Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-04-2013, 21:14
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Veel brood op?
Ja, wat heet veel, 7-8 sneetjes ofzo. De woksaus was ook wel een killer, 900 mg natrium
Oud 09-04-2013, 21:14
Verwijderd
Citaat:
Pasta zal wel een heel andere samenstelling hebben dan gnocchi..?
ja gnocchi is van aardappelmeel gemaakt, misschien kun je aardappelpuree aanklikken?
Voor de kcal zal gnocchi of pasta niet zo veel verschil maken.
Oud 09-04-2013, 21:15
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Ik heb heel vaak 'meningsverschillen' met mijn lief over kleur. Dan vindt hij dat dingen bij elkaar staan ''want het is allemaal blauw'', terwijl ik paarstinten zie die vloeken. En wat hij paars noemt noem ik dan weer roze, het is een gekkenhuis. Aah dit is een beetje naïef van je Etmakas, of ben je niet serieus?
Ik heb nooit meningsverschillen over dat soort dingen met mijn vriend, hij doet een designstudie en is de hele dag met dat soort shit bezig en heeft een uitstekend oog voor kleur <3 <3
Oud 09-04-2013, 21:16
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
ja gnocchi is van aardappelmeel gemaakt, misschien kun je aardappelpuree aanklikken?
Voor de kcal zal gnocchi of pasta niet zo veel verschil maken.
Ja dat bedacht ik ook net. Goed, aardappelpuree it is. Maar is het dan bereid met halfvolle melk? Met zout? Zonder zout? *zucht* Vervelend specifiek op het ene moment en etenswaren niet kennen op het andere.
Oud 09-04-2013, 21:17
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Ik ken de huidige eetmeter van het voedingscentrum niet maar misschien gaat hij er ook stomweg van uit dat je zout op je groenten doet enzo? Bij de oude eetmeter van het voedingscentrum was het zo dat hij standaard 10 ml olie rekende per opscheplepel roerbakgroente die je aanklikte, terwijl ik echt geen 10 ml olie per 50 gram groente gebruiki.
ok dat ging ongeveer twee uur goed
Oud 09-04-2013, 21:18
Snebbeltje
Snebbeltje is offline
Citaat:
Ja, wat heet veel, 7-8 sneetjes ofzo. De woksaus was ook wel een killer, 900 mg natrium
7-8 sneetjes lijkt mij heel normaal. Maar het is dus de woksaus. Het lijkt mij eigenlijk vrij onmogelijk om echt volgens alle regeltjes van gezond eten te leven. Maar als je gevarieerd eet heb je de ene dag wat te veel van dit en te weinig van dat en een andere dag weer precies omgekeerd en dan kom je over langere tijd gezien wel goed uit.
Verwijderd
@CR: hier kijken en dan even puzzelen tot je iets vergelijkbaars gevonden hebt.
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Wie is Osmose trouwens?
Oud 09-04-2013, 21:19
Chick Rock
Chick Rock is offline
Aardappelpuree is volgens het voedingscentrum 73kcal per 100 gram, maar gnocchi is 158 kcal per 100 gram. Blijkbaar toch geen vergelijkbare samenstelling
Oud 09-04-2013, 21:20
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
@CR: hier kijken en dan even puzzelen tot je iets vergelijkbaars gevonden hebt.
Danku!
Oud 09-04-2013, 21:22
Chick Rock
Chick Rock is offline
Ik heb er toch maar pasta van gemaakt, dat komt redelijk overeen wat betreft calorieën, hoewel er wel veel minder vet in zit. Maar soit.
Oud 09-04-2013, 21:22
Carn
Carn is offline
stoer, Snake van begin tot einde

Oud 09-04-2013, 21:25
Verwijderd
Citaat:
7-8 sneetjes lijkt mij heel normaal. Maar het is dus de woksaus. Het lijkt mij eigenlijk vrij onmogelijk om echt volgens alle regeltjes van gezond eten te leven. Maar als je gevarieerd eet heb je de ene dag wat te veel van dit en te weinig van dat en een andere dag weer precies omgekeerd en dan kom je over langere tijd gezien wel goed uit.
Het kan wel, maar het is nergens voor nodig. Als je gevarieerd eet gaat het (op een paar dingen na die bij bijna iedereen ietwat scheeflopen) precies zoals jij omschrijft.
Oud 09-04-2013, 21:26
Snebbeltje
Snebbeltje is offline
Citaat:

[afbeelding]
Woh Vet!
Verwijderd
Kleuren gaan hier gewoon met een HEX-code.
Chick Rock
Chick Rock is offline
Nou heb ik vandaag dus 6 donkerbruine boterhammen gegeten met gezouten roomboter, kaas, pindakaas of jam, een stuk chocola en een banaan en als avondeten gnocchi met een saus van tomaten en creme fraiche, en toch zit ik maar op ongeveer 1500 kcal. Jezus, dit is toch niet te doen
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Mja.

Ik heb even gekeken in de tabel:

Bruinbrood: 1611
Cervelaatworst (2 plak): 648
Tonijn naturel (blik): 568
Oosterse saus (eigenlijk woksaus): 925

in mg natrium dus.
Verwijderd
Muziekkenners der Wat Saai Zeg, verzamelt u! http://forum.scholieren.com/showthre...5#post33100785
Oud 09-04-2013, 21:27
Verwijderd
Citaat:
Nou heb ik vandaag dus 6 donkerbruine boterhammen gegeten met gezouten roomboter, kaas, pindakaas of jam, een stuk chocola en een banaan en als avondeten gnocchi met een saus van tomaten en creme fraiche, en toch zit ik maar op ongeveer 1500 kcal. Jezus, dit is toch niet te doen
huh, dat klinkt wel als heel weinig voor die dingen.
Oud 09-04-2013, 21:28
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Misschien schat ik de gewichten van al die dingen wel helemaal verkeerd in
Oud 09-04-2013, 21:31
Verwijderd
Citaat:
Aardappelpuree is volgens het voedingscentrum 73kcal per 100 gram, maar gnocchi is 158 kcal per 100 gram. Blijkbaar toch geen vergelijkbare samenstelling
ohja gnocchi zijn natuurlijk ingedroogd als je ze weegt
Oud 09-04-2013, 21:31
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Vergeet niet ook dingen als knoflook en olijfolie.
Oud 09-04-2013, 21:33
Carn
Carn is offline
Citaat:
idd.
Oud 09-04-2013, 21:34
Verwijderd
Ah, ohja, Sigmund - ik luister nu Saltillo en zowel Monocyte als Ganglion gaan erin als zoete koek. Ik zou ze haast invoeren bij 't Voedingscentrum, zo zoet ;d;d;;;
Oud 09-04-2013, 21:34
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Vergeet niet ook dingen als knoflook en olijfolie.
Olijfolie was ik deze keer inderdaad vergeten. Knoflook gebruik ik niet veel, maar daar zitten natuurlijk ook nauwelijks calorieën in.
Oud 09-04-2013, 21:35
Verwijderd
Citaat:
*klein duwtje geeft*
Oud 09-04-2013, 21:36
Chick Rock
Chick Rock is offline
Oja, vanochtend zelfs ook nog een glas perensap en een halve mango. Was olijfolie vergeten, dus zit nu op 1718 kcal. Maar dan nog.
Oud 09-04-2013, 21:37
Chick Rock
Chick Rock is offline
Jaja.

Nee, ik heb wel een digitale weegschaal, maar vind het echt veel teveel gedoe om alles te gaan wegen. /lui
Oud 09-04-2013, 21:38
Verwijderd
Citaat:
Ah, ohja, Sigmund - ik luister nu Saltillo en zowel Monocyte als Ganglion gaan erin als zoete koek. Ik zou ze haast invoeren bij 't Voedingscentrum, zo zoet ;d;d;;;
Dank Katje daar maar voor!
Oud 09-04-2013, 21:38
Chick Rock
Chick Rock is offline
ING en Ideal hebben alweer problemen, twee keer op één dag.
Oud 09-04-2013, 21:39
Verwijderd
Citaat:
Dank Katje daar maar voor!
Bij deze!
Oud 09-04-2013, 21:39
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Wie van het forum woont er eigenlijk nog meer in Den Haag?

Citaat:
Ja stukken beter

ik woon eh, in. Als je de windrichtingen heb, dan de linker windrichting. En dan einde er aan vastplakken! /anti-google.
Omg ik snapte hem gelijk en leuk!
Citaat:

[afbeelding]

Ik raakte altijd in paniek op een bepaald moment
Oud 09-04-2013, 21:41
Verwijderd
Oh hai Osmose
Oud 09-04-2013, 21:43
Noedelhap
Noedelhap is offline
Wie is Osmose? Sylph of Soija?
Chick Rock
Chick Rock is offline
Het is een GEHEIM.
Snebbeltje
Snebbeltje is offline
Is Osmose ons hallucinerende drankje, of heb ik nu de verkeerde voor me?
Oud 09-04-2013, 21:46
Verwijderd
Nee, Osmose is silence.
Oud 09-04-2013, 21:46
Verwijderd
Citaat:
Oja, vanochtend zelfs ook nog een glas perensap en een halve mango. Was olijfolie vergeten, dus zit nu op 1718 kcal. Maar dan nog.
Dus er komen 200 kcal bij voor olie, een glas perensap en een halve mango? Dat klinkt ook als net wat weinig van welk formaat glas gaan ze uit?
Oud 09-04-2013, 21:47
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Dus er komen 200 kcal bij voor olie, een glas perensap en een halve mango? Dat klinkt ook als net wat weinig van welk formaat glas gaan ze uit?
Neenee, die 200 was alleen de olie. De rest stond er dus al bij.
Oud 09-04-2013, 21:47
Chick Rock
Chick Rock is offline
Oja, het vervelende is ook dat ze vloeistoffen ook in grammen uitdrukken, ipv in ml. Voor perensap is bijvoorbeeld een glas 150 gram en een longdrinkglas 250 gram.
Oud 09-04-2013, 21:48
Verwijderd
Citaat:
Nee, Osmose is silence.
Party pooper. Fun sucker.
Oud 09-04-2013, 21:48
Snebbeltje
Snebbeltje is offline
Citaat:
Nee, Osmose is silence.
Oh, mij sowieso niet zo bekend
Oud 09-04-2013, 21:49
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Oh we worden weer gepusht om ons eten te wegen enzo.

Paranoide, als je je eten uitkotst, moet je het dan maar half invullen, of helemaal, of helemaal niet?
Oud 09-04-2013, 21:50
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Dat was een sarcastische opmerking, voor er nog serieus op ingegaan wordt enzo.
Oud 09-04-2013, 21:53
Verwijderd
Nouja, als je toch zo'n ding invult, moet je het ook wel goed doen anders kun je 't beter niet doen.
Oud 09-04-2013, 21:53
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Het gaat gewoon wel heel veel en obsessief over die dingen hier de laatste tijd.
Oud 09-04-2013, 21:54
Verwijderd
Citaat:
Party pooper. Fun sucker.
happiness leecher, light drainer, pain deliverer. It's my second name, baby.
Oud 09-04-2013, 21:54
Verwijderd
Citaat:
Het gaat gewoon wel heel veel en obsessief over die dingen hier de laatste tijd.
Zullen we er een apart topic voor doen?
Oud 09-04-2013, 21:55
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Dat valt allemaal reuze mee hoor.
Oud 09-04-2013, 21:56
Verwijderd
Citaat:
Je hebt gelijk. Al leidt deze hetze maar bij een van de dertig betrokkenen tot obsessief gedrag, dat is gewoon teveel. Gebruik geen weegschaal voor je eten, maximaal een keer bij het maken van deeg in verhoudingen.
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten