Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-05-2013, 12:25
Verwijderd
Citaat:
Eén van mijn fb-contacten heeft een tijdje geleden een kind gekregen. Het moet wel het meest lelijke kind ooit zijn denk ik
Hoezo?
Advertentie
Oud 11-05-2013, 12:26
Chick Rock
Chick Rock is offline
Hij lijkt een beetje een downie, maar volgens mij is hij dat niet
Oud 11-05-2013, 12:28
Verwijderd
Citaat:
Ja hè.
Hier heet het gritselen. Of ik het gras even wil gritselen.
Oud 11-05-2013, 12:29
Verwijderd
O, als je als baby al lelijk bent hoe moet dat later?

Ik luister nu efteling radio en ik hoor Ersnt en Bobby zingen.
Oud 11-05-2013, 12:29
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
PM eens een foto?
Nee, dat is echt te gemeen
Oud 11-05-2013, 12:34
Verwijderd
Citaat:
O, als je als baby al lelijk bent hoe moet dat later?
Mooi in de luier, lelijk in de sluier!
Oud 11-05-2013, 12:34
Verwijderd
oke dat was gemeen van me.

you've gotta get up and try and try try
Oud 11-05-2013, 12:40
Verwijderd
Citaat:
En wat is 'best' chubby, iets dat vooral in je hoofd zit als je met een normaal figuur naar maatjes 34 kijkt?
Sinds wanneer valt iemand met maat 34 niet meer onder 'normaal figuur'?
Oud 11-05-2013, 12:45
Verwijderd
Citaat:
Hij lijkt een beetje een downie, maar volgens mij is hij dat niet
Ik vond Amalia toen ze kleiner was ook wel een beetje een downie
Oud 11-05-2013, 12:49
Verwijderd
Citaat:
Ik vond Amalia toen ze kleiner was ook wel een beetje een downie
Nu ook nog wel een beetje, hoor
Oud 11-05-2013, 12:50
Chick Rock
Chick Rock is offline
Oud 11-05-2013, 12:50
Chick Rock
Chick Rock is offline
Dit kind heeft een een heel dikke kop en kijkt scheel
Oud 11-05-2013, 12:51
Verwijderd
En dialect praten vind ik heel fijn, maar het schrijven vind ik ook nogal onnodig. Sowieso vind ik het veel makkelijker om dialect te lezen vanaf een Nederlandse tekst dan vanaf een tekst geschreven in het dialect.
Oud 11-05-2013, 12:51
Verwijderd
Citaat:
Dit kind heeft een een heel dikke kop en kijkt scheel
Het klinkt eigenlijk heel lief, hoor. Ik bedoel, echt heel mooie baby's bestaan toch niet echt?
Oud 11-05-2013, 12:54
Verwijderd
Citaat:
Sinds wanneer valt iemand met maat 34 niet meer onder 'normaal figuur'?
Als je maat 40 hebt, heb je ook een normaal figuur, maar zou je je best dik kunnen voelen als je je met iemand met maat 34 vergelijkt. Ik bedoelde daarbij niets te zeggen over maat 34.

Overigens denk ik dat je snel aan ondergewicht zit met maat 34, ik heb met maat 36 al ondergewicht gehad, dus in mijn hoofd is maat 34 als snel richting ongezond. Maar het hangt ook af van lichaamsbouw en in welk land je maat 34 hebt
Oud 11-05-2013, 12:54
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Het klinkt eigenlijk heel lief, hoor. Ik bedoel, echt heel mooie baby's bestaan toch niet echt?
Ik vind van wel maar ik heb dan ook rammelende eierstokken. En ach ja, dat kind ziet er ook wel heel schattig uit om een beetje domme manier, maar wel ook lelijk
Oud 11-05-2013, 12:57
Chick Rock
Chick Rock is offline
Soms begrijp ik mezelf niet zo goed. Candy Crush frustreert me echt mateloos, maar toch blijf ik het spelen
Oud 11-05-2013, 13:04
Verwijderd
IIk heb een zwarte tosti en de kamer staat blauw. Ha ha ha.
Citaat:
Vanmorgen een interview op radio 1 met de schrijver van een nieuw boek over ME/CVS en een patiënt, omdat het morgen blijkbaar Wereld ME-dag is. Dat arme geïnterviewde meisje was en is wel veel zieker dan ik ben, maar pfoeh, wel een aantal herkenbare dingen hoor. Heb het boek toch maar besteld.
Ik vind het echt goed dat er de laatste jaren wat meer publieksaandacht voor is. Zulke boeken hadden ze moeten hebben toen de vriendinnen van mn moeder haar een voor een lieten vallen omdat ze er niks van begrepen/kortzichtig waren.
Oud 11-05-2013, 13:05
Verwijderd
Citaat:
Als je maat 40 hebt, heb je ook een normaal figuur, maar zou je je best dik kunnen voelen als je je met iemand met maat 34 vergelijkt. Ik bedoelde daarbij niets te zeggen over maat 34.

Overigens denk ik dat je snel aan ondergewicht zit met maat 34, ik heb met maat 36 al ondergewicht gehad, dus in mijn hoofd is maat 34 als snel richting ongezond. Maar het hangt ook af van lichaamsbouw en in welk land je maat 34 hebt
Nee hoor, alleen als je breed/groot gebouwd bent.
Oud 11-05-2013, 13:09
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Ik vind het echt goed dat er de laatste jaren wat meer publieksaandacht voor is. Zulke boeken hadden ze moeten hebben toen de vriendinnen van mn moeder haar een voor een lieten vallen omdat ze er niks van begrepen/kortzichtig waren.
Inderdaad, die aandacht is hard nodig. Helemaal als je je realiseert hoe lang mensen met de ziekte (die dus ook véél erger ziek zijn dan ik) in het verdomhoekje zijn geschoven. Naar zeg, hoe dat met je moeder is gegaan

Dat onbegrip is er trouwens nog steeds wel. Ik heb een aantal heel lieve en begripvolle vriendinnen gelukkig maar ook een aantal die gewoon niet begrijpt wat er aan de hand is. Laatst zei een vriendin nog tegen mij met droge ogen "je kunt alles in het leven veranderen, als je het maar genoeg wilt". Dus ik zei "nou eh... niet alles hoor." Zij: "Ja hoor ALLES." Godsamme, dat is wel pijnlijk hoor
Oud 11-05-2013, 13:10
Chick Rock
Chick Rock is offline
Wat is ook alweer een mooi woord voor over één kam scheren? Ik kom er even niet meer op
Oud 11-05-2013, 13:11
Verwijderd
Generaliseren.
Chick Rock
Chick Rock is offline
Danku!
Verwijderd
Ja, dat zul je altijd wel houden. Kanker of een gebroken been is voor iedereen duidelijk, maar dat je ook om andere dingen je leven moet aanpassen/niet kan leiden hoe je wil, is voor veel mensen al te ver van hun bed of zo.
Oud 11-05-2013, 13:12
Verwijderd
Citaat:
Wat is ook alweer een mooi woord voor over één kam scheren? Ik kom er even niet meer op
Generaliseren.
Oud 11-05-2013, 13:15
Verwijderd
Ik besef overigens net, we hadden het daarstraks over broeksmaten die niet standaard, in België zijn de maten normaal gezien kleiner dan in Nederland. Als ik het heb over kleding in België gekocht in maat 36, dan hebben we het over 34 in Nederland.

Kwam ik jaren geleden achter en blijkt ook echt zo te zijn, want ik loop er nu ook steeds tegenaan, extra drama bij broeken kopen
Oud 11-05-2013, 13:18
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Ja, dat zul je altijd wel houden. Kanker of een gebroken been is voor iedereen duidelijk, maar dat je ook om andere dingen je leven moet aanpassen/niet kan leiden hoe je wil, is voor veel mensen al te ver van hun bed of zo.
Dat geïnterviewde meisje zei ook dat ze ook regelmatig dacht 'hak dan mijn been er maar af, dan is tenminste duidelijk dat ik wat mankeer.' Dat vind ik dan weer een beetje teveel van het goede maar ik snap het punt.
Oud 11-05-2013, 13:22
Verwijderd
Liep er zelf tegenaan dat ik al bijna anderhalf jaar gewrichtspijn heb waar ik geregeld nogal ziek van was (nu gaat het beter though) en dat op werk nauwelijks bekend was en de mensen die het wisten vergaten het weer, en toen ik een keer een ochtend met een sjaal om mn arm liep, als een mitella, omdat ik een spiertje verrekt had, viel het meteen iedereen op en kreeg ik vragen en medelijden van alle kanten. Terwijl dat echt niks was, vergeleken met de rest. Het stomme is dat je het m.n. collega's niet eens kwalijk kunt nemen.
Oud 11-05-2013, 13:23
Verwijderd
Citaat:
Soms begrijp ik mezelf niet zo goed. Candy Crush frustreert me echt mateloos, maar toch blijf ik het spelen
Dat is de straf van het spel.
Oud 11-05-2013, 13:27
Verwijderd
Hmmm, nog meer honger.
Oud 11-05-2013, 13:28
Chick Rock
Chick Rock is offline
Ik denk dat ik ook maar voor de tosti ga
Oud 11-05-2013, 13:30
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
God, wat herkenbaar maar dat is het slimme, je laat je toch verdorie niet verslaan door zo'n kutspelletje?!
Mijn drijfveer is tegenwoordig een meisje uit mijn oude klas dat nooit zo bijster intelligent was en dan denk ik 'hallo, als zij het kan halen, kan jij het toch ook wel'

En omg, tosti klinkt goed.
Oud 11-05-2013, 13:32
Chick Rock
Chick Rock is offline
Ik zit me een beetje op te winden over de toon van dit artikel, godsamme wat een lulhannes die auteur

Citaat:
Ze wekte de toorn van beroepsfeministen als Alice Schwarzer. Logisch, want dat soort vrouwen denkt namelijk alleen in rechten en niet in plichten. Werk zien ze als hobby waar ze recht op hebben, niet als noodzaak en basisvereiste voor een zinvol bestaan.
Citaat:
Jongens van nu vinden het vanzelfsprekend dat zij de rekening betalen voor hun meisje. Omgekeerd is het een afknapper als de jongen voorstelt de rekening te splitten. Met zo'n start vraag je om een vrouw die na het zemen van de ramen op de bank GTST-herhalingen gaat kijken.
Godsamme
Oud 11-05-2013, 13:35
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Lees het dan niet of schrijf hem een boze brief en doe alsof je een man bent (want anders krijg je dat weer )
Oud 11-05-2013, 13:35
Verwijderd
Een klasgenootje heeft alle levels al uitgespeeld. Ik kom niet eens tot level 60.

Een vriendin van mij was bij level 14 gestopt. ze snapte het spel niet.
Oud 11-05-2013, 13:36
Verwijderd
Nou ja, heb ik verteld over wat ik in een Flair zag staan? De 10 tips van een man om aan de man te raken, één van de tips was:
Draag hoge hakken, een vrouw met hakken gaat altijd boven een vrouw zonder. En niet klagen over de pijn, want na de seks mogen ze uit.

Ik heb daarna niet meer verder gelezen, het zei genoeg over hem en over de vrouwen die zo'n man zouden willen.
Oud 11-05-2013, 13:37
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Lees het dan niet of schrijf hem een boze brief en doe alsof je een man bent (want anders krijg je dat weer )
Ik deed een fb-reactie
Oud 11-05-2013, 13:50
Verwijderd
Citaat:
Ik zit me een beetje op te winden over de toon van dit artikel, godsamme wat een lulhannes die auteur

Godsamme
Ik heb zelden zo'n slecht betoog gelezen, het zit vol drogreneringen. Maar eigenlijk zijn het vooral de uitspraken van de minister die me storen.
1. Waarom mag een minister ineens voorschrijven hoe we moeten leven, nota bene wat we moeten voelen? Mensen/vrouwen kunnen toch zelf wel bepalen of ze zich schuldig willen voelen om het een of ander, of niet?
2. Waar zijn de mannen in dit verhaal? Vergeet de minister ineens dat mannen nog steeds geen vaderschapsverlof krijgen (zoals in Zweden), nog steeds minder dan de helft van de huishoudelijke taken op zich neemt en zich minder om de kinderen wil bekommeren dan de moeder van die kinderen?
3. Het gros van de mensen heeft echt geen geld om schoonmaak e.d. uit te besteden aan anderen. Wat een idioterie om te doen alsof dat wel zo is, en de keuzes die mensen maken allemaal voortkomen uit luiheid.
Oud 11-05-2013, 13:51
Verwijderd
Oh fack ik moet echt weer verder met studeren. Maar bluuuhhh zo moe.
Oud 11-05-2013, 13:52
pixie
pixie is offline
Citaat:
Ik heb zelden zo'n slecht betoog gelezen, het zit vol drogreneringen. Maar eigenlijk zijn het vooral de uitspraken van de minister die me storen.
1. Waarom mag een minister ineens voorschrijven hoe we moeten leven, nota bene wat we moeten voelen? Mensen/vrouwen kunnen toch zelf wel bepalen of ze zich schuldig willen voelen om het een of ander, of niet?
2. Waar zijn de mannen in dit verhaal? Vergeet de minister ineens dat mannen nog steeds geen vaderschapsverlof krijgen (zoals in Zweden), nog steeds minder dan de helft van de huishoudelijke taken op zich neemt en zich minder om de kinderen wil bekommeren dan de moeder van die kinderen?
3. Het gros van de mensen heeft echt geen geld om schoonmaak e.d. uit te besteden aan anderen. Wat een idioterie om te doen alsof dat wel zo is, en de keuzes die mensen maken allemaal voortkomen uit luiheid.
Dit! Precies dit!!

En zoals een collega van mij op fb plaatste:
"Ok. Maar eerst, graag:
-goede en betaalbaar kinderopvang
-bazen die het begrijpen als we voor een kind met koorts moeten zorgen
-mannen die voor dat kind met koorts willen zorgen
-hetzelfde salaris dat een man ontvangt voor hetzelfde werk
-mannen die parttime willen en kunnen werken
-respect voor de vrouwen die zelf graag voor kind en man willen zorgen
-thuis kunnen werken en flexibele werktijden"
Oud 11-05-2013, 13:53
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Dit allemaal ja. Vooral dat laatste stoort me mateloos. Onder andere die zin dan vrouwen de ramen lappen en dan op de bank met een herhaling van GTST is zo ontzettend denigrerend.
Oud 11-05-2013, 13:54
Chick Rock
Chick Rock is offline
Oh he, een zwarte tosti
Oud 11-05-2013, 14:02
Verwijderd
Waarom zijn vliegtickets toch zo afschuwelijk duur? En elke keer dat ik voldoende geld bij elkaar heb gespaard, zijn ze weer een stuk duurder geworden.
Oud 11-05-2013, 14:04
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Waarom zijn vliegtickets toch zo afschuwelijk duur? En elke keer dat ik voldoende geld bij elkaar heb gespaard, zijn ze weer een stuk duurder geworden.
Cookies wissen!
Oud 11-05-2013, 14:05
Verwijderd
Citaat:
Cookies wissen!
Weet ik! Maar ze worden ook nog duurder omdat de datum steeds dichterbij komt!
Oud 11-05-2013, 14:12
Verwijderd
Citaat:
Dit! Precies dit!!

En zoals een collega van mij op fb plaatste:
"Ok. Maar eerst, graag:
-goede en betaalbaar kinderopvang
-bazen die het begrijpen als we voor een kind met koorts moeten zorgen
-mannen die voor dat kind met koorts willen zorgen
-hetzelfde salaris dat een man ontvangt voor hetzelfde werk
-mannen die parttime willen en kunnen werken
-respect voor de vrouwen die zelf graag voor kind en man willen zorgen
-thuis kunnen werken en flexibele werktijden"
Jep. En DAT is emancipatie. Mensen die vrij zijn om te leven hoe ze willen (of dat nou als (huis)vrouw is of als homo of als weet ik wat voor een minderheid) en de middelen in de breedste zin van het woord daarvoor zijn voor iedereen gelijkelijk beschikbaar. Wat zij nu allemaal roept is een dwang tot leven hoe zij het voorschrijft, dat heeft helemaal niks met emancipatie te maken. Ik vind het echt heel slecht dat er zo'n nota uit OCW kan komen, bah.
Oud 11-05-2013, 14:33
Verwijderd
Citaat:
Weet ik! Maar ze worden ook nog duurder omdat de datum steeds dichterbij komt!
Hahaa, ik had dit niet gepost of er kwam een brief van de overheid dat ik grote gelden krijg. Misschien zie ik mijn vrienden familie wederhelft alles dan toch nog ooit terug.
Oud 11-05-2013, 15:04
Verwijderd
Ik heb al een hele week melkcraving (Para, calciumtekort?). Ik drink ook wel heel graag melk, maar sinds ik met het keelprobleem zit, is melk geen bevorderend drankje. Koude melk <3

Vanavond op café met een vriendin die ik al bijna 2 jaar niet meer heb gezien. Haar vriend die ik nog niet ken, gaat er bij zijn, ik ben benieuwd.
Oud 11-05-2013, 15:26
Schrödinger
Schrödinger is offline
Nou ja, het is natuurlijk wel zo dat zaken als kinderopvang en zwangerschapsverlof in Nederland erg slecht geregeld zijn. Neemt natuurlijk niet weg dat de meeste huismoeders smerige profiteurs zijn, en als het aan mij zou liggen zouden mannen die een dergelijke vrouw thuis hebben zitten fors meer belasting moeten betalen.
Oud 11-05-2013, 15:31
Verwijderd
Tja, ik snap wel dat je liever thuis blijft als je werkt om de kinderopvang te bekostigen en er verder niets aan overhoudt. En huismoedertje zijn is niet bepaald een luizenleventje, al snap ik dat men dat denkt want dacht dat ik zelf ook vroeger. Hoeveel werk heb je daar nou aan, een paar kinderen? Nou, veel.
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten