Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-03-2013, 13:27
Verwijderd
Hoort je huisarts niet superdichtbij te zitten? Ivm huisbezoeken enzo?
Advertentie
Oud 29-03-2013, 13:31
Verwijderd
die huisartsen hier doen niet aan huisbezoeken. en vragen ze aan jou wat je er tegen kunt doen. als ik dat wist ga ik echt niet naar de dokter hoor.
Oud 29-03-2013, 13:34
Verwijderd
Ik had het meer tegen Pheebs eigenlijk . Lijkt me onhandig als je huisarts ver weg zit.

Ik snap ook bij god niet hoe mensen denken dat het werkt om hun huisarts in Leeuwarden te houden als ze in Utrecht gaan studeren
Oud 29-03-2013, 13:36
Verwijderd
/Weet ik.
Oud 29-03-2013, 13:40
Verwijderd
Ik hoor zo vaak mensen klagen over hun huisarts, is het niet zo makkelijk om een andere te nemen/zoeken in Nederland?
Oud 29-03-2013, 13:56
Verwijderd
Fuuuck. Mijn gsm moet terug naar de fabrikant en ik mag rekenen op 14 werkdagen wachten. Het zal ook eens niet. En als die achterlijke zak nu van de eerste keer geluisterd had en moeite had gedaan, dan waren die 14 dagen al om.
Oud 29-03-2013, 13:59
Verwijderd
IN mijn vorige woonplaats was de wachtlijst voor de huisarts een halfjaar ofzo minimaal. Toen dacht ik: fuck dat ik blijf wel bij de oude, waar ik waarschijnlijk toch terugkeer.

Twee weken voor mijn verhuizing had ik longontsteking en zat op de HAP, moest ik daar beloven er nog een te zoeken om die twee weken te overbruggen Overcorrecte mutsen.
Oud 29-03-2013, 14:02
Verwijderd
Het is best makkelijk. Ten minste, ik had er in Leiden geen problemen mee, want er waren echt 2 of 3 huisartsenpraktijken waar ik me kon inschrijven zonder wachtlijst. Toen heb ik uiteraard de dichtsbijzijnde genomen . En ik ben er ook heel tevreden over want ik mag vrijwel altijd direct langskomen.
Oud 29-03-2013, 14:03
Verwijderd
Waarom moet die kabel van de laptop nu aan de likkerkant zitten?! het stopcontact zit rechts, nu moet ik het helemaal om de laptop heen om het in te steken. en nu zit ik met een kabel te klooien wat in de weg zit.
Oud 29-03-2013, 14:03
Verwijderd
Maar ja ik heb dus een kennis die in Utrecht studeert en haar huisarts nog in ons oude dorp heeft zitten en die voor elk dingetje weer terug moet naar daar omdat ze 'niet zo'n zin heeft om een nieuwe te zoeken' . Ik zou geen zin hebben om voor elk dingetje 3 uur in de trein te moeten zitten maar ja.
Oud 29-03-2013, 14:09
Verwijderd
Citaat:
IN mijn vorige woonplaats was de wachtlijst voor de huisarts een halfjaar ofzo minimaal. Toen dacht ik: fuck dat ik blijf wel bij de oude, waar ik waarschijnlijk toch terugkeer.

Twee weken voor mijn verhuizing had ik longontsteking en zat op de HAP, moest ik daar beloven er nog een te zoeken om die twee weken te overbruggen Overcorrecte mutsen.
Wachtlijsten bij huisartsen?

En ik heb de vrouw die nu mijn problemen is aan het oplossen teruggebeld en gezegd dat ik niet zo blij ben met de houding van die gast die in eerste instantie ermee bezig was. Hij heeft dingen beweerd die niet waar zijn (dat hij op Windows 8 getest had), hij heeft mijn probleem niet serieus in behandeling genomen, dingen beloofd en niet gedaan en me zelfs aan de kant geschoven met 'dat is niet waarschijnlijk' toen ik zei dat het misschien aan mijn toestel zelf lag (terwijl hij wel beloofde om het te testen 's avonds maar ook daar weer niet over heeft gebeld). Ik zei dat als hij fatsoenlijk had gereageerd, mijn gsm nu misschien al terug was geweest. En ze gaf me gelijk en zei ook dat hij daar al op aangesproken was en nu zeker nog aangesproken zou worden.
Ik ben benieuwd of daar verder nog iets uit gaat komen. Niet dat dat moet, maar dit is niet de manier om met klanten om te gaan en ik vond dat ik voor mezelf moest opkomen en dat melden Overwinning voor mij Ik pik niet meer alles. Of toch niet eindeloos
Oud 29-03-2013, 14:10
Verwijderd
Citaat:
Maar ja ik heb dus een kennis die in Utrecht studeert en haar huisarts nog in ons oude dorp heeft zitten en die voor elk dingetje weer terug moet naar daar omdat ze 'niet zo'n zin heeft om een nieuwe te zoeken' . Ik zou geen zin hebben om voor elk dingetje 3 uur in de trein te moeten zitten maar ja.
Maar mag je dan ook niet gewoon bij een andere arts langs omdat je toevallig niet in de buurt van je eigen huisarts bent?
Oud 29-03-2013, 14:13
Verwijderd
Nou ja, in gevallen van nood mag dat uiteraard wel . Als in, als jij met een blindedarmontsteking binnen komt gelopen gaan ze denk ik niet zeggen 'Nee, gewoon naar Leeuwarden!' maar met alles wat niet dringend is moet je gewoon naar je eigen huisarts. Of je moet je daar ter plekke inschrijven bij die praktijk, heb ik ook wel eens meegemaakt.

Ik bedoel, toen ik ziek was van de pfeiffer en bij mijn ouders zat en nog voorhoofdsholteontsteking kreeg (wat niet echt dringend is) ben ik ook naar de huisartsenpost geweest in Leeuwarden. Niemand die dan ook zegt 'FOEI! MAG NIET', want dat is gewoon even de situatie.
Oud 29-03-2013, 14:15
Verwijderd
Maar er zijn vast regeltjes enzo voor die ken ik niet.
Oud 29-03-2013, 14:19
Verwijderd
Ik vind dat raar In België ga je volgens mij zo'n beetje waar je zin in hebt, maar je huisarts is gewoon diegene die je uitgebreide dossier heeft, alle uitslagen naartoe gaan en die meer terugbetaald wordt.
Oud 29-03-2013, 14:22
Verwijderd
het sneeuwt.
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
godver, ik heb weer de mazzel dat het maandag pasen is, ken ik geen bloed prikken. En de rest van de week moet ik nachtdienst draaien dus dan kan ik weer niet nuchter zijn om 08:00 uur

Er staat dat ik thee of water mag zonder suiker, mag je dan wel zoetjes? Dan zou het eventueel nog kunnen als ik me 's avonds volgiet met koffie en op mijn dipmomentjes thee met zoetjes neem. Maar ik gok dat ik dat niet volhoud.
Goede vraag, heb ik me nog nooit afgevraagd. Volgens mij beïnvloedt aspartaam de glucosespiegel niet (ik kan zo snel niks vinden dat het afraadt), maar ik zou het risico niet nemen. Ik raad ook gewoon af om koffie/thee te drinken voor een nuchtere glucosetest, want het is alleen maar verwarrend. Veel mensen nemen dan uit automatisme toch suiker of melk in de koffie, waardoor het onderzoek moet worden afgeblazen of het toch doorgaat en onbetrouwbaar is omdat de patiënt vergeet/niet durft te zeggen dat hij iets fout heeft gedaan.
Martiño
Martiño is offline
Natuurlijk wel enorm kut voor je dat het net na een nachtdienst gepland is.

en een flinke hoeveelheid bloed die je moet afleveren met al die testjes
Oud 29-03-2013, 14:33
Verwijderd
Citaat:
die huisartsen hier doen niet aan huisbezoeken. en vragen ze aan jou wat je er tegen kunt doen. als ik dat wist ga ik echt niet naar de dokter hoor.
Natuurlijk doen ze wel aan huisbezoeken. Voor mensen die te oud of gehandicapt zijn om naar de praktijk te komen. Niet voor verder gezonde tieners, nee.
Oud 29-03-2013, 14:33
Verwijderd
Citaat:
Goede vraag, heb ik me nog nooit afgevraagd. Volgens mij beïnvloedt aspartaam de glucosespiegel niet (ik kan zo snel niks vinden dat het afraadt), maar ik zou het risico niet nemen. Ik raad ook gewoon af om koffie/thee te drinken voor een nuchtere glucosetest, want het is alleen maar verwarrend. Veel mensen nemen dan uit automatisme toch suiker of melk in de koffie, waardoor het onderzoek moet worden afgeblazen of het toch doorgaat en onbetrouwbaar is omdat de patiënt vergeet/niet durft te zeggen dat hij iets fout heeft gedaan.
Zoetstof zorgt ervoor dat je
lijf alvast de suikerspiegel omlaag brengt want denkt dat deze zo weer wordt aangevuld. Dat mechanisme is natuurlijk sterker als je lijf nog niet eerder met het voordegekhoudtrucje te maken had, dus als je zelden zoetstoffen gebruikt. Is ook de reden dat mensen na light sugar crave hebben en als ze dááraan toegeven juist dikker worden mét zoetstof. Daar komt die hoax vandaan dat de zoetstof je dik maakt. Het is het gebrek aan discipline daarna.
Oud 29-03-2013, 14:35
Verwijderd
Maar je moet gewoon nuchter zijn, dus als jij overdag slaapt kun je nuchter aan het eind van de dag prikken?
Oud 29-03-2013, 14:37
Verwijderd
Citaat:
Natuurlijk doen ze wel aan huisbezoeken. Voor mensen die te oud of gehandicapt zijn om naar de praktijk te komen. Niet voor verder gezonde tieners, nee.
En als je te ziek bent om zelf naar de praktijk te komen? Als ik met koorts op de bank lig, is het niet erg verstandig om in de auto te stappen en naar de dokter te rijden
Oud 29-03-2013, 14:38
Verwijderd
Citaat:
Maar je moet gewoon nuchter zijn, dus als jij overdag slaapt kun je nuchter aan het eind van de dag prikken?
Ja, dit. Prikposten zijn vaak alleen 's ochtends open maar in ziekenhuizen kun je doorgaans tot halfvijf, vijf uur 's middags bloed prikken.
Oud 29-03-2013, 14:40
Verwijderd
Citaat:
En als je te ziek bent om zelf naar de praktijk te komen? Als ik met koorts op de bank lig, is het niet erg verstandig om in de auto te stappen en naar de dokter te rijden
Als je te ziek bent om uit je bed te komen, krijg je ook een huisbezoek, maar als je op de bank kunt zitten kun je ook naast iemand zitten die je naar de dokter rijdt
Oud 29-03-2013, 14:46
Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Ik vind dat raar In België ga je volgens mij zo'n beetje waar je zin in hebt, maar je huisarts is gewoon diegene die je uitgebreide dossier heeft, alle uitslagen naartoe gaan en die meer terugbetaald wordt.
Nederland heeft natuurlijk ook wel een vreselijk inefficiënt zorgstelsel.
Oud 29-03-2013, 14:50
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Zoetstof zorgt ervoor dat je
lijf alvast de suikerspiegel omlaag brengt want denkt dat deze zo weer wordt aangevuld. Dat mechanisme is natuurlijk sterker als je lijf nog niet eerder met het voordegekhoudtrucje te maken had, dus als je zelden zoetstoffen gebruikt. Is ook de reden dat mensen na light sugar crave hebben en als ze dááraan toegeven juist dikker worden mét zoetstof. Daar komt die hoax vandaan dat de zoetstof je dik maakt. Het is het gebrek aan discipline daarna.
Ja, zoiets vermoedde ik ook al maar ik kon er nergens literatuur over vinden.
Oud 29-03-2013, 14:52
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Hoort je huisarts niet superdichtbij te zitten? Ivm huisbezoeken enzo?
Hij zat 23 jaar geleden dichtbij maar toen gingen we verhuizen en we konden bij hem blijven op voorwaarde inderdaad dat hij geen huisbezoeken meer zou doen. En nu wonen we nog verder
Pas sinds kort (sinds die man niet naar me luistert) denk ik erover om te wisselen, maar dan kan ik beter wachten tot ik uit huis ben. Ik ga toch nooit, dus het maakt nu niet zoveel uit.
Oud 29-03-2013, 14:54
Verwijderd
Je mag in nederland trouwens ook gewoon naar een andere huisarts dan je eigen, dan moet je alleen wel het voorschieten aan je verzekering. Inschrijven bij een andere arts kan moeilijk zijn in een gebied met huisartsentekort, dan zitten alle praktijken vol en nemen alleen patiënten aan die moeten overstappen ivm verhuizing.
Oud 29-03-2013, 14:55
Martiño
Martiño is offline
Daarom vond ik die zorgbemiddeling van mijn zorgverzekeraar zo handig, je vult gewoon op de website een verzoek in en die doen de rest.
Oud 29-03-2013, 14:55
Martiño
Martiño is offline
En bij mij telt het ook wel mee dat ik in het centrum woon stuk of vier huisartsen en tandartsen binnen een straal van een kilometer.
Oud 29-03-2013, 14:57
Verwijderd
Ja, echte huisartsentekorten heb je vooral op het platteland!
Oud 29-03-2013, 14:58
Martiño
Martiño is offline
Ach, die stoere boeren zijn toch nooit ziek! Al die frisse plattelandslucht, verse groenten, lekker fitte lichamen.
Oud 29-03-2013, 14:59
Martiño
Martiño is offline
Waar zit jij op dit moment eigenlijk, Sarah?
Oud 29-03-2013, 15:03
Verwijderd
Hallo ik ga nog een Vier handen op één buik kijken!
Oud 29-03-2013, 15:04
Verwijderd
Pff, mannen zijn net vrouwen. Uren in de kleedkamer doorbrengen...
Oud 29-03-2013, 15:04
Verwijderd
In een praktijk in Enschede, op fietsafstand!
Oud 29-03-2013, 15:07
Verwijderd
Wat doe je als je op je achttiende zwanger raakt van een goede vriend van de familie?

HMMM! Het wordt de aflevering met Chanel
Oud 29-03-2013, 15:21
Verwijderd
Okay, die piemelspeen is het meest smakeloze voorwerp dat ik ooit heb gezien
Oud 29-03-2013, 15:29
Verwijderd
En hoe is het gekomen dat jullie nu een relatie hebben?
"Ja zij was al heel lang gek op mij, en op een gegeven moment dacht ik: naja."

Oud 29-03-2013, 15:32
Verwijderd
Jaaa ik wil zoveel over die aflevering zeggen maar ook niks verklappen
Oud 29-03-2013, 15:34
Verwijderd
ja ik kijk met steeds meer verbazing toe
Oud 29-03-2013, 15:39
Verwijderd
Citaat:
In een praktijk in Enschede, op fietsafstand!
Ik ben laatst nog bij de HA geweest en moet binnenkort weer en dan zit ik elke keer " zou Sarah hier ook rondhuppelen?" te doen
Oud 29-03-2013, 15:43
Verwijderd
Citaat:
Ik ben laatst nog bij de HA geweest en moet binnenkort weer en dan zit ik elke keer " zou Sarah hier ook rondhuppelen?" te doen
haha ik pm je anders wel even!
Oud 29-03-2013, 16:08
Verwijderd
Citaat:
Als je te ziek bent om uit je bed te komen, krijg je ook een huisbezoek, maar als je op de bank kunt zitten kun je ook naast iemand zitten die je naar de dokter rijdt
Oh, maar ik dacht aan mijn eigen situatie ^^ ik ben helemaaaaaal alleen!

Citaat:
Nederland heeft natuurlijk ook wel een vreselijk inefficiënt zorgstelsel.
Ik weet het dus niet. Mijn wonen in Nederland was op de grens, ging via de verzekering van mijn ouders en ging bij een praktijk die half Nederlands half Belgisch was en met kostschool in België en Turnhouts ziekenhuis dichterbij, dan kom je niet veel in aanraking met Nederland. Sinds ik alleen woon heb ik alleen nog het Belgische zorgsysteem ervaren natuurlijk, wat naar mijn idee behoorlijk fijn werkt, zeker als ik Nederlandse vrienden hoor.
Verzekeringen zijn ook prima ALS je maar binnen de lijntjes dingen aan de hand hebt. Extreme situaties zijn altijd de lul.

Citaat:
Je mag in nederland trouwens ook gewoon naar een andere huisarts dan je eigen, dan moet je alleen wel het voorschieten aan je verzekering. Inschrijven bij een andere arts kan moeilijk zijn in een gebied met huisartsentekort, dan zitten alle praktijken vol en nemen alleen patiënten aan die moeten overstappen ivm verhuizing.
Ah, dus je betaalt standaard niet bij de huisarts? Hier normaal wel, alleen heb ik een speciale regeling en hoef ik maar 1.5 euro te betalen ofzo per consult.

Citaat:
Ja, echte huisartsentekorten heb je vooral op het platteland!
Hier zijn ook fikse huisartsentekorten, maar ik merk er eigenlijk niet zoveel van. Behalve dan dat ze sinds ze met een afsprakensysteem werken (om spreekuren die 4 uur uitlopen te vermijden) al een behoorlijke tijd op voorhand vol zitten. Maar als je een acuut probleem hebt, maken ze even tijd tussendoor.

Citaat:
Ach, die stoere boeren zijn toch nooit ziek! Al die frisse plattelandslucht, verse groenten, lekker fitte lichamen.
Vergeet de bierbuiken niet van de tentfeesten!

Citaat:
Okay, die piemelspeen is het meest smakeloze voorwerp dat ik ooit heb gezien
Wat? Welke? Waar? Waarom?
Oud 29-03-2013, 16:13
Snebbeltje
Snebbeltje is offline
Ik ben in januari overgestapt naar een andere huisarts (want dichterbij) en toen moest ik eigenlijk al een bloedcontrole hebben. Maar ze had mijn dossier nog niet en toen was die weer weg en die weer ziek en toen had ik haar eindelijk aan de telefoon en had ze nog geen idee wat er dan geprikt moest worden. Ze zou nog contact opnemen met de neuroloog en dat was in februari. En ik heb nog steeds geen bericht gehad en heb nu sinds november geen controles meer gehad. Officieel zou ik elke maand bloed moeten prikken Maar ik heb nergens last van en ik vind het ook wel prima zo
Oud 29-03-2013, 16:14
Verwijderd
Huisarts hier werkt ook op afspraak, inloopspreekuur werkte echt niet. Maar hij doet ook veel huisbezoeken, ook bij baby's. Super handig Ik vind 'm nog altijd te zweverig en wil eigenlijk een andere, maar ben te lui
Oud 29-03-2013, 16:25
Snebbeltje
Snebbeltje is offline
Ik denk niet dat er nog een praktijk is die niet op afspraak werkt. Wel?
Oud 29-03-2013, 16:27
Verwijderd
Citaat:
Ik denk niet dat er nog een praktijk is die niet op afspraak werkt. Wel?
Oh, mijn vorige had wel nog een inloopspreekuur 's ochtends.
Oud 29-03-2013, 16:28
Snebbeltje
Snebbeltje is offline
Ik heb een klein bosje bloemen gekocht voor mijn ouders, maar hoe kan ik ze nu het beste vervoeren? Ik zit zo'n 3 uur in de bus/trein.
Oud 29-03-2013, 16:29
Snebbeltje
Snebbeltje is offline
Citaat:
Oh, mijn vorige had wel nog een inloopspreekuur 's ochtends.
Hmmm, ja misschien heb ik dat ook wel eens bij een huisarts zien staan ja, maar dan kon je ook gewoon afspraken maken.

Regels voor berichten