Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
en soms okal heb k zin heb ik er nog geen zin in |
![]() |
|
Voor mij helpt het heel erg om kleine doelen te stellen. Dit heb ik van een boer geleerd om de loodzware dagen van het lammerseizoen door te komen. Dus niet: 'een lange dag werken' (wat demotiverend werkt, want een lange dag is een gigantische berg), maar: 'opstaan'. Als dat klaar is 'naar de boerderij gaan'. Dan 'melk maken'. Dan 'naar de stallen lopen', etc. Grotere taken verdeel ik ook in kleinere stukjes. Zo is de dag (of taak) zo om.
Terug naar het dagelijkse leven. Bij 'kamer opruimen' denk ik niet meer aan 'kamer opruimen', maar dat verdeel ik ook in kleinere stukjes. Bijvoorbeeld: 'boeken in de kast zetten', dan 'was opvouwen', vervolgens 'was opruimen'. Enzovoorts. Voor het pianospelen kun je het in nog kleinere stukjes knippen. 'Naar piano lopen', 'muziek opzoeken', etc. In het begin klinkt het een beetje idioot, maar voor mij werkt het erg goed.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Klinkt niet iditooit zou het wel willen proberen maar moet dan wel de stap zetten om ook echt uitevoeren |
![]() |
|
Volgens mij is dat hartstikke normaal. Het is zo'n beetje de staat waar ik mijn leven in doorbreng, waardoor ik - als het even kan - niet heel veel meer dan forummen en boeken lezen en eten en slapen, hoeveel ik me nog voorneem om eens wat meer te tekenen/dichten/interessante dingen te lezen/dingen af te maken die echt nog moeten gebeuren/kamer op te ruimen/toch iets productiefs te doen.
![]() ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
je moet vertrouwen in jezelf kweken, als jij iets wil veranderen dan moet jij tegen jezelf kunnen zeggen: "dat ga ik doen" en dan het vervolgens ook gewoon doet. belangrijk is gewoon weer doorgaat als je een keertje fout gaat (je mist een dag in je dieet bijv.). dit is net zoals een schoolvak aanleerbaar. en wees niet bang om jezelf te pushen.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Maak een to do list voor bijvoorbeeld een week. Verzin haalbare doelen en schrijf die op. Probeer het goed te spreiden over de week. Voor mij werkt het goed om op te schrijven wat ik moet/wil doen zodat m'n hoofd leeg is om daadwerkelijk dingen te gaan doen en ik niet bezig blijf met rijtjes maken in m'n hoofd van alles wat ik moet doen.
|
Verwijderd
|
Je hebt gewoon een flinke trap onder je reet nodig. Nu je zelf nog niets hoeft te betalen en je lekker je handje kan ophouden bij de overheid/je ouders heb je de luxe om te lanterfanten. Dat verdwijnt op een gegeven moment, en tegen die tijd zal de motivatie om iets te gaan doen ongetwijfeld wat groter worden.
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
een andere oorzaak kan ook het gebrek aan aandacht zijn. onderzoek heeft meerdere keren gesuggereerd dat een gebrekkig sociaal leven leid tot slechte resultaten en ontevredenheid. en als het niet een mentaal probleem is maar een fysiek dan moet je eens nagaan of je wel genoeg slaapt, voldoende drinkt, op je houding letten (een slechte houding kan voor verrassend veel pijn zorgen). als dit soort dingen niet helpen dan moet je het maar is tegen je ouders zeggen; die zijn meestal wel bereid om een afspraak met de huisarts te maken. (gezien de kans dat je het gaat uitstellen als je het helemaal zelf wil doen zeer groot is ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik slaap iets van 6-7 uur langer lukt slapen lukt niet ,, er word wel vaak gezegt van wat eet je weinig dat is dan van 1 broodje tot niks over drinken hebben ze niks gezegt ik drink ook alleen maar als ik dorst heb ;s Ben zeker slecht bezig ?! |
![]() |
|
Verwijderd
|
Je hebt motivatie nodig. En het is beter dat je iets meer gaat eten, want dat is wel erg weinig voor een 18 jarige.
Begin eens met een lijstje te maken van dingen die moet je doen. Probeer het af te maken door jezelf een schop onder je kont te geven. Of laat iemand in je omgeving je een schop onder de kont geven. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() En weet jij toevalig wat michello bedoelt met uitgeput? |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Dan laat je het afvallen zitten en ga je eens studeren. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Probeer jezelf te stimuleren om iets meer te gaan eten. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
En als ik zin heb in iets heb ik geen honger |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Ik zou maar toch eten anders krijg je dit, en dat is erg kut. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Als je dingen niet doet die je wil doen, jammer dan. Kennelijk wil je ze dan niet heel graag. En voor dingen die je moet doen, moet je jezelf gewoon een schop onder je kont geven en er aan beginnen. Desnoods met een lijstje met daarop deeltaken, zoals anderen hierboven al hebben geopperd.
Dat is dan dus een kwestie van doen, zonder allerlei tegenargumenten te bedenken. Het is altijd makkelijk om de oorzaak buiten jezelf te zoeken, want dan heb je geen mogelijkheden om je probleem op te lossen en kun je je hulpeloos opstellen. En wat betreft eten: als je op een hele dag maar 1 broodje eet, is dat veel te weinig en komt je lichaam in spaarstand. Als je daarna meer gaat eten, kom je juist aan. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |