Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-03-2013, 11:43
Verwijderd
Citaat:
Nou werden mensen in de negentiende eeuw ook niet veel ouder natuurlijk, vooral niet in de steden
Ja, maar dat het logisch is waar 't vandaan komt maakt het niet minder raar.
Advertentie
Oud 08-03-2013, 11:46
Verwijderd
Ik word echt steeds beter in recht lullen wat krom is Misschien moet ik maar vertegenwoordiger worden.
Oud 08-03-2013, 11:46
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Sarah: ik vind dat altijd zo lastig als er bij kinderen geen voornaam in het dossier staat. Dan kom ik maar gewoon zo binnen van 'jongedame ...?'. Of ik zeg gewoon 'hallo ik ben de dokter hoe heet jij?', maar als je ze uit de wachtkamer moet halen wordt het lastig.
Bij ons staat bij patiënten onder de achttien standaard de voornaam op de patiëntenstickers afgedrukt, dat is wel makkelijk, maar ik zeg anders toch maar gewoon meneer of mevrouw.

Overigens zit er zelden meer dan één kind bij ons in de wachtkamer dus dan weet je toch al waar je naar toe moet. Als ik echt twijfel kan ik nog altijd "familie Janssen?" roepen. aangezien ze zelden alleen zijn
Oud 08-03-2013, 11:48
Martiño
Martiño is offline
Waar ik overigens een hekel aan heb is als collegae kinderen "kindje/jongetje/meisje X" noemen, voelt dat kind zich soms nog lulliger.
Oud 08-03-2013, 11:49
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Ja, maar dat het logisch is waar 't vandaan komt maakt het niet minder raar.
Dat is dan ook weer zo
Oud 08-03-2013, 11:50
Verwijderd

Dit is de grootste diamant die ooit gevonden is Jammer dat ze hem in stukken hebben gezaagd.
Oud 08-03-2013, 11:51
indigo
indigo is offline
Oh, "familie" roepen is wel een goede optie . Slim idee! Bij ons staan in principe voornamen ook in het systeem, maar als kinderen pas net aangemeld zijn of de secretaresse is niet volledig geweest dan staat het er niet altijd.
Oud 08-03-2013, 11:53
indigo
indigo is offline
Goed, ik moet vanavond werken en er is vrijdagmiddagfile dus moet ik vroeg weg, dus ik moet nog wat dingetjes doen in plaats van hier rondhangen. Was opvouwen en opruimen, tas inpakken, lunchen, naar de winkel voor avondeten en dan op naar het ziekenhuis. There we go .
Oud 08-03-2013, 11:56
Verwijderd
Zo moeilijk mailtje ook verstuurd.
Oud 08-03-2013, 12:00
Verwijderd
Citaat:
De aansluiting van de inhoud van je opleiding bij actuele ontwikkelingen
Ik moet een vragenlijst invullen over mijn studie Assyriologie en dit is een vraag.

Actuele ontwikkelingen ? Ik hoop maar dat ze het hebben over actuele ontwikkelingen in het vakgebied.
Oud 08-03-2013, 12:07
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Oh, "familie" roepen is wel een goede optie . Slim idee! Bij ons staan in principe voornamen ook in het systeem, maar als kinderen pas net aangemeld zijn of de secretaresse is niet volledig geweest dan staat het er niet altijd.
Ja, het systeem ziet het automatisch, dus dat is wel handig (en als je een pasje laat maken dan moet je sowieso je naam opgeven denk ik? ik weet het niet ik ben zelf nog geen patiënt in ons ziekenhuis ). Maar kinderen die ouder zijn dan 12 noem ik sowieso wel meneer/mevrouw, die zijn oud genoeg om het te snappen
Oud 08-03-2013, 12:09
Chick Rock
Chick Rock is offline
Nou, ik heb even gebeld met de gemeente. Ik moet bij de de aanvraag van kwijtschelding van waterschapbelasting dus inderdaad een uitdraai van ALLE activiteit op mijn rekeningen bijvoegen. Van mijn lopende rekening zijn dat 18 A4'tjes :'''')
Oud 08-03-2013, 12:10
Verwijderd
Wat zal ik eens lunchen?!
Oud 08-03-2013, 12:13
Verwijderd
Frayne, waar bewaar jij de nuvaring? De apotheek zei dat ik ze het beste in de koelkast kon bewaren. Dan komen mijn schoonouders op bezoek en ligt daar de nuvaring koel te zijn, naast de kaas en de pakken sap en fles melk.
Verwijderd
Ja, mijn apotheek plakte ook zo'n stickertje erop ja, dat het in de koelkast moest.

Maar een andere apotheek (die van mijn ouders omdat ik de nuvaring moest hebben toen ik daar was met ziek zijn) deed dat niet, en volgens hen hoefde het niet in de koelkast. Dus ik had hem eerst in de koelkast, en daarna niet.
Chick Rock
Chick Rock is offline
Ik bewaarde zo'n coldpackding in de koelkast en toen ik 'm gisteravond gebruikte rook 'ie naar feta
Oud 08-03-2013, 12:14
Verwijderd

Misschien kun je m in een ondoorzichtig bakje doen.
Oud 08-03-2013, 12:14
Verwijderd
Citaat:
Ik bewaarde zo'n coldpackding in de koelkast en toen ik 'm gisteravond gebruikte rook 'ie naar feta
Oud 08-03-2013, 12:15
Chick Rock
Chick Rock is offline
Waar ik mee wil zeggen dat je misschien geen naar-kaas-ruikende-nuvaring wil hebben.
Oud 08-03-2013, 12:16
Martiño
Martiño is offline
Dat wordt leuk voor je vriendje als hetzelfde gebeurt bij de nuvaring
Martiño
Martiño is offline
Citaat:

+ luchtdicht
Martiño
Martiño is offline
Lekker kaasgeurtje bij het beffen
Chick Rock
Chick Rock is offline
Geeft wel een extra dimensie.
Verwijderd
Maar de nuvaring zit in een doosje en ook nog in een echt bijna niet open te krijgen plastic verpakking! Dus de kans dat de kaasgeur door al die dingen heen komt acht ik niet heel erg groot!
Oud 08-03-2013, 12:17
Verwijderd
Ik denk dat ik een boterham met jonge kaas en jam wil. Maar dan moet ik wel eerst jonge kaas gaan kopen.
Verwijderd
Citaat:
Ja, mijn apotheek plakte ook zo'n stickertje erop ja, dat het in de koelkast moest.

Maar een andere apotheek (die van mijn ouders omdat ik de nuvaring moest hebben toen ik daar was met ziek zijn) deed dat niet, en volgens hen hoefde het niet in de koelkast. Dus ik had hem eerst in de koelkast, en daarna niet.
Hmm. Deze apotheek zei dattie het langste houdbaar bleef in de koelkast.
Citaat:

Dat kan. Ik heb geen ondoorzichtige bakjes van die maat. Aan de andere kant: Ze weten ook wel dat we voorbehoedsmiddelen gebruiken en ze zitten niet wekelijks in onze koelkast. Hmm. Die komen toch pas over twee weken op bezoek en dan komen ze klussen, dus ik vraag me af of ze dan in de koelkast komen. Ja nou.
Verwijderd
Even voor de vega's: voelen jullie je niet lastig en een zeikerd als je ergens gaat eten (waar ze je misschien nog niet kennen) en je moet zeggen dat je geen vlees eet?
Iemand wil kip gaan eten (het is geen negerin ), maar ik wil liever geen (bio-industrie)kip eten. En ik kan moeilijk van haar verlangen dat ze duurdere biologische kip gaat kopen voor me.
Oud 08-03-2013, 12:18
Verwijderd
Zonder nuvaring.
Oud 08-03-2013, 12:18
Verwijderd
Citaat:
Gatver, ben net wakker, zit te eten, en dan is het eerste wat ik lees dit
Oud 08-03-2013, 12:19
Verwijderd
Citaat:
iehiehieuw

Citaat:
Maar de nuvaring zit in een doosje en ook nog in een echt bijna niet open te krijgen plastic verpakking! Dus de kans dat de kaasgeur door al die dingen heen komt acht ik niet heel erg groot!
Dit. En ik heb altijd een droog theezakje in de koelkast liggen, dat gaat geurtjes tegen
Oud 08-03-2013, 12:20
Verwijderd
Kan zijn dat hij dan langer houdbaar is ja. Maar ik krijg er altijd maar 3, en die gebruik ik ook binnen 3 maanden, dus dan denk ik 'Ja, hoe lang moet ik ze bewaren dan ?'

Volgens mij stond het ook in de bijsluiter dat ze gewoon 4 maanden goed blijven buiten de koelkast ofzo.
Oud 08-03-2013, 12:20
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Even voor de vega's: voelen jullie je niet lastig als je ergens gaat eten (waar ze je misschien nog niet kennen) en je moet zeggen dat je geen vlees eet?
Iemand wil kip gaan eten (het is geen negerin ), maar ik wil liever geen (bio-industrie)kip eten. En ik kan moeilijk van haar verlangen dat ze duurdere biologische kip gaat kopen voor me.
Ik voel me daar niet vervelend over nee. Hoe moeilijk is het nou om zonder vlees te koken? Overigens eet ik ook al sinds m'n 7e geen vlees, dus misschien ben ik het al meer gewend om dat van anderen te vragen.
Oud 08-03-2013, 12:21
Verwijderd
Nou ja, de kip is een beetje het hoofdgebeuren. Ik kan wel alleen salade en friet nemen, maar dat is ook weer zoiets.
Oud 08-03-2013, 12:22
Verwijderd
Ik zei dan 'kun je t voor mij zonder vlees maken' en als iemand er naar vroeg legde ik uit dat ik biovlees wel at.
Oud 08-03-2013, 12:23
Verwijderd
Citaat:
Nou ja, de kip is een beetje het hoofdgebeuren. Ik kan wel alleen salade en friet nemen, maar dat is ook weer zoiets.
Mja dat zou ik dan wel doen Ook omdat veel mensen anders zo'n ranzige vegaburger voor je zouden kopen, en das ook zo lullig ;x
Verwijderd
Ik geef het gevecht met mijn pc op, nu moet ik als een razende spullen gaan zoeken en inpakken! Tot zondag!
Verwijderd
Och, friet met salade kan best. Of je neemt zelf iets mee.
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Ik moet wel zeggen dat ik meestal over dit soort dingen dan niet moeilijk doe. Dan maar een keer niet zo'n evenwichtige maaltijd
Oud 08-03-2013, 12:24
Verwijderd
Citaat:
Ik moet wel zeggen dat ik meestal over dit soort dingen dan niet moeilijk doe. Dan maar een keer niet zo'n evenwichtige maaltijd
Citaat:
Mja dat zou ik dan wel doen Ook omdat veel mensen anders zo'n ranzige vegaburger voor je zouden kopen, en das ook zo lullig ;x
Ik ben ook weer niet zo diehard-vega dat ik braaf de kip laat liggen als de rest er wel van aan het schranzen is denk ik

Maarja, het is niet eens kip. Het zijn vetgemeste kuikens.
Oud 08-03-2013, 12:25
Martiño
Martiño is offline
Klaverhap, die bijlagen van jou, staan die ook op DK? Want ik kan ze wel handmatig even weghalen als je echt direct ruimte nodig heb.
Verwijderd
Als mensen uit zichzelf vragen wat ze dan voor mij moeten maken, zeg ik 'bak maar een eitje' want goedkoop, weinig werk en overal lekker bij
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Gatver, ben net wakker, zit te eten, en dan is het eerste wat ik lees dit
sorry! Maar CR begon!
Oud 08-03-2013, 12:26
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
sorry! Maar CR begon!
Ja zeg, jij haalde het beffen erbij!
Oud 08-03-2013, 12:26
Verwijderd
Citaat:
sorry! Maar CR begon!
Citaat:
Ja zeg, jij haalde het beffen erbij!
Ja Martin!
Oud 08-03-2013, 12:27
Verwijderd
Ik wilde eigenlijk gaan beginnen over beffen, maar misschien is het daar nog wat vroeg voor.
Chick Rock
Chick Rock is offline
Euh, ik moet ook aangeven hoeveel ik van de belasting terug verwacht. WEET IK VEEL
Verwijderd
Citaat:
Klaverhap, die bijlagen van jou, staan die ook op DK? Want ik kan ze wel handmatig even weghalen als je echt direct ruimte nodig heb.
thanks, maar het zijn vooral babypics in de desbetreffende topics. ik heb ook geen ruimte per direct nodig hoor
Verwijderd
Ja tegenwoordig als ik bij anderen eet, eet ik gewoon het vlees dat er is, maar ja ik ben dan ook helemaal geen vega natuurlijk.
Oud 08-03-2013, 12:28
Verwijderd
Citaat:
Als mensen uit zichzelf vragen wat ze dan voor mij moeten maken, zeg ik 'bak maar een eitje' want goedkoop, weinig werk en overal lekker bij
goeie
Oud 08-03-2013, 12:28
Verwijderd
Hee Martin, wij hadden in 2011 (geloof ik?) ook een gedeelde plek in de pool Je laat me maar niet los hè?
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten