Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-05-2013, 10:52
Verwijderd
Nou ja, ik vind dat mensen die er in woord en daad mee bezig zijn Paganisme is een verzamelnaam, er zijn verschillende stromingen. Die wat ik echte heksen vind, proberen zo natuurlijk mogelijk te leven en een evenwicht te vinden tussen onze moderne maatschappij en hoenoemjedat ecologisch verantwoord. Daarnaast zijn er een aantal rituelen, feesten, dingen waar ze waarde aan hechten, maar dat hangt ook weer af van de stroming.
Advertentie
Oud 02-05-2013, 10:55
Snebbeltje
Snebbeltje is offline
Citaat:
Ja, Pompe is erfelijk dus dat zou net wel heel toevallig zijn, maar ik weet niet of het zou kunnen. Is er al aan auto-immuun spierziekten gedacht? Auto-immuunziekten komen vaak in combinaties voor. Hmm, maar dan is het niet realistisch dat je kracht terugkomt als de pred wordt afgebouwd, natuurlijk.
Ik verwacht niet dat het Pompe is en de huisarts ook niet, maar ze wil het wel graag uitgesloten hebben. En ik hoop natuurlijk dat de neuroloog het kan uitsluiten zonder spierbiopt Ik ben geloof ik wel getest op auto-immuun spierziekten. In ieder geval op Myasthenia gravis, maar dat was het niet. Ik heb zelf het idee dat het vooral met slapen te maken heeft. Als ik weinig slaap, of als ik heel licht slaap, wordt het alleen maar slechter, maar slaap ik goed en diep, dan wordt het beter. Ik heb verder weinig medische kennis, maar mijn theorie is dat die spieren uitgeput raken omdat ze 's nachts ook niet tot rust komen. Pas als ik in die diepe slaap kom en mijn spieren dan dus ook tot rust komen, kan ik overdag weer wat meer. Maar misschien slaat mijn fantasie nu op hol
Oud 02-05-2013, 10:57
Verwijderd
Citaat:
Nou ja, ik vind dat mensen die er in woord en daad mee bezig zijn Paganisme is een verzamelnaam, er zijn verschillende stromingen. Die wat ik echte heksen vind, proberen zo natuurlijk mogelijk te leven en een evenwicht te vinden tussen onze moderne maatschappij en hoenoemjedat ecologisch verantwoord. Daarnaast zijn er een aantal rituelen, feesten, dingen waar ze waarde aan hechten, maar dat hangt ook weer af van de stroming.
Oke, maar dat is wel zo'n beetje wat ik me voorstel bij serieuze paganisten En dan "echt" in tegenstelling tot mensen die bij het larpen heks spelen? Of "echt" in tegenstelling tot vijftienjarige wiccameisjes
Oud 02-05-2013, 10:57
Verwijderd
Citaat:
Ik verwacht niet dat het Pompe is en de huisarts ook niet, maar ze wil het wel graag uitgesloten hebben. En ik hoop natuurlijk dat de neuroloog het kan uitsluiten zonder spierbiopt Ik ben geloof ik wel getest op auto-immuun spierziekten. In ieder geval op Myasthenia gravis, maar dat was het niet. Ik heb zelf het idee dat het vooral met slapen te maken heeft. Als ik weinig slaap, of als ik heel licht slaap, wordt het alleen maar slechter, maar slaap ik goed en diep, dan wordt het beter. Ik heb verder weinig medische kennis, maar mijn theorie is dat die spieren uitgeput raken omdat ze 's nachts ook niet tot rust komen. Pas als ik in die diepe slaap kom en mijn spieren dan dus ook tot rust komen, kan ik overdag weer wat meer. Maar misschien slaat mijn fantasie nu op hol
Ik vind dat best aannemelijk klinken hoor dat past er ook bij dat het met rusten beter gaat.
Oud 02-05-2013, 11:07
Verwijderd
Wat is een handvasting?
Oud 02-05-2013, 11:26
Verwijderd
Citaat:
Oke, maar dat is wel zo'n beetje wat ik me voorstel bij serieuze paganisten En dan "echt" in tegenstelling tot mensen die bij het larpen heks spelen? Of "echt" in tegenstelling tot vijftienjarige wiccameisjes
Echt als in tegenstelling tot vijftienjarige wiccameisjes inderdaad ^^ Of mensen als ikzelf die ermee geflirt hebben. Of mensen die het allemaal wel boeiend vinden maar te lui om er echt iets mee te doen of er naar te leven.
Paganisme (heidendom) is nogal overkoepelend. Wicca kun je een stroming daarbinnen noemen (die veel meer regels heeft en waar veel meer bij komt kijken dan houden van diertjes en dwarrelrokken dragen. Eigenlijk kunnen de meisjes die zich wicca noemen, zich beter gewoon (eclectische) heks noemen, want wicca is veel specifieker dan dat).

Citaat:
Wat is een handvasting?
'Heksenhuwelijk'. Een ritueel waarbij je verbonden wordt (letterlijk ook tijdens de ceremonie) voor een jaar en een dag of voor de rest van je leven. Komt van het Engelse handfasting.
Oud 02-05-2013, 11:27
Snebbeltje
Snebbeltje is offline
Citaat:
Ik vind dat best aannemelijk klinken hoor dat past er ook bij dat het met rusten beter gaat.
Hmm zo gek ben ik dus niet Mijn tante (ook huisarts) zei ook dat prednison een pepmiddel is dus het kan goed dat ik daardoor abnormaal slaap. Misschien ook door de andere medicijnen. Alleen hebben we dan nog niet echt een constructieve oplossing want ik kan ook niet eeuwig veel pammetjes slikken en de andere medicijnen die ik al gebruikte om te slapen doen niet meer voldoende hun werk. Het blijft puzzelen.
Oud 02-05-2013, 11:27
Verwijderd
Citaat:
Ik moet douchen maar ik heb geen zinnnnn.
Go go go! Only stop if you faint, puke or die...!!~~!!!
Oud 02-05-2013, 11:29
Verwijderd
Citaat:
Go go go! Only stop if you faint, puke or die...!!~~!!!

Ik hou zo van je he

En geen zorgen, ik ben al fris en schoon en alles
Oud 02-05-2013, 11:30
Verwijderd
In ripped in 30 heeft ze er schijt of je flauw valt trouwens, dan zegt ze alleen, KEEP BREATHING YOU DON'T WANT TO PASS OUT DO YOU? I SURE AS HELL DON'T.

Zoiets
Oud 02-05-2013, 11:31
Verwijderd
En dat ze pretty sure is dat je niet dood zult gaan.
Oud 02-05-2013, 11:31
Verwijderd
Ik heb eigenlijk een Jillian naast mijn bureau nodig. Ik heb nog één maand op af te sturderen en daarin moet nog héél veel gebeuren. En ik doe ook wel veel maar het gaat te langzaam.
Oud 02-05-2013, 11:32
Verwijderd
Citaat:
Etmakas, ik heb gisteren de ramen gewassen, goed he!

Volgens mijn moeder heb je er ook een zeem bij nodig maar ik had geen zeem en heb die ook niet gemist.
Ik had een emmertje met water en een beetje gladde-oppervlakten-reiniger en een spons, en dat deed ik dan eerst; en dan dipte ik dat trekkerding in een emmertje met water en een scheutje spiritus, en ging ik daarmee het sop eraf trekken; en dan met de spons lekkend water opvangen; en daarna met een prop krant het raam droogwrijven. Ik heb er speciaal een oude krant voor van mijn ouders meegenomen. Ik heb maar in 1 hoekje zichtbare druppels en ik ben niet uit het raam gevallen
Wat goed. Goed dat je niet uit het raam bent gevallen ook.

Citaat:
Mm praktisch alle aanbieders hier zijn ook van KPN. Volgens mij heeft KPN ook als doel om over 'n jaar of twee de meerderheid van alle glasvezelaansluitingen in Nederland te 'hebben', one way or the other.
Mag je als bedrijf zo'n groot marktaandeel hebben ja? Wat... vreemd.

Citaat:
Ik denk bij een Chia aan Neopets

Citaat:
Kijken naar veenlijken (echte, dan) vind ik een intrigerende bezigheid.
Ja. En naar mummies. Mijn lievelingsmummies zijn incamummies en inuitmummies.
Oud 02-05-2013, 11:33
Verwijderd
Ja dat mag (soms ook niet), maar je mag vervolgens geen misbruikt maken van je machtspositie. @ Etkamas.
Oud 02-05-2013, 11:34
Verwijderd
Citaat:
Ik heb eigenlijk een Jillian naast mijn bureau nodig. Ik heb nog één maand op af te sturderen en daarin moet nog héél veel gebeuren. En ik doe ook wel veel maar het gaat te langzaam.
Ik geloof niet dat daar dvd's voor zijn
Oud 02-05-2013, 11:37
Verwijderd
Vannacht lag ik voor het eerst sinds tijden wakker van de stress, dat moet eigenlijk pep genoeg zijn. Nog 15 minuten pauze en dan rammen!~!~!~

Heb jij trouwens al een idee hoe laat je zondag ongeveer op het terrein gaat zijn? Vanaf wanneer is er muziek/gezelligheid?
Oud 02-05-2013, 11:37
Verwijderd
HOPPA AAN HET WERK TJAKKALAKKABOEM

Ik heb geen idee, ik zal eens kijken!
Oud 02-05-2013, 11:38
Verwijderd
13.00 begint het zo'n beetje.
Oud 02-05-2013, 11:40
Verwijderd
Tijd dat we afspreken maakt me weinig uit, 13.00 vind ik prima, maar ik hoef maar een kwartiertje ofzo te fietsen, dus ik pas me aan aan de reizigers
Oud 02-05-2013, 11:42
Verwijderd
Mijn oudste is over de 12 jaar blijkbaar. En ze verhongert daarvan al zo'n beetje 11 jaar.
Oud 02-05-2013, 11:42
Verwijderd
Citaat:
Ja dat mag (soms ook niet), maar je mag vervolgens geen misbruikt maken van je machtspositie. @ Etkamas.
Hmmm, dat hebben ze geloof ik nog niet helemaal in de gaten. De reactie op een slechte lijn: ja dan moet u verhuizen, want u woont te ver van eenofanderbepaaldpunt.
Oud 02-05-2013, 11:44
Verwijderd
Citaat:
Tijd dat we afspreken maakt me weinig uit, 13.00 vind ik prima, maar ik hoef maar een kwartiertje ofzo te fietsen, dus ik pas me aan aan de reizigers
Oh dat is precies de tijd waar ik ongeveer aan dacht. Wij zullen er dus wel rond die tijd zijn.

Ik heb zin in Duits gebak, verdomme.
Oud 02-05-2013, 11:45
Verwijderd
Citaat:
Oh dat is precies de tijd waar ik ongeveer aan dacht. Wij zullen er dus wel rond die tijd zijn.

Ik heb zin in Duits gebak, verdomme.

Ik heb zoveel zin om je te zien En Absinthe en Lorelei ook natuurlijk Maar ik heb jou echt al vanaf ehm, januari? niet gezien
Oud 02-05-2013, 11:46
Verwijderd
Citaat:

Ik heb zoveel zin om je te zien En Absinthe en Lorelei ook natuurlijk Maar ik heb jou echt al vanaf ehm, januari? niet gezien
Laatste keer was in Utrecht toen het net uit was tussen Lorelei en Rationeel. Dat kan wel rond die tijd geweest zijn, ja.
Oud 02-05-2013, 11:47
Verwijderd
Citaat:
Laatste keer was in Utrecht toen het net uit was tussen Lorelei en Rationeel. Dat kan wel rond die tijd geweest zijn, ja.
Oh ja! Nee dan was het later. In mijn hoofd was de laatste keer toen het 10000 graden onder nul was in Den Haag.
Oud 02-05-2013, 11:49
Verwijderd
Het was in elk geval voor je geshred.
Oud 02-05-2013, 11:52
Verwijderd
Ja dat sowieso, nu kan ik je boven m'n hoofd tillen en ronddraaien enzo
Oud 02-05-2013, 11:53
Verwijderd
Als ik nog een halve kilo kwijtraak voor zondag ben ik precies 10 kg lichter dan de laatste keer dat je me zag
Oud 02-05-2013, 12:06
Verwijderd
Citaat:
Aha!

// N weet nog steeds helemaal niet hoe het allemaal gaat lopen deze zomer met zijn studeren en verhuizen en documenten en dingen. Ik snap dat hij veel dingen nog niet kan weten, maar het is niet echt handig, want ik was ook nog ooit van plan om naar hem toe te komen deze zomer. Het irriteert me nogal, want ik wil er niet met mijn ouders over praten zodat die niet slechter over hem gaan denken, maar ik moet wel echt ooit iets gaan regelen qua tickets en dingen. En ik weet dat hij er niet echt iets aan kan doen, maar het zit me tamelijk dwars.
Oud 02-05-2013, 12:06
Lorelei
Lorelei is offline
Oud 02-05-2013, 12:07
Verwijderd
Ik word een beetje gek van de pijn en het kutte gevoel. Zou ik nu de fysio moeten bellen en vandaag een afspraak moeten eisen of gewoon de huisarts? Ik kreeg godverdomme zo net niet eens m'n brood normaal gesneden

Laatst gewijzigd op 02-05-2013 om 12:08. Reden: \
Oud 02-05-2013, 12:17
Verwijderd
heb je al een pijnstiller gebruikt? Mag je die?
Oud 02-05-2013, 12:22
Verwijderd
Vandaag nog niet , maar in de afgelopen weken wel een aantal keer, voornamelijk om te kunnen slapen maar dat wou vannacht met pijnstiller ook niet meer (dat was Ibuprofen 600 mg). Het gaat wel beter dan vannacht, maar ik heb nog steeds de neiging om mijn vingers zo ongeveer te breken en ik kan gewoon geen kracht meer zetten, dan gaat het echt heel erg pijn doen. Verder is de pijn gewoon een beetje irritant en is voornamelijk het gevoel dat niet klopt wat me zo helemaal gek maakt . En random pijnsteken overal maar ik weet niet of dat er ook van is.
Oud 02-05-2013, 12:30
Verwijderd
Ik leef met je mee. Niet dat het zo ernstig is bij mij, maar niet kunnen slapen is wel echt heel vervelend. Ik neem nu motifene (diclofenac, dus ook ontstekingsremmend), mijn standaard pijnstillers hadden gisteren 0 effect (behalve dat ik me high voelde ), dus ik hoop dat dit wel helpt.
Oud 02-05-2013, 12:31
Verwijderd
Ik kreeg gisteren trouwens 3 koninklijke wuppen toen ik er om vroeg in de AH <3
Oud 02-05-2013, 12:31
Lorelei
Lorelei is offline
Kan iemand mij helpen aan wat lekkere vegetarische gerechten zonder sterke kazen? (geen feta, geitenkaas, gorgonzola, etc)
Oud 02-05-2013, 12:36
Verwijderd
Pasta met basilicum, tomaat en mozzarella uit de oven
Oud 02-05-2013, 12:38
Verwijderd
Citaat:
Kan iemand mij helpen aan wat lekkere vegetarische gerechten zonder sterke kazen? (geen feta, geitenkaas, gorgonzola, etc)
Ratatouilletaart! Als je bij de ah recepten zoekt, zie je die wel. De kaas kun je er vanaf laten, doe ik ook voor mijn vriend. Ik forum mobiel, dus geen link...

En spinazie curry, zelfde verhaal!
Oud 02-05-2013, 12:38
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Pasta met basilicum, tomaat en mozzarella uit de oven
Dat klinkt verdorie lekker Pm mij het recept eens even!
Oud 02-05-2013, 12:39
Verwijderd
Citaat:
Ja dat sowieso, nu kan ik je boven m'n hoofd tillen en ronddraaien enzo
Deal.

Citaat:
Als ik nog een halve kilo kwijtraak voor zondag ben ik precies 10 kg lichter dan de laatste keer dat je me zag
Haha wow. Ik ga vast oefenen op mijn ''Oooh my gooood, girl you look fa-bul-ous!~!~!~-uitspraken à la Tyra Banks.
Oud 02-05-2013, 12:40
Verwijderd
Ik heb zojuist 6 boeken besteld met een bol.com cadeaubon uit mijn kerstpakket en het verjaardagsgeld van mijn oma. Allemaal fantasy, ha, eat that literatuur. Terry Pratchett en Lemony Snicket. Zal ik mijn oma een bedankkaartje sturen? Mijn moeder vindt dat ik in zo'n geval moet bellen maar meh, bellen.
Oud 02-05-2013, 12:40
Verwijderd
Citaat:
Dat klinkt verdorie lekker Pm mij het recept eens even!
Ik zal 'm even zoeken!
Oud 02-05-2013, 12:42
Verwijderd
Oh de AH doet niet meer aan dit recept kennelijk, ik kan hem niet meer vinden. Maar het is übersimpel, dus PM komt er zo aan!
Oud 02-05-2013, 12:42
Verwijderd
Citaat:
Vandaag nog niet , maar in de afgelopen weken wel een aantal keer, voornamelijk om te kunnen slapen maar dat wou vannacht met pijnstiller ook niet meer (dat was Ibuprofen 600 mg). Het gaat wel beter dan vannacht, maar ik heb nog steeds de neiging om mijn vingers zo ongeveer te breken en ik kan gewoon geen kracht meer zetten, dan gaat het echt heel erg pijn doen. Verder is de pijn gewoon een beetje irritant en is voornamelijk het gevoel dat niet klopt wat me zo helemaal gek maakt . En random pijnsteken overal maar ik weet niet of dat er ook van is.
Hm, als je nu meer spier/gewrichtspijn hebt dan ooit op 1 specifieke plek en het voelt niet 'normaal' is het op zich geen gek idee om eerst langs de huisarts te gaan!
Oud 02-05-2013, 12:49
Verwijderd
Thaise roerbakschotel met quorn, paksoi, reepjes peper en citroengras
Pasta met gegrillde paprika en ietsje geraspte kaas, dan in de oven (paprika grillen in de oven of in de vlam van het gasfornuis, of kopen in een pot)
Broccolisoep met mozarella
Roerei met olijven en/of zongedroogde tomaatjes erdoor, daarbij gebakken aardappeltjes en groenten naar keuze
Tuinboontjes en gekookte worteltjes, met zure room, daarbij aardappelpuree en een schijfding
Als je een frituurpan hebt: wontons, kant-en-klaar loempiadeeg kopen en vulling naar keuze.
Pizza
Canelloni gevuld met spinazie en roomkaas
Pilav met paneer
Curry van minimais, paprika en geraspte kokos, met rijst
Boerenkoolquiche
Wilderijstsalade met gedroogde abrikozen, bosui, groene paprika, walnoten
Risotto met gemengde paddestoelen
Oud 02-05-2013, 12:53
Verwijderd
Citaat:
Pasta met verse spinazie, kaas (naar keuze, jong of mozarella of wat je lekker vindt), en cherrytomaatjes. (warm gerecht)

Pastasalade met groene pesto, mozarella (ik schreef mozarello ) en tomaat.

Omeletten met ingrediënten naar keuze.

Ik ga vanavond iets wrappigs proberen met verse spinazie, tomaat, pijnboompitten en dan shoarmavlees en feta (nou ja, apetina), maar die laatste 2 kun je dus ook weer vervangen door iets anders.
Oud 02-05-2013, 12:55
Lorelei
Lorelei is offline
<3 Dank jullie! Voor vanavond wordt het waarschijnlijk risotto met asperges maar Lorelei vegetarische recepten naamzoek want ik heb wel eens vaker ideeën nodig.
Oud 02-05-2013, 12:55
Verwijderd
Haha, die Ribéry
Oud 02-05-2013, 12:56
Verwijderd
En waarom komt die malloot met z'n nieuwe watermeter nou niet Mijn schema valt zo akelig in duigen.
Oud 02-05-2013, 12:57
Verwijderd
Oh well, in between lekker Neverwinter spelen. Er zijn vervelendere dingen, vooralsnog.
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten