Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 31-01-2013, 16:49
Verwijderd
Citaat:
Nou ja, het is meer zo van 'ik heb geen pijn/ben niet echt ziek, dus dan hoef ik niet naar de dokter'. De dokters waar ik tot nu toe ben geweest gaven me ook steeds het gevoel dat ik voor iets super onzinnigs kwam en gaven me nog net geen rol-oog.
Sarah postte laatst dat de gemiddelde Nederlander 4 keer per jaar bij de huisarts zit Ze zijn er niet alleen voor als je op sterven ligt, je kunt er ook heen om advies te vragen.

En een herinschrijving is supermakkelijk geregeld. Google gewoon huisartsen bij jou in de buurt, stuur de dichtstbijzijnde een mailtje met 'hoi mag ik naar jouw praktijk', dan antwoordt 'ie met 'oke is goed bel je oude huisarts even en zeg dat ze je dossier doorsturen', vervolgens bel je de oude huisarts en zegt 'hoi ik ga bij je weg kusjes PS. stuur m'n dossier ff naar die-en-die' en dan is het klaarrrrrrrrrrr.

Verder heb ik dat ook vier jaar uitgesteld en wil ik ook nooit naar de huisarts maar anderen vertellen wat ze moeten doen is veel makkelijker dan je er zelf aan houden, jwz
Advertentie
Oud 31-01-2013, 16:50
Verwijderd
Citaat:
Wat kan de huisarts doen bij zoiets, behalve je doorverwijzen naar de slaapstoorniskliniek? Want ik heb gewoon twee keer slaappillen voorgeschreven gekregen en verder niets. Dat er überhaupt slaapstoornisklinieken bestaan heb ik ook niet van de huisarts maar van het forum.

Ik zat er destijds met vergelijkbare klachten, plus dat het dagelijks 3-4 uur duurde voor ik in slaap viel.
Dat is nogal afhankelijk van de oorzaak van de slaperigheid. Jouw klacht klinkt meer als een ritmeprobleem maar dat heeft natuurlijk niet iedereen met slaperigheid overdag.
In eerste instantie goed de klacht uitvragen en hart en longen onderzoeken, als daar niets uit komt bloedonderzoek op in elk geval bloedarmoede en schildklierproblemen, etc etc. Een slaappoli komt in beeld als je op basis van het gesprek denkt aan een ritmeprobleem, neurologisch probleem of slaapapneu, of als je uiteindelijk geen enkele oorzaak vindt.
Oud 31-01-2013, 16:51
Noedelhap
Noedelhap is offline
Mensen misbruiken de huisarts wel vaak. Niet door met ijzeren staven ze voor hun muil te slaan, bedoel ik, maar meer van dat ze met de kleinste zeikdingetjes aan komen zetten.
Oud 31-01-2013, 16:53
Verwijderd
Och, daar merk ik niet veel van eigenlijk. Je hebt ze er wel bij zitten natuurlijk, maar dat is een kleine minderheid.
Oud 31-01-2013, 16:55
Verwijderd
De huisartsenpost, die wordt veel misbruikt. Voor op zich geen slechte vragen die echt totaal niet spoedeisend zijn.
Oud 31-01-2013, 17:01
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
De 3-4 uur zijn inmiddels gereduceerd tot 1-2 uur door stoppen met roken en een nazi zijn wat betreft mijn eetpatroon.

Ik vind dat ze op de basisschool een vak moeten geven over eten en wat voor invloed dat heeft op wat allemaal.
Ik lig ook wel lang wakker ja, maar dat komt ook weer door het rotritme. Als ik om mijn normale tijd ga slapen, ben ik zo knock-out.
en zo'n les op de basisschool heeft weinig nut, aangezien het de ouders zijn die hun kinderen voeden. Kunnen ze beter de ouders een cursus geven.

Citaat:
Sarah postte laatst dat de gemiddelde Nederlander 4 keer per jaar bij de huisarts zit Ze zijn er niet alleen voor als je op sterven ligt, je kunt er ook heen om advies te vragen.

...

Verder heb ik dat ook vier jaar uitgesteld en wil ik ook nooit naar de huisarts maar anderen vertellen wat ze moeten doen is veel makkelijker dan je er zelf aan houden, jwz
Ik weet ook dat het makkelijk geregeld is, maar dit is slechts een van de duizent dingen die ik eindeloos uitstel omdat ik een lamme tak ben. Zo ook studeren, sporten, brieven op de bus doen en een psycholoog regelen. eigenlijk zou ik iemand moeten hebben die m'n handje vasthoudt en me overal mee naar toe sleept, maar ja, ik ben 27 en woon alleen, dus dat gaat 'm nie worden.
Oud 31-01-2013, 17:08
Verwijderd
Citaat:
Dat is nogal afhankelijk van de oorzaak van de slaperigheid. Jouw klacht klinkt meer als een ritmeprobleem maar dat heeft natuurlijk niet iedereen met slaperigheid overdag.
In eerste instantie goed de klacht uitvragen en hart en longen onderzoeken, als daar niets uit komt bloedonderzoek op in elk geval bloedarmoede en schildklierproblemen, etc etc. Een slaappoli komt in beeld als je op basis van het gesprek denkt aan een ritmeprobleem, neurologisch probleem of slaapapneu, of als je uiteindelijk geen enkele oorzaak vindt.
Hmm, bloedonderzoeken en kijken naar hart en longen heb ik wel gehad, maar daarvan zei hij niet dat het gerelateerd kon zijn (ik was er die keer toevallig ook vanwege maandenlang aanhoudende hoest dus ik nam aan dat het alleen daarvoor was). Voor zo ver ik weet kwam daar ook niks nuttigs uit, maar het was een beetje een 'dingen doen en de patiënt niet op de hoogte houden'-huisarts dus eigenlijk weet ik niet wat de resultaten waren :') Niet interessant genoeg om er iets anders mee te doen dan slaappillen voorschrijven, kennelijk. Hij vond destijds dat ik daardoor vanzelf in een normaal ritme zou moeten 'schieten' maar zo'n feest was het niet.

Misschien moet ik het nog eens aankaarten bij de huidige huisarts. Valt er iets te doen aan ritmeproblemen? Behalve eventueel melatonine en open-deur-dingen als gezond eten en voldoende beweging enzo?
Oud 31-01-2013, 17:09
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Ik weet ook dat het makkelijk geregeld is, maar dit is slechts een van de duizent dingen die ik eindeloos uitstel omdat ik een lamme tak ben. Zo ook studeren, sporten, brieven op de bus doen en een psycholoog regelen. eigenlijk zou ik iemand moeten hebben die m'n handje vasthoudt en me overal mee naar toe sleept, maar ja, ik ben 27 en woon alleen, dus dat gaat 'm nie worden.
Ik stel enge (en stomme) dingen ook eeuwig uit soms. Op dit moment ben ik soort-van-expres niet aan het trainen, omdat ik zo bang ben dat het niet werkt en ik er niet beter door wordt (En verder een afspraak maken met vriendinnen om te mahjongen, voedingssupplementen kopen, op een date gaan, mijn ex mailen dat het echt niks wordt, de was opvouwen etc etc). Maar als ik er op een gegeven moment klaar me ben en extreem baal van mijn eigen gedrag, dwing ik mezelf één dingetje per keer aan te pakken. Dat je met jezelf afspreekt dat je morgen die brief op de bus doet. En dan heb je weer één taak(je) volbracht Allemaal niet zomaar opgelost, maar misschien kom je er met kleine stapjes weer een beetje dichterbij!
Oud 31-01-2013, 17:38
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
oei gaat het over tieten of over 2 girls?
Nee, hij vindt dat er te veel suiker in zit
Oud 31-01-2013, 17:40
Verwijderd
Citaat:
Ik lig ook wel lang wakker ja, maar dat komt ook weer door het rotritme. Als ik om mijn normale tijd ga slapen, ben ik zo knock-out.
en zo'n les op de basisschool heeft weinig nut, aangezien het de ouders zijn die hun kinderen voeden. Kunnen ze beter de ouders een cursus geven.
Ja, als ik op mijn natuurlijke tijd ga slapen slaap ik ook meteen.

En daarom juist. Mijn ouders hebben me ook allerlei basale 'hoe moet je normaal leven'-dingen niet geleerd vanwege te druk zijn met mijn geestelijk gehandicapte broertje. Het scheelt als je een tweede bron hebt voor zulke dingen, zeker op jonge leeftijd.

Citaat:
Hoe harder je op je muil aan 't gaan bent, des te bevredigender wordt het als je 't tij keert Maar uiteindelijk moet je 't alleen doen, ja.

Een eigen beloningsstelsel ontwerpen, positieve dingen opschrijven, jezelf conditioneren tot nuttige dingen doen, resultaatgericht denken, en kleine doelen stellen helpt. En niet van jezelf verwachten dat je alles wel eventjes fixt. Dingen gaan nooit van de ene op de andere dag goed.
Oud 31-01-2013, 18:42
Verwijderd
Ik speel al een tijd met de gedachte zulke lessen op scholen te gaan geven. Ik geloof heilig dat dat welk helpt, kinderen voeden namelijk ook hun ouders op en al is het maar dat ze ontbijten met brood ipv niks, dat is al winst!
Oud 31-01-2013, 18:44
Chick Rock
Chick Rock is offline
Ik zeg DOEN!
Oud 31-01-2013, 18:45
Verwijderd
Ghehe, eerst afstuderen, nieuwe baan/contractsverlenging fixen, vakantie houden, en dan eens kijken wat ik ga doen met alle tijd die ik ineens over heb als ik niet meer hoef te studeren.
Edit: oh en beter worden voor zover dat kan. :')
Oud 31-01-2013, 18:50
Chick Rock
Chick Rock is offline
Oooh, BIJNA dus
Oud 31-01-2013, 18:51
Verwijderd
Ja ja! Plannen te over. Ik heb vier levens nodig. ;-)
Oud 31-01-2013, 18:52
Verwijderd
Citaat:
Ik speel al een tijd met de gedachte zulke lessen op scholen te gaan geven. Ik geloof heilig dat dat welk helpt, kinderen voeden namelijk ook hun ouders op en al is het maar dat ze ontbijten met brood ipv niks, dat is al winst!
Hoe wilde je dat aanpakken? Je kunt toch niet zomaar basisscholen bellen met 'hoi mag ik deze les bij jullie komen geven', neem ik aan?
Oud 31-01-2013, 19:06
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Trimm, de enige reden dat ik buiten kom op het moment, is om boodschappen te doen, verder niet. En de enige reden dat ik verder überhaupt wat doe, is mijn vader. Hij is zo borderline tegenwoordig, ik doe alles om geen ruzie te krijgen. Dat heb ik vooral met huishoudelijke taken nu, maar ook met werk zoeken, zodat ik zsm niet meer als slaafje word behandeld en ik het huis uit kan. Misschien moet je maar doen alsof je mijn vader hebt.
Oud 31-01-2013, 19:06
Verwijderd
Ik houd zo van leren van videotutorials.

"I'm gonna show you some techniques here. So, we've got a picture of the Hulk. He's working tech support in India for Semantic, so naturally he's angry all the time. [technische details en uitleg tot hij bij de mond aangekomen is] Sooooo here he is. He's very angry. Of course. Cause he's on the phone all day long with people.. who.. don't understand what is wrong with their computers and why their horrible, bloated virus protection software is making their system come to a crawl all the time."

<3 Beter dan college.
Oud 31-01-2013, 19:10
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Omg, straks WIDM, bijna vergeten. In dat geval ga ik nu even het fornuis schrobben (lees: Dasty erop spuiten en het droogwrijven ).
Oud 31-01-2013, 19:18
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
Trimm, de enige reden dat ik buiten kom op het moment, is om boodschappen te doen, verder niet. En de enige reden dat ik verder überhaupt wat doe, is mijn vader. Hij is zo borderline tegenwoordig, ik doe alles om geen ruzie te krijgen. Dat heb ik vooral met huishoudelijke taken nu, maar ook met werk zoeken, zodat ik zsm niet meer als slaafje word behandeld en ik het huis uit kan. Misschien moet je maar doen alsof je mijn vader hebt.
Ik geloof dat onze vaders vrij veel op elkaar lijken, wat een van de redenen is dat ik never nooit meer thuis wil wonen. Daarom heb ik ook werk en woon ik op mezelf enzo.
Oud 31-01-2013, 19:22
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Ik geloof dat onze vaders vrij veel op elkaar lijken, wat een van de redenen is dat ik never nooit meer thuis wil wonen. Daarom heb ik ook werk en woon ik op mezelf enzo.
Ja, dat helpt hij is ook de enige reden dat ik überhaupt een wekker zet, want het kan mij echt niks schelen of ik om 11 uur wakker ben of om 3 uur. Maar goed, hem wel en ruzie zit ik niet op te wachten. En daarom ga ik nu ook maar het fornuis doen, het kan mij namelijk ook echt niet boeien of de lagen vet zich opstapelen en desnoods een kolonie gaan beginnen

Maar ik ben het natuurlijk ook gewend om laat te slapen en laat wakker te worden, ik heb dan ook 17 wekkers (16 op mijn telefoon en 1 wekkerradio die zó hard staat, dat mijn overburen er wakker van zouden kunnen worden) en ik snooze ze ook allemaal tot ik er gek van word. Probeer gewoon elke dag je wekker een half uur eerder te zetten, je zou toch ooit eens eerder moe moeten worden. Of trek een nachtje door en ga dan op tijd slapen.
Oud 31-01-2013, 19:24
Carn
Carn is offline

http://www.sadanduseless.com/2013/01...onest-methods/
Oud 31-01-2013, 19:29
Carn
Carn is offline

Oud 31-01-2013, 19:30
Verwijderd
Oh, die monoloog uit Glengary Glen Ross Wat is die film toch vet.
Oud 31-01-2013, 19:57
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Ja, alsof ik dat allemaal niet weet!

PS: Zo Metropolis op TV en 't gaat dit keer over Metal. Supertoll! Metal Afrikanen. \m/
Oud 31-01-2013, 20:06
Carn
Carn is offline
Citaat:

PS: Zo Metropolis op TV en 't gaat dit keer over Metal. Supertoll! Metal Afrikanen. \m/
/insert black metal grap.
Oud 31-01-2013, 20:18
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
"Als ik iets echt fijn vind dan is 't toch wel Grind-core en death-metal"
:')
Oud 31-01-2013, 20:20
Carn
Carn is offline
Jaaa benighted! \m/

Nou, gelukkig werkt een interview met een semi-autistische metalfan uit Beverwijk totaal niet stigmatiserend voor de metalscene ;P
Oud 31-01-2013, 20:23
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Ja ik vind 't wel jammer dat ze voor de Nederlandse interviews alleen maar debielen aan het woord laten en dat de Amerikanen een stel verwende kutemo's zijn die het systeem willen smashen met hun teringherrie. Dan vind ik de Afrikanen en die Filipijn nu een stuk interessanter.
Oud 31-01-2013, 20:30
Verwijderd
Citaat:
Ik wil dat artikel graag getatoeëerd hebben zodat ik hem altijd bij me heb. Vooral dit:

Citaat:
Tyler said, "You are not your job," but he also founded and ran a successful soap company and became the head of an international social and political movement. He was totally his job.
En dit:

Citaat:
Being in the business I'm in, I know dozens of aspiring writers. They think of themselves as writers, they introduce themselves as writers at parties, they know that deep inside, they have the heart of a writer. The only thing they're missing is that minor final step, where they actually fucking write things.
Oud 31-01-2013, 20:34
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Hear, hear!

Al krijg ik wel jeuk als mensen dat zeggen en ze dan alleen maar voor hun eigen blog schrijven. 'Blogger' vind ik ook zo'n lame iets. Dan ben ik ook blogger.
Oud 31-01-2013, 20:34
Verwijderd
Dat ben je ook.

Ik ben forumer, want ik schrijf dingen voor het forum, namelijk posts.
Oud 31-01-2013, 20:35
Verwijderd
Zoals deze.
Oud 31-01-2013, 20:35
Verwijderd
En deze. En jullie kunnen gratis genieten van de PARELS van mijn schrijverschap.
Oud 31-01-2013, 20:36
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Ja, dat ben ik ook, maar ik ga 't nog niet in een beschrijving van mezelf zetten. :')
Oud 31-01-2013, 20:37
Verwijderd
Citaat:
Ja, dat ben ik ook, maar ik ga 't nog niet in een beschrijving van mezelf zetten. :')
Ik wel hoor, ik heb groot op mijn cv gezet dat ik forumschrijfster ben.
Oud 31-01-2013, 20:44
Verwijderd
Bij judo zit een jongen met het syndroom van Down en hij is zo gaaf. Ik kan niet eens precies uitleggen hoe hij is, maar ik word zo oneindig blij van hem. Iedereen daar.
Oud 31-01-2013, 20:47
Verwijderd
Soms haalt hij me op en dan fietsen we daar samen heen, en dan gaat hij intussen vertellen over zijn vrienden en dat hij blij is dat wij vrienden zijn en wat voor muziek hij leuk vindt. Hij houdt van Michael Jackson. En vandaag fietste ik weg, en ik zag hem niet, en ik riep hem, en hij kwam vanachter een hoekje gefietst en riep 'BOE!'. Want hij had gister nog een keer de clip van Thriller gekeken, en dat had hem op het idee gebracht om mij te laten schrikken.
Oud 31-01-2013, 20:53
Verwijderd
Ik wil de uitslag van het ww-spel.
Oud 31-01-2013, 20:58
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
Soms haalt hij me op en dan fietsen we daar samen heen, en dan gaat hij intussen vertellen over zijn vrienden en dat hij blij is dat wij vrienden zijn en wat voor muziek hij leuk vindt. Hij houdt van Michael Jackson. En vandaag fietste ik weg, en ik zag hem niet, en ik riep hem, en hij kwam vanachter een hoekje gefietst en riep 'BOE!'. Want hij had gister nog een keer de clip van Thriller gekeken, en dat had hem op het idee gebracht om mij te laten schrikken.
Aww. <3
Oud 31-01-2013, 21:00
Verwijderd
Citaat:
Aww. <3
Ja hij is echt heel leuk.

En nu een vraag die ik ook hier ga zetten. Als er dit staat:

Citaat:
€ 113,00 per vak bestaande uit een centraal examen en college-examen
€ 56,00 per vak bestaande uit een college-examen
€ 567,00 is het maximumbedrag dat u per jaar per examensoort betaald
En je hebt een vak met een centraal examen en meerdere college-examens. Hoeveel wordt dat dan? 113,- voor het centraal examen en dan nog 56,- per college-examen, of 113,- voor het centraal examen met één college-examen en dan nog per college-examen er 56,- bij? Of gewoon 113,- totaal? Maar volgens mij zijn er geen vakken waarvoor je alleen college-examens hebt. En wat bedoelen ze met die laatste zin?
Oud 31-01-2013, 21:01
Verwijderd
Dit komt trouwens recht van een overheidssite.

Oud 31-01-2013, 21:03
Verwijderd
Ze bedoelen dat je aan de twee onderdelen maximaal 567 per stuk betaalt (dus al doe je 35 vakken centraal examen, je betaalt maar 567 voor alle centrale examens), met verbijsterende spelfout.
Oud 31-01-2013, 21:05
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Omg
Oud 31-01-2013, 21:31
Verwijderd
Sjongejonge, valt de stroom hier uit, heel het blok zwart. Zit je dan met je goede gedrag.

Maar ik heb tenminste wel licht dankzij mijn moederneukende geurkaars
Oud 31-01-2013, 21:33
Martiño
Martiño is offline
Brownie in een mok was lekker, Klaverhap naamzoek! En ja, met 50 gram suiker, Vince naamzoek. Hoef nu wel twee dagen niet meer te eten denk ik, pfff
Oud 31-01-2013, 21:41
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
De keuken ruikt lekker chemisch naar Dasty, gezien het doekje dat ik gebruikte is het keukenblad nog nooit zo schoon geweest als nu
Oud 31-01-2013, 21:43
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Oh, en ik heb Vanille Cola en het is LEKKER, dat was ik helemaal vergeten. De Jamin verkoopt het, en ook Mountain Dew, 7up Cherry en Dr Pepper Cherry. Ze verwachten nog meer 'Amerikaanse dranken' te gaan verkopen.
Oud 31-01-2013, 21:52
Verwijderd
Citaat:
Oh, en ik heb Vanille Cola en het is LEKKER, dat was ik helemaal vergeten. De Jamin verkoopt het, en ook Mountain Dew, 7up Cherry en Dr Pepper Cherry. Ze verwachten nog meer 'Amerikaanse dranken' te gaan verkopen.
omg dan ga ik morgen even langs jamin.
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten