het me erg sterk dat je moet afvallen.
Misschien is het een smurf.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten